Scrum Essentials - Zwinne zarządzanie ze Scrum - szkolenie
Możliwość dofinansowania
Scrum Essentials - Zwinne zarządzanie ze Scrum - szkolenie
Numer usługi 2024/02/19/11862/2076782
2 706,00 PLN
brutto
2 200,00 PLNnetto
208,15 PLNbrutto/h
169,23 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- specjalistów, członków zespołów operacyjnych,
- początkujących scrum masterów i product ownerów,
- liderów/menedżerów działów i zespołów,
- interesariuszy i osoby nietechniczne z otoczenia zespołów Scrum,
- przedstawicieli działów spoza IT jak np. sprzedaż, marketing.
Chcących rozwijać organizację w duchu innowacji, Agile i Lean.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji23-08-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi13
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie uczy nowoczesnego zarządzania rozwojem produktów i usług z wykorzystaniem Scrum.Pozwala nabyć umiejętności, które umożliwią zwiększenie przewidywalności prac oraz ich wartości biznesowej m.in. poprzez przejrzystą priorytetyzację wymagań i szybką weryfikację założeń.
Uczy, jak skrócić ścieżkę między pracą zespołu a zadowolonymi odbiorcami oraz przekazać odpowiedzialność za efektywną pracę w ręce zespołu dzięki zasadom samoorganizacji, interdyscyplinarności i upełnomocnienia.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje, czym dokładnie jest Scrum. | Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice między metodą, metodologią a frameworkiem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje główne założenia frameworka. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje cele wydarzeń w Scrum. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozróżnia role i odpowiedzialności w zespole scrumowym. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje rolę Product Ownera. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje rolę Deweloperów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje rolę Scrum Mastera. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników, aby realizacja Usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu Usługi:
- Minimalna znajomość podstawowych zagadnień z zakresu rozwoju produktów, usług i zarządzania projektami. Udział w rozwoju i zaangażowaniu zespołów do działania, a w szczególności w inicjatywach, w których współpracuje co najmniej kilkuosobowy zespół, bądź wiele zespołów jednocześnie.
Warunki niezbędne do spełnienia przez ośrodek szkoleniowy, aby realizacja Usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu Usługi:
- Usługa realizowana jest wg. godzin zegarowych.
- Szkolenie będzie zawierało części warsztatowe pracy w grupach, rozmiar grup określa każdorazowo trener na podstawie finalnej liczby uczestników.
- Miejsce realizacji szkolenia posiada: rzutnik z wyjściem HDMI, dostęp do WiFi dla prowadzącego jak i uczestników, flipchart z zapasem papieru i flamastrami.
- Wprowadzenie do Scrum: zwinne zarządzanie i myślenie złożone
- Zwięzłe przedstawienie fundamentów Agile i Lean oraz jakie założenia i wartości reprezentują.
- Krótkie porównanie tradycyjnego zarządzania do podejścia zwinnego wraz z wyjaśnieniem (na podstawie diagramu Ralph D. Stacey), gdzie podejście zwinne najlepiej się wpisuje.
- Krótkie przedstawienie teorii złożoności i myślenia złożonego oraz szybkie przedyskutowanie praktycznego wykorzystania myślenia złożonego.
- Gra symulacyjna pozwalająca zrozumieć i doświadczyć aspekty empirycznego procesu wytwórczego oraz jego doskonalenia.
- Definicja i przegląd frameworka Scrum
- Zwięzłe przedstawienie teorii Scrum, filarów i wartości.
- Omówienie roli i odpowiedzialności w Scrum, jak mają się do stanowisk w organizacji.
- Wydarzenia i procesy w Scrum, ich czas trwania, częstotliwość.
- Artefakty Scrum i zadbanie o ich transparencję.
- Co jest składową, a co jest częstym dodatkiem z ogólnej rodziny metod Agile i Lean.
- Zespół i adresowanie czynnika ludzkiego
- Różnice pomiędzy grupą roboczą a zespołem na przykładzie cyklu Tuckmana.
- Czym jest i jak działa samoorganizacja wraz z wyjaśnieniem, co jest niezbędne aby mogła prawidłowo funkcjonować.
- Charakterystyka interdyscyplinarnego zespołu, podział kompetencji i odpowiedzialność.
- Rozkład prac i odpowiedzialności w przypadku wielu zespołów realizujących złożony produkt, projekt czy inicjatywę wewnętrzną
- Role i odpowiedzialności w Scrum
- Zespół Scrum, skład i autonomia działania.
- Właściciel Produktu (ang. Product Owner), jako arbiter wizji i wartości biznesowej realizowanych prac.
- Scrum Master jako służebny lider (ang. Servant Leader), agent zmiany na straży efektywności zespołowej i organizacyjnej.
- Zespół Deweloperski (ang. Development Team), który wcale nie musi składać się z programistów, a posiada niezbędne kompetencje do dostarczenia przyrostu wartości.
- Artefakty Scrum
- Rejestr Produktu (ang. Product Backlog) jako zbiór wymagań opisanych językiem biznesowym, kto i jak nim zarządza.
- Rejestr Sprintu (ang. Sprint Backlog) jako podzbiór wymagań biznesowych wybranych do realizacji, kto i jak nim zarządza.
- Przyrost (ang. Increment) jako wynik realizacji prac w Sprincie, określenie definicji ukończenia (ang. Definition of Done).
- Artefakty z ogólnej rodziny Agile i Lean niebędące elementem Scrum, a zwiększające transparencję.
- Wydarzenia i procesy w Scrum
- Sprint (ang. The Sprint) - jako serce Scruma, jego zawartość, długość i częstotliwość.
- Planowanie Sprintu (ang. Sprint Planning).
- Codzienny Scrum (ang. Daily Scrum).
- Przegląd Sprintu (ang. Sprint Review).
- Retrospekcja Sprintu (ang. Sprint Retrospective).
- Nieregularny proces Doskonalenia Rejestru Produktu (ang. Product Backlog Refinement), kiedy i jak można go zastosować.
- (poza Scrum) Zarządzanie oczekiwaniami interesariuszy w metodach zwinnych
- Częste formy definiowania wymagań (m.in. User Story) i ich sposoby szacowania.
- Metody szacowania wartości i rentowności realizacji.
- Monitorowanie i wizualizacja postępu prac poprzez wykresy spalania/wypalania (ang. burndown/burnup).
- Planowanie i budżetowanie a metody zwinne.
- Założenia kontraktów zwinnych (ang. Agile Contracts), co może być zamrożone (ang. fixed), a co powinno być w szczególności elastyczne.
- Omówienie narzędzi elektronicznych wspierających zarządzanie w podejściu Agile i Lean.
- Scrum w działaniu
- Gra symulacyjna pozwalająca doświadczyć pracy w Scrum, praktyczne i inspirujące zastosowanie nabytej wiedzy.
- Otwarta dyskusja zgłoszonych pytań, wyzwań i wątpliwości oraz kolejne kroki niezbędne do wprowadzenia Scrum w organizacji.
- Podsumowanie i retrospekcja szkolenia
Po więcej informacji na temat tego szkolenia zapraszamy na naszą stronę www.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 0
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 706,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto208,15 PLN
- Koszt osobogodziny netto169,23 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Daniel Skowroński
Doświadczony Agile-Lean Coach, Change Agent, Servant Leader,
z technicznymi korzeniami w IT i praktycznym zwinnym podejściem.
Management 3.0 ★★★★★
Lean change management ★★★★★
Scrum, Kanban, Scrumban ★★★★★
Nexus, LeSS, SAFe ★★★☆☆
BMG, Lean Startup ★★★★☆
Holacracy ★★★☆☆
DevOps ★★★☆☆
Servant Leadership ★★★★☆
Agile-Lean coaching ★★★★☆
Presentation skills ★★★★☆
Od 2013 r. zrealizował ponad 1000 godzin szkoleniowych z tematów związanych z zarządzaniem organizacją i zmianą, rozwojem produktów
i usług w podejściu zwinnym (Agile i Lean) oraz tworzeniem produktów
i usług z wykorzystaniem modeli biznesowych i podejścia Lean Startup.
Wybrani klienci:
ING Tech, Thyssenkrupp Group Services, Rentals United, Ista Shared Services, Tidio, Stepstone, Zooplus, home.pl, LPP, Pirxon, ABB, Roche.
Zakres odpowiedzialności:
Mentoring i coaching, prowadzenie warsztatów, prowadzenie zespołów ds. zmian, usuwanie przeszkód organizacyjnych, dzielenie się najlepszymi praktykami i wiedzą z innymi.
Wykształcenie:
2013 - Professional Trainer School - Danish Technological Institute Poland
2013 - MCT - Microsoft
2013 - PSM - Scrum.org
2013 - PSPO - Scrum.org
2013 - Microsoft Certified Solution Developer - Microsoft
2012 - Management 3.0 Trainer - Happy Melly
2012 - Technology Entrepreneurship - Stanford University
2009 - MCTS - Microsoft
2007-2009 - Computer Software, MSC in the domain of Data Ware, UMCS Lublin
z technicznymi korzeniami w IT i praktycznym zwinnym podejściem.
Management 3.0 ★★★★★
Lean change management ★★★★★
Scrum, Kanban, Scrumban ★★★★★
Nexus, LeSS, SAFe ★★★☆☆
BMG, Lean Startup ★★★★☆
Holacracy ★★★☆☆
DevOps ★★★☆☆
Servant Leadership ★★★★☆
Agile-Lean coaching ★★★★☆
Presentation skills ★★★★☆
Od 2013 r. zrealizował ponad 1000 godzin szkoleniowych z tematów związanych z zarządzaniem organizacją i zmianą, rozwojem produktów
i usług w podejściu zwinnym (Agile i Lean) oraz tworzeniem produktów
i usług z wykorzystaniem modeli biznesowych i podejścia Lean Startup.
Wybrani klienci:
ING Tech, Thyssenkrupp Group Services, Rentals United, Ista Shared Services, Tidio, Stepstone, Zooplus, home.pl, LPP, Pirxon, ABB, Roche.
Zakres odpowiedzialności:
Mentoring i coaching, prowadzenie warsztatów, prowadzenie zespołów ds. zmian, usuwanie przeszkód organizacyjnych, dzielenie się najlepszymi praktykami i wiedzą z innymi.
Wykształcenie:
2013 - Professional Trainer School - Danish Technological Institute Poland
2013 - MCT - Microsoft
2013 - PSM - Scrum.org
2013 - PSPO - Scrum.org
2013 - Microsoft Certified Solution Developer - Microsoft
2012 - Management 3.0 Trainer - Happy Melly
2012 - Technology Entrepreneurship - Stanford University
2009 - MCTS - Microsoft
2007-2009 - Computer Software, MSC in the domain of Data Ware, UMCS Lublin
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają:
- Materiały szkoleniowe przygotowane przez prowadzącego.
- Oryginalny Scrum Guide (w j. angielskim).
- Rekwizyty do gier.
- Fizyczne karty do Planning Pokera.
- Certyfikat ukończenia szkolenia wystawiany przez Valkir Academy.
Adres
Adres
Warszawa
Warszawa
woj. mazowieckie
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
Kontakt
Kontakt
Anna Pałys
E-mail
anna.palys@valkir.net
Telefon
(+48) 518 488 233