Strategiczne zarządzanie kategorią zakupową
Strategiczne zarządzanie kategorią zakupową
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Kupcy
- Managerowie kategorii
- Managerowie działów zakupów
- Pracownicy działów logistyki
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników14
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Program jest logicznym przejściem od analizy roli działu zakupów w firmie, poprzez zarządzanie wewnętrznymi partnerami biznesowymi, definiowanie strategii zakupowej, zarządzanie relacjami z dostawcami (SRM), a kończąc na kontraktowaniu zgodnie ze strategią.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnicy przygotują gotowe strategie zakupowe i plan działania dla swoich wybranych kategoriiUczestnicy będą potrafili dobrać typy kontraktów i narzędzi zakupowych do rodzaju relacji z dostawcami Uczestnicy będą potrafili wdrażać "żyjące" strategie zakupowe gwarantujące firmie przewagę konkurencyjną | Kryteria weryfikacji W ramach przygotowania do warsztatu uczestnicy, na podstawie wskazówek i formularzy Eveneum, zbierają informację o dostawcach z którymi współpracują. Pozwala to na wyjście poza typowo zakupowe myślenie, spojrzenie na dostawców z szerszej perspektywy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Cel biznesowy
Zbudowanie kompleksowej strategii zakupowejOpracowanie planu akcji niezbędnych do zrealizowania strategii
Analiza ryzyka i przygotowanie planu zapobiegania
Identyfikacja obszarów do usprawnień i oszczędności
Skuteczne angażowanie partnerów i komunikowanie strategii wewnątrz organizacji
Program jest logicznym przejściem od analizy roli działu zakupów w firmie, poprzez zarządzanie wewnętrznymi partnerami biznesowymi, definiowanie strategii zakupowej, zarządzanie relacjami z dostawcami (SRM), a kończąc na kontraktowaniu zgodnie ze strategią.
Efekt usługi
Uczestnicy przygotują gotowe strategie zakupowe i plan działania dla swoich wybranych kategorii
Uczestnicy będą potrafili dobrać typy kontraktów i narzędzi zakupowych do rodzaju relacji z dostawcami
Uczestnicy będą potrafili wdrażać "żyjące" strategie zakupowe gwarantujące firmie przewagę konkurencyjną
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Badanie efektów uczenia w formie ankiety on-line
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Rola i zakres odpowiedzialności działu zakupów
- Zrozumienie wpływu zakupów na cele firmy
- Trzy kluczowe składowe strategii firmy
- Podział organizacji zakupowych: strategicznych, taktycznych, operacyjnych
- Dojrzałość organizacji zakupowych
- Łańcuchy dostaw typu Elastyczny i Szczupły (Agile vs. Lean)
Zarządzanie partnerami wewnętrznymi
- Identyfikacja interesariuszy
- RASIC
- Konflikt interesów w organizacji
- KPIje - dobór kluczowych wskaźników oceny dostawców
Strategia zakupowa
- Zapoznanie się z krokami tworzenia strategii
- Wizja
- Określenie stanu obecnego
- Analizy: ABC; Pareto; Krytyczności; 5 sił Portera; Kraljic
- Matryca kompetencji dostawców
- Klasyfikacja dostawców: Rozwijaj, Utrzymaj, Redukuj, Wdrażaj
- Określenie stanu oczekiwanego
- Analiza różnic
- Wpływ strategii na sposób kontraktowania
- Zarządzanie ryzykiem
- Plan realizacji strategii
Supplier Relationship Management
- Kto odpowiada za SRM?
- Bilans sił
- A4 dostawcy
- SRM vs. CRM - klient w oczach dostawcy
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 095,90 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 330,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto255,99 PLN
- Koszt osobogodziny netto208,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Szymon Tochowicz
18 lat doświadczenia w zakupach strategicznych, od 6 lat prowadzi projekty doradcze oraz szkoleniowe, z czego 80% opracowywanych jest pod specyficzne wymagania Klienta. W swojej karierze zawodowej zarządzał zespołami kupców direct oraz indirect na poziomie krajowym, europejskim oraz globalnym. W Eveneum specjalizuje się w negocjacyjnych projektach szkoleniowych oraz budowie długoterminowych strategii współpracy klientów z dostawcami. W obszarze doradztwa wspiera Klientów w optymalizacji procesów oraz przygotowywania organizacji zakupowej na zwiększający się zakres odpowiedzialności oraz obowiązków. Wykładowca European Institute of Purchasing Management we Francji.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Szkolenie może być realizowane w formule dedykowaj, zamkniętej dla jednej firmy. W tym celu zapraszamy do kontaktu na info@eveneum.com dodając w tytule wiadości hasło: BUR
Link do szkolenia: https://eveneum.com/produkt/strategiczne-zarzadzanie-kategoria-zakupowa-2/
Nasi Klienci to między innymi:
Valeo
Lear
BorgWarner
Nexteer
Michelin
Delphi / Aptiv
Mahle
SaintGobain
Nidec
Pratt&Whitney
MTU Aero Engines
IAG GBS
Lufthansa GBS
Newag
PESA
PKP Energetyka
ABB
SMA
Mitsubishi Electric
Fideltronik
Woodward
Lumileds
COMARCH
OPTeam
Bahlsen
Grana
TZMO
BBrown
Synthos
Santander
Societe Generale / Eurobank
PGNIG
Orlen
Lotos
Poczta Polska
Philip Morris International
Nowy Styl
Pełna lista naszych klientów według sektorów gospodarki znajduje się na: https://eveneum.com/zaufali-nam/