Analiza kupiecka i oszczędności
Możliwość dofinansowania
Analiza kupiecka i oszczędności
Numer usługi 2024/02/08/12412/2067677
2 029,50 PLN
brutto
1 650,00 PLNnetto
253,69 PLNbrutto/h
206,25 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Negocjacje
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- kupcy
- kierownicy kategorii
- dyrektorzy i kierownicy działów zakupów
- estymatorzy kosztów
- inżynierowie kosztów
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
- Negocjowanie korzystniejszych warunków zakupów produktów i usług- Zrozumienie TCO - Total Cost of Ownership w łańcuchu dostaw
- Wygenerowanie dodatkowych oszczędności w łańcuchu dostaw
- Osiągnięcie przewagi negocjacyjnej dzięki analizie danych
- Skuteczne radzenie sobie z żądaniami podwyżek
- Zwiększenie marży
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnicy zdobędą umiejętności:argumentowania swoich żądań w oparciu o fakty, a nie emocje; przygotowania rozbicia kosztowego produktu/usługi; przeprowadzenia zakupowej analizy składowych ceny; praktycznej analizy kosztów stałych dostawcy; rozumienie wpływu wolumenu na koszt dostawcy; przeprowadzenia analizy "reverse engineering" ceny; zdobywania informacji na temat kosztów dostawcy z ogólnie dostępnych źródeł. | Kryteria weryfikacji Uczestnicy warsztatów, analizując prawdziwe przykłady z zakupów direct i indirect pracują na gotowych formularzach Excel opracowanych przez Eveneum. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Cel biznesowy
- Negocjowanie korzystniejszych warunków zakupów produktów i usług- Zrozumienie TCO - Total Cost of Ownership w łańcuchu dostaw
- Wygenerowanie dodatkowych oszczędności w łańcuchu dostaw
- Osiągnięcie przewagi negocjacyjnej dzięki analizie danych
- Skuteczne radzenie sobie z żądaniami podwyżek
- Zwiększenie marży
Efekt usługi
Uczestnicy zdobędą umiejętności:
- argumentowania swoich żądań w oparciu o fakty, a nie emocje
- przygotowania rozbicia kosztowego produktu/usługi
- przeprowadzenia zakupowej analizy składowych ceny
- praktycznej analizy kosztów stałych dostawcy
- rozumienie wpływu wolumenu na koszt dostawcy
- przeprowadzenia analizy "reverse engineering" ceny
- zdobywania informacji na temat kosztów dostawcy z ogólnie dostępnych źródeł
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Ankieta w formie on-line
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Tak
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Tak
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Tak
Program
Program
- Rola zakupów w zapobieganiu kosztom, a nie walce z nimi
- Zasady rozbicia kosztowego
- Analiza kosztowa usługi, projektu i produktu
- Struktura i wpływ kosztów stałych oraz zmiennych na koszt jednostkowy
- Takt produkcyjny, stawka godzinowa, alokacja kosztów jednorazowych
- Zastosowanie liniowego modelu kosztowego w pracy kupca
- Wykorzystanie rozbicia kosztowego w negocjacjach
- Metody predykcyjne, prognozowanie oczekiwanej ceny
- TCO - całkowity koszt posiadania
- Eliminacja strat w procesach produkcyjnych usługowych
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 0
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 029,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 650,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto253,69 PLN
- Koszt osobogodziny netto206,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 2
1 z 2
Szymon Tochowicz
Dyrektor zakupów, inżynier konstruktor silników lotniczych
18 lat doświadczenia w zakupach strategicznych, od 6 lat prowadzi projekty doradcze oraz szkoleniowe, z czego 80% opracowywanych jest pod specyficzne wymagania Klienta. W swojej karierze zawodowej zarządzał zespołami kupców direct oraz indirect na poziomie krajowym, europejskim oraz globalnym. W Eveneum specjalizuje się w negocjacyjnych projektach szkoleniowych oraz budowie długoterminowych strategii współpracy klientów z dostawcami. W obszarze doradztwa wspiera Klientów w optymalizacji procesów oraz przygotowywania organizacji zakupowej na zwiększający się zakres odpowiedzialności oraz obowiązków. Wykładowca European Institute of Purchasing Management we Francji.
18 lat doświadczenia w zakupach strategicznych, od 6 lat prowadzi projekty doradcze oraz szkoleniowe, z czego 80% opracowywanych jest pod specyficzne wymagania Klienta. W swojej karierze zawodowej zarządzał zespołami kupców direct oraz indirect na poziomie krajowym, europejskim oraz globalnym. W Eveneum specjalizuje się w negocjacyjnych projektach szkoleniowych oraz budowie długoterminowych strategii współpracy klientów z dostawcami. W obszarze doradztwa wspiera Klientów w optymalizacji procesów oraz przygotowywania organizacji zakupowej na zwiększający się zakres odpowiedzialności oraz obowiązków. Wykładowca European Institute of Purchasing Management we Francji.
2 z 2
RAFAŁ DADOS
15 lat doświadczenia w zakupach projektowych oraz strategicznych. Od 5 lat współwłaściciel Eveneum, firmy wyspecjalizowanej w doradztwie i szkoleniach dla zakupów w branżach wymagających budowania relacji i zaufania pomiędzy partnerami. Jego specjalnością jest wsparcie klientów w zakresie zakupów projektowych i wczesnego zaangażowania dostawców i działu zakupów w prace rozwojowe. Realizuje projekty typu negocjacje na zlecenie, poszukiwania dostawców oraz negocjowania warunków współpracy w imieniu Klientów. Prelegent konferencji zakupowych w kraju i zagranicą. Wykładowca kierunku zakupowego na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników warsztatu otrzymuje zautomatyzowane formularze excel, oparte o najlepsze praktyki kupieckie do wykorzystania w swojej pracy. Dzięki nim będzie w stanie rozszyfrować oferty dostawców nawet jeżeli nie chcą pokazywać swojego Cost Breakdown. Podstawą kolejnych negocjacji będą dane i fakty!
- "Toolbox analityczny"
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat
Warunki uczestnictwa
Zainstalowana aplikacja zoom.us lub MS Teams łącze internetowe zapewniające transfer danych min 5mb/5mb, możliwość korzystania z dokumentów pakietu MS Office i pdf.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
dostęp do łącza interenetowego min 5mbps/5mbps
Kontakt
Kontakt
Szymon Tochowicz
E-mail
szymon.tochowicz@eveneum.com
Telefon
(+48) 533 439 393