Metoda Montessori Senior ( Montessori Lifestyle® ) dostosowana do osób z chorobą Alzheimera i innymi zaburzeniami neuropoznawczymi
Metoda Montessori Senior ( Montessori Lifestyle® ) dostosowana do osób z chorobą Alzheimera i innymi zaburzeniami neuropoznawczymi
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Grupa docelowa usługi
- Opiekunowie
- Terapeuci zajęciowi
- Kadra kierownicza placówek senioralnych
- Psychologowie
- Pielęgniarki
- Lekarze
- Salowe
- Fizjoterapeuci
- Pracownicy socjalni
- Inne osoby uczestniczące w opiece nad seniorami z zaburzeniami neuropoznawczymi
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji07-06-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Poznać i stosować Metodę Montessori Senior w swojej pracy z seniorami:Zrozumieć pedagogikę Montessori, jej dostosowanie do seniorów z zaburzeniami poznawczymi.
Opanować techniki komunikacji dostosowane do osób z zaburzeniami poznawczymi
Tworzyć protezy poznawczych by zmniejszać dezorientację
Umieć wychwycić, ocenić i wykorzystać zachowane umiejętności, też u osób z głębokimi zaburzeniami.
Umieć aktywnie angażować seniorów w życie społeczności i zajęcia
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Poznanie podstawowych założeń pedagogiki Marii Montessori. | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia rozumie podstawowych założenia pedagogiki Marii Montessori, ich zastosowania i dostosowania do potrzeb osób w podeszłym wieku z zaburzeniami poznawczymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zrozumienie założeń podejścia skupionego na człowieku, umiejętność rozróżnienia czterech modeli opieki senioralnej, zdobycie umiejętności doboru słów wzmacniającego podejście skupione na człowieku, zrozumienie konceptu niepełnosprawności poznawczej oraz wsparcia zgodnie z modelem domu dostosowanego do potrzeb osoby z niepełnosprawnością poznawczą. | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia rozumie podejście skupione na człowieku i umie je rozróżniać od modelu bio-medycznego, potrafi wytłumaczyć cztery modele opieki senioralnej, poprawnie używa słownictwa wzmacniającego podejście skupione na człowieku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zrozumienie podstawowych założeń metody Marii Montessori w pracy z dziećmi oraz jej adaptacji do potrzeb seniorów z zaburzeniami neuropoznawczymi, zapoznanie się z czterema wartościami Montessori Senior. | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia rozumie trasata i potrafi wytłumaczyć cztery wartości Montessori Senior. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opanowanie technik wspierania seniora zgodnie z dewizą "pomóż mi zrobić to samodzielnie", zdobycie umiejętności stosowania 12 zasad Montessori Senior, zrozumienie konceptu normalizacji, zdobycie umiejętności przygotowania otoczenia, prezentowania materiałów oraz postawy dyskretnie wspierającej wobec niepełnosprawności poznawczej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia potrafi organizować interakcję z seniorem zgodnie z dewizą "pomóż mi zrobić to samodzielnie". | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Nabycie umiejętności wychwycenia, oceny i wykorzystywania zachowanych umiejętności u osób z zaburzeniami neuropoznawczymi. | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia potrafi wychwycić i wykorzystać zachowane umiejętności u osób z zaburzeniami neurpoznawczymi i zbudować wokół nich ciekawe zajęcia.Prawidłowo korzysta z narzędzia "wykaz zachowanych umiejętności Montessori Senior" | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zdobycie umiejętności uzyskiwania informacji o życiu i preferencjach osoby z zaburzeniami neuropoznawczymi, zrozumienie narzędzia "wywiad Montessori Senior". | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia prawidłowo korzysta z narzędzia "wywiad Montessori Senior". | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opanowanie technik komunikacji i interakcji dostosowanych do osób z zaburzeniami poznawczymi. | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia potrafi tak komunikować się z seniorami by jednocześnie wzmacniać ich samodzielność i niezależność. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Nauczenie się tworzenia i dostosowywania zajęć i czynności według umiejętności i preferencji seniora. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi stworzyć zajęcia dla seniora, które odpowiadają jego preferencją i wpływają na polepszenie samopoczucia fizycznego i psychicznego seniora. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zdobycie umiejętności angażowania seniorów z zaburzeniamipoznawczymi w życie społecznym lub w życie ośrodka. | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia potrafi wzmacniać w seniorach poczucie kontroli nad własnym życiem oraz wspierać aktywne zaangażowanie w zajęcia i różnorodne role społeczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Nauczenie się tworzenia wskazówek zewnętrznych i dostosowywanie otoczenia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi stworzyć wskazówki zewnętrzne w celu zmniejszenia ograniczeń związanych z deficytami poznawczymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
- „Choroba otępienna” – stereotypy oraz ich wpływ na nasze emocje, myśli i sposób zachowania. Nihilizm terapeutyczny.
- Zachowane umiejętności.
- Mózg emocjonalny.
- Pamięć proceduralna.
- Od pedagogiki Marii Montessori do innej wizji opieki nad seniorami z zaburzeniami poznawczymi.
- Tworzenie zajęć opartych na Metodzie Montessori dla Seniorów.
Dzień 2
- Zbieranie informacji o upodobaniach, pragnieniach i preferencjach.
- Dokonywanie oceny zachowanych umiejętności.
- Sposoby na uciążliwe zachowania
- Analiza otoczenie seniora i dostosowanie go do jego potrzeb.
- Konstruowanie skutecznych protez poznawczych
- Przygotowanie zajęć opartych o zasady Metody Montessori
- Zjęcia grupowe – kółko dyskusyjne i kategoryzacja Montessori
- Kółko czytelnicze Montessori
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto950,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto59,38 PLN
- Koszt osobogodziny netto59,38 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Kociołek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Centrum Montessori Senior to innowacyjne centrum szkoleniowo-doradcze
Naszą misją jest podnoszenie kwalifikacji i praktycznych umiejętności osób zajmujących się na co dzień seniorami z zaburzeniami neuropoznawczymi (m.in. demencją). Centrum Montessori Senior jest jedynym w Polsce ośrodkiem afiliowanym przy Center for Applied Research in Dementia (USA) oraz Accompagnement en Gérontologie et Développements (Francja).
Specjalizujemy się w prekursorskich niefarmakologicznych metodach terapeutycznych stosowanych z sukcesem w wielu ośrodkach zagranicznych. Nasza praca opiera się na przemyślanej analizie zaburzeń poznawczych, obserwacji zachowań, zrozumieniu symptomów oraz dostosowaniu przestrzeni. Doświadczenie i umiejętności wynikające ze stałej współpracy z przodującymi ośrodkami w Europie i Ameryce. Proponujemy warsztaty szkoleniowe cieszące się uznaniem w Ameryce i Kanadzie od ponad 15 lat. Współpraca ze specjalistami z Ameryki, Francji, Belgii i Szwajcarii zapewnia nam dostęp do humanistycznych rozwiązań terapeutycznych w tematyce otępiennej oraz pozwala stale doskonalić kwalifikacje.
Nasze warsztaty szkoleniowe dostarczają praktycznych narzędzi terapeutycznych i umożliwiają ciekawe rozwiązania w organizowaniu opieki nad osobami starszymi z demencją. Staramy się, by przekazywana wiedza stanowiła realne wsparcie w pracy zespołów opiekuńczych. Dlatego materiał odnosi się do prawdziwych sytuacji i analizy trudności opisanych przez uczestników szkoleń.
Nasze podejście pedagogiczne opiera się na kształtowaniu konkretnych umiejętności. Dążymy do tego, aby uczestnicy warsztatów szkoleniowych szybko stali się samodzielni w stosowaniu zdobytej wiedzy.
Metoda Montessori Senior oparta jest na prostych rozwiązaniach, które realnie zmieniają codzienność seniora i opiekuna: usprawniają samodzielność osoby starszej, łagodzą problematyczne zachowania, pielęgnują sprawność poznawczą i przywracają radość życia.
Informacje dodatkowe
W ostatnim dniu warsztatów każdy uczestnicy odpowiada w trybie online na 20 pytań Tak/Nie. Uzyskanie 80% poprawnych odpowiedzi jest równoznaczne z zaliczeniem warsztatów i otrzymaniem zaświadczenia. Każdy uczestnik ma 3 podejścia.
Po ukończeniu warsztatów i zaliczeniu testu każdy uczestnik ma możliwość otrzymać certyfikat z Metody Montessori Senior - Montessori LIfestyle® uznany przez twórcę metody Dr Camerona Campa. Certyfikacja polega na analizie dwóch sytuacji – zaproponowanej przez nas i wybranej przez uczestnika szkolenia. Obie sytuacje dotyczą opracowania i omówienia zajęć dla seniorów z zaburzeniami neuropoznawczymi. Nadesłane opisy, są następnie czytany i oceniany przez instruktorów i na tej podstawie zostaje wydany certyfikat. Koszt certyfikacji wliczony jest w cenę szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
- Wi-fi