Prawo jazdy kat. CE oraz kwalifikacja wstępna przyspieszona w zakresie prawa jazdy kat.C wraz z egzaminem państwowym.
Prawo jazdy kat. CE oraz kwalifikacja wstępna przyspieszona w zakresie prawa jazdy kat.C wraz z egzaminem państwowym.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kursy specjalistyczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
- osoby, które posiadają ważne orzeczenie lekarskie i psychologiczne do kursu w zakresie kwalifikacji wstępnej przyspieszonej C1, C1+E C, C+E oraz do prawa jazdy kat. CE
- mają osiągnięty wymagany wiek zgodnie z zapisami w Ustawie o kierujących pojazdami tj. 21 lat (możliwość rozpoczęcia szkolenia 3 miesiące przed osiągnięciem ww. wieku).
- osoby, które posiadają PKZ (Profil Kierowcy Zawodowego)
- osoby, które posiadają PKK (Profil Kandydata na Kierowcę)
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji13-05-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną)
- Liczba godzin usługi165
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 28 ust. 1, ust. 8, art. 31 ust. 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz.U. z 2023 r. poz. 622 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńPrawo jazdy kategorii: AM; A1; A2; A; B; C; D; T; BE; CE
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie kursantów do samodzielnego kierowania samochodem ciężarowym z przyczepą w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu i porządkowi ruchu drogowego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uzyskanie uprawnień do kierowania samochodem ciężarowym, dokument prawa jazdy z zakresie kat. CE | Kryteria weryfikacji Uczestnik podczas szkolenia musi zdać egzaminy teoretyczne z każdego modułu szkolenia pod okiem trenera/wykładowcy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik musi odbyć jazdę w warunkach specjalnych na płycie poślizgowej lub symulatorze pod okiem instruktora techniki jazdy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Instruktor przeprowadza egzamin wewnętrzny zgodnie z zasadami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 24 listopada 2023 r w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami Dz.U. 2023, poz.2659 z późn. zm. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Art. 39 g ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 2140 z późn.zm.
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęWORD
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoStarosta powiatu/Prezydent miasta
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Kwalifikacja wstępna przyśpieszona na kategorię C, C+E, C1, C1+E (140 godzin szkolenia)
CZĘŚĆ PODSTAWOWA
Szkolenie zaawansowane w racjonalnej jeździe, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa
Blok 1.1. Poznanie charakterystyk w racjonalnej jeździe, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa
Blok 1.2. Poznanie charakterystyki technicznej i sposobu działania urządzeń służących bezpieczeństwu w celu zapewnienia panowania nad pojazdem, zminimalizowania jego zużycia i zapobiegania awariom
Stosowanie przepisów
Blok 2.1.Poznanie uwarunkowań społecznych dotyczących transportu drogowego i rządzących nim zasad
Bezpieczeństwo, obsługa i logistyka w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i środowiska
Blok 3.1. Uświadomienie kierowcom zagrożenia wypadkami na drodze i w pracy
Blok 3.2. Umiejętność zapobiegania przestępstwom i przemytowi nielegalnych imigrantów
Blok 3.3. Umiejętność zapobiegania zagrożeniom fizycznym
Blok 3.4. Świadomość znaczenia predyspozycji fizycznych i psychicznych
Blok 3.5. Umiejętność oceny sytuacji awaryjnych, zachowanie w sytuacjach krytycznych
Blok 3.6. Umiejętność zachowania się w sposób poprawiający wizerunek przewoźnika
CZĘŚĆ SPECJALISTYCZNA
Szkolenie zaawansowane w racjonalnej jeździe, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa
Blok 1.3. Umiejętność załadowania pojazdu zgodnie z wymaganiami przepisów BHP i zasadami prawidłowego użytkowania pojazdu
Blok 1.4. Umiejętność optymalizacji zużycia paliwowa oraz jazda w warunkach specjalnych
Blok 1.4(a) Umiejętność przewidywana i oceny zagrożeń w ruchu oraz dostosowanie się do nich
Stosowanie przepisów
Blok 2.2. Poznanie przepisów regulujących przewóz drogowy rzeczy
Bezpieczeństwo, obsługa i logistyka w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i środowiska
Blok 3.7. Poznanie uwarunkowań ekonomicznych dotyczących przewozu drogowego i organizacji rynku
Kurs prawa jazdy kat. C+E (25 godzin szkolenia praktycznego)
Plac manewrowy:
Przygotowywanie się do jazdy, sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy.
Sprawdzanie stanu technicznego podstawowych
elementów pojazdów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo
ruchu drogowego:
a) poziom oleju w silniku,
b) poziom płynu chłodzącego,
c) poziom płynu hamulcowego,
d) obecność płynu w spryskiwaczach,
e) działanie sygnału dźwiękowego,
f) działanie świateł pozycyjnych/postojowych,
g) działanie świateł mijania,
h) działanie świateł drogowych,
i) działanie świateł hamowania „STOP”,
j) działanie świateł cofania,
k) działanie świateł kierunkowskazów,
l) działanie świateł awaryjnych,
m) działanie świateł przeciwmgłowych tylnych.
Ustawianie fotela, lusterek, zagłówków, zapinanie pasów bezpieczeństwa, upewnianie się, czy drzwi pojazdu są zamknięte.
Ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu
Uruchamianie silnika pojazdu
Włączanie świateł odpowiednich do jazdy w ruchu
drogowym
Upewnianie się o możliwości jazdy: wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania
zagrożenia w ruchu drogowym, ocena sytuacji wokół pojazdu
Płynne ruszanie
Jazda pasem ruchu do przodu i tyłu
Zatrzymanie pojazdu przed końcem i początkiem
pasa ruchu
Parkowanie skośne
Parkowanie prostopadłe
Parkowanie równoległe
Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu
Ruch drogowy:
Wjazd na drogę z obiektu przydrożnego
Jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi
o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów
ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
Jazda drogami dwukierunkowymi dwujezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
Jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu
Przejazd przez skrzyżowania równorzędne
Przejazd przez skrzyżowania oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu
Przejazd przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną
Przejazd przez skrzyżowania, na których ruch odbywa się wokół wyspy
Przejazd przez skrzyżowania dwupoziomowe*)
Przejazd przez przejścia dla pieszych
Przejazd przez tunel*)
Przejazd przez torowisko tramwajowe**) i kolejowe*)
Przejazd obok przystanku tramwajowego**) i autobusowego
Wykonanie manewru wyprzedzania
Wykonanie manewru omijania
Wykonanie manewru wymijania
Wykonanie manewru zmiany pasa ruchu
Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w lewo
Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w prawo
Hamowanie od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym miejscu
Hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych
Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy
Korzystanie z momentu obrotowego silnika podczas hamowania– stosowanie hamowania silnikiem.
*) Jeżeli są dostępne.
**) Dotyczy miast z komunikacją tramwajową.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Rozpoczęcie zajęć teoretycznych. Zasady i przepisy służące bezpiecznemu poruszaniu się pojazdem po drodze publicznej. | Prowadzący Jan Ziemiański | Data realizacji zajęć 14-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 700,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 700,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto46,67 PLN
- Koszt osobogodziny netto46,67 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jan Ziemiański
Wojciech Husak
Andrzej Wierzbicki
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Testy egzaminacyjne
Skrypty szkoleniowe
Materiały w postaci elektronicznej
Warunki uczestnictwa
Wiek co najmniej 21 lat (możliwość rozpoczęcia szkolenia 3 miesiące przed osiągnięciem ww. wieku).
PKZ (Profil Kierowcy Zawodowego)
PKK (Profil Kandydata na Kierowcę)
Informacje dodatkowe
Cena usługi zawiera koszty egzaminów:
-egzamin praktyczny kat. CE- 250zł
-egzamin kwalifikacyjny - 50zł
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Sprzęt komputerowy, oprogramowanie biurowe, dostęp do internetu
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe