Efektywna komunikacja, zarządzanie sobą w czasie z elementami asertywności i techniki radzenia sobie ze stresem w pracy zawodowej - szkolenie
Możliwość dofinansowania
Efektywna komunikacja, zarządzanie sobą w czasie z elementami asertywności i techniki radzenia sobie ze stresem w pracy zawodowej - szkolenie
Numer usługi 2024/02/05/43841/2064536
7 200,00 PLN
brutto
7 200,00 PLNnetto
133,33 PLNbrutto/h
133,33 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Przedmiotowa usługa szkoleniowa skierowana jest dla osób dorosłych, które z własnej inicjatywy chcą podnieść swoje kompetencje, umiejętności lub kwalifikacje. Uczestnik nie musi posiadać wiedzy w zakresie niniejszego szkolenia.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji15-05-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi54
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do samodzielnej skuteczności zarządzania stresem i organizacji pracy, umożliwiając im opanowanie praktycznych narzędzi redukcji napięcia psychicznego oraz wypracowanie umiejętności planowania i skutecznego radzenia sobie w sytuacjach stresujących. Szkolenie dodatkowo przygotowuje uczestników do samodzielnej efektywności w komunikowaniu się, co pozwoli im na budowanie profesjonalnych relacji, współpracę z innymi oraz osiąganie indywidualnych i organizacyjnych celEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się operuje narzędziami skutecznej komunikacji | Kryteria weryfikacji wymienia rodzaje komunikacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji definiuje bariery komunikacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji opisuje zasady skutecznej komunikacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się wykorzystuje poprawną komunikację do budowania relacji i przestrzega zasad etyki w kontaktach interpersonalnych | Kryteria weryfikacji identyfikuje 4 płaszczyzny wypowiedzi ich wpływ na komunikację | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji adaptuje styl komunikacji do osobowości rozmówcy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji definiuje filary dobrej relacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji komunikuje się z pozycji JA | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się określa komunikację niewerbalną i identyfikuje jej różne formy | Kryteria weryfikacji optymalizuje czas, miejsce i inne czynniki dla skutecznej komunikacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji stosuje komunikację niewerbalną celu uzyskania spójności i wiarygodności przekazu | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji identyfikuje sygnały pozawerbalne u swojego rozmówcy | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się stosuje metody aktywnego słuchania i doboru pytań w celu zanalizowania potrzeb rozmówcy | Kryteria weryfikacji wykorzystuje odpowiednie rodzaje pytań | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji stosuje techniki aktywnego słuchania | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji dostraja się do rozmówcy | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się kształtuje i praktykuje asertywność | Kryteria weryfikacji definiuje komunikacje asertywną | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozpoznaje czynniki i postawy zabijające asertywność | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji stosuje techniki wzmacniające postawę asertywną | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji stosuje techniki asertywnej odmowy oraz asertywnego radzenia sobie z krytyką | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się rozpoznawanie i radzeni sobie ze stresem | Kryteria weryfikacji identyfikuje i opisuje przebieg reakcji na czynniki stresotwórcze | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje aktywne, jak i pasywne metody radzenia sobie zarówno w czasie pracy, jak i w czasie wolnym | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji ocenia skuteczność zastosowanych metod radzenia sobie ze stresem z perspektywy indywidualnych potrzeb | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się analizuje środowisko pracy | Kryteria weryfikacji identyfikuje czynniki ryzyka związane zarówno z treścią, jak i kontekstem pracy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji ocenia zagrożenia związane ze stresem w miejscu pracy | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się efektywnie zarządza czasem | Kryteria weryfikacji wykorzystuje zasady zarządzania czasem w codziennej pracy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji ustala priorytety zgodnie z poznanymi zasadami zarządzania czasem | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji planuje szereg zadań, uwzględniając ich złożoność i terminy wykonania | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się rozwiązuje konflikty | Kryteria weryfikacji charakteryzuje i stosuje zasady obrony przed krytyką, umiejętnie reagując na konstruktywną krytykę | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji radzi sobie w sytuacjach stresujących, zachowując spokój i podejmując trafne decyzje | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Tak, dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się.
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Tak, dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji.
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Tak, dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.
Program
Program
- Zasady Efektywnej Komunikacji.
- Formułowanie wypowiedzi.
- Tworzenie Relacji Kluczem do efektywnej komunikacji.
- Techniki zadawania pytań.
- Etyka w rozmowie z drugą osobą. Koła Mehrabiana.
- Komunikacja Werbalna i Pozawerbalna.
- Mowa Ciała.
- Analiza potrzeb rozmówcy i umiejętność argumentacji.
- Parafraza.
- Jak budować postawę profesjonalisty w kontaktach interpersonalnych?
- Jak przygotować się do rozmów telefonicznych, żeby zwiększyć ich skuteczność?
- Praca z trudnym klientem wstęp do postawy asertywnej.
- Jak pracować z własnym potencjałem i odkrywać go u innych?
- Metaprogramy w Komunikacji i ich sterowanie.
- Świadomość i nieświadomość.
- Wartości i ich rola w procesie komunikacji.
- Perswazja w komunikacji.
- Aktywne podejście do zarządzania czasem.
- Krąg reguł zarządzania czasem w pracy i życiu prywatnym.
- Organizacja pracy własnej poprzez wyznaczanie priorytetów.
- Sposoby ustalania priorytetów.
- Zysk i strata w planowaniu zadań - szacowanie czasu.
- Analiza celów i kontrola ich realizacji.
- Metoda wyznaczania celów - SMART.
- Obrany cel a elastyczność w działaniu.
- „Złodzieje czasu” - czynności, sytuacje, które nie sprzyjają efektywnemu zarządzaniu czasem.
- Wewnętrzne i zewnętrzne pochłaniacze czasu.
- Analiza własnego stylu zarządzania czasem i źródeł motywacji w realizacji wyznaczonych zadań.
- Pozytywne spojrzenie na ustalone cele i ich realizację - radzenie sobie z niepowodzeniami.
- Techniki analizowania czasu pracy i tworzenie „planów działań”.
- Tworzenie planu pracy i jego kontrola.
- Przyczyny i przeszkody w zarządzaniu czasem.
- Co to jest asertywność?
- Zachowanie asertywne, jako opozycja do zachowania agresywnego i uległego.
- Spójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych.
- Komunikat ja - jako technika zmniejszania oporu u odbiorcy.
- Asertywne wyrażanie opinii i ocen.
- Stawianie granic.
- Obrona przed krytyką.
- Stres – co warto wiedzieć, aby odmienić jego znaczenie.
- Stres jako odpowiedź na wymagania stawiane przez otoczenie.
- Czym jest stres?
- Źródła stresu.
- Objawy stresu i rodzaje stresu.
- Poznaj siebie - jak reaguję na stres?
- Proces reakcji stresowej: sytuacja - umysł – ciało.
- Poczucie kontroli nad zdarzeniami, czyli o skutkach niedostatecznego i nadmiernego poczucia sprawstwa.
- Badanie własnego poziomu samooceny i stresu.
- Co powoduje napięcia w pracy?
- Zjawisko wypalenia zawodowego - jego proces, czynniki, symptomy i skutki.
- Radzenie sobie z niechęcią wobec pracy.
- Metody pracy ze stresem.
- Włącz swój mózg - potężne narzędzie w walce ze stresem.
- Narzędzia wpływu na stres z których możemy korzystać na poziomie - interpretacja zdarzeń i kreowanie rzeczywistości, praca z myślami: jak nasze myśli kierują rzeczywistość, zauważ swoje myśli , dobre myśli, sposoby radzenie sobie z trudnymi narzędziami.
- Wpływ przekonań i poprzednich doświadczeń na interpretację zdarzeń stresujących.
- Wyobrażenia dotyczące przyszłości jako mechanizm zachowań lękowych i martwienia się.
- Samoocena własnych możliwości oraz zasobów w poradzeniu sobie ze stresem.
- Świadomie kreowanie możliwości w reagowaniu na daną sytuację.
- Emocje i ciało - czym są, ich rola w powstawaniu i niwelowaniu stresu.
- Motywacja - budowanie i wzmacnianie pozytywnego obrazu siebie.
- Poczuj się lepiej - techniki wspierające pokonanie stresu.
Szkolenie trwa 45 godzin dydaktycznych po 45 minut (5 dni). Maksymalna ilość osób w grupie wynosi 10. Od uczestników wymagany jest dostęp do Internetu i sprzętu komputerowego, który odbiera i przekazuje dźwięk. Realizacja zadań i ćwiczeń będzie przeprowadzona w taki sposób, aby stopniowo narastał ich stopień trudności, ale ich realizacja była w zasięgu możliwości uczestników. Szkolenie przewiduje pracę całej grupy, jak również w podziale na grupy.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 6
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Zasady Efektywnej Komunikacji. Formułowanie wypowiedzi. Tworzenie Relacji Kluczem do efektywnej komunikacji. Techniki zadawania pytań. | Prowadzący Zdzisław Celusta | Data realizacji zajęć 20-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Etyka w rozmowie z drugą osobą. Koła Mehrabiana. Komunikacja Werbalna i Pozawerbalna. Mowa Ciała. Analiza potrzeb rozmówcy i umiejętność argumentacji. | Prowadzący Zdzisław Celusta | Data realizacji zajęć 24-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Parafraza. Jak budować postawę profesjonalisty w kontaktach inter? | Prowadzący Zdzisław Celusta | Data realizacji zajęć 24-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Jak przygotować się do rozmów telefonicznych, żeby zwiększyć ich skuteczność? Praca z trudnym klientem wstęp do postawy asertywnej. Jak pracować z własnym potencjałem i odkrywać go u innych? | Prowadzący Zdzisław Celusta | Data realizacji zajęć 28-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Metaprogramy w Komunikacji i ich sterowanie. Świadomość i nieświadomość. Wartości i ich rola w procesie komunikacji. Perswazja w komunikacji. | Prowadzący Zdzisław Celusta | Data realizacji zajęć 31-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 07:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Aktywne podejście do zarządzania czasem. Krąg reguł zarządzania czasem w pracy i życiu prywatnym. Organizacja pracy własnej poprzez wyznaczanie priorytetów. Sposoby ustalania priorytetów. | Prowadzący Zdzisław Celusta | Data realizacji zajęć 03-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 03:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto133,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto133,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Zdzisław Celusta
Od 20 lat przedsiębiorca, skuteczny menedżer, specjalista ds. sprzedaży, doradca, trener-szkoleniowiec. Pracuje z klientami nad rozwojem osobistym, efektywnością osobistą orazkluczowymi umiejętnościami
miękkimi wśród przedsiębiorców i menedżerów. Doświadczony w zarządzaniu sprzedażą i opracowaniu biznes planów, diagnoz dla przedsiębiorstw na podstawie których buduje programy rozwojowe. W ostatnich 24 m-cach od daty planowanego szkolenia przeprowadził ponad 200 godzin szkoleniowych w zakresie komunikacji i skuteczności menadżerskiej oraz sprzedaży m.in.: Efektywna komunikacja z elementami pracy przez telefon metodą asertywnej postawy, Efektywna komunikacja, Efektywna komunikacja w social media, Efektywna komunikacja i perswazja .Wykształcenie: Wyższe magisterskie, Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kierunek: ekonomia w zakresie strategii rozwoju i doradztwa ekonomicznego. Email: zdzislaw.celusta@icloud.com.
miękkimi wśród przedsiębiorców i menedżerów. Doświadczony w zarządzaniu sprzedażą i opracowaniu biznes planów, diagnoz dla przedsiębiorstw na podstawie których buduje programy rozwojowe. W ostatnich 24 m-cach od daty planowanego szkolenia przeprowadził ponad 200 godzin szkoleniowych w zakresie komunikacji i skuteczności menadżerskiej oraz sprzedaży m.in.: Efektywna komunikacja z elementami pracy przez telefon metodą asertywnej postawy, Efektywna komunikacja, Efektywna komunikacja w social media, Efektywna komunikacja i perswazja .Wykształcenie: Wyższe magisterskie, Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kierunek: ekonomia w zakresie strategii rozwoju i doradztwa ekonomicznego. Email: zdzislaw.celusta@icloud.com.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt, testy
Informacje dodatkowe
- Po szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie.
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu i ćwiczeń.
- 1 godzina rozliczeniowa = 45 minut dydaktyczych.
- Szkolenie trwa 45 godzin dydaktycznych.
- Przerwy nie wliczają się do czasu trwania usługi.
- Cena usługi rozwojowej nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności koszty środków trwałych przekazywanych przedsiębiorcom lub ich pracownikom, koszty dojazdu i zakwaterowania.
- Karta niniejszej usługi rozwojowej została przygotowana zgodnie z obowiązującym Regulaminem Bazy Usług Rozwojowych, w tym m in. w zakresie powierzania usług.
Adres
Adres
ul. Stanisława Wyspiańskiego 22
33-300 Nowy Sącz
woj. małopolskie
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
Kontakt
Kontakt
Ewa Wąsowicz
E-mail
ewa.wasowicz@spatiumdg.pl
Telefon
(+48) 733 250 350