Specjalista ds. rozliczania, księgowania i realizacji projektów unijnych. Kompendium wiedzy i dobrych praktyk. Szkolenie w Zakopanem
Specjalista ds. rozliczania, księgowania i realizacji projektów unijnych. Kompendium wiedzy i dobrych praktyk. Szkolenie w Zakopanem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w szkoleniu szczególnie zachęcamy:
-głównych księgowych;
-kierowników działów finansowo – księgowych;
-członków zespołów projektowych;
-osoby odpowiadające za realizację projektów unijnych;
-osoby z działów księgowych, podmiotów mających zamiar aplikować o wsparcie finansowe z UE;
-osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia problematyką.Zakres merytoryczny szkolenia przygotowany jest tak aby w programie mogły uczestniczyć zarówno osoby z doświadczeniem w zakresie wdrażania projektów, jak również pracownicy, którzy nie mieli jeszcze styczności z procesem realizacji przedsięwzięć dotowanych z Unii Europejskiej.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji14-08-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnictwo w szkoleniu umożliwi realizację następujących celów:-Przygotowanie uczestników do prawidłowego rozliczenia projektów unijnych.
-Zapoznanie uczestników z wytycznymi w zakresie kwalifikowalności kosztów.
-Praktyczną analizę wytycznych obowiązujących w zakresie kwalifikowalności wydatków.
-Przekazanie Uczestnikom wiedzy i praktycznych umiejętności niezbędnych do prawidłowej realizacji projektów unijnych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Główne zobowiązania Beneficjenta w kontekście rozliczania projektu współfinansowanego ze środków UE
§ Obowiązek realizacji Projektu z należytą starannością zgodnie z Wnioskiem o dofinansowanie oraz przepisami prawa i procedurami w ramach Programu Operacyjnego
§ Obowiązek i formy prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej
§ Obowiązek i terminy archiwizacji dokumentacji związanej z realizacją projektu
§ Zasady opisywania dowodów księgowych
§ Obowiązek ujawniania wszystkich dochodów powstałych w związku z realizacją projektu
§ Obowiązek i terminy utrzymania trwałości projektu
2. Zasady kwalifikowalności wydatków
§ Ramy czasowe kwalifikowalności
§ Zasięg geograficzny kwalifikowalności.
§ Ocena kwalifikowalności projektu
§ Zasada faktycznego poniesienia wydatku
§ Wydatki ponoszone zgodnie z zasadą uczciwej konkurencji
§ Uproszczone metody rozliczania wydatków: stawki jednostkowe i metody ryczałtowe
§ Zakaz podwójnego finansowania
3. Podstawowe kategorie kosztów kwalifikowanych
§ Wkład niepieniężny
§ Opłaty finansowe, doradztwo i inne usługi związane z realizacją projektu
§ Zakup środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
§ Amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
§ Leasing
§ Podatek VAT od towarów i usług oraz inne podatki i opłaty
§ Kwalifikowalność działań informacyjno-promocyjnych
§ Koszty pośrednie
- Przygotowanie projektu
- Zarządzanie projektem
§ Koszty związane z angażowaniem personelu
- Stosunek pracy
- Stosunek cywilnoprawny
- Osoby samozatrudnione
- Inne formy angażowania personelu projektu
4. Wniosek o płatność
§ Terminy składania Wniosku o płatność
§ Rodzaje i funkcje Wniosków o płatność
§ Uproszczone formy dokonywania rozliczeń: stawki jednostkowe i metody ryczałtowe
§ Prezentacja wniosku o płatność oraz przykładów dokumentów rozliczeniowych
§ Załączniki do Wniosku o płatność
§ Wykazywanie postępu rzeczowo-finansowego projektu
§ Omówienie pól sprawozdawczych we wniosku o płatność
§ Obsługa systemu informatycznego służącego składaniu Wniosków o płatność
§ Typowe błędy w toku procesu rozliczeń
5. Warsztaty - Studium przypadku
§ Weryfikacja kwalifikowalności wydatków na podstawie przykładowych dowodów księgowych
§ Weryfikacja poprawności dokumentacji rozliczeniowej służącej dokumentowaniu wydatków
§ Sporządzanie Wniosku o płatność na podstawie zadań rozliczeniowych
§ Ustalanie wysokości kosztów kwalifikowanych, wysokości dofinansowania, kolejnych transz zaliczek i kwot
6. Podsumowanie szkolenia:
§ dyskusja końcowa,
§ konsultacje indywidualne.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Specjalista ds. rozliczania, księgowania i realizacji projektów unijnych. Kompendium wiedzy i dobrych praktyk. Szkolenie w Zakopanem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Specjalista ds. rozliczania, księgowania i realizacji projektów unijnych. Kompendium wiedzy i dobrych praktyk. Szkolenie w Zakopanem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Specjalista ds. rozliczania, księgowania i realizacji projektów unijnych. Kompendium wiedzy i dobrych praktyk. Szkolenie w Zakopanem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 693,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 190,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto112,24 PLN
- Koszt osobogodziny netto91,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener SEMPER
Przez ostatnie dziesięć lat pracował z różnorodnymi grupami zawodowymi, od pracowników korporacyjnych po przedsiębiorców i urzędników. Jego umiejętność dopasowywania treści szkoleń do potrzeb danej grupy sprawia, że uczestnicy zawsze odchodzą z wydarzenia z nową wiedzą i motywacją do działania.
Jego wyjątkowa zdolność do empatii pozwala mu tworzyć atmosferę zaufania i akceptacji, co jest kluczowe podczas pracy. Nie tylko przekazuje teorię, ale również inspiruje uczestników do praktycznych działań i refleksji. Jego szkolenia są interaktywne i angażujące, co pomaga uczestnikom w skutecznym przyswajaniu materiału.
Ekspert posiada również certyfikaty z dziedziny coachingu oraz komunikacji międzyludzkiej, co dodatkowo podkreśla jego kompetencje jako trenera. Jego umiejętność słuchania, zadawania trafnych pytań i pomagania uczestnikom odkrywać ich własne potencjały jest niezastąpiona podczas indywidualnych sesji coachingowych.
Dzięki swojemu doświadczeniu i pasji do pracy, jest idealnym wyborem. Jego pozytywne podejście, zaangażowanie i profesjonalizm gwarantują skuteczne i inspirujące szkolenia, które pozostawiają trwały wpływ na uczestnikach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne
[autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
Materiały piśmiennicze
[notatnik, długopis]
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Inwestycja: 2190.00zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
Informacje dodatkowe
Standardowo zestaw materiałów szkoleniowych obejmuje:
- autorski podręcznik Uczestnika szkolenia,
- materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych
- materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
- dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe
- każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Adres
Adres
W szczególnych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany hotelu, w którym odbędzie się szkolenie, na hotel o takim samym lub wyższym standardzie i nie stanowi to zmiany warunków umowy.
Wszelkie szczegóły organizacyjne przekazujemy Uczestnikom na 7 dni przed terminem szkolenia.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami