Jak zarządzać zespołem zróżnicowanym pokoleniowo
Jak zarządzać zespołem zróżnicowanym pokoleniowo
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Osoby odpowiedzialne za zarządzanie i kierowanie zespołami w organizacjach. Lepiej zrozumieją różnice pokoleniowe wśród członków zespołu żeby skuteczniej nimi zarządzać.
- Właściciele firm, dyrektorzy, członkowie zarządu, którzy podejmują kluczowe decyzje dotyczące zarządzania personelem. Szkolenie pomoże im wdrażać strategie sprzyjające efektywnej współpracy między różnymi pokoleniami.
- Osoby odpowiedzialne za rekrutację, szkolenia, rozwój pracowników i zarządzanie kulturą organizacyjną. Szkolenie pomoże im w opracowaniu polityk personalnych i procedur, które uwzględniają różnorodność pokoleniową w miejscu pracy.
- Osoby świadczące wsparcie i doradztwo kadrze kierowniczej i pracownikom w zakresie rozwoju zawodowego. Szkolenie pozwoli im poszerzyć swoją wiedzę na temat zarządzania różnorodnymi pokoleniowo zespołami i dostosować swoje podejście do potrzeb różnych grup wiekowych.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji03-06-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotuje szefów zespołów do zarządzania zespołem zróżnicowanym pokoleniowo, do wypracowania reguł współpracy w takich zespołach. Przygotuje ich do wykorzystania różnorodności aby podnieść efektywność zespołów i pojedynczych osób. To pozwoli im wzmocnić swój autorytet w relacjach zawodowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się -zdiagnozuje uwarunkowania pokoleń X,Y,C, Z | Kryteria weryfikacji -stosuje zasady komunikacji interpersonalnej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji -rozpoznaje różnice w oczekiwaniach pracowników i klientów z poszczególnych pokoleń | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się -sklasyfikuje różnice w oczekiwaniach Pracowników i Klientów z poszczególnych pokoleń | Kryteria weryfikacji -określa wartości istotne dla poszczególnych pokoleń | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się -dostosowuje swój styl zarządzania do potrzeb zarówno starszych jak i młodszych pokoleń | Kryteria weryfikacji -odróżnia wartości istotne dla poszczególnych pokoleń | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień I
1. Mozaika pokoleń – 4 pokolenia w pracy
- cechy charakterystyczne poszczególnych pokoleń
- wartości, przeżycia pokoleniowe – ważne czy nie?
- te same słowa, inne znaczenia – jak poszczególne pokolenia podchodzą do ważnych spraw
2. Kontrakt społeczny
- Dlaczego jest coraz bardziej istotny w budowaniu efektywnych zespołów
- Cechy charakterystyczne
- Kiedy umowa społeczna jest skuteczna? – 5 warunków
- Zmiana podejścia do kontraktu społecznego na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat
- Sposoby komunikacji typowe dla poszczególnych pokoleń
Dzień II
3. Mistrz i uczeń
- stosunek do autorytetów – całościowe kontra częściowe
- czy w każdym pokoleniu działa efekt aureoli?
- sposoby uczenia się – zdobywania i przekazywania wiedzy
- koła liderskie Adaira – na czym powinien się skupić kierownik zespołu międzypokoleniowego
- intermentoring jako sposób na przekazywanie wiedzy między pokoleniami
4. Kuferek menadżera w funkcji wieku Pracownika:
- delegowanie,
- rozliczanie,
- korygowanie
5. Zarządzanie sytuacyjne – wykorzystanie potencjału pracownika
- od rozmowy kwalifikacyjnej (dlaczego pokoleniu Z zadajemy inne pytania na rozmowie kwalifikacyjnej niż pokoleniu X)
- do motywowania zaangażowanego fachowca (jak i dlaczego inaczej motywować Silver Power)
- budowanie zaufania w zespole o dużej rozpiętości wieku
Szkolenie trwa 14 godzin zegarowych (2 dni szkoleniowe). Maksymalna liczna uczestników - 16.
Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu:
- uczestnik powinien stawić się punktualnie na szkolenie,
- wziąć udział w pełnym wymiarze czasu trwania szkolenia,
- brać czynny udział w szkoleniu podczas ćwiczeń i zadań
Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia szkolenia:
- sala szkoleniowa wyposażona w rzutnik,
- flipchart z kartkami papieru
- stoły i krzesła dla każdego uczestnika i trenera
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Mozaika pokoleń – 4 pokolenia w pracy | Prowadzący Dorota Jurzysta | Data realizacji zajęć 10-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Te same słowa, inne znaczenia – jak poszczególne pokolenia podchodzą do ważnych spraw | Prowadzący Dorota Jurzysta | Data realizacji zajęć 10-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Kontrakt społeczny | Prowadzący Dorota Jurzysta | Data realizacji zajęć 10-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Sposoby komunikacji typowe dla poszczególnych pokoleń | Prowadzący Dorota Jurzysta | Data realizacji zajęć 10-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Mistrz i uczeń | Prowadzący Dorota Jurzysta | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Na czym powinien się skupić kierownik zespołu międzypokoleniowego | Prowadzący Dorota Jurzysta | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Kuferek menadżera z narzędziami dla każdego pokolenia | Prowadzący Dorota Jurzysta | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Budowanie zaufania w zespole o dużej rozpiętości wieku | Prowadzący Dorota Jurzysta | Data realizacji zajęć 11-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 660,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 350,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto118,61 PLN
- Koszt osobogodziny netto96,43 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dorota Jurzysta
W latach 90-tych związana z grupa PPI-ETC, jako dyrektor zarządzający i wiceprezes zarządu RR SERWIS. Odpowiedzialna za planowanie strategiczne, organizację oddziałów zagranicznych. Nadzorowała firmy na Słowacji, Węgrzech i w Czechach.
Konsekwentnie rozwija wiedzę merytoryczną w zakresie prowadzonych przez siebie treningów (kursy, książki, filmy video, internet). Przygotowuje autorskie programy, ćwiczenia i materiały szkoleniowe. W swojej pracy wykorzystuje między innymi metody takich autorytetów, jak Edward de Bono, Kaoru Ishikawa, Daniel Kahneman.
Jest popularyzatorką wiedzy o zarządzaniu. Prowadziła studia podyplomowe na WSJO w Poznaniu (coaching w firmie) oraz na Uniwersytecie Łódzkim (Zwinne zarządzanie w świecie VUCA). Od 2019 roku jest współpracownikiem miesięcznika Personel i zarządzanie, gdzie regularnie publikuje artykuły pod zbiorczym tytułem Expert radzi.
Absolwenci warsztatów cenią ją za poczucie humoru, uważność i entuzjazm w podejściu do ludzi i problemów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe (skrypt) oraz materiały pomocnicze (notes, długopis).
Informacje dodatkowe
Można się z nami skontaktować również e-mailem, lub telefonicznie: Vademecum – Konferencje i Szkolenia Sp. z o.o.
Aleja Piastów 11, 52-424 Wrocław
tel./fax: (071) 341 85 10, e-mail: vade@vade.com.pl
Pisemne potwierdzenie realizacji szkolenia prześlemy e-mailem do Działu Szkoleń 7 dni przed datą rozpoczęcia zajęć.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi