Psychologia osobowości - 4 Colors
Psychologia osobowości - 4 Colors
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Stomatologia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
osoby pracujące na stanowisku: rejestratorki, recepcjonistki, higienistki, opiekuna pacjenta i asystentki
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji13-06-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do rozpoznawania typów osobowości pacjentów i współpracowników, rozpoznawania ich potrzeb psychologicznych, potrzeby ilości i jakości informacji niezbędnych do podjęcia decyzji przez daną osobę oraz jej kryteriów motywacyjnych.Uczestnik poznaje swój typ psychologiczny, osobowość i jakie ma schematy myślenia.
Potrafi rozpoznawać typy osobowości pacjentów i współpracowników.
Potrafi efektywnie komunikować się z pacjentem i współpracownikami.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik poznaje swój typ psychologiczny, osobowość i jakie ma schematy myślenia.Potrafi rozpoznawać typy osobowości pacjentów i współpracowników. Potrafi efektywnie komunikować się z pacjentem i współpracownikami. | Kryteria weryfikacji ocena przez trenera umiejętności praktycznego zastosowania modelu pracy z pacjentem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Cel biznesowy
Celem jest wdrożenie standardów i poprawa jakości pracy z pacjentem w zakresie obsługi.Wzrost o 50% liczby pacjentów pierwszorazowych sondujących rynek przez telefon lub kontaktujących się z gabinetem osobiście.
Zastosowanie kanonu profesjonalizmu obsługi przez zespół personelu podczas obsługi pacjenta bezpośrednio przekłada się na wzrost oceny gabinetu i jakości pracy lekarza.
Umiejętność pracy z bieżącą grupą pacjentów bez ponoszenia dodatkowych nakładów finansowych na działania marketingowe.
Zauważalna zmiana jakości pracy z pacjentem od momentu wdrożenia standardów prezentowych na szkoleniu już od pierwszego dnia po szkoleniu.
Efekt usługi
Usługa przygotowuje do rozpoznawania typów osobowości pacjentów i współpracowników, rozpoznawania ich potrzeb psychologicznych, potrzeby ilości i jakości informacji niezbędnych do podjęcia decyzji przez daną osobę oraz jej kryteriów motywacyjnych.
Uczestnik poznaje swój typ psychologiczny, osobowość i jakie ma schematy myślenia.
Potrafi rozpoznawać typy osobowości pacjentów i współpracowników.
Potrafi efektywnie komunikować się z pacjentem i współpracownikami.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
W czasie scenek i ćwiczeń 1:1 podczas szkolenia, trener analizuje realziację zadań uczestników i przekazuje im informację zwrotną
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Uczestnik poznaje swój typ psychologiczny, osobowość
Program
Program
Szkolenie adresowane jest do higienistek stomatologicznych, asystentek stomatologicznych, rejestratorek i opiekunów pacjenta. Mogą wziąć w nim udział również osoby zarządzające praktyką stomatologiczną, które chcą być bardziej efektywne w codziennej pracy oraz rozumieć interakcje zachodzące pomiędzy personelem a pacjentem i wspomagać ten proces z pozycji menadżera. W szkoleniu można wziąć udział niezależnie od stażu pracy i doświadczenia zawodowego. Podczas szkolenia wykorzystywane są różne formy pracy – wykład, prezentacja multimedialna, ćwiczenia praktyczne w parach i 3-4 osobowych grupach, dyskusje na forum i prezentacja scenek.
Podczas szkolenia wykonywany jest test osobowości oparty na typologii Insights Discovery. Jego wyniki przedstawione są w trakcie szkolenia i pozwalają na lepsze zrozumienie własnego typu osobowości, a co tym idzie – swoich mocnych i słabych stron, potrzeb i nawykowych schematów zachowania.
Co sprawia, że dwie osoby w tej samej sytuacji zachowują się inaczej? Dlaczego jedni „ładują akumulatory” w samotności, podczas gdy inni odpoczywają wśród ludzi? Poznaj tajniki osobowości i wyrusz w inspirującą, rozwojową przygodę. Chcesz lepiej poznać siebie? Zrozumieć, dlaczego czujesz, myślisz, postępujesz w dany sposób? Co możesz w sobie zmienić, a co powinieneś po prostu poznać i zaakceptować jako część tego, kim jesteś? Szkolenie jest atrakcyjną, praktyczną oraz inspirującą przygodą rozwojową.
Pogłębiając zrozumienie własnej osobowości, możesz stopniowo uczyć się rozpoznawania, akceptowania oraz adaptacji do schematów osobowości i unikalnego stylu życia innych osób. Wiedza i zrozumienie różnic między nami a otoczeniem diametralnie zmienia wzajemne relacje.
Insights Discovery to model opisujący indywidualny styl funkcjonowania. Główna idea narzędzi i programów opartych na modelu Insights Discovery to wzajemne poznanie i zrozumienie swoich zachowań, ich akceptacja oraz taka modyfikacja, która umożliwi maksymalizowanie korzyści płynących ze współpracy.
Szkolenie daje wiedzę o czynnikach motywujących, obszarach rozwoju osobistego, o leżących w naszych preferencjach osobowościowych postawach i potrzebach przekładających się na relacje, jakie budujemy oraz na nasz styl działania.
U podstaw modelu leży typologia osobowości C.G Junga, a dokładnie trzy zdefiniowane przez niego wymiary: Ekstrawersja-Introwersja, Myślenie-Uczucia oraz Doznania-Intuicja.
Szkolenie może stanowić wsparcie w pracy nad kluczowymi aspektami dotyczącymi funkcjonowania pracowników, zespołów i całej organizacji.
Wskutek wieloletnich badań, model stał się podstawą do stworzenia całego szeregu narzędzi, które znajdują swoje zastosowanie w różnych obszarach pracy, takich jak umacnianie i budowanie efektywnych zespołów, świadome przywództwo, kształtowanie relacji opartych na szczerym i konstruktywnym feedbacku czy skuteczna sprzedaż.
Na szkoleniu skupimy się na:
- pogłębieniu samoświadomości,
- działaniach coachingowych jak i szkoleniowych,
- strukturze relacji, zespołu czy ścieżkę rozwoju indywidualnego,
- nauce nawiązywania dojrzałych, trwałych i bezpiecznych relacji z ludźmi a także zarządzać ludźmi, relacjami oraz projektami.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Zapoznanie uczestników z koncepcją osobowości C.G. Junga. Cechy osobowości, strategie myślowe charakterystyczne dla każdego z Jungowskich typów | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Próba określenia własnego typu osobowości. Cechy osobowości manifestujące się w zachowaniu. Jungowskie typy osobowości. w kontakcie z pacjentem. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Relacje z pacjentami i personelem a poszczególne postawy. Introwersja/ekstrawersja, myślenie/uczucia, doznania/intuicja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Omówienie profilu – jak go rozumieć, co zawiera. Przegląd i omówienie indywidualnego profilu osobowości | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 620,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 620,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto202,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto202,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe - skrypty.
Informacje dodatkowe
Szkolenie jest częścią kompleksowego projektów rozwojowych: Professional Dental Staff® i Curriculum asystentki dedykowanego asystentkom, higienistkom oraz rejestratorkom gabinetów stomatologicznych. Z jednej strony personel poznaje w pełni profesjonalne wzorce zachowań w kontakcie z pacjentem, z drugiej na szkoleniach pracujemy nad rozwojem wewnętrznych zasobów i kompetencji inteligencji emocjonalnej.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami