Kurs Diagnoza logopedyczna krok po kroku
Kurs Diagnoza logopedyczna krok po kroku
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do: studentów logopedii, logopedów, terapeutów.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji25-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do przeprowadzenia kompleksowej diagnozy logopedycznej uwzględniając wszystkie istotne aspekty funkcjonowania dziecka. Dodatkowo nauczy kursanta nowych technik i funkcji, które pomogą lepiej zaplanować proces terapeutyczny.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje podstawy diagnostyki logopedycznej oraz diagnostyczne i różnicowanie zaburzeń mowy. | Kryteria weryfikacji Dobiera podstawy diagnostyki logopedycznej, w tym podstawowe modele medyczne i psychologiczne, które wpływają na proces diagnozowania zaburzeń mowy u dzieci. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje techniki diagnostyczne, takich jak ocena artykulacji, diagnostyka miofunkcjonalna, badanie wędzidełka języka itp. Ponadto, powinien umieć różnicować różne zaburzenia mowy o podobnym obrazie klinicznym, co pozwoli na trafne rozpoznanie i planowanie terapii. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Planuje badania przesiewowe i dobiera narzędzia diagnostyczne. | Kryteria weryfikacji Formułuje badania przesiewowe oraz jak stosować narzędzia diagnostyczne, takie jak kwestionariusze i testy, w celu wykrywania niepokojących objawów i postawienia trafnego rozpoznania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Łączna liczba dni, w których zostanie przekazana wiedza oraz umiejętności praktyczne opisane w programie:
2 dni
Liczba godzin kursu: 20 h dydaktyczne, co stanowi 15 h zegarowych.
W harmonogramie ujęto również przerwy - łącznie 3 h zegarowych w ciągu 2 dni.
Przerwy nie są wliczone w liczbę godzin usługi.
Przerwy w czasie kursu dostosowane będą do tempa pracy uczestników szkolenia oraz ich potrzeb.
Godziny przerw są podane orientacyjnie- w zależności od dynamiki i tempa grupy- mogą ulec zmianie.
W zakresie ewaluacji dodatkowo jest stosowana ankieta satysfakcji, którą kursanci uzupełniają po zakończeniu części szkoleniowej.
Zakres tematyczny:
DZIEŃ I:
WPROWADZENIE
PIERWSZA WIZYTA
DIAGNOZA RÓŻNICOWA
DZIEŃ II:
DIAGNOSTYKA MOFUNKCJONALNA – OCENA ANATOMICZNA I FUNKCJONALNA KOMPLEKSU USTNO-TWARZOWEGO
FUNKCJE PERCEPCYJNO-MOTORYCZNE - OCENA SPRAWNOŚCI ISTOTNYCH DLA WYJAŚNIENIA PATOMECHANIZMU ZABURZEŃ MOWY – HOLISTYCZNE SPOJRZENIE NA DZIECKO
Po części szkoleniowej jest przeznaczone 15 minut na wypełnienie testu.
Warunku organizacyjne dla przeprowadzenia szkolenia: Część teoretyczna bazuje na zajęciach grupowych, uwzględniając dyskusję grupową. Część praktyczna będzie nadzorowana przez prowadzącego. Kursanci będą pracować w parach. Podczas ćwiczeń praktycznych uczestnicy mają do dyspozycji 1 leżankę na dwie osoby oraz poduszki pod głowę i koce.
Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie określonego celu: tytuł fizjoterapeuty, osteopaty lub lekarza.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 37 WPROWADZENIE | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 37 Schemat diagnozy logopedycznej – algorytm postępowania | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 37 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 37 Najważniejsze diagnostyczne pytanie | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 37 Najważniejsze diagnostyczne pytanie | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 37 Badania przesiewowe – przydatne narzędzia do wykorzystania w placówkach oświatowych | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 37 Przygotowanie do pierwszej wizyty – rozmowa telefoniczna z rodzicem, instruktaż nagrań video w domu, dokumentacja | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 37 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 37 Obserwacja dziecka – aktywność werbalna, intencja komunikacyjna, sposób zabawy, koncentracja uwagi (które zachowania powinny budzić niepokój, czerwone flagi) | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 37 Badanie percepcji mowy – jak oceniać zasób słownictwa, rozumienie komunikatów słownych – narzędzia, testy, próby diagnostyczne | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 37 Badanie ekspresji mowy – próby oceniające jakość wypowiedzi słownych dziecka | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 37 Badanie artykulacji dziecka – ocena słuchowa, wzrokowa, czuciowa; przydatne techniki, zabawy dla maluchów odwracające uwagę od procedury badania | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 37 Motoryka duża i mała | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 37 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 37 Opóźnienie rozwoju mowy czy zaburzenie? – jak klasyfikować obserwowane objawy | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 37 Różnicowanie zaburzeń mowy u małego dziecka (afazja, zaburzenia komunikacji na tle autyzmu, niepełnosprawności intelektualnej, niedosłuchu) | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 37 Ocena efektywności porozumiewania się dzieci ze złożonymi zaburzeniami komunikacji (mózgowe porażenie dziecięce, autyzm, Zespół Downa i inne zaburzenia genetyczne) – procedura badania | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 30-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 37 Ocena budowy i funkcji warg, języka, policzków, żuchwy | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 37 Próby diagnostyczne oceniające motorykę warg, policzków, języka | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 37 Ocena napięcia mięśniowego w obrębie twarzy i jamy ustnej | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 37 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 37 Przydatne klasyfikacje | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 37 Wady zgryzu - rodzaje, sposób oceny | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 37 Związek między wadą postawy a wadą zgryzu | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 37 Pozycja spoczynkowa języka – od czego zależy, sposoby badania | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 37 Dysfunkcje połykania – przyczyny, konsekwencje | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 37 Próby diagnostyczne oceniające sposób połykania | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 37 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 37 Wędzidełka jamy ustnej – procedura badania (wędzidełko wargi górnej, wędzidełko języka), normy, przydatne klasyfikacje, opis dla lekarza | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 37 Wpływ ankyloglosii na kształtowanie artykulacji oraz funkcje związane z poborem pokarmów u małych i starszych dzieci | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 37 Oddychanie – badanie toru oddechowego | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 37 Pamięć i uwaga słuchowa | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 37 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 37 Przetwarzanie słuchowe – czym są zaburzenia CAPD, jak je diagnozować, wpływ na rozwój mowy, metody terapii | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 37 Lateralizacja – procedura badania dominacji oka, ręki, nogi (krok po kroku) | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 37 Współpraca ze specjalistami | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 37 z 37 Walidacja | Prowadzący Katarzyna Matyasik | Data realizacji zajęć 01-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto60,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto60,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Matyasik
2008 – Akademia Medyczna Wczesna Logopedia Kliniczna
2006 – Uniwersytet Wrocławski Neurologopedia
2004 – Uniwersytet Wrocławski Logopedia
2003 – Uniwersytet Wrocławski Pedagogika, specjalność rewalidacja
Ma doświadczenie w pracy z dziećmi o nieprawidłowym rozwoju psychoruchowym, specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z dysleksją, autyzmem, zespołem Aspergera, Mózgowym Porażeniem Dziecięcym oraz zespołem Downa. Doświadczenie zawodowe zdobywała współpracując przez wiele lat ze Stowarzyszeniem Handicap we Wrocławiu, Milickim Stowarzyszeniem Przyjaciół Dzieci i Osób Niepełnosprawnych oraz Szkołą Integracyjną w Trzebnicy. Od kilkunastu lat prowadzi gabinet logopedyczny. Ponadto organizuję szkolenia dla rodziców i nauczycieli dotyczące wspomagania rozwoju dziecka.
W trosce o wysoki standard prowadzonej terapii logopedycznej i pedagogicznej stale podnosi swoje kwalifikacje biorąc udział w szkoleniach i warsztatach poświęconych tematyce logopedycznej, neurorozwojowej i pedagogicznej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzymuje skrypt obejmujący całość omawianego materiału, certyfikat, materiały online z części teoretycznej oraz dostęp do 3 webinarów.
Warunki uczestnictwa
Przed wysłaniem zgłoszenia prosimy o zapis przez stronę www.enedu.pl w celu rezerwacji miejsca na szkoleniu.
Wszelkie informacje o obowiązujących procedurach znajdują się w regulaminie szkoleń dostępnym na stronie www.enedu.pl
Informacje dodatkowe
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych.
Cena kursu nie obejmuje kosztów dojazdu oraz zakwaterowania.
Każdego dnia przewidziane są przerwy dla uczestników szkolenia.
Podstawa zwolnienia z VAT: Art. 43 ust.1 pkt 26 lit. a Ustawy o VAT.
W zakresie ewaluacji dodatkowo jest stosowana ankieta satysfakcji, którą kursanci uzupełniają po zakończeniu części szkoleniowej.
Adres
Adres
ul. Grochowska 341/175, 03-822 Warszawa.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami