Applying Professional Scrum™ - Solidne fundamenty teoretyczne i praktyczna symulacja Scrum - szkolenie
Applying Professional Scrum™ - Solidne fundamenty teoretyczne i praktyczna symulacja Scrum - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- specjalistów, członków zespołów operacyjnych,
- początkujących scrum masterów i product ownerów,
- liderów/menedżerów działów i zespołów,
- interesariuszy i osoby nietechniczne z otoczenia zespołów Scrum,
- przedstawicieli działów spoza IT jak np. sprzedaż, marketing.
Chcących rozwijać organizację w duchu innowacji, Agile i Lean.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji18-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do nowoczesnego zarządzania rozwojem produktów i usług, wykorzystując Scrum.Pozwala sprawnie zarządzać pracami zespołu, podzielić role i odpowiedzialności bez powoływania klasycznego Project Managera.
Szkolenie przygotowuje w jaki sposób optymalizować liczbę spotkań i efektywnie je przeprowadzać, jak definiować wymagania, planować oraz monitorować ich realizację, analizując jednocześnie czynniki wspierające i blokujące zespół.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje, czym dokładnie jest Scrum. | Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice między metodą, metodologią a frameworkiem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje główne założenia frameworka. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje cele wydarzeń w Scrum. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozróżnia role i odpowiedzialności w zespole scrumowym. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje rolę Product Ownera. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje rolę Deweloperów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje rolę Scrum Mastera. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Wprowadzenie do Scrum: zwinne zarządzanie i myślenie złożone
- Zwięzłe przedstawienie fundamentów Agile i Lean, oraz jakie założenia i wartości reprezentują.
- Krótkie porównanie tradycyjnego zarządzania do podejścia zwinnego, wraz z wyjaśnieniem (na podstawie diagramu Ralph D. Stacey) gdzie podejście zwinne najlepiej się wpisuje.
- Krótkie przedstawienie teorii złożoności i myślenia złożonego oraz szybkie przedyskutowanie praktycznego wykorzystania myślenia złożonego.
- Przygotowanie symulacji: przygotowanie urządzeń, określenie warunków brzegowych dla procesu dostarczania produktu, pierwsze doskonalenie listy wymagań.
- Symulacja - Sprint 1, omówienie frameworka Scrum
- Praca w podgrupach nad dostarczeniem przyrostu produktu, omówienie doświadczeń z przebiegu pierwszej iteracji.
- Zwięzłe przedstawienie teorii Scrum, filarów i wartości.
- Omówienie roli i odpowiedzialności w Scrum, jak mają się do stanowisk w organizacji.
- Wydarzenia, artefakty oraz procesy w Scrum, ich definicja, składowe bądź czas trwania i częstotliwość realizacji.
- Symulacja - Sprint 2, role i odpowiedzialności w Scrum
- Praca w podgrupach nad dostarczeniem przyrostu produktu, omówienie doświadczeń z przebiegu drugiej iteracji.
- Różnice pomiędzy grupą roboczą a zespołem, na przykładzie cyklu Tuckmana.
- Czym jest i jak działa samoorganizacja wraz z wyjaśnieniem, co jest niezbędne aby mogła prawidłowo funkcjonować.
- Charakterystyka interdyscyplinarnego zespołu, rola Scrum Mastera, Właściciela Produktu i samego Zespołu Deweloperskiego.
- Symulacja - Sprint 3, artefakty Scrum
- Praca w podgrupach nad dostarczeniem przyrostu produktu, omówienie doświadczeń z przebiegu trzeciej iteracji.
- Porównanie struktury i procesu zarządzania Rejestrem Produktu (ang. Product Backlog) oraz Rejestrem Sprintu (ang. Sprint Backlog).
- Omówienie koncepcji Przyrostu (ang. Increment) oraz definicji ukończenia (ang. Definition of Done).
- Zapewnianie transparencji artefaktów Scrum.
- Symulacja - Sprint 4, wydarzenia i procesy w Scrum
- Praca w podgrupach nad dostarczeniem przyrostu produktu, omówienie doświadczeń z przebiegu czwartej iteracji.
- Sprint, Planowanie Sprintu (ang. Sprint Planning), Codzienny Scrum (ang. Daily Scrum), Przegląd Sprintu (ang. Sprint Review), Retrospekcja Sprintu (ang. Sprint Retrospective).
- Nieregularny proces Doskonalenia Rejestru Produktu (ang. Product Backlog Refinement), kiedy i jak można go zastosować.
- Omówienie czasu trwania, częstotliwości i poprawnej realizacji wydarzeń Scrum.
- Otwarta dyskusja, omówienie wyzwań i wątpliwości uczestników
- Otwarta dyskusja zgłoszonych pytań, wyzwań i wątpliwości uczestników szkolenia.
- Monitorowanie i wizualizacja postępu prac.
- Planowanie i budżetowanie a metody zwinne.
- Kolejne kroki niezbędne do wprowadzenia Scrum w organizacji.
- Podsumowanie szkolenia
Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników, aby realizacja Usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu Usługi:
- Minimalna znajomość podstawowych zagadnień z zakresu rozwoju produktów, usług i zarządzania projektami. Udział w rozwoju i zaangażowaniu zespołów do działania, a w szczególności w inicjatywach, w których współpracuje co najmniej kilkuosobowy zespół, bądź wiele zespołów jednocześnie.
Warunki niezbędne do spełnienia przez ośrodek szkoleniowy, aby realizacja Usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu Usługi:
- Usługa realizowana jest wg. godzin zegarowych.
- Szkolenie będzie zawierało części warsztatowe pracy w grupach, rozmiar grup określa każdorazowo trener na podstawie finalnej liczby uczestników.
- Miejsce realizacji szkolenia posiada: rzutnik z wyjściem HDMI, dostęp do WiFi dla prowadzącego jak i uczestników, flipchart z zapasem papieru i flamastrami.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Zapoznanie z uczestnikami i pre-test - rozmowa i test | Prowadzący Katarzyna Ziemba | Data realizacji zajęć 26-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Wprowadzenie do Scrum: zwinne zarządzanie i myślenie złożone oraz Framework Scrum - rozmowa, ćwiczenie, współdzielenie ekranu | Prowadzący Katarzyna Ziemba | Data realizacji zajęć 26-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Role i odpowiedzialności - rozmowa, ćwiczenie, współdzielenie ekranu | Prowadzący Katarzyna Ziemba | Data realizacji zajęć 26-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Zdarzenia Scrum - rozmowa, ćwiczenie, współdzielenie ekranu | Prowadzący Katarzyna Ziemba | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Artefakty Scrum oraz Otwarta dyskusja, omówienie wyzwań i wątpliwości uczestników -rozmowa, ćwiczenie, współdzielenie ekranu | Prowadzący Katarzyna Ziemba | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Post-test i pożegnanie z uczestnikami - rozmowa i test | Prowadzący Katarzyna Ziemba | Data realizacji zajęć 27-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto3 997,50 PLN
- Koszt usługi netto3 250,00 PLN
- Koszt godziny brutto285,54 PLN
- Koszt godziny netto232,14 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Ziemba
Facilitation ★★★★★
Lean change management ★★★★☆
Culture change ★★★★☆
Scrum ★★★★★
Kanban, Scrumban ★★★☆☆
Nexus, LeSS, SAFe ★★★☆☆
Team coaching ★★★★☆
Business coaching ★★★★☆
Servant Leadership ★★★★☆
Presentation skills ★★★★☆
Od 2014 r. zrealizowała ponad 700 godzin szkoleniowych z tematów związanych z zarządzaniem organizacją i zmianą, rozwojem produktów i usług w podejściu zwinnym (Agile i Lean) oraz szeroko pojętej facylitacji.
Propagatorka facylitacji w Polsce, jedna z kilkudziesięciu absolwentów,
pierwszej w Polsce Szkoły Facylitacji Pathways.
Wybrane osiągnięcia:
- Praca w trudnych warunkach wdrażania Scruma w dużej organizacji,
z rozproszonymi geograficznie zespołami (Sabre, Motorola Solutions).
- Założenie Community of Practice (Sabre) oraz jego współtworzenie
(Motorola Solutions).
- Indywidualna praktyka coachingowa ze specjalizacją Kariera i Przywództwo (Ziemba Coach).
- Współorganizowanie spotkań krakowskiej społeczności Agile ALE Kraków.
- Organizacja konferencji takich jak Unexpected Unconference 2015
czy Scrum Days 2017.
Wykształcenie:
2016 Certyfikowany Facylitator Pathways,
2016 Coaching Kariery i Przywództwa, akredytacja ICF,
2014-2015 Metody wytwarzania oprogramowania – studia podyplomowe, wydział Informatyki, AGH w Krakowie.
2012-2013 International Business - studia licencjackie,
The University of Huddersfield.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają:
- Akredytowane materiały szkoleniowe Scrum.org w wersji elektronicznej.
- Oryginalny Scrum Guide (w j. angielskim)w wersji elektronicznej.
- Rekwizyty do gier.
- Fizyczne karty do Planning Pokera (wysyłane kurierem po realizacji szkolenia).
- Voucher o wartości 150$ na egzamin PSM I.
- 14 punktów rozwoju personalnego (Personal Development Units, PDU) dla członków PMI PMP.
- Certyfikat ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej wystawiany przez Valkir Academy.
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń online wymagana jest sprawna obsługa komputera i spełnienie wymagań technicznych opisanych w sekcji Warunki techniczne.
Informacje dodatkowe
W przypadku podejścia do egzaminu PSM I w terminie do 14 dni i niepowodzenia, uczestnikowi przysługuje bezpłatne drugie podejście.
Egzamin w j. angielskim. Szczegóły: https://www.scrum.org/professional-scrum-master-i-certification
Warunki techniczne
Warunki techniczne
W przypadku realizacji w formule online:
- Na początku szkolenia uzgodnione zostaną założenia “kontraktu” szkoleniowego, czyli zasad efektywnego uczestnictwa oraz wprowadzeniedo obsługi i korzystania z wykorzystywanych narzędzi.
- Całość komunikacji głosowej oraz wideo odbywać się będzie poprzez aplikację Zoom.
Celem przygotowania się do sesji zdalnej warto zapoznać się z omówieniem funkcji Zoom: https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/206618765-Zoom-Video-Tutorials . - Uczestnicy będą pracować zarówno wspólnie, jak i w podgrupach poprzez dodatkowe pokoje/kanały na platformie online.
- Gry i ćwiczenia realizowane będą poprzez wcześniej przygotowane szablony na platformach Google Drawings, Mural i Miro.
- W częściach wprowadzających i podstawach teoretycznych wykorzystywane będzie narzędzie Google Slides i PowerPoint poprzez udostępnianie ekranu prowadzącego szkolenie.
Minimalne wymagania techniczne:
- Komputer lub zestaw ze stacją dokującą, który umożliwia sprawną pracę naekranie z przekątną min 15’ cali (rekomendujemy rozdzielczość Full HD 1920×1080 i wyższe).
- Zaktualizowana najnowsza wersja przeglądarki Google Chrome, FireFox lub Opera.
- Gotowość na czynny udział z włączoną kamerą internetową.
- Zewnętrze słuchawki z mikrofonem, bardzo zależy nam aby uniknąć pogłosu i sprzężenia.
- Realne (nie tylko deklaratywne) 10 Mb/s (Megabitów / sekundę) przepustowości połączenia internetowego, najlepiej zweryfikowane przez usługę https://www.speedtest.pl/.
- Dla narzędzi do komunikacji Zoom nie jest potrzebne posiadanie konta, wymagane jest jednak przetestowanie audio/wideo poprzez link https://zoom.us/test .
- W przypadku platform do współpracy zdalnej:
- Google Drawings - Posiadanie Konta Google w celu identyfikacji osoby korzystającej
z narzędzi i platformy do współpracy zdalnej, niezależnie czy będzie tokonto w pakiecie biznesowym (płatnym) czy darmowe konto Google. Posiadanie poczty GMail
(nawet darmowej) tożsame jest z posiadaniem konta Google. - Mural - Przed sesją zdalną uczestnicy otrzymają pocztą elektroniczną link do założenia darmowego konta gościa. Po założeniu konta, wymagane jest wypełnienie profilu jednoznacznie identyfikującego uczestnika z imienia i nazwiska. Więcej na temat darmowego konta gościa Mural: https://www.mural.co/new-features/temporary-guests .
- Miro - Przed sesją zdalną uczestnicy otrzymają pocztą elektroniczną link do dołączenia jako gościnny edytor. Platforma Miro generuje losowe identyfikatory, dlatego po zalogowaniu do platformy wymagane będzie wpisanie w przygotowanej tabeli swojego identyfikatora obok imienia i nazwiska, celem jednoznacznej identyfikacji uczestnika. Więcej na temat darmowego konta gościnnego edytora: https://help.miro.com/hc/en-us/articles/360012524559-Collaboration-with-anonymous-Guest-Editors .
- Link do sesji szkoleniowej ważny zgodnie z harmonogramem.
- Google Drawings - Posiadanie Konta Google w celu identyfikacji osoby korzystającej