Organizacja biura rachunkowego w dobie KSeF- szkolenie
Organizacja biura rachunkowego w dobie KSeF- szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane do właścicieli i pracowników biur rachunkowych. Brak wymagań co do stażu pracy.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji05-06-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do funkcjonowania biura rachunkowego w dobie obowiązkowego KSeF.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik prawidłowo przygotowuje biuro rachunkowe do funkcjonowania w dobie obowiązkowego KSeF. | Kryteria weryfikacji Uczestnik samodzielnie i prawidłowo zreorganizuje pracę wewnątrz biura, prawidłowo przygotowuje się do technicznej implementacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Organizacja biura rachunkowego w dobie KSeF
Część I. Wprowadzenie do współpracy na linii biuro rachunkowe – Klient.
1. Biuro rachunkowe jako podatnik VAT:
1) usługi biura rachunkowego jako usługi podlegające e-fakturowaniu,
2) proces fakturowania w biurze rachunkowych świadczonych przez to biuro usług,
3) proces raportowania VAT przez biuro rachunkowe,
4) wyznaczenie osób upoważnionych do wystawiania faktur w biurze rachunkowym,
5) wyznaczenie osób upoważnionych co dostępu do „KSeFu biura rachunkowego”,
6) czy w biurze rachunkowym potrzebny jest „zarządca KSeF?”
7) przykładowe model realizacji własnych obowiązków w zakresie VAT przez biuro rachunkowe prowadzone w formie JDG:
a) model 1a – fakturowanie i prowadzenie ewidencji biura przez właściciela,
b) model 1b – fakturowanie realizowane przez pracownika biura, ewidencje biura prowadzone przez właściciela
c) model 1c – fakturowanie i prowadzenie ewidencji biura realizowane przez pracownika/pracowników
8) modele: 1a, 1b oraz 1c od dnia 1 lipca 2024 r.,
9) przykładowe model realizacji własnych obowiązków w zakresie VAT przez biuro rachunkowe prowadzone w formie JDG:
a) model 2a – fakturowanie i prowadzenie ewidencji biura przez właściciela,
b) model 2b – fakturowanie realizowane przez pracownika biura, ewidencje biura prowadzone przez właściciela
c) model 2c – fakturowanie i prowadzenie ewidencji biura realizowane przez pracownika/pracowników
2. Modele współpracy biuro rachunkowe – klient funkcjonujące na rynku do dnia 30 czerwca 2023 r.:
1) BR wyłącznie raportujące w oparciu o dokumenty otrzymane od Klienta (model 1),
2) BR „podpięte pod systemy” Klienta i wystawiające faktury oraz raportujące VAT (model 2).
3. Dokonywanie czynności w dobie KSeF – wprowadzenie:
1) „gdzie” wystawiać e-faktury oraz „gdzie” je pobierać?
2) grupy upoważnień w KSeF,
3) problematyka autoryzacji w systemie
4) tokenizacja oraz ryzyka z nią związane,
5) zarządzanie upoważnieniami i tokenami w KSeF,
6) jak ustanowić podmiot zarządzający KSeF i kiedy trzeba to zrobić?
7) Alokowanie czynności jako klucz do ułożenia współpracy na linii biuro rachunkowe – klient,
8) czy biuro rachunkowe powinno „wziąć” na siebie proces fakturowania od dnia 1 lipca 2024 r.?
a) czym jest wystawienie faktury ustrukturyzowanej?
b) przesłanie pliku xml otrzymanego od Klienta do KSeF.
Część II. Analiza wybranych modeli współpracy biur rachunkowych z Klientami od dnia 1 lipca 2024 r.
4. Biuro rachunkowe działające w formie JDG obsługujące JDG w zakresie raportowania:
1) model 1a,
2) model 1b,
3) model 1c,
4) krótka charakterystyka zakresu odpowiedzialności cywilnej, kks/kk dla każdego z modeli,
5) czy przedstawione modele wymagają aneksowania umów?
6) jakie ewentualne postanowienia umowne należy uwzględnić dla każdego z tych modeli?
5. Biuro rachunkowe działające w formie JDG obsługujące spółkę (np. cywilną, sp. z o.o.) w zakresie raportowania:
1) model 2a,
2) model 2b,
3) model 2c,
4) model 2d,
5) krótka charakterystyka zakresu odpowiedzialności cywilnej, kks/kk dla każdego z modeli,
6) czy przedstawione modele wymagają aneksowania umów?
7) jakie ewentualne postanowienia umowne należy uwzględnić dla każdego z tych modeli?
6. Biuro rachunkowe działające w formie JDG obsługujące JDG w zakresie raportowania i w zakresie fakturowania:
1) model 3a,
2) model 3b,
3) model 3c,
4) model 3d,
5) krótka charakterystyka zakresu odpowiedzialności cywilnej, kks/kk dla każdego z modeli,
6) czy przedstawione modele wymagają aneksowania umów?
7) jakie ewentualne postanowienia umowne należy uwzględnić dla każdego z tych modeli?
7. Biuro rachunkowe działające w formie JDG obsługujące spółkę (np. cywilną, sp. z o.o.) w zakresie raportowania i w zakresie fakturowania:
1) model 4a,
2) model 4b,
3) model 4c,
4) model 4d,
5) krótka charakterystyka zakresu odpowiedzialności cywilnej, kks/kk dla każdego z modeli,
6) czy przedstawione modele wymagają aneksowania umów?
7) jakie ewentualne postanowienia umowne należy uwzględnić dla każdego z tych modeli?
8. Biuro rachunkowe działające w formie spółki obsługujące JDG w zakresie raportowania:
1) model 5a,
2) model 5b,
3) model 5c,
4) krótka charakterystyka zakresu odpowiedzialności cywilnej, kks/kk dla każdego z modeli,
5) czy przedstawione modele wymagają aneksowania umów?
6) jakie ewentualne postanowienia umowne należy uwzględnić dla każdego z tych modeli?
9. Biuro rachunkowe działające w formie spółki obsługujące spółkę (np. cywilną, sp. z o.o.) w zakresie raportowania:
1) model 6a,
2) model 6b,
3) model 6c,
4) model 6d,
5) krótka charakterystyka zakresu odpowiedzialności cywilnej, kks/kk dla każdego z modeli,
6) czy przedstawione modele wymagają aneksowania umów?
7) jakie ewentualne postanowienia umowne należy uwzględnić dla każdego z tych modeli?
10. Biuro rachunkowe działające w formie spółki obsługujące JDG w zakresie raportowania i w zakresie fakturowania:
1) model 7a,
2) model 7b,
3) model 7c,
4) model 7d,
5) krótka charakterystyka zakresu odpowiedzialności cywilnej, kks/kk dla każdego z modeli,
6) czy przedstawione modele wymagają aneksowania umów?
7) jakie ewentualne postanowienia umowne należy uwzględnić dla każdego z tych modeli?
11. Biuro rachunkowe działające w formie spółki obsługujące spółkę (np. cywilną, sp. z o.o.) w zakresie raportowania i w zakresie fakturowania:
1) model 8a,
2) model 8b,
3) model 8c,
4) model 8d,
5) krótka charakterystyka zakresu odpowiedzialności cywilnej, kks/kk dla każdego z modeli,
6) czy przedstawione modele wymagają aneksowania umów?
7) jakie ewentualne postanowienia umowne należy uwzględnić dla każdego z tych modeli?
12. Wybór oraz implementacja poszczególnych modeli:
1) analiza struktury klientów, włącznie z ich uwarunkowaniami behawioralnymi,
2) analiza potrzeb biura,
3) wybór koncepcji (modeli) – „burza mózgów” z pracownikami,
4) konsultacje z dostawcą oprogramowania - zaprezentowanie modelu docelowego funkcjonowania biura,
5) ewentualne korekty na poziomie koncepcyjnym,
6) przygotowanie aneksów umów oraz aktualizacja wzorców umownych,
7) wdrożenie aktualizacji software.
13. Dyskusja.
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu: 80 % obecności na zajęciach.
Szkolenie realizowany jest w formie wykładu, prezentacji PPT, case study, sesji pytań i odpowiedzi po omówieniu poszczególnych bloków.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych z przerwami
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Rejestracja i kwestie organizacyjne | Prowadzący Wojciech Safian | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Wprowadzenie do współpracy na linii biuro rachunkowe – Klient (rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia, wykłady, prezentacja PPT , dokumentów i druków) | Prowadzący Wojciech Safian | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Przerwa | Prowadzący Wojciech Safian | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Wprowadzenie do współpracy na linii biuro rachunkowe – Klient (rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia, wykłady, prezentacja PPT , dokumentów i druków) | Prowadzący Wojciech Safian | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Przerwa | Prowadzący Wojciech Safian | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Analiza wybranych modeli współpracy biur rachunkowych z Klientami od dnia 1 lipca 2024 r. (rozmowa na żywo, chat, ćwiczenia, wykłady, prezentacja PPT , dokumentów i druków) | Prowadzący Wojciech Safian | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto602,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto490,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto86,10 PLN
- Koszt osobogodziny netto70,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wojciech Safian
Opinie uczestników po szkoleniach eksperta:
„Szkolenie bardzo ciekawe, z praktycznymi przykładami”
„Kompetencje Pana szkolącego, czytelny tego przekaz wiedzy, poparty przykładami."
"Szkolenie mocno merytoryczne, pełne przykładów, wiedza w pigułce. POLECAMY."
"Szkolenie było merytoryczne. Z uwagi na szeroki obszar tematy w zakresie podatku CIT były trafnie dobrane i omówione w sposób jasny z przedstawieniem przykładów co na pewno w dużym stopniu pozwoliło przeanalizować stan faktyczny oraz indywidulaną ocenę swoich doświadczeń. Sposób przekazu pozwolił poszerzyć wiedzę podatkową."
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzymuje na wskazany adres mailowy materiały pomocnicze (prezentacja PPT, materiały dydaktyczne , konieczne dokumenty) niezbędne do realizacji usługi na dwa dni przed szkoleniem.
Informacje dodatkowe
https://akkonline.pl/szkolenia,7,szkolenia-online.html
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
1/dysponujemy własną platformą OTP BBB version kompilacja 862.
2/wymagania sprzętowe – komputer/laptop lub inne urządzanie do zdalnej komunikacji wbudowana lub zewnętrzna kamera oraz mikrofon
3/nie ma wymogów co do łącza rekomendujemy prędkość 3/1,5 MB na sekundę
4/ niezbędne oprogramowanie – przeglądarka MOZILLA FIREFOX LUB GOOGLE CHROME
5/ okres ważności linku – dzień odbywania się szkolenia (szkolenie w czasie rzeczywistym)
6) generowany jest plik aktywności (rejestr czasu logowania i wylogowania się uczestników) w celu kontroli/audytu przez jednostkę kontrolną oraz wizerunek uczestnika jak wymaga tego regulamin.
7) JEŚŁI WYMAGA TEGO REGULAMIN JEDNOSTKI FINANSUJĄCEJ SZKOLENIE JEST NAGRYWANE