Profesjonalny specjalista ds. zamówień publicznych
Profesjonalny specjalista ds. zamówień publicznych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Zamówienia publiczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczestników rynku zamówień publicznych – zarówno zamawiających i wykonawców – Profesjonalny specjalista ds. zamówień publicznych to jeden z pierwszych takich kierunków, który kompleksowo podchodzi do procesu zakupowego i realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego, pozwalając tym samym osobom zaangażowanym w udzielanie zamówień, jak i ubiegającym się o zamówienie publiczne, podnosić swoje kwalifikacje. Program studiów jest dostosowany do tych, którzy nie znają rynku zamówień publicznych w Polsce i którzy stawiają pierwsze kroki w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych. Kierunek skierowany jest także do osób, które mają doświadczenie w pracy z udzielaniem zamówień publicznych lub z ofertowaniem w zamówieniach publicznych. Dla nich to możliwość weryfikacji dotychczas podejmowanych na tym polu działań.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji14-10-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Atutem studiów jest kompleksowy – pod kątem procesów zakupu, ofertowania, zarządzania, realizacji projektu, wykorzystania elementów prospołecznych, ekologicznych, innowacyjnych oraz narzędzi elektronicznych – zakres tematyczny oraz uwzględnienie aktualnej praktyki w wybranych obszarach. Atutem jest również dobór wykładowców będących ekspertami w tej dziedzinie i posiadających wieloletnie doświadczenie z zakresu zamówień publicznych, co pozwoli na zaprezentowanie poszczególnych zagadnień w sposóbEfekty uczenia się
Profil Absolwenta Studia podyplomowe Profesjonalny specjalista ds. zamówień publicznych we Wrocławskiej Akademii Biznesu mają na celu nabycie przez Uczestników studiów wiedzy oraz kompetencji w zakresie:
- znajomości aktualnie obowiązujących w zakresie zamówień publicznych regulacji prawnych i praktyki podyktowanej orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej, sądów okręgowych, TSUE
- zarządzania zakupami.
- efektywnego udzielania zamówień publicznych,
- zawarcia ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego i jej realizacji,
- zarządzania projektem.
- skutecznego ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego,
- wykonywania czynności związanych z organizacją procesu zakupowego,
- wykonywania czynności związanych z udzielaniem zamówienia publicznego, zawarcia umowy i jej realizacji,
- udziału wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
- realizacji przez wykonawcę umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Sposób weryfikacji efektów uczenia się
Weryfikacja efektów jest rozumiana jako sprawdzenie wyników pracy słuchacza i określenie, czy zostały przez niego osiągnięte zdefiniowane efekty uczenia się. Sylabusy opracowane przez prowadzących zajęcia i zweryfikowane przez Dyrektora Programu Studiów MBA i Podyplomowycy służą jako narzędzie weryfikacji efektów uczenia się.
Przyjęto następujące sposoby weryfikacji stopnia osiągnięcia efektów uczenia się (metod oceny) w procesie kształcenia:
FORMA |
Egzamin/kolokwium ustne |
Egzamin/kolokwium w formie testu zamkniętego |
Egzamin/kolokwium w formie zadań otwartych |
Egzamin/kolokwium w formie zadań praktycznych (zadania obliczeniowe lub rysunkowe) |
Projekt |
Pokaz umiejętności praktycznych |
Portfolio |
Praca w zespole |
Prezentacja |
Raport z badań |
Studium przypadku |
Zadanie praktyczne |
Sprawozdanie laboratoryjne |
Aktywność na zajęciach |
Obserwacje |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Program
Program
Wprowadzenie do zamówień publicznych |
Strategiczne zarządzanie zakupami |
Tryby udzielania zamówień publicznych |
Partnerstwo publiczno-prywatne |
Negocjacje w postępowaniu |
Ogłoszenia w tym ogłoszenie o zamówieniu i dokumenty zamówienia |
Opis przedmiotu zamówienia oraz ustalenie niektórych warunków zamówienia |
Rozeznanie rynku |
Wykorzystanie elementów ekologicznych i innowacyjnych w zamówieniach publicznych |
Planowanie w zamówieniach publicznych oraz pozyskiwanie środków na sfinansowanie zadań publicznych |
Roczne sprawozdanie o zamówieniach publicznych |
Szacunkowa wartość przedmiotu zamówienia oraz podstawy i metody ustalenia wartości zamówienia |
Komunikacja przy użyciu środków komunikacji elektronicznej |
Umowy zawierane w reżimie PZP |
Umowa o roboty budowlane |
Treść oferty, podmiotowe i przedmiotowe środki dowodowe |
Ocena ofert |
Projekt w organizacji i zarządzanie projektem |
Zespół projektowy |
Odpowiedzialność z tytułu dyscypliny finansów publicznych oraz taryfikator korekt |
Roszczenia i spory |
Środki ochrony prawnej |
Zamówienia publiczne w mediach – zasady udzielania informacji mediom oraz obecność w mediach społecznościowych |
Łączna ilość godzin 160 x 45min - 120h zegarowych Egzamin końcowy odbędzie się maksymalnie do 30.06.2025 |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto28,13 PLN
- Koszt osobogodziny netto28,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Skiba-Kuraszkiewicz
Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu postępowań odwoławczych przed Krajową Izbą Odwoławczą oraz postępowań skargowych. Doradza stronom również na etapie wykonywania umów w sprawie zamówień publicznych, w tym ocenia zasadność dokonywania zmian w zawartych umowach. Regularnie prowadzi szkolenia z zakresu zamówień publicznych oraz gospodarki odpadami, jak również uczestniczy jako prelegent w konferencjach branżowych dotyczących tych zagadnień.
Jest autorem licznych publikacji z zakresu prawa zamówień publicznych, współpracuje m.in. z miesięcznikiem „Przetargi Publiczne”. Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych oraz Stowarzyszenia Prawa Zamówień Publicznych.
Małgorzata Gołyńska-Minkiewicz
Posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze projektów finansowanych ze środków publicznych po stronie zarówno publicznej jak i prywatnej, m.in. w sektorach IT, energetycznym oraz badań i rozwoju, również w zakresie prawnych aspektów finansowania publicznych przedsięwzięć infrastrukturalnych ze środków publicznych i prywatnych.
W ostatnich latach odpowiadała za wytyczne i ramy prawne realizacji projektów PPP w Departamencie PPP w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, koordynując jednocześnie obszar doradztwa prawnego dla wspieranych projektów PPP m.in. w sektorach drogowym, budownictwa kubaturowego i sektora portowego.
Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych. Szkoleniowiec i autorka licznych publikacji.
Agnieszka Szulakowska
Iwona Ziarniak
Ekspert ds. zamówień publicznych, zamówieniami publicznymi zajmuje się od 1998 r. Członek zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych. Posiada bogate doświadczenie w zakresie ubiegania się o złożone zamówienia informatyczne (od 1998r. menedżer/doradca zarządu w zakresie wsparcia sprzedaży u znaczących integratorów IT w Polsce). W ramach projektu KIGNET – izbowy system wsparcia konkurencyjności polskich przedsiębiorców uzyskała certyfikat eksperta ds. zamówień publicznych w zakresie doradca i wykładowca. Pełnomocnik stron postępowania odwoławczego przed Krajową Izbą Odwoławczą. Autor i redaktor książki „Zamówienia publiczne na dostawy i usługi informatyczne”, autor "Przewodnika po zamówieniach publicznych dla wykonawców", współautor komentarza do nowej ustawy PZP z 2019r. „Ustawa Prawo zamówień publicznych. Komentarz dla wykonawców” oraz autor wielu publikacji poświęconych zamówieniom publicznym na łamach miesięczników Przetargi Publiczne, IT w administracji, IT Profesional; członek Rady Programowej miesięcznika „Przetargi Publiczne”. Od 2007 roku szkoleniowiec (szkolenia otwarte i zamknięte) i wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu zamówień publicznych (Uniwersytet Wrocławki, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu i w Opolu).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wszelkie materiały zapewnia Wrocławska Akademia Biznesu w Naukach Stosowanych
Warunki uczestnictwa
O przyjęciu na studia decyduje komplet dokumentów, które można wysłać tradycyjnie drogą pocztową, skanem lub złożyć osobiście w biurze Centrum Studiów MBA i Podyplomowych.
Wymagane dokumenty:
- Podanie o przyjęcie na studia
- 1 zdjęcie w formie papierowej (35x45 mm)
- Kopia dyplomu ukończenia studiów pierwszego lub drugiego stopnia
- Suplement lub wyciąg z indeksu - dla kończących studia przed 2005 r.
- Podpisana umowa o naukę wraz z załącznikiem - 2 egz.
- Dowód wniesienia opłaty wpisowej (250 PLN)
- Dowód osobisty do wglądu
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Własny komputer i internet do pracy w domu podczas lekcji zdalnych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
- Laboratorium komputerowe
- bezpłatny parking, bar, biblioteka