Warsztatowy kurs rozwijający kliniczną ocenę i terapię w koncepcji Integracji Sensorycznej.
Warsztatowy kurs rozwijający kliniczną ocenę i terapię w koncepcji Integracji Sensorycznej.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Terapeuci Integracji Sensorycznej.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji30-06-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi50
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po zakończeniu kursu uczestnik jest przygotowany do prowadzenia diagnozy i terapii pacjenta zgodnie z założeniami koncepcji SI, w oparciu o techniki SI, neurobiologię, zasady nauczania motorycznego, kontrolę posturalną na poziomie rozwijającym. Jest przygotowany do zaawansowanego badania pacjenta z wykorzystaniem testów SI oraz planowania celowanej terapii dla pacjentów z zaburzeniami SI.Efekty uczenia się
Wiedza
Uczestnik charakteryzuje zasady wyznaczania kierunków i obszarów do pracy terapeutycznej w gabinecie.
Uczestnik definiuje zasady udzielania wsparcia dziecku w środowisku domowym.
Uczestnik definiuje zasady współpracy z placówką edukacyjną.
Uczestnik definiuje zasady przeprowadzenia diagnozy klinicznej bazującej na obserwacji pacjenta podczas terapii.
Uczestnik definiuje zasady tworzenia relacji między terapeutą-pacjentem-opiekunem.
Umiejętności
Uczestnik tworzy plany terapeutyczne.
Uczestnik prowadzi terapię SI z pacjentami ze specyficznymi zaburzeniami SI.
Uczestnik wykorzystuje strategię ewaluacji.
Uczestnik stosuje techniki terapeutyczne w terapii pacjentów z różnymi dysfunkcjami SI. Uczestnik dobiera i stosuje testy służące wykryciu zaburzeń SI.
Uczestnik wykonuje ćwiczenia stymulujące bazowe systemy sensoryczne.
Uczestnik opracowuje ramowy plan terapii dostosowany do potrzeb dziecka/pacjenta.
Uczestnik wykorzystuje zasady modulowania się do potrzeb pacjenta.
Kompetencje społeczne
Uczestnik współpracuje w ramach zespołu interdyscplinarnego.
Uczestnik okazuje zrozumienie dla problemów wynikających z dysfunkcji.
Uczestnik uczestniczy w różnych formach działań w zakresie aktywności fizycznej i promocji zdrowia.
Uczestnik propaguje i aktywnie kreuje wszelkie aktywności ruchowe.
Sposób weryfikacji efektów uczenia się
egzamin w formie pre i post testu
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Warunki uznania kwalifikacji
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęRehamax Spółka Z o.o
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoRehamax Spółka Z o.o
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
Czas trwania kursu: 50 godzin dydaktycznych, 1 godzina dydaktyczna to 45 minut, 50 godzin edukacyjnych. Zajęcia odbywają się w godzinach: 9.00-17.30 ( 7,5 godziny zegarowej, 10 godzin zajęć edukacyjnych plus przerwy.
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu:
Szkolenie adresowane jest do terapeutów Integracji Sensorycznej, posiadających podstawowe doświadczenie w swoim zawodzie. Uczestnik powinien znać podstawy anatomii, fizjologii i neurologii.
Dzień 1
Pacjent nr 1
9:00 - 9:30
omówienie diagnozy, plan terapii, przygotowanie sali
9:30 -10:15
demonstracja pracy z pacjentem
10:15 -10:45
omówienie terapii, ocena kliniczna, określenie celu funkcjonalnego, stworzenie testu funkcjonalnego
10:45 -11:00
przerwa
Pacjent nr 2
11:00-11:30
omówienie diagnozy, plan terapii, przygotowanie sali
11:30 -12:15
demonstracja pracy z pacjentem
12:15 -12:45
omówienie terapii, ocena kliniczna, określenie celu funkcjonalnego, stworzenie testu funkcjonalnego
12:45 -13:45
przerwa obiadowa
Pacjent nr 3
13:45 -14:15
omówienie diagnozy, plan terapii, przygotowanie sali
14:15 -15:00
demonstracja pracy z pacjentem
15:00 -15:30
omówienie terapii, ocena kliniczna, określenie celu funkcjonalnego, stworzenie testu funkcjonalnego
15:30 -15:45
przerwa
Pacjent nr 4
15:45 -16:15
omówienie diagnozy, plan terapii, przygotowanie sali
16:15 -17:00
demonstracja pracy z pacjentem
17:00 -17:30
omówienie terapii, ocena kliniczna, określenie celu funkcjonalnego, stworzenie testu funkcjonalnego
17:30 -18:00
omawianie pacjentów w grupach
Dzień 2
9:00 - 9:30
1) wytyczenie celów terapeutycznych
2) omówienie planu terapeutycznego
3) przygotowanie sali
9:30 - 10:15
Praca z pacjentem 1 (terapeuta [1] + lider w asyście instruktora)
10:15 - 10:45
1) omówienie terapii
2) ocena kliniczna dziecka
3) tworzenie planu wsparcia środowiskowego
10:45 - 11:00
Przerwa kawowa
11:00 - 11:30
1) wytyczenie celów terapeutycznych
2) omówienie planu terapeutycznego
3) przygotowanie sali
11:30 - 12:15
Praca z pacjentem 2 (terapeuta [1] + lider w asyście instruktora)
12:15 - 12:45
1) omówienie terapii
2) ocena kliniczna dziecka
3) tworzenie planu wsparcia środowiskowego
12:45 - 13:45
Przerwa obiadowa
13:45 - 14:15
1) wytyczenie celów terapeutycznych
2) omówienie planu terapeutycznego
3) przygotowanie sali
14:15 - 15:00
Praca z pacjentem 3 (terapeuta [1] + lider w asyście instruktora)
15:00 - 15:30
1) omówienie terapii
2) ocena kliniczna dziecka
3) tworzenie planu wsparcia środowiskowego
15:30 - 15:45
Przerwa kawowa
15:45 - 16:15
1) wytyczenie celów terapeutycznych
2) omówienie planu terapeutycznego
3) przygotowanie sali
16:15 - 17:00
Praca z pacjentem 4 (terapeuta [1] + lider w asyście instruktora)
17:00 - 17:30
1) omówienie terapii
2) ocena kliniczna dziecka
3) tworzenie planu wsparcia środowiskowego
17:30 - 18:00
Omawianie pracy z pacjentem w grupach
Dzień 3
9:00 - 9:30
1) wytyczenie celów terapeutycznych
2) omówienie planu terapeutycznego
3) przygotowanie sali
9:30 - 10:15
Praca z pacjentem 1 (terapeuta [1] + lider w asyście instruktora)
10:15 - 10:45
1) omówienie terapii
2) ocena kliniczna dziecka
3) tworzenie planu wsparcia środowiskowego
10:45 - 11:00
Przerwa kawowa
11:00 - 11:30
1) wytyczenie celów terapeutycznych
2) omówienie planu terapeutycznego
3) przygotowanie sali
11:30 - 12:15
Praca z pacjentem 2 (terapeuta [1] + lider w asyście instruktora)
12:15 - 12:45
1) omówienie terapii
2) ocena kliniczna dziecka
3) tworzenie planu wsparcia środowiskowego
12:45 - 13:45
Przerwa obiadowa
13:45 - 14:15
1) wytyczenie celów terapeutycznych
2) omówienie planu terapeutycznego
3) przygotowanie sali
14:15 - 15:00
Praca z pacjentem 3 (terapeuta [1] + lider w asyście instruktora)
15:00 - 15:30
1) omówienie terapii
2) ocena kliniczna dziecka
3) tworzenie planu wsparcia środowiskowego
15:30 - 15:45
Przerwa kawowa
15:45 - 16:15
1) wytyczenie celów terapeutycznych
2) omówienie planu terapeutycznego
3) przygotowanie sali
16:15 - 17:00
Praca z pacjentem 4 (terapeuta [1] + lider w asyście instruktora)
17:00 - 17:30
1) omówienie terapii
2) ocena kliniczna dziecka
3) tworzenie planu wsparcia środowiskowego
17:30 - 18:00
Omawianie pracy z pacjentem w grupach
Dzień 4
9:00 - 9:30
1) wytyczenie celów terapeutycznych
2) omówienie planu terapeutycznego
3) przygotowanie sali
9:30 - 10:15
Praca z pacjentem 1 (terapeuta [1] + lider w asyście instruktora)
10:15 - 10:45
1) omówienie terapii
2) ocena kliniczna dziecka
3) tworzenie planu wsparcia środowiskowego
10:45 - 11:00
Przerwa kawowa
11:00 - 11:30
1) wytyczenie celów terapeutycznych
2) omówienie planu terapeutycznego
3) przygotowanie sali
11:30 - 12:15
Praca z pacjentem 2 (terapeuta [1] + lider w asyście instruktora)
12:15 - 12:45
1) omówienie terapii
2) ocena kliniczna dziecka
3) tworzenie planu wsparcia środowiskowego
12:45 - 13:45
Przerwa obiadowa
13:45 - 14:15
1) wytyczenie celów terapeutycznych
2) omówienie planu terapeutycznego
3) przygotowanie sali
14:15 - 15:00
Praca z pacjentem 3 (terapeuta [1] + lider w asyście instruktora)
15:00 - 15:30
1) omówienie terapii
2) ocena kliniczna dziecka
3) tworzenie planu wsparcia środowiskowego
15:30 - 15:45
Przerwa kawowa
15:45 - 16:15
1) wytyczenie celów terapeutycznych
2) omówienie planu terapeutycznego
3) przygotowanie sali
16:15 - 17:00
Praca z pacjentem 4 (terapeuta [1] + lider w asyście instruktora)
17:00 - 17:30
1) omówienie terapii
2) ocena kliniczna dziecka
3) tworzenie planu wsparcia środowiskowego
17:30 - 18:00
Omawianie pracy z pacjentem w grupach
Dzień 5
9:00 - 9:30
1) wytyczenie celów terapeutycznych
2) omówienie planu terapeutycznego
3) przygotowanie sali
9:30 - 10:15
Praca z pacjentem 1 (terapeuta [1] + lider w asyście instruktora)
10:15 - 10:45
1) omówienie terapii
2) ocena kliniczna dziecka
3) tworzenie planu wsparcia środowiskowego
10:45 - 11:00
Przerwa kawowa
11:00 - 11:30
1) wytyczenie celów terapeutycznych
2) omówienie planu terapeutycznego
3) przygotowanie sali
11:30 - 12:15
Praca z pacjentem 2 (terapeuta [1] + lider w asyście instruktora)
12:15 - 12:45
1) omówienie terapii
2) ocena kliniczna dziecka
3) tworzenie planu wsparcia środowiskowego
12:45 - 13:45
Przerwa obiadowa
13:45 - 14:15
1) wytyczenie celów terapeutycznych
2) omówienie planu terapeutycznego
3) przygotowanie sali
14:15 - 15:00
Praca z pacjentem 3 (terapeuta [1] + lider w asyście instruktora)
15:00 - 15:30
1) omówienie terapii
2) ocena kliniczna dziecka
3) tworzenie planu wsparcia środowiskowego
15:30 - 15:45
Przerwa kawowa
15:45 - 16:15
1) wytyczenie celów terapeutycznych
2) omówienie planu terapeutycznego
3) przygotowanie sali
16:15 - 17:00
Praca z pacjentem 4 (terapeuta [1] + lider w asyście instruktora)
17:00 - 17:30
1) omówienie terapii
2) ocena kliniczna dziecka
3) tworzenie planu wsparcia środowiskowego
17:30 - 18:00 Omawianie pracy z pacjentem w grupach. Zakończenie kursu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 omówienie terapii, ocena kliniczna, określenie celu funkcjonalnego, stworzenie, testu funkcjonalnego | Prowadzący Aleksandra Owczarz-Jankowska | Data realizacji zajęć 01-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 08:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Praca z pacjentem. Wytyczanie celu terapii, opracowanie wsparcia środowiskowego | Prowadzący Aleksandra Owczarz-Jankowska | Data realizacji zajęć 02-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 08:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Praca z pacjentem. Ocena kliniczna dziecka. | Prowadzący Aleksandra Owczarz-Jankowska | Data realizacji zajęć 03-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 08:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Praca z pacjentem. Omówienie planu terapeutycznego. | Prowadzący Aleksandra Owczarz-Jankowska | Data realizacji zajęć 04-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 08:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Praca z pacjentem. Organizacja zaplecza terapeutycznego. | Prowadzący Aleksandra Owczarz-Jankowska | Data realizacji zajęć 05-07-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 08:30 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto70,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto70,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto50,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto50,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto50,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto50,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Aleksandra Owczarz-Jankowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe w formie skryptu autorstawa instruktora prowadzącego kurs
Warunki uczestnictwa
Dyplom uznany na poziomie narodowym z fizjoterapii, terapii zajeciowej, logopedii, pedagogik specjalnej, psychologii, regulamin uczestnictwa w kursie oraz posiadanie uprawnień terapeuty Integracji Sensorycznej.
Informacje dodatkowe
Po zakończonym szkoleniu absolwenci otrzymują certyfikat uprawniający do prowadzenia diagnozy i terapii Integracji Sensorycznej na poziomie rozwijającym.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
sprzęt do prowadzenia terapii i diagnozy SI.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami
- sala z wyposażeniem do terapii Integracji Sensorycznej