STUDIA PODYPLOMOWE "Zarządzanie gospodarką odpadami" 11 edycja
STUDIA PODYPLOMOWE "Zarządzanie gospodarką odpadami" 11 edycja
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Identyfikator projektuSektor Nowoczesne Usługi Biznesowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia Podyplomowe Zarządzanie Gospodarką Odpadami są skierowane do osób wiążących swoją przyszłość z branżą gospodarki odpadami:
- kadry kierowniczej przedsiębiorstw gospodarki odpadami (w tym zakładów komunalnych),
- osób prowadzących działalność gospodarczą, którzy chcą poznać mechanizmy gospodarki odpadami w ich przedsiębiorstwach,
- przedstawicieli organów stanowiących i wykonawczych jednostek samorządu terytorialnego, pracowników administracji samorządowej, gospodarki komunalnej i mieszkaniowej,
- innych osób zainteresowanych problematyką prawną, ekonomiczną i techniczną funkcjonowania gospodarki odpadami,
- osób, które chcą się rozwijać w obszarze zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego zarządzania.
- Minimalna liczba uczestników22
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji19-10-2023
- Forma prowadzenia usługimieszana (zdalna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów podyplomowych „Zarządzanie gospodarką odpadami” jest rozwój i doskonalenie kwalifikacji zawodowych kadr administracji publicznej oraz przedsiębiorstw zajmujących się gospodarką odpadami poprzez przekazanie aktualnej i specjalistycznej wiedzy dotyczącej ekonomicznych, społecznych i prawnych uwarunkowań gospodarki odpadami ze szczególnym uwzględnieniem odpadów komunalnych.Efekty uczenia się
Wiedza – absolwent zna i rozumie:
- finansowe, prawne i administracyjne uwarunkowania prowadzenia gospodarki odpadami zarówno przez jednostki samorządu terytorialnego jak i przez przedsiębiorstwa;
- przepływy finansowe związane z gospodarką odpadami;
- źródła powstawania i sposoby przepływu strumieni odpadów w gospodarce wraz z metodami ich zagospodarowania;
- stopień komplikacji procedur przedinwestycyjnych przedsięwzięć rozwojowych w gospodarce odpadami;
- organizację systemu zamówień publicznych związanych z gospodarką odpadami;
- system sprawozdawczości i nadzoru nad prawidłowością prowadzenia gospodarki odpadami;
- kierunki zmian w gospodarce odpadami związane z polityką krajową oraz unijną, a także globalnymi procesami gospodarczymi.
Umiejętności – absolwent potrafi:
- planować i realizować przepływy finansowe w gospodarce odpadami;
- ocenić wykonalność przedsięwzięć rozwojowych w gospodarce odpadami oraz współpracować podczas ich realizacji;
- prowadzić debatę z różnymi kręgami uczestników na specjalistyczne tematy związane z gospodarowaniem odpadami;
- współdziałać z zewnętrznymi dostawcami rozwiązań i podwykonawcami zadań związanych z gospodarką odpadami;
- planować i realizować własny rozwój zawodowy oraz wspierać w rozwoju zawodowym swoich współpracowników;
- stworzyć, interpretować i stosować specyfikacje zamówień publicznych w gospodarce odpadami;
- prowadzić sprawozdawczość środowiskową związaną z gospodarką odpadami;
- rozpoznawać i przewidywać tendencje rozwojowe i regulacyjne w branży.
Kompetencje społeczne – absolwent gotów jest do:
- wykazywania się kreatywnością w poszukiwaniu rozwiązań problemów na rzecz interesu publicznego;
- ciągłego rozwoju i samodoskonalenia oraz do stałego podnoszenia kwalifikacji;
- współpracy ze specjalistami innych dziedzin w celu rozwiązywania pojawiających się konfliktów gospodarczych, społecznych i przestrzennych;
- krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści.
Sposób weryfikacji efektów uczenia się
- obecność na zajęciach
- aktywność na zajęciach
- praca końcowa
- egzamin końcowy i obrona pracy końcowej
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Program
Program
Forma realizacji usługi:
Program realizowany jest w większości zdalnie w czasie rzeczywistym w formie wykładów, zajęć o charakterze warsztatowym, ćwiczeń, rozmów na żywo, pracy w grupach oraz czatu. Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu w soboty i niedziele od 8:00 do 16:00. Hybrydowy charakter studiów oznacza w naszym przypadku, że dwa zjazdy (na początku każdego semestru) odbędą się fizycznie na uczelni, a pozostałe zajęcia odbywać się będą zdalnie za pośrednictwem aplikacji Microsoft TEAMS.
Program:
- Ustrój gospodarki odpadami – 16 godzin (3,5 ECTS)
- Podstawy prawne gospodarowania odpadami – 18 godzin (4 ECTS)
- Finanse w gospodarce odpadami – 20 godzin (4,5 ECTS)
- Techniki i technologie gospodarowania odpadami komunalnymi – 22 godzin (5 ECTS)
- Procedury przedinwestycyjne w gospodarce odpadami – 24 godzin (5 ECTS)
- Zamówienia publiczne w gospodarce odpadami – 20 godzin (4,5 ECTS)
- Sprawozdawczość i kontrola w gospodarce odpadami – 24 godzin (5 ECTS)
- Kierunki zmian w gospodarce odpadami – 10 godzin (2,5 ECTS)
- Seminarium – 6 godzin (1 ECTS)
Czas trwania: 2 semestry
Dni zajęć: sobota (w godz. 8.00 - 16:00), niedziela (w godz. 8.00 - 16.00)
Łączna liczba godzin: 160
Łączna liczba punktów ECTS: 35
Warunki zdobycia świadectwa ukończenia studiów:
- obecność na zajęciach,
- przygotowanie i obrona pracy końcowej,
- uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu końcowego.
Ustalone zostały daty 7 pierwszych zjazdów tj:
28–29 października 2023 r. – inauguracja studiów (zajęcia na uczelni)
18–19 listopada 2023 r. – (zajęcia zdalne)
02–03 grudnia 2023 r. – (zajęcia zdalne)
16–17 grudnia 2023 r. – (zajęcia zdalne)
13–14 stycznia 2024 r. – (zajęcia zdalne)
27–28 stycznia 2024 r. – (zajęcia zdalne)
17–18 lutego 2024 r. – inauguracja drugiego semestru (zajęcia na uczelni)
Daty pozostałych zajęć ustalone zostaną w toku studiów. Liczba zjazdów nie powinna przekroczyć 12.
Ostatnie zajęcia przewidywane są w kwietniu lub maju 2024 r.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Dzień 1; semestr I (stacjonarne) | Data realizacji zajęć 28-10-2023 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Dzień 2 (stacjonarnie) | Data realizacji zajęć 29-10-2023 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Dzień 3 (zdalnie) | Data realizacji zajęć 18-11-2023 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Dzień 4 (zdalnie) | Data realizacji zajęć 19-11-2023 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Dzień 5 (zdalnie) | Data realizacji zajęć 02-12-2023 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Dzień 6 (zdalnie) | Data realizacji zajęć 03-12-2023 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Dzień 7 (zdalnie) | Data realizacji zajęć 16-12-2023 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Dzień 8 (zdalnie) | Data realizacji zajęć 17-12-2023 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Dzień 9 (zdalnie) | Data realizacji zajęć 13-01-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Dzień 10 (zdalnie) | Data realizacji zajęć 14-01-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Dzień 11 (zdalnie) | Data realizacji zajęć 27-01-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Dzień 12 (zdalnie) | Data realizacji zajęć 28-01-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Dzień 13 (stacjonarnie) | Data realizacji zajęć 17-02-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Dzień 14 (stacjonarne) | Data realizacji zajęć 18-02-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto34,38 PLN
- Koszt osobogodziny netto34,38 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marek Goleń
• doświadczenie zawodowe: współpraca z administracją publiczną, firmami konsultingowymi oraz szkoleniowymi; ekspertyzy dla administracji publicznej i przedsiębiorstw
• doświadczenie w świadczeniu tego typu usług: wieloletni wykładowca na studiach podyplomowych, kursach specjalistycznych, szkoleniach dla przedsiębiorstw
• wykształcenie: stopień doktora nauk ekonomicznych w dyscyplinie ekonomia
Grzegorz Maśloch
• doświadczenie zawodowe: współpraca z administracją publiczną, firmami konsultingowymi oraz szkoleniowymi; ekspertyzy dla administracji publicznej i przedsiębiorstw
• doświadczenie w świadczeniu tego typu usług: wieloletni wykładowca na studiach podyplomowych, kursach specjalistycznych, szkoleniach dla przedsiębiorstw
• wykształcenie: stopień doktora nauk ekonomicznych w dyscyplinie ekonomia
Artur Modrzejewski
• doświadczenie zawodowe: współpraca z administracją publiczną, firmami konsultingowymi oraz szkoleniowymi; ekspertyzy dla administracji publicznej i przedsiębiorstw
• doświadczenie w świadczeniu tego typu usług: wieloletni wykładowca na studiach podyplomowych, kursach specjalistycznych, szkoleniach dla przedsiębiorstw
• wykształcenie: stopień doktora habilitowanego nauk prawnych
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje:
- książki dotyczące omawianej problematyki na zajęciach (w wersji papierowej lub elektronicznej),
- materiały wykładowe, formularze ćwiczeń i studia przypadków w wersji elektronicznej.
Warunki uczestnictwa
Warunki formalne:
- posiadanie dyplomu ukończenia studiów wyższych,
- złożenie kompletu dokumentów wymaganych przez SGH,
- wniesienie opłaty za studia przynajmniej za pierwszy semestr,
- przystąpnienie do procedury rekrutacyjnej na stronie SGH.
Informacje dodatkowe
Usługa będzie rejestrowana w celu kontroli/audytu. Wykorzystanie nagrania na inne cele niż kontrola/audyt, wymaga pozyskania przez Usługodawcę zgody trenera i Uczestników.
Zjazdy stacjonarne będą odbywały sie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie
Al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne:
Zajęcia w formie zdalnej realizowane są w aplikacji MS Teams. Dostęp do MS Teams oraz całej platformy Microsoft 360 gwarantuje SGH.
Minimalne wymagania sprzętowe:
- komputer (PC/Mac) lub urządzenie mobilne (tablet/smartfon; szczegółowe wymagania sprzętowe: https://docs.microsoft.com/en-us/microsoftteams/hardware-requirements-for-the-teams-app)
- kamera wideo, mikrofon i urządzenie wyjściowe audio
- Internet: minimalna prędko pobierania 8 Mb/s, prędkość wysyłania 512 kb/s