Negocjacje i psychomanipulacje – jak negocjować w świecie agresywnego biznesu
Negocjacje i psychomanipulacje – jak negocjować w świecie agresywnego biznesu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Negocjacje
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa szkolenia to osoby zajmujące się negocjacjami w biznesie, zarówno na stanowiskach menedżerskich, jak i w działach sprzedaży, zakupów, lub innych działach odpowiedzialnych za negocjacje, przedsiębiorcy, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności negocjacyjne w celu osiągania lepszych wyników handlowych i biznesowych, osoby zainteresowane poszerzeniem swojej wiedzy na temat psychomanipulacji, technik negocjacyjnych oraz sposobów obrony przed manipulacjami.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji01-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Negocjacje i psychomanipulacje – jak negocjować w świecie agresywnego biznesu'' prowadzi dozwiększenie skuteczności w negocjacjach – zarówno pod względem osiąganych wyników, jak i
utrzymywania długotrwałych relacji z partnerami negocjacyjnymi, nabycia umiejętności negocjowania z partnerami stosującymi agresywny styl negocjacyjny, poznania najczęściej stosowanych strategii i taktyk negocjacyjnych oraz uzyskania sprawności w obronie przed nimi.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W zakresie wiedzy: uczestnik definiuje subtelne techniki wpływu, emocjonalne manipulacje, interpretuje mowę ciała, oraz rolę sposobu mówienia w negocjacjach. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia sytuacje, w których zastosowanie podejścia wygrana-wygrana jest najbardziej korzystne od sytuacji wymagających bardziej rygorystycznego podejścia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się W zakresie umiejętności: uczestnik radzi sobie z trudnymi negocjatorami poprzez zastosowanie odpowiednich zagrywek, takich jak BATNA, ataki personalne, czy negocjacje z uzależnionymi partnerami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik aktywnie stosuje zdobyte umiejętności negocjacyjne w praktyce, zarówno w sytuacjach wygrana-wygrana, jak i podczas negocjacji z agresywnymi partnerami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się W zakresie kompetencji społecznych: uczestnik pracuje ze świadomościąpoziomu swojej wiedzy i umiejętności, oraz wykorzystania ich w codziennej pracy zawodowej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik sprawnie obsługuje różne strategie negocjacyjne, dostosowując je do konkretnych kontekstów i partnerów biznesowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Grupa docelowa szkolenia to osoby zajmujące się negocjacjami w biznesie, zarówno na stanowiskach menedżerskich, jak i w działach sprzedaży, zakupów, lub innych działach odpowiedzialnych za negocjacje, przedsiębiorcy, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności negocjacyjne w celu osiągania lepszych wyników handlowych i biznesowych, osoby zainteresowane poszerzeniem swojej wiedzy na temat psychomanipulacji, technik negocjacyjnych oraz sposobów obrony przed manipulacjami.
Szkolenie ma charakter praktyczny i aktywizujący w celu wypracowania najkorzystniejszego podejścia oraz rozwiązań dla organizacji.
Forma zajęć:
Praktyczne ćwiczenia, dyskusje, ćwiczenia indywidualne, wykłady.
Liczba godzin usługi jest liczona według godzin zegarowych.
Program szkolenia:
Dzień I
Moduł I. GDY BIZNES NIE JEST DRAPIEŻNY – PODEJŚCIE WYGRANA-WYGRANA W BIZNESIE A.D. 2018 (WEDŁUG HARVARDZKIEJ SZKOŁY NEGOCJACJI):
- test diagnostyczny „win-win w mojej branży?” – proste narzędzie pozwalające sprawdzić na ile własna branża/biznes ma potencjał do osiągania win-win.
- fakty i mity podejścia win-win - kiedy do niego dążyć, a kiedy je porzucić?
- 8 dróg do kontraktu integracyjnego – mało znane drogi do win-win
Moduł II. GDY BIZNES JEST DRAPIEŻNY – PODSTAWOWE MECHANIZMY I REGUŁY DZIAŁANIA PSYCHOMANIPULACJI W AGRESYWNYCH NEGOCJACJACH
- mentalność negocjatorów nastawionych na wygraną za wszelką cenę – czym się kierują, jak działają, jak z nimi rozmawiać?
- procesy kognitywne stojące u podstaw technik wpływu – klucz do zamiany przeciętnych wyników na wybitne według Nęckiego
- warunki podstawowe skuteczności psychomanipulacji – co musi zostać spełnione, aby perswazja była skuteczna?
Moduł III. CZEGO BIZNES MOŻE NAUCZYĆ SIĘ OD TECHNIK UŻYWANYCH PRZEZ NEGOCJATORÓW FBI? (NEGOCJACJE Z AGRESORAMI WEDŁUG CHRISA VOSSA)
- subtelne techniki wpływu – charyzma i gra na odruchach (ćwiczenia)
- emocjonalne manipulacje w negocjacjach według szkoły FBI – skuteczna droga do przewagi negocjacyjnej
- co Ci powie mowa ciała – subtelne znaki i oczywiste „poker tells”
- sposób mówienia jako kluczowy komunikat - bo fundamentalne znaczenie w negocjacjach ma nie tylko co mówisz, ale JAK mówisz (ćwiczenie i analiza)
Moduł IV. GDY STOSUJĄ NA NAS TECHNIKI PSYCHOMANIPULACYJNE – CZTERY NAJCZĘŚCIEJ STOSOWANE I NAJBARDZIEJ PERFIDNE (JAK SIĘ BRONIĆ?)
- dobry, zły policjant – gdy po drugiej stronie jest ich dwójka, nawet gdy jeden jest tylko wspomniany
- nagroda w raju – technika skuteczna niczym pułapka na myszy
- krakowskim targiem – podzielmy po połowie, (…ale to wy za to zapłacicie)
- oskubywanie – gdy umowa jest już właściwie zawarta, a pojawiają się dodatkowe warunki
Dzień II
Moduł I. ULUBIONE ZAGRYWKI DUŻYCH, PRZEBIEGŁYCH I „TRUDNYCH” GRACZY
- „mam stu takich jak ty na twoje miejsce” – BATNA i blef BATNA.
- „tak wygląda standardowa umowa” – jak odpowiadać?
- ataki personalne – co robić, gdy negocjacje schodzą na dyskusję o ludziach zamiast o interesach
- irytatory – jak reagować?
- negocjacje gdy jesteśmy uzależnieni od jednego partnera – np. z monopolistami, kluczowymi klientami – wskazówki i analiza case study
Moduł II. KTÓRE STRATEGIE NEGOCJACYJNE STOSOWAĆ? TRZY ZDECOWANIE WARTE POLECENIA
- ambitne otwarcie – czym kierować się przy ustalaniu punktu otwarcia negocjacji
- zasłona dymna – gdy za pozorne ustępstwa dostajemy to, na czym nam naprawdę zależy
- poznawanie siebie i drugiej strony – ile druga strona wie o tobie? A co ty powinieneś wiedzieć o nich? I co wiesz o własnym stylu i błędach w negocjowaniu?
Moduł III. CZTERY KLUCZOWE KOMPETENCJE KAŻDEGO NEGOCJATORA
- kreowanie zadowolenia – jak kształtować poczucie zadowolenia drugiej strony nie rezygnując z wysokich zysków?
- obrona ceny – jak bronić ceny… i przeprowadzać na nią atak
- elastyczne podejście - jak dostosować styl negocjacji do osobowości drugiej strony (4 typy osobowości negocjacyjnych)
- budowanie relacji – jak negocjować, żeby budować stabilne relacje biznesowe na wiele lat, a jednocześnie osiągać satysfakcjonujące wyniki
Podsumowanie i zakończenie szkolenia
Po usłudze rozwojowej uczestnik otrzyma zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Ukończenie szkolenia rozumiane jest jako obecność na minimum 80% zajęć przewidzianych programem.
Sala szkoleniowa spełnia warunki lokalowe oraz sprzętowe gwarantujące prawidłowe przeprowadzenie szkolenia tj. m.in. (stoły, krzesła, dostęp do sieci internetowej, flipchart, rzutnik multimedialny, laptop)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Wprowadzenie do szkolenia | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 GDY BIZNES NIE JEST DRAPIEŻNY – PODEJŚCIE WYGRANA-WYGRANA W BIZNESIE A.D. 2018 (WEDŁUG HARVARDZKIEJ SZKOŁY NEGOCJACJI) | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 GDY BIZNES JEST DRAPIEŻNY – PODSTAWOWE MECHANIZMY I REGUŁY DZIAŁANIA PSYCHOMANIPULACJI W AGRESYWNYCH NEGOCJACJACH | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 CZEGO BIZNES MOŻE NAUCZYĆ SIĘ OD TECHNIK UŻYWANYCH PRZEZ NEGOCJATORÓW FBI? (NEGOCJACJE Z AGRESORAMI WEDŁUG CHRISA VOSSA) | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 GDY STOSUJĄ NA NAS TECHNIKI PSYCHOMANIPULACYJNE – CZTERY NAJCZĘŚCIEJ STOSOWANE I NAJBARDZIEJ PERFIDNE (JAK SIĘ BRONIĆ?) | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Wprowadzenie do szkolenia | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 10-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 ULUBIONE ZAGRYWKI DUŻYCH, PRZEBIEGŁYCH I „TRUDNYCH” GRACZY | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 10-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 KTÓRE STRATEGIE NEGOCJACYJNE STOSOWAĆ? TRZY ZDECOWANIE WARTE POLECENIA | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 10-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 CZTERY KLUCZOWE KOMPETENCJE KAŻDEGO NEGOCJATORA | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 10-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 10-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto187,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto187,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Szymon Nęcki
W ciągu ostatnich 9 lat zrealizował około 2500 godzin szkoleń dla ponad 120 firm i instytucji, a także w ramach szkoleń otwartych i zajęć na studiach podyplomowych i MBA.
Wspiera firmy z branż finansowej, edukacyjnej, budowlanej, chłodniczej, automotive, medycznej, FMCG i przemysłu ciężkiego w uporządkowaniu i zoptymalizowaniu procesów negocjacyjnych.
Doświadczenie trenerskie zdobywal u boku cenionego eksperta oraz trenera - prof. Zbigniewa Nęckiego, autora jednego z pierwszych podręczników negocjacji na polskim rynku wydawniczym oraz założyciela Katedry Negocjacji na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Posiada trzy tytuły magistra: z zarządzania, marketingu i psychologii. Prowadzi działalność naukową w ramach studiów doktoranckich w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Specjalizuje się w szkoleniach dla doświadczonych profesjonalistów, którzy oczekują praktycznej wiedzy, gotowej do zastosowania w złożonych procesach negocjacyjnych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma od organizatora materiały szkoleniowo - dydaktyczne w formie zeszytu uczestnika.