Negocjacje - 20 najczęściej stosowanych strategii i taktyk w negocjacjach
Negocjacje - 20 najczęściej stosowanych strategii i taktyk w negocjacjach
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Negocjacje
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa szkolenia to menedżerowie, liderzy zespołów, pracownicy działów handlowych oraz wszyscy, którzy uczestniczą w negocjacjach biznesowych i zawodowych. Szkolenie adresowane jest do osób chcących doskonalić swoje umiejętności negocjacyjne, zdobyć nowe strategie i taktyki, oraz rozwijać kompetencje interpersonalne potrzebne do skutecznego prowadzenia negocjacji i budowania długotrwałych relacji z kontrahentami.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji11-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Negocjacje - 20 najczęściej stosowanych strategii i taktyk w negocjacjach'' prowadzi do zwiększenie skuteczności w negocjacjach – zarówno pod względem osiąganych wyników, jak i utrzymywania długotrwałych relacji z partnerami negocjacyjnymi, poznanie najczęściej stosowanych strategii i taktyk negocjacyjnych oraz uzyskanie sprawności w ich stosowaniu, umiejętność wykrycia i obrony przed technikami, chwytami, trikami, grami i manipulacjami wykorzystywanymi przez drugą stronę.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W zakresie wiedzy; Uczestnik definiuje trzy podstawowe strategie negocjacyjne, w tym budowanie relacji, kreowanie wrażenia i ustalanie poziomu odniesienia. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje podstawowe strategie negocjacyjne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie umiejętności; Uczestnik organizuje proces negocjacyjny, wykorzystując różnorodne strategie i taktyki w zależności od sytuacji.Nadzoruje przebieg negocjacji, umiejętnie reagując na działania drugiej strony i podejmując właściwe decyzje. | Kryteria weryfikacji Uczestnik organizuje proces negocjacyjny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie kompetencji społecznych; Uczestnik monitoruje efektywność swoich działań negocjacyjnych, oceniając ich skuteczność i dostosowując strategie do zmieniających się warunków. | Kryteria weryfikacji Uczestnik monitoruje efektywność działań negocjacyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Grupa docelowa szkolenia to menedżerowie, liderzy zespołów, pracownicy działów handlowych oraz wszyscy, którzy uczestniczą w negocjacjach biznesowych i zawodowych. Szkolenie adresowane jest do osób chcących doskonalić swoje umiejętności negocjacyjne, zdobyć nowe strategie i taktyki, oraz rozwijać kompetencje interpersonalne potrzebne do skutecznego prowadzenia negocjacji i budowania długotrwałych relacji z kontrahentami.
Szkolenie ma charakter praktyczny i aktywizujący w celu wypracowania najkorzystniejszego podejścia oraz rozwiązań dla organizacji.
Forma zajęć:
Praktyczne ćwiczenia, dyskusje, ćwiczenia indywidualne, angażujące miniwykłady.
Liczba godzin usługi jest liczona według godzin zegarowych.
Program szkolenia:
Dzień I
Moduł I. Trzy podstawowe strategie negocjacyjne
- Budowanie relacji – jak osiągać wysokie wyniki, a jednocześnie zachowywać dobre relacje
- Kreowanie wrażenia – klucz do udanych negocjacji
- Ustalanie poziomu odniesienia – punkt startowy do zamienienia przeciętnych wyników na wybitne
Moduł II. Cztery najważniejsze taktyki otwarcia – kiedy stosować, kiedy unikać, jak się bronić
- Ambitne otwarcie – czym się kierować przy ustalaniu punktu otwarcia negocjacji
- Śmieszne pieniądze – jak przeliczać koszty i zyski, żeby przekonać drugą stronę
- Standardowy sposób działania – ulubiona zagrywka dużych graczy
- Cisza – efektywna technika budowania presji
Moduł III. Dwie skuteczne strategie kooperacyjne – gdy naszym celem jest zbudowanie długotrwałej, owocnej relacji
- Systemowe myślenie o interesach – wyjście poza „pułapkę środka tabeli”
- Poznawanie siebie i drugiej strony – ile druga strona wie o tobie? A co powinieneś wiedzieć o nich? I co wiesz o własnym stylu i błędach w negocjowaniu?
Moduł IV. Nieznane warianty czterech powszechnie stosowanych taktyk manipulacyjnych - jak się bronić, a może stosować?
- Dobry, zły policjant – gdy po drugiej stronie jest ich dwójka, nawet gdy jeden jest tylko wspomniany
- Nagroda w raju – technika skuteczna niczym pułapka na myszy
- Krakowskim targiem – podzielmy po połowie, (…ale to wy za to zapłacicie)
- Zasłona dymna – gdy za pozorne ustępstwa dostajemy to, na czym nam naprawdę zależy
Dzień II
Moduł I. Negocjowanie z uparciuchami (trzy taktyki) – jak reagować? kiedy samemu być uparciuchem?
- Zdarta płyta – gdy druga strona w kółko powtarza te same argumenty i obstaje przy swoim
- Siła pisma – jak negocjować ze „stałym cennikiem” i zapisanymi regułami?
- Gra na czas – przedłużanie, wywieranie presji czasowej albo stawianie ultimatów – jak reagować?
Moduł II. Dwa najczęstsze sposoby wywierania wpływu gdy brakuje argumentów – jak nie dać się ponieść emocjom
- Ataki personalne – co robić, gdy negocjacje schodzą na dyskusję o ludziach zamiast o interesach
- Gra na litość – jak odpowiadać, gdy ktoś powołuje się na własną „trudną sytuację”
Moduł III. Dwie taktyki etapu końcowego – na co uważać, gdy wydaje nam się, że negocjacje są już prawie zakończone
- Wyjście – radykalna i ryzykowna taktyka – jak wyczuć moment gdy warto odejść od stołu negocjacyjnego
- Oskubywanie – gdy umowa jest już właściwie zawarta, a pojawiają się dodatkowe warunki
- Etyka stosowania strategii, taktyk, chwytów i trików negocjacyjnych – praktyczne wskazówki
Podsumowanie i zakończenie szkolenia
Po usłudze rozwojowej uczestnik otrzyma zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Ukończenie szkolenia rozumiane jest jako obecność na minimum 80% zajęć przewidzianych programem.
Sala szkoleniowa spełnia warunki lokalowe oraz sprzętowe gwarantujące prawidłowe przeprowadzenie szkolenia tj. m.in. (stoły, krzesła, dostęp do sieci internetowej, flipchart, rzutnik multimedialny, laptop)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Wprowadzenie do szkolenia | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Trzy podstawowe strategie negocjacyjne | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Przerwa | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Cztery najważniejsze taktyki otwarcia – kiedy stosować, kiedy unikać, jak się bronić | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Przerwa | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Dwie skuteczne strategie kooperacyjne – gdy naszym celem jest zbudowanie długotrwałej, owocnej relacji | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Przerwa | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Nieznane warianty czterech powszechnie stosowanych taktyk manipulacyjnych - jak się bronić, a może stosować? | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Wprowadzenie do szkolenia | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Negocjowanie z uparciuchami (trzy taktyki) – jak reagować? kiedy samemu być uparciuchem? | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Przerwa | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Dwa najczęstsze sposoby wywierania wpływu gdy brakuje argumentów – jak nie dać się ponieść emocjom | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Przerwa | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Dwie taktyki etapu końcowego – na co uważać, gdy wydaje nam się, że negocjacje są już prawie zakończone | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Szymon Nęcki | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto250,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto250,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Szymon Nęcki
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma od organizatora materiały szkoleniowo - dydaktyczne w formie zeszytu uczestnika.