Efektywna obsługa pacjenta w aptece. Jak skutecznie łączyć rolę farmaceuty z rolą edukatora i sprzedawcy.
Efektywna obsługa pacjenta w aptece. Jak skutecznie łączyć rolę farmaceuty z rolą edukatora i sprzedawcy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Identyfikator projektuSektor Usługi Rozwojowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do farmaceutów, kierowników i managerów aptek.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji22-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Głównym celem szkolenia jest rozwój kompetencji w obszarze zarządzania sprzedażą i poziomu obsługi w świetle ciągłych zmian rynkowych oraz zwrócenie szczególnej uwagi na dopasowanie do potrzeb klienta. Takie uwrażliwienie na szukanie rozwiązań dopasowanych do potrzeb oraz elastyczność dopasowania jest jednym z najważniejszych potrzeb klienta dzisiejszych czasów. Wzmocni to w efekcie przychód przedsiębiorstwa oraz pozwoli na czerpanie korzyści ze współpracy z obecnymi klientami.Efekty uczenia się
Po zakończonym szkoleniu uczestnik:
Potrafi porozumiewać się z klientem/pacjentem
Potrafi zarządzać emocjami w relacjach z klientem/pacjentem oraz współpracownikami
Zna zasady skutecznego motywowania klienta/pacjenta
Skutecznie prezentuje ofertę
Wie jak przekazywać i przyjmować informacje zwrotne
Skutecznie zapobiega i rozwiązuje sytuacje konfliktowe
Radzi sobie w sytuacjach trudnych z klientami/pacjentami
Zna i stosuje standardy relacji klient/pacjent - farmaceuta
Kompetentnie obsługuje pacjentów i klientów apteki
Wie, że relacja pacjent - farmaceuta jest ważnym elementem skutecznego leczenia
Wie, że istnieją różne typy klientów/pacjentów, rozróżnia te typy oraz potrafi prawidłowo dopasować sposób obsługi w zależności od indywidualnych potrzeb klienta/pacjenta
Sposób weryfikacji efektów uczenia się
Na szkoleniu trener na bieżąco przekazuje uczestnikom informacje zwrotne w zakresie prawidłowo wykonywanej praktyki i ćwiczeń. W każdym dniu szkoleniu nastąpi podsumowanie całości materiału dokonywane grupowo. Po szkoleniu przeprowadzane są wywiady z każdym uczestnikiem kursu. Po zakończeniu usługi uczestnik wypełnia narzędzie ewaluacyjne w postaci ankiety.
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Program
Program
I DZIEŃ
MODUŁ I
SZTUKA POROZUMIEWANIA SIĘ I ZARZĄDZANIA EMOCJAMI W RELACJACH Z PACJENTEM ORAZ KOLEGĄ/KOLEŻANKĄ Z ZESPOŁU
- Efektywne porozumiewanie się w relacjach pacjent – pracownik systemu ochrony zdrowia, pracownik – pracownik, pracownik - przełożony
- Aktywne słuchanie i obserwacja zachowań niewerbalnych, czyli o roli odbiorcy
- Rozpoznawanie języka ciała, czyli jak rozpoznać nieufność, gniew, nerwowość, znudzenie
- Słuchanie i obserwowanie, czyli jak uczulić się na ton głosu, okazywać zrozumienie dla uczuć, utrzymywać kontakt wzrokowy, etc.
- Zadawanie pytań, czyli jak pytać jasno i konkretnie, uzyskiwać dodatkowe informacje, rozważać każde pytanie nim udzielimy odpowiedzi
- Zadawania odpowiednich pytań otwartych i zamkniętych, okazywanie zrozumienia, parafrazowanie
- Postawa asertywnej uprzejmości wobec przełożonego, współpracownika czy pacjenta
MODUŁ II
11 ZASAD SKUTECZNEGO MOTYWOWANIA PACJENTA
- Co to jest motywacja?
- Teorie i definicje motywacji
- 11-zasad skutecznego motywowania – teoria
- Jak wygląda proces decyzyjny każdego człowieka?
- Co motywuje pacjentów do leczenia, a pracowników do wykonywania obowiązków zawodowych?
- Umiejętność przełamywania barier
- Umiejętność rozpoznawania rzeczywistych potrzeb i zaspokajanie ich
- Sztuka etycznej perswazji
- Jak nie poddać się manipulacji?
II DZIEŃ
MODUŁ III
UMIEJĘTNOŚĆ PREZENTOWANIA INFORMACJI, JAKO METODA MOTYWOWANIA PACJENTÓW, RODZINY I…. SAMYCH SIEBIE
- Skupienie uwagi poprzez gestykulację dopasowaną do słów, używanie zrozumiałych terminów i odpowiednie tempo mówienia
- Logiki wypowiedzi, dzięki jasnej strukturze i podsumowaniom
- Zwiększenia akceptacji wysuwanych propozycji poprzez dopasowanie wypowiedzi do poziomu słuchaczy, wypunktowanie korzyści i zaangażowanie
- Moje preferencje i zdolności w relacjach i komunikacji z innym człowiekiem w sytuacjach zawodowych
- Osądzanie (krytyka, obrażanie, oskarżanie)
- Pozycja dominacji (np. grożenie, rozkazywanie, moralizowanie)
- Uciekanie od cudzych problemów
- Blokady językowe („zabójcze frazesy”)
MODUŁ IV
INFORMACJE ZWROTNE ORAZ SZTUKA ZAPOBIEGANIA I ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW
- Zasady informacji zwrotnej w relacjach zawodowych
- Skuteczne posługiwanie się informacja zwrotną
- Jak sobie radzę i unikam, a jak powinienem skutecznie sobie radzić i unikać konfliktów i nieporozumień w pracy
- Style komunikacyjne w relacji ja – pacjent, ja – przełożony, ja - współpracownik
- Styl skupiony na zadaniach a styl skupiony na relacjach- wady i zalety
- Rozpoznawanie stylu naszego rozmówcy
- Rozpoznawanie potrzeb rozmówcy, jak do niego dotrzeć?
- Poznanie silnych stron i ograniczeń wynikających z różnych stylów komunikowania się ludzi
- Jaką rolę pełnię w zespole? Role zespołowe wg Balbina
III DZIEŃ
MODUŁ V
SPOSOBY POSTĘPOWANIA W SYTUACJACH TRUDNYCH Z PACJENTAMI/WSPÓŁPRACOWNIKAMI/PRZEŁOŻONYM
- Typologia
- Metaprogramy:
- Autorytet wewnętrzny lub zewnętrzny
- Zgodny lub negujący
- Systematyczny lub chaotyczny
- Osobisty lub rzeczowy
- Nastawiony na cele lub problemy
- Praktyczne sposoby rozpoznawania poszczególnych typów osobowości
- Praktyczne sposoby obsługiwania danego pacjenta
- Cztery typy zachowań:
- Asertywne, agresywne, bierne (uległe), manipulacyjne. Jak się objawiają? Po czym je poznać?
- Jakie są skutki każdego zachowania (w zależności czy reprezentuje je pacjent czy personel medyczny)
- Co to jest asertywność?
- Co nam daje asertywność?
- Czterostopniowy asertywny schemat obrony własnych granic
- Asertywna odmowa czyli zasada zdartej płyty
- Praktyczne ćwiczenia postaw asertywnych wobec trudnych czy roszczeniowych pacjentów/współpracowników/przełożonych
MODUŁ VI
STANDARDY POSTĘPOWANIA PERSONEL MEDYCZNY-PACJENT JAKO WARUNEK SKUTECZNEGO LECZENIA
- Jak radzić sobie z odmową
- Pokonywanie zastrzeżeń – schemat
- Rodzaje zastrzeżeń: Zastrzeżenia jawne (rzeczywiste i zastępcze) oraz ukryte
- Nieporozumienie-Obojętność-Sceptycyzm
Technika radzenia sobie z zastrzeżeniami w 3 krokach - Ćwiczenia radzenia sobie z obiekcjami u pacjenta
- Różne zachowania pacjentów
- krytyka na tle konkurencji
- zgłaszanie żądań
- przepytywanie przez pacjenta
- „nie jestem zainteresowany…”
- „interesuje mnie wyłącznie…”
- „niech Pani mówi ja tylko słucham”
- Różne techniki radzenia sobie w sytuacjach trudnych:
- Docenienie znawstwa
- Poszukiwanie krytyki
- Technika zdartej płyty
- Zapytanie o powód niechęci
- Rola intencji w zadawaniu pytań
- Przyznanie się do kłopotu
- Zainteresowanie światem pacjenta
IV DZIEŃ
MODUŁ VII
DOSKONALENIE PROCESU OBSŁUGI FARMACEUTYCZNEJ
- Standardy procesu obsługi
- Karta praw pacjenta
- Co gwarantuje sukces w pracy farmaceuty, czyli o podstawowych kompetencjach zawodowych
- Niezbędnik pracownika służby zdrowia czyli zbiór zasad postępowania na tym stanowisku
- Co buduje zaufanie i autorytet farmaceuty?
- Odsetek osób chorych przewlekle, którym zdarzyło się nie wykupić recepty ze względu na cenę leku
- Jak skutecznie komunikować zalecenia terapeutyczne, aby pacjenci stosowali się do zaleceń
- Zasady budowania współpracy długoterminowej w leczeniu pacjentów
- Współodpowiedzialność ”białego” personelu za efektywność ordynowanej terapii
- Możliwości wpływu farmaceuty na poprawę współpracy w terapii długoterminowej
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Dzień 1 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Dzień 2 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Dzień 3 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Dzień 4 | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 542,40 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 880,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto110,70 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Filipowski
Ukończył szkołę trenerów METRUM akredytowaną przez ICF i PTP Certyfikowany Master Neurolingwistycznego Programowania. Ukończył szkołę CoachWiseEquippedTM akredytowany przez ICF i CTI w Coaching Center w Warszawie. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Certyfikowany Diagnosta Inteligencji Emocjonalnej. Reiss Motivation Profile Master - specjalista motywacji pozafinansowej. Wykładowca w Akademii WSB ( Wyższa Szkoła Biznesu ) w Dąbrowie Górniczej – „Komunikacja z pacjentem” oraz „Komunikacja interpersonalna”
Absolwent rehabilitacji ruchowej i odnowy biologicznej AWF w Katowicach. Posiada 20-letnie doświadczenie w sprzedaży, zdobyte głównie w branży farmaceutycznej. Praca z lekarzami i farmaceutami nie ma dla niego tajemnic, swoją wiedzę i doświadczenie niezwykle skutecznie przekłada na efektywność prowadzonych przez siebie szkoleń. Był także trenerem wewnętrznym w jednej z największych korporacji farmaceutycznych na świecie – TevaPharmaceuticals.
Od 2008 roku jest właścicielem firmy szkoleniowej ForMatrix, zajmuje się szkoleniami, coachingiem i wsparciem konsultingowym dla klientów z różnych dziedzin biznesu. Specjalizuje się w podnoszeniu efektywności sprzedaży poprzez rozwijanie kompetencji managerów (projekty coachingowe) oraz szkolenia z metod osiągania celów, asertywności, zaawansowanych technik wywierania wpływu i motywacji pozafinansowej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe w forime elektronicznej, notes oraz długopis.
Warunki uczestnictwa
Prosimy o kontakt z realizatorem w celu ustalenia terminu szkolenia oraz zapisania się na kurs.
ORGANIZUJEMY RÓWNIEŻ SZKOLENIA ZAMKNIĘTE DLA PLACÓWEK.
ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ SKORZYSTANIA Z DOFINANSOWANIA.