SPRZEDAŻ I MERCHANDISING NA STOISKACH MIĘSNO – WĘDLINIARSKICH - Szkolenie
SPRZEDAŻ I MERCHANDISING NA STOISKACH MIĘSNO – WĘDLINIARSKICH - Szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przewidziane jest dla osób zajmujących stanowisko sprzedawcy oraz kierownika sklepu, które chcą zdobyć wiedzę dotyczącą aktywnej obsługi Klienta na stanowisku mięsno-wędliniarskim.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji22-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa ,,SPRZEDAŻ I MERCHANDISING NA STOISKACH MIĘSNO – WĘDLINIARSKICH'' prowadzi do nabycia wiedzy dotyczącej Aktywnej Obsługi Klienta, czyli wskazania wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu Obsługi Klienta w handlu detalicznym branży FMCG ze szczególnym naciskiem na Sprzedaż Dodatkową, Sprzedaż Wiązaną, Powitanie i Pożegnanie Klienta oraz Wygląd zewnętrzny Sprzedawców.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W zakresie wiedzy: definiuje jakie znaczenie mają kolory, światło i „cienie” w ekspozycji mięsa i wędlin | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje znaczenie czynników na ekspozycję towaru | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie umiejętności: stosuje i monitoruje działania merchandisingowe dostawców unikając chaosu w chłodni | Kryteria weryfikacji Uczestnik monitoruje i kontroluje działania dostawców | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie kompetencji społecznych: definiuje i tłumaczy dlaczego sklepy tracą klientów – jakie są słabości hipermarketów | Kryteria weryfikacji Uczestnik obrazuje słabości hipermarketów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program usługi
Pokaż program
Szkolenie adresowane jest dla osób zajmujących stanowisko sprzedawcy oraz kierownika sklepu, które chcą zdobyć wiedzę dotyczącą aktywnej obsługi Klienta na stanowisku mięsno-wędliniarskim.
Szkolenie ma charakter praktyczny i aktywizujący w celu wypracowania najkorzystniejszego podejścia oraz rozwiązań dla organizacji.
Forma zajęć:
Case study w ramach którego trener rozdziela zadania i zasoby organizacyjne pomiędzy różnych członków zespołu.
Scenka symulacyjna – symulacja prowadzenia rozmowy oceniającej, podczas której uczestnicy zostaną podzieleni na dwuosobowe grupy,
Liczba godzin usługi jest liczona według godzin zegarowych.
Program szkolenia:
MIĘSO WOŁOWE I WIEPRZOWE
Ogólna charakterystyka mięsa wołowego i wieprzowego,
Szczegółowe omówienie poszczególnych elementów półtuszy wołowej i wieprzowej:
- sposoby krojenia (formowania),
- przydatność kulinarna,
- warunki przechowywania i terminy ważności,
MIĘSO DROBIOWE I WĘDLIONY,
- Ogólny asortyment drobiu i wędlin dostępnych na polskim rynku,
- Możliwości wykorzystania pod względem kulinarnym i walory smakowe,
- Warunki przechowywania i terminy ważności,
- Sposoby porcjowania,
MIĘSO WOŁOWE I WIEPRZOWE
- Szczegółowe omówienie poszczególnych elementów półtuszy wołowej i wieprzowej,
- Minimalizowanie ubytków w ladzie
MIĘSO DROBIOWE I WĘDLIONY,
- Ogólny asortyment drobiu i wędlin dostępnych na polskim rynku,
- Możliwości wykorzystania pod względem kulinarnym i walory smakowe,
- Sposoby minimalizowania ubytków,,
WĘDLIONY,
- Ogólny asortyment drobiu i wędlin dostępnych na polskim rynku,
- Możliwości wykorzystania pod względem kulinarnym i walory smakowe,
- Sposoby minimalizowania ubytków
MERCHANDISING
Zagospodarowanie powierzchni w płaszczyźnie pionowej w chłodniach,
- Pułapki asortymentowe wpływające na ekspozycję towarów świeżych w sklepie /głębokość i szerokość/,
- Podział stref chłodni według intensywności sprzedaży,
- Ekspozycja pionowa - schemat blokowy w asortymencie mięs, wędlin i serów,
- Kryteria doboru i ekspozycji towarów przy zastosowaniu ekspozycji pionowej,
- Prezentacja pionowa grup towarowych – przykłady – „Sklep Rabat”,
Jak przyciągnąć wzrok klienta i zwiększyć obrót na mięsie i wędlinach?
- sposoby oddziaływania na kupującego poprzez ekspozycję mięsa, wędlin,
- kolory, światło i „cienie” w ekspozycji mięsa, wędlin ,
- sposoby zwiększania sprzedaży poprzez dostosowanie ekspozycji towarów do potrzeb klienta,
- jak w praktyce wykorzystać zasady rządzące zachowaniem klientów w sklepie,
- czym jest zarządzanie kategorią dla detalisty, praktyczne zastosowanie BLOKU KRZYŻOWEGO,
- jak w praktyce detalista może korzystnie dla siebie stosować zarządzanie kategorią – czyli jak zwiększyć obrót w subkategorii mięso, wędliny,
- jak wykorzystywać działania merchandisingowe dostawców unikając chaosu w chłodni,
TECHNIKI SPRZEDAŻY MIESA, WĘDLIN I SERÓW
Aktywna sprzedaż – czyli jak nie podawać, a sprzedawać?
Dlaczego tracimy klientów – jakie są słabości hipermarketów – mięso i wędliny?
Profesjonalizm w zachowaniu sprzedawców na stoiskach ladowych,
Czego wymagają klienci od sprzedawcy serów i masarza?
Proces zakupu jako podejmowanie decyzji – DIAGNOZA POTRZEB:
- Kiedy stosować pytania otwarte, a kiedy zamknięte?
- Zasada CECHA – ZALETA – KORZYŚĆ,
- Zasada lejka w diagnozie potrzeb,
- Co to znaczy sprzedaż KORZYŚCI – zamknięcie sprzedaży?
Aktywna sprzedaż w zachowaniu sprzedaży
- Identyfikacja kluczowych motywów zakupu – typologia klientów,
- Prezentacja towaru i argumentacja sprzedaży,
- SPRZEDAŻ WIĄZANA jako naturalna kontynuacja procesu sprzedaży na stoiskach mięsnym i nabiałowym,
Podsumowanie i zakończenie szkolenia.
Po usłudze rozwojowej uczestnik otrzyma zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Ukończenie szkolenia rozumiane jest jako obecność na minimum 80% zajęć przewidzianych programem.
Sala szkoleniowa spełnia warunki lokalowe oraz sprzętowe gwarantujące prawidłowe przeprowadzenie szkolenia tj. m.in. (stoły, krzesła, dostęp do sieci internetowej, flipchart, rzutnik multimedialny, laptop)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 WPROWADZENIE DO SZKOLENIA | Prowadzący ROBERT STASZKIEWICZ | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 WPROWADZENIE DO SZKOLENIA | Prowadzący ROBERT STASZKIEWICZ | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 MIĘSO WOŁOWE I WIEPRZOWE | Prowadzący ROBERT STASZKIEWICZ | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 PRZERWA | Prowadzący ROBERT STASZKIEWICZ | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 MIĘSO DROBIOWE I WĘDLINY | Prowadzący ROBERT STASZKIEWICZ | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 PRZERWA | Prowadzący ROBERT STASZKIEWICZ | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 MIĘSO WOŁOWE I WIEPRZOWE | Prowadzący ROBERT STASZKIEWICZ | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA | Prowadzący ROBERT STASZKIEWICZ | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 MERCHANDISING | Prowadzący ROBERT STASZKIEWICZ | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 PRZERWA | Prowadzący ROBERT STASZKIEWICZ | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 MERCHANDISING CZĘŚĆ 2 | Prowadzący ROBERT STASZKIEWICZ | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 PRZERWA | Prowadzący ROBERT STASZKIEWICZ | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 TECHNIKI SPRZEDAŻY MIESA, WĘDLIN I SERÓW | Prowadzący ROBERT STASZKIEWICZ | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA | Prowadzący ROBERT STASZKIEWICZ | Data realizacji zajęć 30-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto187,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto187,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
ROBERT STASZKIEWICZ
Specjalizuje się między innym w sprzedaży, negocjacjach handlowych zarówno sprzedażowych jak i zakupowych, zarządzanie wskaźnikami ekonomicznymi w handlu, zarządzanie marżą oraz projektowaniem i wdrażaniem programów lojalnościowych. Drugą dziedziną jaka znajduje się w obszarze jego zainteresowań szkoleniowych i doradczych jest Zarządzanie Handlowcami, czyli motywowanie, delegowanie i rozliczanie zadań i trening podczas pracy. Wszystkie działania mają w efekcie skutkować jednym - podnieść efektywność wszelkich działań handlowych – zwiększyć obrót, podnieść marżę i obniżyć koszty.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma od organizatora materiały szkoleniowo - dydaktyczne w formie zeszytu uczestnika.
Warunki uczestnictwa
Sala szkoleniowa spełnia warunki lokalowe oraz sprzętowe gwarantujące prawidłowe przeprowadzenie szkolenia tj. m.in. (stoły, krzesła, dostęp do sieci internetowej, flipchart, rzutnik multimedialny, laptop).