Studia Podyplomowe Poznań: User Experience Design- doświadczenie użytkownika usług cyfrowych
Studia Podyplomowe Poznań: User Experience Design- doświadczenie użytkownika usług cyfrowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Administracja IT i systemy komputerowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami studiów są osoby aktywne zawodowo chcące skutecznie pracować nad tworzeniem i rozwojem produktów i usług cyfrowych w kontekście sposobu ich zaprojektowania dla odbiorcy końcowego.
Studia nie wymagają wiedzy na temat User Experience, natomiast pomocna będzie wiedza i zainteresowanie tematyką produktów cyfrowych. Studia będą w szczególności przydatne osobom:
- pracującym nad tworzeniem/rozwojem produktów cyfrowych, jednak dotychczas bez realnego uwzględnienia perspektywy użytkownika końcowego
- rozpoczynającym pracę na stanowisku obejmującym projektowanie UX, szczególnie w organizacji, która dopiero tworzy kompetencje w tym zakresie.
Przykładowe specjalizacje osób będących adresatami studiów: marketing, zarządzanie produktem, programowanie.
- Minimalna liczba uczestników11
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji14-10-2023
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi186
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "User Experience Design" przygotowuje słuchaczy do projektowania produktów i usług cyfrowych ze stałym uwzględnianiem głosu użytkownika końcowego. Studia pozwalają absolwentowi opanować cały proces projektowy - od idei, tworzenia koncepcji, poprzez prototypowanie, aż do uruchomienia i pracy z działającym produktem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: wiedza z zakresu ergonomii interfejsów użytkownika produktów cyfrowych, zrozumienie procesu badawczo-projektowego dla produktów cyfrowych, wiedza o dobrych praktykach w zakresie sposobu zaprojektowania kluczowych kategorii produktów cyfrowych UMIEJĘTNOŚCI umiejętność definiowania produktów i usług cyfrowych z punktu widzenia ich wartości dla biznesu i użytkownika końcowego umiejętność modelowania i prototypowania interfejsów użytkownika dla usług cyfrowych w różnych kontekstach, umiejętność doboru właściwych metod UX dla kolejnych faz tworzenia i rozwoju usług/produktów cyfrowych, KOMPETENCJE SPOŁECZNE umiejętność współpracy z różnymi jednostkami biznesowymi biorącymi udział w budowie produktów cyfrowych, umiejętność zbierania i analizowania wymagań użytkowników końcowych produktów, umiejętność prezentowania i komunikowania decyzji projektowych, | Kryteria weryfikacji Zgodność z celami i standardami: Sprawdzenie, czy osiągnięcia osoby studiującej są zgodne z wcześniej określonymi celami edukacyjnymi i standardami nauczania. Jasność i precyzja: Ocenianie czy osiągnięcia osoby studiującej są jasne, konkretne i precyzyjne, czyli czy pokazują rzeczywiste zrozumienie i opanowanie materiału. Zastosowanie w praktyce: Ocena zdolności osoby studiującej do zastosowania nabytej wiedzy i umiejętności w praktycznych sytuacjach lub zadaniach. Interakcja i komunikacja: Analiza umiejętności osoby studiującej w komunikacji i współpracy z innymi, zarówno w kontekście edukacyjnym, jak i społecznym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęUniwersytet SWPS
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUniwersytet SWPS
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Program obejmuje 186 godzin, na które składa się 12 zjazdów po 16-18 godzin. Szczegółowe bloki zajęć:
UX w organizacjach 16h
- Wprowadzenie do UX i użyteczności (12 godz.):
- Wprowadzenie do UX
- Biznesowa wartość UX
- Projektowanie zorientowane na użytkownika
- Użyteczność produktu
- Omówienie wyzwań projektowych dla projektów zaliczeniowych
- Podstawy psychologii poznawczej (4 godz.)
Faza odkrywania 34h
- Cele biznesowe projektu (5 godz.):
- Kluczowe cele / analiza biznesowa problemu
- Modele biznesowe
- Mierniki biznesowe
- Budżetowanie projektu
- Badania UX w procesie projektowym (13 godz.):
- Planowanie badań cz1 (cele i pytania badawcze)
- Planowanie badań cz1 (metody badawcze)
- Opracowanie pytań i metod badawczych
- Dobór próby do badania
- Opracowanie narzędzia badawczego
- Warsztaty strategii UX. Definiowanie produktu (16 godz.):
- Product discovery. Jak odkrywane są nowe produkty
- Design thinking i inne metody kreatywnego rozwiązywania problemów biznesowych
- Propozycja wartości
- Storyboarding i myślenie wizualne
- Priorytetyzacja
Faza projektowania 96h
- Projektowanie ścieżki użytkownika. Architektura informacji (13 godz.):
- Przegląd metod pracy nad scenariuszami użycia
- User Story Mapping w praktyce
- Architektura informacji
- Konsultacje projektu zaliczeniowego (8 godz.)
- Psychologiczne aspekty interfejsów użytkownika (4 godz.)
- Szkicowanie i warsztaty kreatywne, design studio (8 godz.):
- Metody szybkiego opracowywania koncepcji GUI w pracy indywidualnej i grupowej,
- Założenia Design Sprint
- Warsztat Design Studio
- Prototypowanie serwisów i aplikacji web/mobile (31 godz.):
- Obsługa narzędzi
- Prototypowanie dla Web: serwisy WWW, formularze, aplikacje webowe B2C, responsywność
- Prototypowanie: aplikacje mobilne
- Prototypowanie w szczególnych kontekstach: aplikacje enterprise/przemysłowe, konwersacje, poza kanałem digital.
- Pisanie interfejsów użytkownika - UX writing (6 godz.)
- Dostępność, prywatność i inne wyzwania dla projektantów (4 godz.)
- Projektowanie graficzne (6 godz.)
- Testy UX z użytkownikami (16 godz.):
- Planowanie testów z użytkownikami
- Realizacja testów (w tym moderacja)
- Praca nad projektem zaliczeniowym
Faza realizacji. UX w rozwoju produktu 28h
- Od prototypu do frontendu. Współpraca z zespołem developerskim (16godz.)
- Podstawy wiedzy o frontend development
- Współpraca z zespołem developerskim
- Wyzwania w kontekście frontendu web, mobile
- Rola UX w zarządzaniu produktem. Pomiar UX. (12 godz.)
Zakończenie 12h
- Przyszłość projektowania doświadczeń (4 godz.)
- Prezentacje finalne i zakończenie (8 godz.)
Łączna liczba godzin na kierunku 186
Każdy z uczestników studiów podczas zajęć z prototypowania będzie zobowiązany korzystać z własnego laptopa. Oprogramowanie zapewnia Uczelnia.
Studia trwają dwa semestry, podczas których można uzyskać 30 punktów ECTS.
Forma realizacji zajęć - online. Wszystkie zajęcia odbywają się w Google Meet.
Warunki techniczne niezbędne do udziału w części usługi realizowanie zdalnie:1) platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa: narzędzie z pakietu Google G-Suit ( google classroom oraz google meet)2) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: komputer z procesorem Intel Pentium 4 lub nowszy, obsługujący SSE2 ,2 GB pamięci RAM, zainstalowany jeden z systemów operacyjnych Windows 7, 8, 10, macOS 10.9 lub nowszy. Dodatkowo wbudowany lub zewnętrzny mikrofon,opcjonalnie kamera video.(Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy).Android z systemem 5.0 lub nowszy/ iPhone z systemem iOS 11.0 lub nowszy.3) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: https://support.google.com/a/answer/1279090 4) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Przeglądarka Google Chrome lub Mozilla Firefox, Adobe Reader , Pakiet biurowy np Libre Office,Open office lub Microsoft office. 5) okres ważności linku umożliwiającego : bez ograniczeń w trakcie trwania usługi
Sposób walidacji części usługi prowadzonej zdalnie - zgodnie z programem studiów. Na ostatanim zjeździe na zakończenie studiówprzeprowadzone będą prezentacje, debaty, test teoretyczny.
Materiały dla uczestników usługi dostarczane są w wersji elektronicznej (pliki PDF, prezentacje, linki do artykułów) oraz/lub materiałów drukowanych koniecznych to przeprowadzenia zajęć.
Pozostali prowadzący: Krzysztof Kozak, Piotr Sałata, Milena Rokiczan-Kwapisz, Andrzej Pyra, Radosław Śmigasiewicz, Anna Kamza, Dawid Woźniak, Karina Ślęzak.
Absolwenci otrzymują, przewidziane Ustawą, świadectwo ukończenia Studiów Podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie i kadrze studiów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 28 Wprowadzenie do UX i użyteczności | Data realizacji zajęć 14-10-2023 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 28 Wprowadzenie do UX i użyteczności | Data realizacji zajęć 15-10-2023 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 28 Podstawy Psychologii poznawczej | Data realizacji zajęć 15-10-2023 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 28 Cele biznesowe projektu | Data realizacji zajęć 28-10-2023 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 28 Badania UX w procesie projektowym | Data realizacji zajęć 28-10-2023 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 28 Badania UX w procesie projektowym | Data realizacji zajęć 29-10-2023 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 28 Warsztaty strategii UX- Definiowanie produktu | Data realizacji zajęć 18-11-2023 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 28 Warsztaty strategii UX- Definiowanie produktu | Data realizacji zajęć 19-11-2023 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 28 Projektowanie ścieżki użytkownika | Data realizacji zajęć 02-12-2023 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 28 Architektura informacji | Data realizacji zajęć 03-12-2023 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 04:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 28 Konsultacje projektu zaliczeniowego | Data realizacji zajęć 03-12-2023 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 28 Szkicowanie i warsztaty kreatywne, design studio | Data realizacji zajęć 13-01-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 28 Psychologiczne aspekty interfejsów użytkownika | Data realizacji zajęć 14-01-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 28 Prototypowanie serwisów i aplikacji web/mobile | Data realizacji zajęć 10-02-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 28 Prototypowanie serwisów i aplikacji web/mobile | Data realizacji zajęć 11-02-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 28 Prototypowanie serwisów i aplikacji web/mobile | Data realizacji zajęć 09-03-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 28 Prototypowanie serwisów i aplikacji web/mobile | Data realizacji zajęć 10-03-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 06:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 28 Pisanie interfejsów użytkownika - UX writing | Data realizacji zajęć 23-03-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 05:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 28 Testy UX z użytkownikami | Data realizacji zajęć 24-03-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 28 Projektowanie graficzne | Data realizacji zajęć 06-04-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 05:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 28 Testy UX z użytkownikami | Data realizacji zajęć 07-04-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 28 Od prototypu do frontendu- Współpraca z zespołem developerskim | Data realizacji zajęć 20-04-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 28 Dostępność, prywatność i inne wyzwania dla projektantów | Data realizacji zajęć 21-04-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 28 Od prototypu do frontendu- Współpraca z zespołem developerskim | Data realizacji zajęć 11-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 28 Przyszłość UX | Data realizacji zajęć 12-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 28 Rola UX w zarządzaniu produktem- Pomiar UX- | Data realizacji zajęć 25-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 28 Rola UX w zarządzaniu produktem- Pomiar UX- | Data realizacji zajęć 26-05-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 28 Prezentacje finalne i zakończenie | Data realizacji zajęć 08-06-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto14 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto14 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto80,11 PLN
- Koszt osobogodziny netto80,11 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wojciech Chojnacki
Pracował dla marek takich jak Orange, ING, Blue Media, Philip Morris International, Santander Bank Polska, KRUK SA. W Symetrii odpowiada za rozwój nowych kompetencji i usług. Współtwórca i trener szkoleń UX-PM oraz prelegent konferencji UX (m.in. UX Masterclass Milan, UX Poland 2018). Współtwórca narzędzia do zwinnych badań z użytkownikami Respoteam.com.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników usługi dostarczane są w wersji elektronicznej (pliki PDF, prezentacje, linki do artykułów) oraz/lub materiałów drukowanych koniecznych to przeprowadzenia zajęć.
Informacje dodatkowe
Zajęcia odbywają się w formie wykładów, ćwiczeń lub seminariów. Podczas ich trwania wykorzystuje się dostępne udogodnienia: czat, możliwość prezentowania slajdów i udostępniania ekranu.
Zaświadczenie informujące o ukończeniu studiów jest wydawane po finalizacji usługi.
Opłata za studia w roku akademickim 2023/2024:
10 rat - 1580 zł
2 raty - 7650 zł
1 rata - 14900 zł
Szczegółowe informacje na temat kierunku znajda Państwo pod adresem: https://swps.pl/oferta/poznan/podyplomowe/informatyka-nowe-technologie/user-experience-design-doswiadczenie-uzytkownika-uslug-cyfrowych
Podana cena obowiązuje przy opałcie jednorazowej za czesne.Cena za studia podana w ramach powyższej Karty Usługi w Bazie Usług Rozwojowych nie obejmuje opłaty rekrutacyjnej w kwocie 300 zł. Opłata rekrutacyjna nie jest wliczana do kwoty czesnego i jest wnoszona przez kandydata na etapie rekrutacji. Absolwenci i studenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z jej wnoszenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w części usługi realizowanie zdalnie:1) platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa: narzędzie z pakietu Google G-Suit ( google classroom oraz google meet)2) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: komputer z procesorem Intel Pentium 4 lub nowszy, obsługujący SSE2 ,2 GB pamięci RAM, zainstalowany jeden z systemów operacyjnych Windows 7, 8, 10, macOS 10.9 lub nowszy. Dodatkowo wbudowany lub zewnętrzny mikrofon,opcjonalnie kamera video.(Do obsługi wideo w jakości HD wymagany jest procesor Intel drugiej generacji i3/i5/i7 2,2 GHz, odpowiednik firmy AMD lub lepszy).Android z systemem 5.0 lub nowszy/ iPhone z systemem iOS 11.0 lub nowszy.3) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: https://support.google.com/a/answer/1279090 4) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Przeglądarka Google Chrome lub Mozilla Firefox, Adobe Reader , Pakiet biurowy np Libre Office,Open office lub Microsoft office. 5) okres ważności linku umożliwiającego : bez ograniczeń w trakcie trwania usługi.