Performance Management – definiowanie strategii firmy
Performance Management – definiowanie strategii firmy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kadra zarządzająca
- Minimalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji17-02-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel biznesowy
Usługa umożliwi zdefiniowanie oraz wdrożenie strategii firmy w przeciągu roku od zakończenia usługi. Analiza otoczenia firmy rozwinie jej konkurencyjność na rynku. Cele, która firma wyznaczy w strategii będą realizowanie na poziomie co najmniej 50%.Efekt usługi
Wiedza:
- Definiuje metody i narzędzia analizy strategicznej rynku i konkurencji
- Definiuje metody i narzędzia analizy danych
- Posiada wiedzę dotyczącą rynku, na którym działa firma – jego możliwości i ograniczeń
Umiejętności:
- Formułuje misję strategiczną przedsiębiorstwa
- Ocenia pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa na rynku oraz wybrać właściwą dla niego opcję strategiczną
- Dokonuje analizy potencjału wewnętrznego przedsiębiorstwa w oparciu o wybrane metody
- Dokonuje analizy otoczenia przedsiębiorstwa w oparciu o wybrane metody
- Przekazuje wyniki analizy strategicznej pracownikom przedsiębiorstwa
- Opracowuje i wdroża plan sukcesji w przedsiębiorstwie, uwzględniający potrzeby firmy oraz sukcesorów (zarówno sukcesji rodzinnej i pozarodzinnej)
Postawy:
- Zauważa złożoność zjawisk ekonomicznych i społecznych oraz ich wpływ na firmę
- Odpowiedzialność za przyszłość przedsiębiorstwa – postrzega konieczność ciągłości funkcjonowania przedsiębiorstwa, poprzez sukcesję
Uczestnicy usługi poznają metody i narzędzia takie jak: Mapa Strategii Firmy, PESTLE, analiza Portera, kod DNA produktów / usług, Strategia Błękitnego Oceanu, metoda BCG, analiza SWOT Firmy, analiza GAP, Kluczowe Czynniki Sukcesu.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Metodą potwierdzającą osiągnięcie efektu usługi jest diagnoza potrzeb.
Program
Program
Dzień 1
METODY DEFINIOWANIA STRATEGII
- Strategia 3 horyzontów
- Strategia oparta o zasoby
- Strategia ekspansji, produktywności czy rozwoju technologicznego
MODEL BIZNESOWY FIRMY
- Kluczowe elementy modelu biznesowego
- Studia przypadków: ZERO to ONE – strategie, które zmieniają świat
ANALIZA MAKROEKONOMICZNA
- PESTLE – analiza otoczenia rynkowego i trendów w ujęciu makroekonomicznym
OCENA RYNKU, NA KTÓRYM DZIAŁA FIRMA
- Segmenty rynku - potrzeby i oczekiwania, problemy rynku
- Atrakcyjność przychodowa
Dzień 2
OCENA KONKURENCJI
- Analiza Portera. Obecni konkurenci i nowi gracze. Produkty i usługi substytucyjne. Dostawcy i inne elementy łańcucha wartości. Interesariusze.
- Pozycjonowanie oferty firmy i jej konkurentów
- Mapowanie produktów i usług
- Kod DNA produktów-usług
- Wstępna ocena możliwości rozwoju produktów i usług. Strategia Błękitnego Oceanu.
- Komunikacja firm z danego sektora z rynkiem
ANALIZA POZYCJI KONKURENCYJNEJ
- Metoda BCG
- Wymiary konkurencyjności firmy – produkty, technologia
- Czynniki budujące przewagę konkurencyjną w branży
- Analiza SWOT Firmy
DEFINIOWANIE STRATEGII
- Analiza GAP. Ocena zasobów
- Definiowanie Kluczowych Czynników Sukcesu
- Opcje strategiczne
- Strategia firmy i strategie funkcjonalne
UWAGA: Usługa jest dedykowana jednej firmie. Praca uczestników oraz trenera będzie opierać się na uwarunkowaniach danego przedsiębiorstwa. Po realizacji usługa firma otrzyma raport podsumowujący pracę. W usłudze może wziąć udział do 8 osób z firmy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Dzień 1 - METODY DEFINIOWANIA STRATEGII | Prowadzący Tadeusz Sudoł | Data realizacji zajęć 18-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Dzień 1 - MODEL BIZNESOWY FIRMY | Prowadzący Tadeusz Sudoł | Data realizacji zajęć 18-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Przerwa | Prowadzący Tadeusz Sudoł | Data realizacji zajęć 18-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Dzień 1 - ANALIZA MAKROEKONOMICZNA | Prowadzący Tadeusz Sudoł | Data realizacji zajęć 18-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Dzień 1 - OCENA RYNKU, NA KTÓRYM DZIAŁA FIRMA | Prowadzący Tadeusz Sudoł | Data realizacji zajęć 18-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Dzień 2 - OCENA KONKURENCJI | Prowadzący Tadeusz Sudoł | Data realizacji zajęć 19-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Dzień 2 - ANALIZA POZYCJI KONKURENCYJNEJ. | Prowadzący Tadeusz Sudoł | Data realizacji zajęć 19-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Przerwa | Prowadzący Tadeusz Sudoł | Data realizacji zajęć 19-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Dzień 2 - DEFINIOWANIE STRATEGII | Prowadzący Tadeusz Sudoł | Data realizacji zajęć 19-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto14 760,00 PLN
- Koszt usługi netto12 000,00 PLN
- Koszt godziny brutto922,50 PLN
- Koszt godziny netto750,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Tadeusz Sudoł
Absolwent Politechniki Wrocławskiej, Wydział Mechaniczno-Energetyczny. Ukończył studia MBA w Poznaniu w Wielkopolskiej Szkole Biznesu / Notthingham Trent University. Uzyskał licencjat w Chartered Institute of Personnel and Development (Instytut Kadr i Rozwoju), Londyn. Ukończył studia podyplomowe Design Management w Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu. Wykładowca na studiach MBA w Wielkopolskiej Szkole Biznesu przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Realizował projekty dla wielu branży. Wieloletnie doświadczenie menedżerskie i zarządcze zdobyte w podczas pełnienia funkcji w wielu firmach.
Przeprowadzenie co najmniej 120 godzin szkoleniowych dla przedsiębiorstw w okresie ostatnich 2 lat z zakresu technik negocjacji i prezentacji.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały w postaci wydrukowanych prezentacji oraz ćwiczeń.
Informacje dodatkowe
Usługę możemy dopasować do konkretnych potrzeb.
Realizujemy działania rozwojowe również w formie zamkniętej – dedykowanej.
Przed zgłoszeniem na usługę prosimy o kontakt celem potwierdzenia dostępności wolnych miejsc/gwarancji terminu.
Oferujemy kompleksowe wsparcie w pozyskaniu DOFINANSOWANIA na tę usługę (i inne z naszej oferty).
Zapraszamy do kontaktu.
www.akatconsulting.pl
Ogólne warunki świadczenia uslugi
Dokonanie zapisu na usługę jest jednoznaczne z akceptacją ogólnych warunków świadczenia usługi (OWU), które dostępne są pod adresem https://akatconsulting.pl/ogolne-warunki-umowy-akat-consulting
Podatek VAT
Usługa szkoleniowa (nd doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczane jest 23% VAT
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 roz. Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w spr.zwolnień od podatku od towarów i usług (...) (Dz.U. z 2018 r., poz. 701)