Performance Management – definiowanie strategii firmy - doradztwo biznesowe
Performance Management – definiowanie strategii firmy - doradztwo biznesowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kadra zarządzająca
- Minimalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji08-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel biznesowy
Usługa umożliwi zdefiniowanie oraz wdrożenie strategii firmy w przeciągu roku od zakończenia usługi. Analiza otoczenia firmy rozwinie jej konkurencyjność na rynku. Cele, która firma wyznaczy w strategii będą realizowanie na poziomie co najmniej 50%.Efekt usługi
Efekty usługi:
1. Identyfikuje kluczowe komponenty strategii i ich znaczenie dla organizacji
kryteria weryfikacji:
Opisuje elementy składające się na strategię (cele, misja, wizja).
Wyjaśnia rolę każdego komponentu w osiąganiu sukcesu strategicznego.
2. Analizuje trendy i innowacje w planowaniu strategii
kryteria weryfikacji:
Wymienia aktualne trendy i innowacje w dziedzinie strategii.
Określa wpływ innowacji technologicznych na strategię biznesową.
3. Opisuje proces projektowania i wdrażania strategii
Rozpoznaje etapy projektowania strategii.
Prezentuje przykłady skutecznego wdrożenia strategii w praktyce
4. Wykorzystuje narzędzia analityczne do oceny efektywności strategii.
kryteria weryfikacji:
Analizuje wyniki pomiarów i interpretuje ich znaczenie dla strategii.
Dostosowuje strategię na podstawie analizy wyników i rekomenduje zmiany.
5. Współpracuje z zespołem przy tworzeniu i wdrażaniu strategii.
kryteria weryfikacji:
Koordynuje działania w zespole, aby zapewnić spójność strategii.
Udziela i przyjmuje feedback od członków zespołu w kontekście strategii.
6. Komunikuje efektywnie cele i kierunki strategii interesariuszom
kryteria weryfikacji:
Przekazuje jasno i zrozumiale cele strategii interesariuszom.
Używa odpowiednich narzędzi komunikacji do prezentacji strategii.
Uczestnicy usługi poznają metody i narzędzia takie jak: Mapa Strategii Firmy, PESTLE, analiza Portera, kod DNA produktów / usług, Strategia Błękitnego Oceanu, metoda BCG, analiza SWOT Firmy, analiza GAP, Kluczowe Czynniki Sukcesu.
Sposób weryfikacji efektów uczenia się
Efekty uczenia się zostaną zweryfikowane na podstawie warsztatów oraz ćwiczeń praktycznych.
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Efekty uczenia się zostaną zweryfikowane za pomocą analizy potrzeb, oraz raportu z wykonanej usługi doradczej zawierający m.in zalecenia dotyczące dalszych kroków, które powinna wdrożyć firma.
Program
Program
Dzień 1
METODY DEFINIOWANIA STRATEGII
- Strategia 3 horyzontów
- Strategia oparta o zasoby
- Strategia ekspansji, produktywności czy rozwoju technologicznego
MODEL BIZNESOWY FIRMY
- Kluczowe elementy modelu biznesowego
- Studia przypadków: ZERO to ONE – strategie, które zmieniają świat
ANALIZA MAKROEKONOMICZNA
- PESTLE – analiza otoczenia rynkowego i trendów w ujęciu makroekonomicznym
OCENA RYNKU, NA KTÓRYM DZIAŁA FIRMA
- Segmenty rynku - potrzeby i oczekiwania, problemy rynku
- Atrakcyjność przychodowa
Dzień 2
OCENA KONKURENCJI
- Analiza Portera. Obecni konkurenci i nowi gracze. Produkty i usługi substytucyjne. Dostawcy i inne elementy łańcucha wartości. Interesariusze.
- Pozycjonowanie oferty firmy i jej konkurentów
- Mapowanie produktów i usług
- Kod DNA produktów-usług
- Wstępna ocena możliwości rozwoju produktów i usług. Strategia Błękitnego Oceanu.
- Komunikacja firm z danego sektora z rynkiem
ANALIZA POZYCJI KONKURENCYJNEJ
- Metoda BCG
- Wymiary konkurencyjności firmy – produkty, technologia
- Czynniki budujące przewagę konkurencyjną w branży
- Analiza SWOT Firmy
DEFINIOWANIE STRATEGII
- Analiza GAP. Ocena zasobów
- Definiowanie Kluczowych Czynników Sukcesu
- Opcje strategiczne
- Strategia firmy i strategie funkcjonalne
UWAGA: Usługa jest dedykowana jednej firmie. Praca uczestników oraz trenera będzie opierać się na uwarunkowaniach danego przedsiębiorstwa. Po realizacji usługa firma otrzyma raport podsumowujący pracę. W usłudze może wziąć udział do 8 osób z firmy.
Przerwy wliczone są w czas trwania usługi
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Dzień 1 - METODY DEFINIOWANIA STRATEGII | Prowadzący Tadeusz Sudoł | Data realizacji zajęć 09-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Dzień 1 - MODEL BIZNESOWY FIRMY | Prowadzący Tadeusz Sudoł | Data realizacji zajęć 09-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Przerwa | Prowadzący Tadeusz Sudoł | Data realizacji zajęć 09-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Dzień 1 - ANALIZA MAKROEKONOMICZNA | Prowadzący Tadeusz Sudoł | Data realizacji zajęć 09-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Dzień 1 - OCENA RYNKU, NA KTÓRYM DZIAŁA FIRMA | Prowadzący Tadeusz Sudoł | Data realizacji zajęć 09-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Dzień 2 - OCENA KONKURENCJI | Prowadzący Tadeusz Sudoł | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Dzień 2 - ANALIZA POZYCJI KONKURENCYJNEJ. | Prowadzący Tadeusz Sudoł | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Przerwa | Prowadzący Tadeusz Sudoł | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Dzień 2 - DEFINIOWANIE STRATEGII | Prowadzący Tadeusz Sudoł | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto14 760,00 PLN
- Koszt usługi netto12 000,00 PLN
- Koszt godziny brutto922,50 PLN
- Koszt godziny netto750,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Tadeusz Sudoł
Absolwent Politechniki Wrocławskiej, Wydział Mechaniczno-Energetyczny. Ukończył studia MBA w Poznaniu w Wielkopolskiej Szkole Biznesu / Notthingham Trent University. Uzyskał licencjat w Chartered Institute of Personnel and Development (Instytut Kadr i Rozwoju), Londyn. Ukończył studia podyplomowe Design Management w Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu. Wykładowca na studiach MBA w Wielkopolskiej Szkole Biznesu przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Realizował projekty dla wielu branży. Wieloletnie doświadczenie menedżerskie i zarządcze zdobyte w podczas pełnienia funkcji w wielu firmach.
Przeprowadzenie co najmniej 120 godzin szkoleniowych dla przedsiębiorstw w okresie ostatnich 2 lat z zakresu technik negocjacji i prezentacji.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały w postaci wydrukowanych prezentacji oraz ćwiczeń.
W usłudze może uczestniczyć od 1-5 osób
Informacje dodatkowe
Usługę możemy dopasować do konkretnych potrzeb.
Realizujemy działania rozwojowe również w formie zamkniętej – dedykowanej.
Przed zgłoszeniem na usługę prosimy o kontakt celem potwierdzenia dostępności wolnych miejsc/gwarancji terminu.
Oferujemy kompleksowe wsparcie w pozyskaniu DOFINANSOWANIA na tę usługę (i inne z naszej oferty).
Zapraszamy do kontaktu.
www.akatconsulting.pl
Ogólne warunki świadczenia uslugi
Dokonanie zapisu na usługę jest jednoznaczne z akceptacją ogólnych warunków świadczenia usługi (OWU), które dostępne są pod adresem https://akatconsulting.pl/ogolne-warunki-umowy-akat-consulting
Podatek VAT
Usługa szkoleniowa (nd doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczane jest 23% VAT
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 roz. Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w spr.zwolnień od podatku od towarów i usług (...) (Dz.U. z 2018 r., poz. 701)