Trudny klient i trudne sytuacje w procesie sprzedaży
Trudny klient i trudne sytuacje w procesie sprzedaży
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
osoby mające kontakt i współpracujące z klientami zewnętrznymi
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji26-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do realizacji procesów sprzedażowych w relacji z klientami biznesowymi. Celem szkolenia jest rozwój umiejętności prowadzenia współpracy z tak zwanym "trudnym klientem", jak również rozwój umiejętności budowania postaw przywódczych. Kolejnym celem jest zdobycie umiejętności przełamywania barier relacyjnych oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach sprzedażowych, co umożliwi sprawne oraz samodzielne radzenie sobie z manipulacjami i emocjami rozmówcy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozwija aspekt współpracy i budowania relacji, postaw negocjacyjnych i przywódczych.• Uczestnik w sposób komplementarny rozpoznaje złożoność wszystkich czynników, które mogą złożyć się zarówno na sukces jak i na porażkę handlowca. • Uczestnik przestawia postawy przywódcze w budowaniu relacji z klientem. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje trudne sytuacje biznesowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozwija kompetencje w obszarach wiedza, umiejętności i postawy, które składają się na obraz handlowca.• Dostrzega znaczenie relacji bezpośredniej w utrzymaniu klienta. | Kryteria weryfikacji • Dostrzega różnorodność potrzeb swoich klientów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień I - ta część szkolenia służy rozwojowi wiedzy i umiejętności z obszaru teorii dopasowania do klienta z uwzględnieniem specyfiki rozmówcy.
- Podstawy psychologiczne postaw.
- Samoocena i ocena publiczna. Konsekwencje zaniżonej samooceny. Budowanie silnych postaw i ledership. Definicje i odpowiedzi na postawione pytania i wątpliwości.
- Asertywność w pracy, jakie zagrożenia i benefity wynikają z prezentowania postawy asertywnej zawodowo?
- Typologia klienta – wprowadzenie typologii klienta i zdefiniowanie typowych zachowań oraz gotowych algorytmów radzenia sobie z nim.
- Budowanie raportu z klientem – dopasowanie i prowadzenie – czyli jak zdefiniować klienta i jak do niego trafić? Narzędzia komunikacji i wpływu.
- Matryca aktywnego umysłu – czyli jak mózg ludzki determinuje nasze zachowania – podział klienta.
- Analiza transakcyjna – czyli jak role „ego” wpływają na nasze postawy i zachowania – w kontekście zachowań klienta.
- Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami i emocjami – teoria stresu i radzenia sobie z nim. Przedstawienie gotowych algorytmów radzenie sobie z tzw. Trudnym Klientem.
- Algorytmy postępowania w sytuacjach konfliktowych – SPINOZA, FUKO
Dzień II – część poświęcona ćwiczeniom, wglądom, i narzędziom prowadzenia klienta na podstawie opisów klienta.
- Zastrzeżenia i obiekcje klienta. Czemu służą i jak je pokonywać? Umiejętności handlowca – różne techniki pokonywania obiekcji klienta.
- Trudne momenty w procesie sprzedaży i wizyty handlowej. Otwarcie wizyty – prezentacja – zamknięcie wizyty.
- Zachowania asertywne, czyli jak się komunikować asertywnie i jakie są psychologiczne mechanizmy komunikatów typu „ja” i „ty”.
- Asertywność w komunikacji, algorytmy postępowania i komunikowania oporu.
- Techniki asertywne, czyli poznanie gotowych rozwiązań i technik asertywnych.
- Umiejętność rozwiązywania problemów i obiekcji , czyli poznanie gotowych modeli radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i konfliktem.
- Interakcje i „gry międzyludzkie”– zachowania asertywne, agresywne i uległe.
UWAGA: Szkolenie to realizujemy również w formie zamkniętej, istnieje możliwość jego modyfikacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Dzień 2 | Prowadzący Dariusz Dyoniziak | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Dzień 1 | Prowadzący Dariusz Dyoniziak | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto175,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto175,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dariusz Dyoniziak
managerów liniowych, - budowania świadomości
businessowej, - coachingu, - sprzedaży, -
negocjacji, perswazji i wywieraniu wpływu – łącząc
ze sobą nowoczesną teorię z wieloletnią
praktyką.
18 lat doświadczeń w FMCG w Działach
Handlowych i Rozwoju Biznesu
międzynarodowych koncernów. Doświadczenia
zdobywał w firmach Goplana Nestle i Cadbury
Wedel w Działach Sprzedaży na stanowiskach
Przedstawicielskich ds. detalu, sieci i hurtu, a
następnie na stanowiskach trenera w Cadbury
Wedel i Carlsberg Polska. Jako Krajowy Trener
Sprzedaży i Manager ds. Rozwoju Działu
Sprzedaży odpowiedzialny za rozwój
kompetencyjny Działu Sprzedaży w firmie
Carlsberg Polska, a także odpowiedzialny za
programy motywacyjne i rozwojowe.
Praktyk Szkoleń Seminaryjnych i coachingów
zarówno Handlowców (on the job), jak i
coachingów managerskich. Praktyk i Mistrz NLP.
Asesor wewnętrzny w procesach rekrutacji. Setki
przeprowadzonych szkoleń i tysiące
przeszkolonych uczestników z firm branży FMCG,
farmaceutycznej, B2B, budowlanej i finansowej.
Posiada co najmniej 120 godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały w postaci wydrukowanych prezentacji oraz ćwiczeń.
Informacje dodatkowe
Usługę możemy dopasować do konkretnych potrzeb.
Realizujemy działania rozwojowe również w formie zamkniętej – dedykowanej.
Przed zgłoszeniem na usługę prosimy o kontakt celem potwierdzenia dostępności wolnych miejsc/gwarancji terminu.
Oferujemy kompleksowe wsparcie w pozyskaniu DOFINANSOWANIA na tę usługę (i inne z naszej oferty).
Zapraszamy do kontaktu.
www.akatconsulting.pl
Ogólne warunki świadczenia uslugi
Dokonanie zapisu na usługę jest jednoznaczne z akceptacją ogólnych warunków świadczenia usługi (OWU), które dostępne są pod adresem https://akatconsulting.pl/ogolne-warunki-umowy-akat-consulting
Podatek VAT
Usługa szkoleniowa (nd doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczane jest 23% VAT
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 roz. Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w spr.zwolnień od podatku od towarów i usług (...) (Dz.U. z 2018 r., poz. 701)