Trudny klient i trudne sytuacje w procesie sprzedaży - szkolenie.
Trudny klient i trudne sytuacje w procesie sprzedaży - szkolenie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- przedstawicieli handlowych – zarówno na początku kariery, jak i doświadczonych, którzy chcą doskonalić umiejętności radzenia sobie z trudnymi klientami,
- specjalistów ds. obsługi klienta – pracujących w działach obsługi, którzy muszą rozwiązywać konflikty i trudne sytuacje,
- osób pracujących w branżach o wysokim poziomie obsługi klienta, którzy chcą doskonalić umiejętności radzenia sobie z trudnymi klientami.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji27-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do realizacji procesów sprzedażowych w relacji z klientami biznesowymi. Celem szkolenia jest rozwój umiejętności prowadzenia współpracy z tak zwanym "trudnym klientem", jak również rozwój umiejętności budowania postaw przywódczych. Kolejnym celem jest zdobycie umiejętności przełamywania barier relacyjnych oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach sprzedażowych, co umożliwi sprawne oraz samodzielne radzenie sobie z manipulacjami i emocjami rozmówcy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje techniki budowania silnych postaw zawodowych oraz wskazuje elementy leadership w pracy z klientami. | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady zastosowania technik i elementów leadership w praktyce. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definiuje podstawowe techniki i narzędzia służące budowaniu postaw zawodowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje techniki asertywnej komunikacji w sytuacjach oporu i obrony klienta. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zasady i techniki komunikacji asertywnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje sytuacje, w których techniki asertywne są konieczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozróżnia komunikaty typu „ja” i „ty”. | Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice między komunikatami typu „ja” a „ty”. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje typ komunikatu w przykładowych wypowiedziach. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wskazuje różne typy klientów. | Kryteria weryfikacji Wskazuje różne typy klientów na podstawie opisanych kryteriów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia cechy charakterystyczne poszczególnych typów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Definiuje trudne momenty w procesie sprzedaży. | Kryteria weryfikacji Definiuje co oznacza trudny moment w kontekście procesu sprzedaży. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady trudnych sytuacji, które mogą wystąpić na różnych etapach procesu sprzedaży. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień I - część szkolenia służąca rozwojowi wiedzy i umiejętności z obszaru teorii dopasowania do klienta z uwzględnieniem specyfiki rozmówcy - 8h - zajęcia praktyczne
- Podstawy psychologiczne postaw.
- Samoocena i ocena publiczna. Konsekwencje zaniżonej samooceny. Budowanie silnych postaw i ledership. Definicje i odpowiedzi na postawione pytania i wątpliwości.
- Asertywność w pracy, jakie zagrożenia i benefity wynikają z prezentowania postawy asertywnej zawodowo?
- Typologia klienta – wprowadzenie typologii klienta i zdefiniowanie typowych zachowań oraz gotowych algorytmów radzenia sobie z nim.
- Budowanie raportu z klientem – dopasowanie i prowadzenie – czyli jak zdefiniować klienta i jak do niego trafić? Narzędzia komunikacji i wpływu.
- Matryca aktywnego umysłu – czyli jak mózg ludzki determinuje nasze zachowania – podział klienta.
- Analiza transakcyjna – czyli jak role „ego” wpływają na nasze postawy i zachowania – w kontekście zachowań klienta.
- Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami i emocjami – teoria stresu i radzenia sobie z nim. Przedstawienie gotowych algorytmów radzenie sobie z tzw. Trudnym Klientem.
- Algorytmy postępowania w sytuacjach konfliktowych – SPINOZA, FUKO
Dzień II – część poświęcona ćwiczeniom, wglądom i narzędziom prowadzenia klienta na podstawie opisów klienta - 8h - zajęcia praktyczne
- Zastrzeżenia i obiekcje klienta. Czemu służą i jak je pokonywać? Umiejętności handlowca – różne techniki pokonywania obiekcji klienta.
- Trudne momenty w procesie sprzedaży i wizyty handlowej. Otwarcie wizyty – prezentacja – zamknięcie wizyty.
- Zachowania asertywne, czyli jak się komunikować asertywnie i jakie są psychologiczne mechanizmy komunikatów typu „ja” i „ty”.
- Asertywność w komunikacji, algorytmy postępowania i komunikowania oporu.
- Techniki asertywne, czyli poznanie gotowych rozwiązań i technik asertywnych.
- Umiejętność rozwiązywania problemów i obiekcji , czyli poznanie gotowych modeli radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i konfliktem.
- Interakcje i „gry międzyludzkie”– zachowania asertywne, agresywne i uległe.
- Walidacja - TEST
UWAGA: Szkolenie to realizujemy również w formie zamkniętej, istnieje możliwość jego modyfikacji.
Szkolenie skierowane jest do:
- przedstawicieli handlowych – zarówno na początku kariery, jak i doświadczonych, którzy chcą doskonalić umiejętności radzenia sobie z trudnymi klientami,
- specjalistów ds. obsługi klienta – pracujących w działach obsługi, którzy muszą rozwiązywać konflikty i trudne sytuacje,
- osób pracujących w branżach o wysokim poziomie obsługi klienta, którzy chcą doskonalić umiejętności radzenia sobie z trudnymi klientami.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych - 1 godz. - 60 min.
Przerwy wliczają się w czas trwania usługi.
Usługa jest realizowana metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Ostatnie 15 minut usługi przewidziane jest na przeprowadzenie walidacji usługi w formie zamkniętego testu wiedzy jednokrotnego wyboru.
Test na potrzeby walidacji jest przygotowywany przez osobę zgłoszoną w karcie usługi jako osoba prowadząca walidację.
Procedura przeprowadzenia etapu walidacji:
1. Prowadzący usługę rozdaje uczestnikom szkolenia wydrukowane arkusze testu.
2. Uczestnicy wypełniają otrzymane testy.
3. Po uzupełnieniu testu przez uczestników szkolenie prowadzący zbiera testy.
4. Wypełnione testy zostają przekazane do weryfikacji osobie przeprowadzającej walidację.
5. Po weryfikacji testów uczestnicy otrzymują informację o osiągniętym wyniku testu.
Wynik walidacji przekazywany jest po zakończeniu usługi, najpóźniej kolejnego dnia roboczego.
Powyższa procedura przeprowadzenia etapu walidacji usługi zapewnia rozdzielenie funkcji osoby prowadzącej usługę od osoby przeprowadzającej walidację.
Osoba walidująca nie uczestniczy fizycznie w procesie walidacji.
Konieczne narzędzia i materiały dydaktyczne:
- Materiały szkoleniowe (prezentacje, case study, zestawy ćwiczeń).
- Tablica (tradycyjna lub interaktywna) i materiały do pracy warsztatowej (markery, karteczki samoprzylepne, flipcharty).
Warunki organizacyjne szkolenia:
- Podział na grupy robocze: uczestnicy pracują w 2–4 osobowych zespołach projektowych
- Przestrzeń sali: możliwość pracy w grupach (stoły w układzie warsztatowym, swobodny dostęp do tablic/flipchartów).
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Dzień 1 - część szkolenia służąca rozwojowi wiedzy i umiejętności z obszaru teorii dopasowania do klienta z uwzględnieniem specyfiki rozmówcy - część I | Prowadzący EKSPERT AKAT CONSULTING | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Dzień 1 - przerwa | Prowadzący EKSPERT AKAT CONSULTING | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Dzień 1 - część szkolenia służąca rozwojowi wiedzy i umiejętności z obszaru teorii dopasowania do klienta z uwzględnieniem specyfiki rozmówcy - część II | Prowadzący EKSPERT AKAT CONSULTING | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Dzień 2 - część poświęcona ćwiczeniom, wglądom i narzędziom prowadzenia klienta na podstawie opisów klienta - część I | Prowadzący EKSPERT AKAT CONSULTING | Data realizacji zajęć 29-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Dzień 2 - przerwa | Prowadzący EKSPERT AKAT CONSULTING | Data realizacji zajęć 29-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Dzień 2 - część poświęcona ćwiczeniom, wglądom i narzędziom prowadzenia klienta na podstawie opisów klienta - część II | Prowadzący EKSPERT AKAT CONSULTING | Data realizacji zajęć 29-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Dzień 2 - walidacja - TEST | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 175,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 175,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
EKSPERT AKAT CONSULTING
managerów liniowych, - budowania świadomości
businessowej, - coachingu, - sprzedaży, -
negocjacji, perswazji i wywieraniu wpływu – łącząc
ze sobą nowoczesną teorię z wieloletnią
praktyką.
18 lat doświadczeń w FMCG w Działach
Handlowych i Rozwoju Biznesu
międzynarodowych koncernów. Doświadczenia
zdobywał w firmach Goplana Nestle i Cadbury
Wedel w Działach Sprzedaży na stanowiskach
Przedstawicielskich ds. detalu, sieci i hurtu, a
następnie na stanowiskach trenera w Cadbury
Wedel i Carlsberg Polska. Jako Krajowy Trener
Sprzedaży i Manager ds. Rozwoju Działu
Sprzedaży odpowiedzialny za rozwój
kompetencyjny Działu Sprzedaży w firmie
Carlsberg Polska, a także odpowiedzialny za
programy motywacyjne i rozwojowe.
Praktyk Szkoleń Seminaryjnych i coachingów
zarówno Handlowców (on the job), jak i
coachingów managerskich. Praktyk i Mistrz NLP.
Asesor wewnętrzny w procesach rekrutacji. Setki
przeprowadzonych szkoleń i tysiące
przeszkolonych uczestników z firm branży FMCG,
farmaceutycznej, B2B, budowlanej i finansowej.
Posiada co najmniej 120 godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały w postaci wydrukowanych prezentacji oraz ćwiczeń.
Informacje dodatkowe
Usługę możemy dopasować do konkretnych potrzeb.
Realizujemy działania rozwojowe również w formie zamkniętej – dedykowanej.
Przed zgłoszeniem na usługę prosimy o kontakt celem potwierdzenia dostępności wolnych miejsc/gwarancji terminu.
Oferujemy kompleksowe wsparcie w pozyskaniu DOFINANSOWANIA na tę usługę (i inne z naszej oferty).
Zapraszamy do kontaktu.
www.akatconsulting.pl
Ogólne warunki świadczenia uslugi
Dokonanie zapisu na usługę jest jednoznaczne z akceptacją ogólnych warunków świadczenia usługi (OWU), które dostępne są pod adresem https://akatconsulting.pl/ogolne-warunki-umowy-akat-consulting
Podatek VAT
Usługa szkoleniowa (nd doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczane jest 23% VAT
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 roz. Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w spr.zwolnień od podatku od towarów i usług (...) (Dz.U. z 2018 r., poz. 70