Tyflokom Kamil Kowalczyk
Charakterystyka działalności firmy
Firma Tyflokom działa na rynku od września 2008 roku. Specjalizujemy się w prowadzeniu szkoleń komputerowych, zawodowych, z zakresu dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami. Realizujemy audyty dostępności cyfrowej, architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej. Doradzamy w zakresie doboru sprzętu informatycznego dla osób ze szczególnymi potrzebami oraz rozwiązań mających na celu zapewnienie dostępności stron internetowych, aplikacji i pomieszczeń.
W naszej ofercie znajdują się szkolenia dla osób początkujących oraz zaawansowanych użytkowników technologii informacyjno-komunikacyjnych. Posiadamy również szkolenia dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku, słuchu, ruchu oraz z innymi ograniczeniami. Prowadzimy szkolenia dla pracowników instytucji publicznych, organizacji pozarządowych oraz przedsiębiorców.
Realizujemy kursy podnoszące kompetencje cyfrowe oraz kursy zawodowe umożliwiające zmianę lub podnoszenie kwalifikacji oraz uzyskanie rozpoznawalnych certyfikatów.
Współpracujemy z instruktorami z różnych części Polski. Naszą kadrę tworzą profesjonalni trenerzy z udokumentowanym doświadczeniem w pracy z osobami pełnosprawnymi jak i z osobami niewidomymi, słabowidzącymi, niesłyszącymi lub słabosłyszącymi. W skład kadry wchodzą także osoby z niepełnosprawnością wzroku, które na co dzień wykorzystują oprogramowanie tyfloinformatyczne.
Jesteśmy centrum egzaminacyjnym ECDL akredytowanym przez Polskie Towarzystwo Informatyczne. Posiadamy laboratoria egzaminacyjne, w tym mobilne oraz specjalistyczne przystosowane do realizacji egzaminów dla osób z niepełnosprawnościami. Prowadzimy egzaminy ECDL Base, ECDL Base dla osób niewidomych i niedowidzących, ECDL Profile, Advanced, e-Urzędnik, e-Nauczyciel i in.
Firma jest również autoryzowanym Partnerem Edukacyjnym Fundacji VCC. Mamy uprawnienia do organizacji i prowadzenia egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe dla pracowników biurowych, sekretarek/sekretarzy, telemarketerów, grafików komputerowych i in.