STOWARZYSZENIE INTERIM MANAGERS

Możliwość dofinansowania
Brak ocen dla tego dostawcy
ul. Filtrowa 75/17
02-032 Warszawa
Egzamin
Liczba zrealizowanych usług: 0
Aktualne usługi

Charakterystyka działalności firmy

Stowarzyszenie Interim Managers (SIM) od piętnastu lat działa na polskim rynku, budując świadomość i standardy w zakresie interim managementu. Ich celem jest promowanie nowoczesnych narzędzi i metod zarządzania, aby pomóc firmom osiągnąć przewagę konkurencyjną. Jako organizacja non-profit, SIM angażuje się w działania edukacyjne, publikacje oraz inicjatywy społeczne, aby propagować ideę interim managementu i podnosić jakość pracy managerów w tej dziedzinie.

Instytucja certyfikująca (wpisana do ZRK)

zakres: Realizacja projektów interim management (zarządzanie czasowe), kod kwalifikacji: 13894

Podmiot upoważniony do przeprowadzania walidacji (wpisany do ZRK)

Walidacja kwalifikacji Realizacja projektów interim management (zarządzanie czasowe) Zestaw 1 Charakteryzowanie zagadnień związanych z metodyką interim management (zarządzanie czasowe) Poszczególne efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia: Omawia zagadnienia dotyczące zarządzania czasowego w organizacji zgodnie z metodyką interim management omawia obszary merytoryczne projektu IM, np. sprzedażowy, finansowy, human resources, omawia rodzaje klientów, np. korporacje międzynarodowe, firmy rodzinne, omawia rodzaje projektów IM w odniesieniu do różnych kryteriów, np. full time, doradztwo, mentoring, omawia sposoby umocowania interim managera u klienta oraz związane z tym potencjalne ryzyka, np. umowa cywilnoprawna, charakteryzuje narzędzia stosowane w projektach IM, np. arkusz analizy kosztów i korzyści, omawia zasady etyki obowiązujące w projektach IM, np. poufność.  Omawia zagadnienia w projekcie związane ze behawioralnymi zmianami podaje przykłady sytuacji, w których potrzebny jest harmonogram zmian behawioralnych, omawia przykłady okoliczności blokujących zmiany, proponując działania zaradcze. Zestaw 2 Planowanie i konsultowanie projektu Poszczególne efekty uczenia się oraz Kryteria weryfikacji ich osiągnięcia: Dokonuje diagnozy sytuacji analizuje z klientem jego potrzeby biznesowe, wskazuje kluczowe obszary przedsiębiorstwa, w kontekście planowania zmian, określa cel realizacji i stan docelowy projektu, uzasadnia dobór narzędzi do diagnozowania sytuacji, posługuje się narzędziami do diagnozowania sytuacji, określa zasoby potrzebne do realizacji projektu. Zawiera kontrakt z klientem uzgadnia potrzeby biznesowe klienta, określa swój zakres zadań, określa warunki kontraktu. Projektuje ścieżkę transformacyjną sporządza harmonogram działań (wskazuje główne działania, które należy wykonać, aby osiągnąć zakładany cel), sporządza zestawienie kosztów i korzyści, określa metody działania, sporządza scenariusze działań (warianty ścieżek), sporządza plan projektu zawierający działania, produkty, rezultaty, terminy, przypisanie odpowiedzialności, tworzy plan komunikacji w projekcie, uzgadnia mierniki projektu. Zarządza ryzykiem identyfikuje i analizuje ryzyka w projekcie, wskazuje sposoby minimalizacji ryzyk z uwzględnieniem sytuacji wysokiego ryzyka. Zestaw 3 Wdrażanie i monitoring projektu Poszczególne efekty uczenia się oraz Kryteria weryfikacji ich osiągnięcia: Monitoruje zasoby materialne i niematerialne sprawdza na bieżąco dostępność i jakość zasobów, określa zakres modyfikacji planu projektu w zakresie zasobów materialnych i niematerialnych. Dostosowuje plan projektu aktualizuje harmonogram działań, aktualizuje zadania, przypisuje zakresy odpowiedzialności. Realizuje i monitoruje projekt realizuje zadania zgodnie z harmonogramem, zarządza odchyleniami mierników, raportuje wykonane zadania, komunikuje się na bieżąco z klientem, podejmuje działania operacyjne, np. zarządza zespołem, finansami, ryzykiem, linią produkcyjną, wdraża plan komunikacji z klientem. Rozlicza efekty projektu sporządza protokół rezultatów projektu zawierający, w zależności od celów, listę, np. produktów, umiejętności, celów i wskaźników, omawia stopień uzyskania rezultatów projektu.  Zestaw 4 Transferowanie i utrwalanie wiedzy w projekcie IM Poszczególne efekty uczenia się oraz Kryteria weryfikacji ich osiągnięcia Planuje transferowanie wiedzy diagnozuje luki kompetencyjne w organizacji, identyfikuje osoby lub grupy docelowe, przygotowuje plan transferu wiedzy do organizacji, zgodnej z celem projektu IM, uzasadnia wybrane rozwiązania. Transferuje i utrwala wiedzę transferuje i utrwala wiedzę adekwatnie do zapotrzebowania w projekcie, stosuje narzędzia do transferowania i utrwalania wiedzy, np. arkusz archiwizacji, narzędzia zarządzania wiedzą, tworzy dokumentację projektu, przekazuje dokumentację projektu klientowi. Zestaw 5 Skuteczna komunikacja Poszczególne efekty uczenia się oraz Kryteria weryfikacji ich osiągnięcia Tworzy i stosuje skuteczną komunikację aktywnie słucha, stosuje właściwą, logiczną i zrozumiałą argumentację, uwzględnia argumenty drugiej strony, dostosowuje komunikat do odbiorcy i sytuacji, odpowiada na pytania i wyjaśnia wątpliwości, stosuje sposoby angażowania i przekonywania. Udowadnia swoją wiarygodność omawia przykłady działań i rozwiązań z własnego doświadczenia zawodowego, stosuje spójną autopromocję w różnych kanałach komunikacji, np. w mediach społecznościowych, na stronie internetowej, w CV, w profilu zawodowym, w rozmowie.

Kontakt

Masz pytania? Skontaktuj się z nami
E-mail
kontakt@stowarzyszenieim.org
Telefon
(+48) 225 023 470