Fundacja Herbis et Libris

Możliwość dofinansowania
Brak ocen dla tego dostawcy

Fundacja Herbis et Libris

NIP 6871973832
227
36-211 Wzdów
Usługa szkoleniowa
Liczba zrealizowanych usług: 0
Aktualne usługi
Charakterystyka działalności firmy

Podmiotem aplikującym do wprowadzenia do Bazy Usług Rozwojowych jest  Fundacja Herbis et Libris, powołana do istnienia przez dwoje fundatorów - Monikę Bulik i Grzegorza Kubala, zarejestrowana w KRS 26 maja 2021 r. Została powołana dla promocji ziół i książek - dla ziół i książek - tak właśnie powinna zostać przetłumaczona jej łacińska nazwa. Fundacja w swojej aktywności skupia się zasadniczo na rozwijaniu marek własnych, dedykowanych poszczególnym rodzajom aktywności - są nimi Bieszczadzkie Herbarium (zioła), Wydawnictwo Arete (ksiażki) oraz Bieszczady.shop - największy bieszczadzki sklep internetowy, oferujący produkty regionalne (bieszczadzkie i związane z Beskidem Niskim i karpackimi pogórzami) w kategoriach: zdrowie, sztuka, książka i starocie. Fundacja, korzystając z posiadanego doświadczenia fundatorów oraz personelu,  prowadzi także usługi księgowe i konsultingowe dla innych przedsiębiorstw społecznych i organizacji pozarządowych pod wprowadzaną właśnie na rynek marką 3 CIT. Usługi te obejmują szerokie spektrum od prowadzenia księgowości organizacji z III sektora poprzez fundraising aż po doradztwo w bieżącym prowadzeniu aktywności gospodarczej i społecznej współpracujących organizacji. 

Fundacja posiada status Przedsiębiorstwa Społecznego, aktualnie zatrudnia w różnym wymiarze 3 osoby, z których dwie znajdują się w szczególnej sytuacji na rynku pracy. Pierwszą jest menedżer - psychodietetyk, tworzeniem receptur jej produktów oraz nadzorem nad produkcją i wprowadzaniem oferty na rynek, zwłaszcza w kontekście zgodności z przepisami sanitarno-epidemiologicznymi. Jako Prezes Zarządu Fundacji zajmuje się także bieżącym zarządzaniem organizacją jak i nadzoruje podejmowane przez nią inicjatywy szkoleniowe, sama prowadząc szkolenia. To doświadczony trener oraz coach z praktyczną wiedzą i doświadczeniem z zakresu coachingu biznesowego i turystycznego, mentoringu oraz life-coachingu z zakresu psychodietetyki i coachingu zdrowia. Ukończyła na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie studia MBA - Krakowska Szkoła Biznesu o kierunku psychologia w biznesie, Szkołę Coachingu IBD-NMC w Warszawie uzyskując międzynarodowy ceryfikat coacha CFC, Szkołę Coachingu Lilianna Kupaj uzyskując tytuł trenera, Akademię Mistrzów Treningu - GT MENTOR uzyskując specjalizację trenera twórczego myślenia.  Uzyskała także w Państwowym Instytucie Dietetyki tytuł dietetyka, psychodietetyka, a także specjalizację coaching dietetyczny. W posiadaniu także państwowy  tytuł zawodu zielarza-fitoterapeuty.  

Prezes Fundacji posiada doświadczenie  zakresu prowadzenia szkoleń, warsztatów biznesowych m.in. w tematyce: skuteczna komunikacja, zarządzanie konfliktem, potencjał i motywacja, negocjacje biznesowe, budowa zespołu, zarządzanie czasem, radzenie sobie ze stresem i trudnymi emocjami, aspekty marketingowe jak pozyskiwanie klienta, social media, prowadzenie i zarządzanie sklepem internetowym. Setki godzin szkoleniowych o tematyce biznesowej przeprowadzone specjalnie pod kątem turystycznym w Bieszczadach.  

W doświadczeniu także obszerny wieloaspektowy cykl coachingowo-rozwojowych warsztatów dla osób zagrożonych wykluczaniem społecznym. W dorobku również sesje  coachingowe indywidualne  z zakresu psychodietetyki oraz coachingu zdrowia prowadzone w oparciu o autorskie programy rozwojowe.

Drugą osobą zatrudnioną w wymiarze 1 całego etatu jest osoba redaktora naczelnego, pozostająca w związku z prowadzoną przez Fundację działalnością wydawniczą. Jest to doświadczony redaktor, autor i współautor kilkudziesięciu publikacji regionalnych, historycznych i przewodnikowych, redaktor w kilku portalach i serwisach internetowych, wydawca kilkudziesięciu publikacji, w tym nagradzanych na konkursach i przeglądach. Równocześnie posiada bardzo bogate doświadczenie menedżerskie, pracował też wielokrotnie jako kierownik projektów, doradca, trener i - jako lider organizacji pozarządowej - na gruncie fundraisingu, będąc autorem i współautorem kilkudziesięciu projektów z różnych dziedzin. Preferowana tematyka aktywności - poza działalnością wydawniczą i redaktorską - to projekty na styku kultury, turystyki i biznesu, z silnym dodatkiem nowych technologii. W portfolio m.in. Galeria Zdzisława Beksińskiego w Muzeum Historycznym w Sanoku, Centrum Dziedzictwa Szkła, Browar Ursa Maior oraz Bieszczadzkie Drezyny Rowerowe w Uhercach Mineralnych, Salon Win Karpackich w Komborni, Karpacki Szlak Wina czy Karpackie Niebo. Doświadczenie w zakresie fundraisingu obejmuje tworzenie, realizację, zarządzanie oraz nadzorowanie projektów w ramach programów finansowanych ze środków Unii Europejskiej I innych źródeł, począwszy od 2000 r. do chwili obecnej, w tym prowadzenie i nadzorowanie rozliczeń projektów finansowanych z PO KL, PO IG, PO IŚ, POWER, PO IR, programów regionalnych;

Doświadczenie szkoleniowe to ponad 1000 godzin szkoleń i doradztwa z zakresu finansowania działalności gospodarczej i biznes planów, planowania strategicznego, pozyskiwania środków zewnętrznych, zarządzania projektami, rozliczania dotacji i prowadzenia sprawozdawczości projektowej. Był doradcą specjalistycznym i trenerem w wielu projektach szkoleniowych, w tym m.in. z zakresu planowania strategicznego, biznes planu oraz finansowych i podatkowych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej w województwach podkarpackim, małopolskim I świętokrzyskim, posiada także wieloletnie doświadczenia w prowadzeniu samodzielnej działalności gospodarczej (w różnych formach od od 1997 r.).

Trzecia osoba to księgowa, prowadząca zarówno którą cechuje nie tylko profesjonalizm i solidna wiedza w zakresie rachunkowości, podatków i finansów, ale także umiejętności w zakresie przekazywania tej wiedzy w zrozumiały i przystępny sposób. Co ważne, cechuje ją ogromne praktyczne doświadczenie w obszarze księgowości, zarówno wynikające z pracy w biurze rachunkowym jak samodzielnego prowadzenia księgowości w firmie, w tym także jako główna księgowa. 

Przechodząc do samej Fundacji trzeba podkreślić, że jej główny cel społeczny Fundacji to promocja zdrowego stylu życia, sięganie do korzeni natury i tradycji Bieszczadów i Karpat, popularyzacja i promowanie związanego z nimi dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego, a także wsparcie w rozwoju osób wykluczonych społecznie. Równocześnie nasza misja ekonomiczna to wsparcie dla lokalnych twórców i producentów w sprzedaży ich produktów a w konsekwencji działanie na rzecz rozwoju gospodarczego regionu, szczególnie w obszarze zdrowej żywności, zdrowych produktów rolnych, lokalnej sztuki i lokalnego rynku książki.

W ciągu dotychczasowej działalności fundacja stworzyła zakład produkcyjny Bieszczadzkie Herbarium w miejscowości Jaćmierz w powiecie sanockim (gdzie znajdowała się pierwotna siedziba Fundacji), aktualnie została ona przeniesiona do nowej lokalizacji - miejscowości Wzdów w powiecie brzozowskim, gdzie Fundacja z wypracowanych środków nabyła dwie działki. W ramach marki  Bieszczadzkie Herbarium Fundacja wprowadziła na rynek ok. 30 produktów mieszczących się w kategoriach naturalnej, zdrowej a zarazem funkcjonalnej żywności.

Funkcjonalnej, czyli działającej profilaktycznie i pomagającej w powszechnie występujących dolegliwościach. Wytwarzane są w małych, rzemieślniczych seriach wg tradycyjnych metod, każdy z produktów bazuje na starannie wyselekcjonowanych surowcach roślinnych, pozyskiwanych ręcznie w regionie. Ich proporcje zostały dobrane tak, by jak najskuteczniej oddziaływały prozdrowotnie. Podstawę naszych receptur stanowią wiedza i doświadczenie, oparte na medycynie ludowej, farmakopei oraz praktykach zielarzy-fitoterapeutów. Nie od rzeczy będzie tu wspomnieć, że Prezes Fundacji a zarazem autorka receptur - Monika Bulik jest dyplomowaną zielarką - fitoterapeutką, psychodietetykiem i coachem zdrowia, co - podobnie jak pełna kontrola służb sanitarnych nad produkcją - daje nie tylko gwarancję najwyższej jakości ale i tego, że nasze produkty powstają w pełnej zgodzie z prawem, co wcale nie jest na lokalnym rynku żywnościowym powszechne. 

Bieszczadzkie Herbarium to zatem autentycznie bieszczadzka, niezależna i jak najbardziej lokalna marka, pod którą na rynek trafiają herbatki ziołowe i owocowe, syropy, octy, zdrowe słodycze oraz pesto z czosnku niedźwiedziego. Jeszcze raz podkreślamy, że wszystkie są w pełni naturalne i nie zawierają nawet szczypty jakiegokolwiek sztucznego dodatku. Całość oferty Bieszczadzkiego Herbarium posiada już dopracowany i jednolity design, tworząc spójną serię, coraz lepiej rozpoznawalną na rynku.

Książki wydawane pod marką Wydawnictwo Arete to jak na razie w większości pozycje przygotowywane na zamówienie, jednak trzeba tu wspomnieć, że fundacja przejęła tradycję działalności wydawniczej wiceprezesa Fundacji - Grzegorza Kubala, obejmującej ambitne regionalia, promujące się hasłem "dziedzictwo w dobrej formie”. Jej aktualna oferta publikacji własnych to m.in. bestsellerowa pozycja Bieszczady. 20 największych atrakcji przyrodniczych” oraz pozycja poświęcona prawosławiu na Podkarpaciu pt. “Oazy Ortodoksji”.  Aktualnie przygotowywane są na najbliższy sezon dwie pozycje - “Tradycje Bojkowskiej Kuchni” oraz “Królowa Bona i zamek w Sanoku”, które, mamy nadzieję, będą sukcesem i wydawniczym i komercyjnym.

Fundacja posiada własne studio graficzne, pozwalające nie tylko na pełne zamknięcie cyklu produkcyjnego książek, ale także tworzenie we własnym zakresie materiałów promocyjnych czy choćby projektowanie etykiet Bieszczadzkiego Herbarium, a w razie potrzeby zaplecze to daje możliwość pozyskiwania z rynku zleceń dotyczących projektowania graficznego czy tworzenia stron www.

Bieszczady Shop to internetowy sklep “z Bieszczadami”. Powstał z pasji do regionu i jego potrzeb, z myślą, by każdy Bieszczadnik mógł znaleźć autentyczne bieszczadzkie produkty w każdym zakątku kraju i Europy. Naszym celem jest promowanie, wspieranie i oczywiście sprzedawanie różnorodnych bieszczadzkich produktów najwyższej jakości i dostarczanie ich zadowolonym klientom, przy czym przymiotnik “bieszczadzki” rozumiemy szeroko, turystycznie, włączając w znaczenie tego słowa produkty pochodzące z sąsiedniego Beskidu Niskiego i położonych na północ od Karpat obszarów pogórzy karpackich. Dystrybucja lokalnych produktów i dzieł (w wypadku sekcji “sztuka”) za pośrednictwem coraz lepiej pozycjonującej się na rynku platformy Bieszczady.shop jest oczywiście elementem misji Fundacji, zakładającej promocje produktu lokalnego i regionalnego, misji realizowanej skutecznie, o czym świadczy rosnąca liczba zadowolonych twórców i producentów bieszczadzkich współpracujących z Fundacją.

Działalność księgowo-konsultingowa jest dopiero rozwijana, niemniej jednak posiadamy już pierwszych klientów oraz ich pozytywne recenzje tego, co dla nich robimy. Prowadzimy rozmowy z kolejnymi, kierując się zasadą łączenia prowadzenia księgowości z doradztwem w biezącym funkcjonowaniu organizacji trzeciego sektora, szczególnie jednak  w obszarze fundraisingu, zarządzania projektami, rozliczania dotacji i związanych z tym wymogów.

Warto tu zaznaczyć, że w najbliższych tygodniach Fundacja planuje otworzyć w Sanoku (ul. Kazimierza Wielksiego 6 - ścisłe centrum miasta) patronacką Herbaciarnię, która nazwaliśmy “Bieszczadzkie Herbarium. Zioła. Książki. Anioły.” Będzie to miejsce z ziołami i książkami, z możliwością picia ziół, zakupu produktów ziołowych, przeglądania (może nawet poczytania) książek i zakupu tychże, tudzież innych okołobieszczadzkich akcesoriów i pamiątek. W ofercie sprzedaży znajdzie się mianowicie zdrowa żywność Bieszczadzkiego Herbarium, z naciskiem na herbatki ziołowe i owocowe, przetwory, zdrowe słodycze, a także oryginalna bieszczadzka sztuka, karpacka literatura i bieszczadzkie zestawy prezentowe. Obecność Bieszczadzkich Aniołów związana jest z jednej strony ze sklepem Bieszczady.shop, w którym Bieszczadzkie Anioły odgrywają niebagatelna rolę w dziale “sztuka” - w zasadzie ich sprzedaż generuje najwyższą pozycję w tym obszarze, co mocno wskazuje na ich rosnąca popularność wśród miłośników Bieszczadów. Druga przyczyna obecności Aniołów to ich znaczenie w budowie skojarzeń z marką Bieszczadzkiego Herbarium w kategorii relaksu jako kwintesencji bieszczadzkiego zatrzymania się, złapania dystansu, wyciszenia w towarzystwie natury (Swoją drogą przy wyszukiwaniu w Google hasła Bieszczadzkie Anioły sklep Bieszczady.shop wyszukiwany jest na pierwszej stronie, jako jedyny wynik nie związany ze słynną piosenką SDM). Zaplecze przy ul. Kazimierza Wielkiego 6 w Sanoku będzie zarazem przestrzenią organizacji szkoleń branżowych, związanych z tematyką bliską fundacji - od promujących zdrowie poprzez dedykowane kuchni aż po propagujące dziedzictw kulturowe i jego wykorzystanie w rozwoju społeczno-gospodarczym. 

Kolejnym planowanym elementem rozwoju oferty Fundacji jest Oranżeria Edukacyjna Bieszczadzkiego Herbarium, na którą Fundacja pozyskał wsparcie w ramach Krajowego Planu Odbudowy i aktualnie realizuje tę inwestycję. Ideą oranżerii jest stworzenie miejsca umożliwiającego rozszerzenie oferty Fundacji o warsztaty i szkolenia tematyczne, związane rzecz jasna w pierwszej kolejności z prozdrowotnymi właściwościami ziół i owoców, ale także z wszystkimi innymi tematami znajdującymi się w spectrum działania Fundacji.

Sklep internetowy jest ważnym, ale nie jedynym kanałem dystrybucji. W pierwszym etapie obecności na rynku dystrybucja została bowiem oparta także o podmioty turystyczne, działające w Bieszczadach - restauracje, muzea, galerie, obiekty noclegowe. Podmioty te są zainteresowane dystrybucja produktów lokalnych, poszukiwanych przez turystów zarówno na swoje potrzeby jak i w charakterze pamiątek z pobytu oferowanych krewnym czy znajomym

Sprzedaż prowadzona jest zatem w lokalnych placówkach gastronomicznych i noclegowych (m.in. kompleks w Arłamowie, Karczma we Młynie przy Muzeum Młynarstwa i Wsi w Ustrzykach Dolnych, Bukowe Berdo w Wetlinie, Libera w Przemyślu, Pijalnia Czekolady M. Pelczar Chocolatier) w wybranych lokalnych galeriach (Krywula w Cisnej, Ptaszarnia w Polańczyku, Barak w Czarnej, Stare Kino w Lutowiskach) oraz sklepach specjalizujących się w produktach lokalnych i regionalnych (m.in. Eko-Bieszczady w Czarnej, “13” w Wetlinie, Mamy-Bio oraz Rudi Rydz w Krakowie) czy centrach informacji turystycznej. Posiadamy też stoiska patronackie przy zaporze w Solinie oraz w Muzeum Bieszczadzkiego Parku Narodowego w Ustrzykach Dolnych. Łącznie jest to blisko 40 punktów, przede wszystkich położonych w regionie, ale rozpoczynamy także nawiązywanie współpracy z placówkami w dużych miastach - plany na najbliższe miesiące to pojawienie się naszej oferty w Warszawie, Wrocławiu oraz Trójmieście.

Inwestycja w zaplecze w Sanoku, połączona z rozszerzeniem działalności, jest niezbędna dla dalszego rozwoju Fundacji i poszerzenia możliwości sprzedażowych na trudnym, przeoranym przez inflację rynku żywności funkcjonalnej i produktów bieszczadzkich, na którym działamy.  Stworzenie zaplecza w Sanoku, obejmującego także przestrzeń biurową, związane jest także z poszerzeniem oferty i powstaniem nowego źródła przychodów to wejście przez Fundację na rynek z ofertą Biura Rachunkowego dedykowanego podmiotom ekonomii społecznej. Sondażowe rozmowy wskazują, że istnieje tu szansa na sukces, głównie po Nowym 2024 r. Roku (co wiąże się z naturalnym procesem zmian w księgowości na koniec roku), ale jego gwarancją jest rzecz jasna odpowiedni personel. Dlatego też niezbędne będzie zatrudnienie wspierającej księgową merytorycznej pomocy, stanowiącej zarazem wsparcie dla posiadającego odpowiednie uprawnienia i doświadczenie wiceprezesa zarządu Fundacji. 

Ponadto prowadzona we własnym, klimatycznym lokalu sprzedaż najwyższej jakości produktów bieszczadzkich bazujących na potencjale przyrodniczym i kulturowym Bieszczadów powinna w naszej ocenie istotnie przyczynić się do wzrostu uzyskiwanych przychodów. Tym bardziej, że działalność prowadzona będzie w centrum Sanoka, pod adresem Kazimierza Wielkiego 6 - w odległości 3 minut niespiesznego spaceru i od rynku i od słynnej ławeczki z Dobrym Wojakiem Szwejkiem, zlokalizowanej na głównym deptaku miasta - ul. 3 Maja. Miejsce to jest bardzo dobre dla tego rodzaju działalności, bowiem turyści odwiedzający Bieszczady  obowiązkowo odwiedzają i Sanok, i Rynek i Szwejka w czasie swoich pobytów, tym bardziej, że niedaleko stąd do Muzeum Historycznego z największą w świecie kolekcją obrazów Zdzisława Beksińskiego i jednej z największych w Europie kolekcji ikon.

Warto tu dodać, że lokal może wspierać różnorodne aktywności Fundacji, bowiem zajmuje łącznie ok. 75 m2. Aktualnie składa się on z czterech pomieszczeń, korytarza oraz toalety, docelowo dwa pierwsze pomieszczenia zostaną udostępnione dla klientów w formie otwartej amfilady - znajdzie się tu niewielki bar, za którym zostanie zlokalizowane zaplecze do parzenia herbat i stoliki dla klientów, przy których będą mogli zarówno porozmawiać jak i zatopić się w lekturze udostępnianej na miejscu karpackiej literatury. Będzie to równocześnie przestrzeń pozwalająca na organizowanie spotkań tematycznych - szkoleń i warsztatów zielarskich, szkoleń i warsztatów tworzenia bieszczadzkich aniołów czy spotkań z bieszczadzką książką i jej autorami - dlatego zakładamy łącznie udostępnienie ok. 25 miejsc. Przy ścianach znajdą się stylowe meble, na których eksponowana będzie oferta fundacji - zarówno Bieszczadzkiego Herbarium - herbatki ziołowe i owocowe, syropy, czekolady i inne “zdrowe słodycze”, pesto, jak i Wydawnictwa Arete - starsze i nowsze publikacje oraz wspomniane anioły - zarówno malowane w formie obrazów, jak i ceramiczne a także rzeźby, ceramiczne, drewniane, z mas plastycznych - w tym także instalacje wykorzystujące minerały i kamienie szlachetne. Całość, z dodatkiem licznych, żywych kwiatów i innych elementów bieszczadzkiej sztuki (oczywiście wycenionych i udostępnionych do sprzedaży) będzie tworzyć niepowtarzalny klimat, zachęcający do ponownych odwiedzin przy każdej okazji pobytu w Sanoku. W obu wypadkach duża rolę w decyzjach zakupowych będzie odgrywał sentyment klienta względem Bieszczadów.

Certyfikaty i referencje
Kontakt
Masz pytania? Skontaktuj się z nami
E-mail
monika.bulik@onet.pl
Telefon
(+48) 791 190 901