VITAL-MED Krystyna Kuśnierz
Charakterystyka działalności firmy
Ośrodek Kształcenia " VITAL-MED Kuśnierz" świdaczy usługi szkoleniowe dla grup zawodów medycznych i paramedycznych przede wszystkim pielęgniarek i położnych. Usługi szkoleniowe dla zawodów medycznych prowadzone pod agendą Ministerstwa Zdrowia na podstawie przepisów Rozporzadzenia Ministra Zdrowia o kształceniu podyplomowym pielęgniarek i położnych. Jesteśmy wpisani na listę Organizatorów Kształcenia Podyplomowego Pielegniarek i Położnych prowadzoną przez Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych w Warszawie. Ponadto według obowiązujących przepisów o Systemie Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych ( SMK) firma VITAL-MED Kuśnierz jest zarejestrowana jako Organizator w systemie prowadzonym przez Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia. Organizator Kształcenia „ VITAL-MED Kuśnierz” jest podmiotem leczniczym - wpisanym do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą , pod nr Nr Z-192244-20170519 / na podstawie art. 75 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Nr 174, poz. 1039, z późn. zm.). - dotyczy podmiotów, które mogą być Organizatorami Kształcenia na podstawie art. 75 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. z 2018 r., poz. 123, z późn. zm.). Organizator kształcenia podyplomowego ust. 1 pkt 1, nie jest obowiązany zgłaszać organowi prowadzącemu wpis do rejestru ( art . 77 ustawy o zawodach pielegniarki i położnej.
Obecnie Ośrodek VITAL-MED Kuśnierz organizuje specjalizacje dla pielegniarek i położnych wychodząc uczestnikom i Pracodawcom na przeciw wspierajac ich poprzez badanie: zapotrzebowania na rynku pracy, indywidualnych potrzeb Pracodawcy w zakresie pozyskiwania kontraktów z Nadodowym Funduszem Zdrowia, spełaniania wynmagań potencjału kadrowego Pracodawcy przygotowującego sie do akredytacji lub certyfikacji oraz spełniania wymagań które są wprowadzane przez nowe przepisy prawne a dają mozliwości rozwoju działaności. Nowe przepisy prawne nadają uprawnienia pielegniarkom np m.in . w zakresie wypisywania recept, badania fizykalnego, resyscytacji krążeniowo-oddechowej, wykonywania EKG ( tzw. szkoleń stanowiskowych, niezbędnych na danym stanowisku pracy każdemu pracownikowi ) które musza być poparte wymaganym zaświadczeniem. Uzyskanie nowych kompetencji przez personel sprawia iż świadczona usługa zdrowotna przez świadczeniodawcę satysfakcjonuje pacjenta/klienta, zmniejsza czas oczekiwania na wizyty lekarskie, daje uprawnienia do podejmowania samodzielnych decyzji bez zlecenia lekarskiego personelowi pielęgniarskiemu ( ordynowanie leków czy podawanie niektórych leków ).
Współpracujemy z Zakładami Opieki Zdrowotnej, Szpitalami, Przychodniami, Ośrodkami opieki zdrowotnej i społecznej spełniając oczekiwania Pracodawców w zakresie szkoleń zawodowych medycznych według ich zapotrzebowania na rynku usług zdrowotnych. W obecnej sytuacji braku pielęgniarek i położnych na rynku pracy nasze szkolenia dedykowane są konkretnym Pracodawcom gdyż umożliwia mu to uzupełnienie lub tworzenie nowego potencjału kadr z panelem kwalifikacji zawodowych poparte zaświadczeniem /certyfikatem. Szkolenia przez nas organizowane są często w miejscu pracy pracowników u danego pracodawcy co ogranicza czas i koszty dojazdu pracowników, którzy są uczestnikami szkoleń oraz umożliwia lepszą organizacje planu dnia i czynności pracownika. Wykorzystujemy bazę dydaktyczną placówek stażowych Pracodawcy, realizujemy u niego staże, które mieszczą się w zakresie realizacji programu kształcenia.
Firma VITAL-MED Kuśnierz wdrożyła medoty e-learningu i hybrydowe metody nauczania dogodne dla uczestników naszych szkoleń . E-learning jest doskonałym rozwiązaniem edukacyjnym dla małych i średnich firm, z uwagi na konieczność redukcji kosztów i zmniejszenia tym samym cen usług oraz atrakcyjności naszej oferty rynkowej.
Szkolenia przeprowadzone przez naszą firmę zdalnie mają wiele innych możliwości, np. wyświetlanie statystyk o postępach, zmniejszają ilość koniecznych nakładów na materiały szkoleniowe, wydatków na sale wykładowe, pomoce i są przez to pro-ekologiczne .
Uczestnik szkoleń w firmie VITAL-MED Kusnierz poświęca znacznie mniej czasu na naukę niż na tradycyjne, ograniczany jest ramami czasowymi ustalonymi harmonogramem, określającym okres, w którym uczestnik musi zaliczyć konkretny moduł szkolenia.
Technologie informacyjne, dostępność do sieci rozległych to wszystko przekłada się na zwiększoną dostępność szkoleń firmy VITAL-MED Kuśnierz dla mieszkańców małych miejscowości, którym niejednokrotnie ciężko jest wygospodarować czas na szkolenia tradycyjne, a zabieganym uczestnikom wielkomiejskim pozwoli na zdobywanie wiedzy w wolnym czasie, którego w wielkich miastach mają coraz mniej.
Firma VITAL-MED Kuśnierz znajduje się w Bazie Usług Rozwojowych gdyż poprzez swoje doświadczenie na rynku usług szkoleniowej dedykowanych wąskim i specjalistycznym grupom medycznym i paramedycznym spełni oczekiwania odbiorców, uczestników posiadających dofinansowanie ze środków publicznych, oraz których koszty uczestnik pokryłby z własnych środków.
Organizator Kształcenia VITAL-MED Kuśnierz zgodnie z art.78 ust.1 ustawy z dnia 15 lipca 2011r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U z 2014r. poz.1435, z późn.zm.), kształcenie podyplomowe, z wyjątkiem kursów dokształcających prowadzi na podstawie programów kształcenia sporządzanych dla danego rodzaju i danej dziedziny lub zakresu. Programy zostały sporzadzone przez zespoły programowe powołane przez dyrektora Centrum w celu ich opracowania. Programy kształcenia opracowywane zostały w porozumieniu z Naczelną Radą Pielęgniarek i Położnych.Programy kształcenia zostały zatwierdzone przez Ministra właściwego do spraw zdrowia w dniu 19 sierpnia 2015 roku z póżniejszymi zmainami.
Na podstawia art.75 ust. 3 pkt. 4 Ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielegniarki i położnej Organizator Kształcenia VITAL-MED Kuśnierz posiada opracowany wewnętrzny system oceny jakości kształcenia, uwzględniającego narzędzia oceny jakości kształcenia oraz metody tej oceny. W ramach systemu oceny jakości kształcenia stosujemy nastepujace kryteria:
I Działania prowadzone w ramach wewnętrzego systemu oceny jakości
Jakość techniczna usługi dydaktycznej realizowanych szkoleń dla zawodów medycznych i paramedycznych jest specyficzna ze względu na dyscyplinę nauki, w ramach której usługa jest świadczona. Wymaga odpowiednich kwalifikacji kadry dydaktycznej, wykładowców i opiekunów zajęć praktycznych zawartych w ramach programowych szkoleń wymaganych przez Ministerstwo Zdrowia.
Jakość funkcjonalną usługi, można traktować jako ocenę prawie niezależną od specyfiki dyscypliny natomiast zróżnicowaną ze względu na formę procesu kształcenia. Miarodajne określanie jakości funkcjonalnej usługi dydaktycznej może być dokonywane przez trzy strony zainteresowane procesem kształcenia:
- instytucja nadzorująca proces kształcenia w spełnianiu wymagań dydaktyczno - organizacyjnych przez:
- Centrum Kształcenia Podyplomowego Pielęgniarek i Położnych w Warszawie , Ministerstwo Zdrowia w przypadku specjalizacji dofinansowanych z budżetu Państwa, Konsultantów Krajowych , Wojewódzkich ds. Pielęgniarstwa, Członków Stowarzyszeń/Towarzystw Pelęgniarskich ( nadzór zewnętrzy ) w przypadku szkoleń pielegniarek i położnych
- Powiatowe / Wojewódzkie Urzędy Pracy w przypadku szkoleń dla pozostałych grup zawodowych
- Instytucje udzielające dofinansowania
- uczestników szkoleń -usługobiorców – ( nadzór wewnętrzy ) pozwala na zbieraniu opini od uczestników dotyczących realizacji i przebiegu szkolenia
- oceny grupy szkoleniowej – pracowników usługodawców- (nadzór wewnętrzny ) . Oceny dokonuja wykładowcy po zakończeniu procesu dydaktycznego sprawdzane są uzyskane efekty w zakresie przyswojonej wiedziedzy. Na podstwaie protokółow z przezprowadzonych egazminów prowadzimi ewaluacje procesu dydaktycznego możemy obserwować wsrost lub progresję uzyskiwanych wyników przzez uczestników naszych szkoleń. Opiekunowie zajęć stażowych dokonują oceny grupy poprzez obserwację na zajęciach praktycznych i wystawienie opini w zakresie realizowanych świadczeń zdrowotnycz czy prowadzonego procesu pielęgnowania lub procesu opiekuńczego
Organizator szkolenia zapewnia wewnętrzny system badania jakości szkolenia w postaci opracowanej procedury oceny jakości, ankiet, arkuszy hospitacji. protokołow z postepowań kwalifikacyjnych, protokołow zaliczeń jednostek modułowych, protokołow z egzaminów końcowych. Nadzór wewnętrzny sprawuje Organizator Kształcenia wraz z kierownikami poszególnych form kształcenia.
II. Stosowane narzędzia oceny jakości kształcenia
1) Arkusz hospitacji na zajęciach teoretycznych - wypełniany przez komisję d.s oceny jakości kształcenia powołana przez Organizatora Kstzałcenia ( audyt wewnętrzny)pozwala ocenić sposób realizacji danej jednostki modułowej i pracę wykladowcy
2) Arkusz hospitacji na zajęciach praktycznych – wypełniany przez komisję d.s oceny jakości kształcenia powołana przez Organizatora Kształcenia ( audyt wewnętrzny) pozwala ocenić sposób realizacji programu szkolenia praktycznego przez opiekuna zajęć stażowych w poszczególnych placówkach stażowych oraz kształtowanie umiejetności społecznych wśród uczestników szkoleń
3) Ankieta dla uczestników oceniająca pracę wykładowcy - wypełniana przez uczestników szkolenia pozwala ocenić sposób przekazywanej wiedzy przez wykładowców
4) Ankieta dla uczestników oceniająca pracę opiekunów zajęć praktycznych - wypełniana przez uczestników szkoleń pozwala ocenić sposób przekazywanych umiejętności przez opiekuna zajęć praktycznych i nabywania umiejętności praktycznych.
5) Ankieta dla uczestników oceniajaca poziom organizacji szkoleń, warunki lokalowe, zaplecze socjalne, materiały dydaktyczne, środki dydaktyczne, zasoby biblioteczne, punktualność kadry dydaktycznej, atmosferę i sposób przekazywania wiedzy i umiejętności praktycznych.
III. Stosowane metody oceny jakości kształcenia
Proces kształcenia podyplomowego pielęgniarek jest podstawową formą działalności usługowej. Ma na celu - opanowaniu nowych treści (przyswajaniu wiedzy)- opanowaniu nowych umiejętności praktycznych - zmianie postaw.
Metody pomiarowe skoncentrowane na osiągnięciu celu ( zdawalność i zaliczenia poszczególnych modłów szkoleń i świadczeń zdrowotnych, w przypadku szkoleń specjalizacyjnych metodą pomiarową są wyniki państowych egzaminów specjalzacyjnych zdawanych w Warszawie przed Państwową Komisją Egzaminacyjna)
- Metody pomiarowe oceniające zaspokojenie potrzeby różnych grup interesów ( kadry zarządzającej, uczestnika szkolenia /pracownika)
- Metody pomiarowe skierowane na procesy wewnętrzne podczas realizacji szkolenia ( ocena szkoleń , sprawność przepływu informacji