MIĘDZYNARODOWY INSTYTUT OUTSOURCINGU
Nazwa stosowana w obrocie gospodarczym | MIĘDZYNARODOWY INSTYTUT OUTSOURCINGU | ||
---|---|---|---|
Forma prawna | fundacje | ||
NIP | 5782967692 | REGON | 280199929 |
Zofii Nałkowskiej 21 82-300 Elbląg województwo: warmińsko-mazurskie, powiat: Elbląg |
fioi@fioi.org | Telefon | +48552394874 | |
---|---|---|---|
Strona internetowa | www.fioi.org | Fax | +48552394877 |
Rodzaje usług świadczonych przez podmiot, na które można uzyskać dofinansowanie:
Usługa szkoleniowa Usługa doradcza |
Międzynarodowy Instytut Outsourcingu został zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym 5 kwietnia 2007 r.
Funkcję Prezesa Zarządu pełni Dariusz Klimowski. Karolina Kłosowicz obejmuje Stanowisko Wiceprezes.
Z chwilą rozpoczęcia działalności największą uwagę przykładamy do osiągnięcia jak najwyższej jakości oferowanych usług.
Głównym naszym atutem jest ambitny zespół oraz szerokie grono ekspertów z zakresu rozwoju administracji publicznej i biznesu.
Wiedza oraz zaangażowanie naszego Zespołu jest gwarancją udanej współpracy. Naszym atutem jest stałe pogłębianie wiedzy i bogata praktyka w rozwoju i doskonaleniu skuteczności procesów biznesowych, badawczo-rozwojowych, technologicznych, organizacyjny z zastosowaniem podejścia proinnowacyjnego.
Działania MIO skupiają się na promocji i realizacji innowacyjnych rozwiązań związanych z OUTSOURCINGIEM w sektorze prywatnym i w administracji publicznej.
Nasze usługi realizowane są na poziomie eksperckim i uzyskują każdorazowo oczekiwane efekty w takich dziedzinach jak:
- systemy zarządzania,
- badania i rozwój,
- kształcenie,
- weryfikacja zgodności,
- transfer technologii,
- pozyskiwanie dofinansowania,
- projektowanie i zarządzanie projektami.
W każdym naszym działaniu przyświeca nam hasło
KLIENT JEST NAJWAŻNIEJSZY
Dzięki naszemu zaangażowaniu, posiadamy bogate portfolio realizacji działań rozwojowych i setki zadowolonych klientów.
Każdy klient traktowany jest indywidualnie, stanowiąc dla Nas wyzwanie i motywację do osiągania jak najlepszych rezultatów.
Doświadczenie organizacji dotyczy obszarów takich jak:
1. Doskonalenie systemów zarządzania.
2. Wdrożenia, doskonalenie oraz nadzór nad systemami jakości, w tym zakresie staramy się o opracowanie systemów zgodnych ze standardami normalizującymi, ale równocześnie systemy te muszą pomogać w codziennym funkcjonowaniu firmy.
3. Opracowanie i wdrożenie rozwiązań wspomagających produkcję, posiadamy w tym zakresie doświadczenie w różnych branżach m.in. meblarskiej, spożywczej, papierniczej, recyclingowej i innych.
4. Opracowanie oraz wdrożenie innowacji produktowych, wdrożenie nowych lub znacząco ulepszonych produktów i usług, w branżach takich jak: meblarstwo, technologie informatyczne, budownictwo, recyclingu i inne.
5. Prowadzenie badań i analiz m.in. badania nad wykorzystaiem technologii Cloud Computing,
6. Szkolenia: posiadamy doświadczenie w prowadzeniu szkoleń zarówno dla firm prywatnych jak i dla jednostek publicznych, posiadamy w swoim portfolio ponad 50 zrealizowanych tematów szkoleniowych.
7. Opracowanie strategii rozwoju.
8. Opracowanie i realizacja projektów współfinansowanych z funduszy unii europejskiej, posiadamy doświadczenie zarówno w projektach tzw. twardych jak i miękkich.
9. Opracowanie i testowanie innowacyjnych produktów, we współpracy z jednostą naukową pracowaliśmy i testowaliśmy w warunkach rzeczywistycz elektroniczne narzędzie do
- do wdrażania, nadzorowania, oceny i audytowania standardów Systemu Strefy Bezpieczeństwa w Outsourcingu (SBO) dla przedsiębiorstw outsourcingowych,
- do wdrażania, nadzorowania, oceny i audytowania wymagań ustawowych w zakresie analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli (HACCP oraz ISO 22000) dla przedsiębiorstw z branży spożywczej,
- wdrażania, nadzorowania, oceny i audytowania Wspólnej Metody Oceny (CAF) dla administracji publicznej i innych organizacji zainteresowanych doskonaleniem działalności z zastosowaniem tej metody.
- wdrażania, nadzorowania,oceny i audytowania wymagań KRI, ODO, FSC
W ramach działanie 5.2 systemowego „Wspieranie instytucji otoczenia biznesu świadczących usługi proinnowacyjne oraz ich sieci o znaczeniu ponadregionalnym” Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007 – 2013, Prezes MIO zrealizował na rzecz beneficjenta:
- audyt innowacyjności,
- doradztwo we wdrażaniu innowacji.
Podczas współpracy opracowano założenia rozwojowe dla nowych technologii i wyrobów na rzecz przedsiębiorstw z różnych branż wraz z określeniem metod transferu technologii z nauki do biznesu.
Na rzecz 14 przedsiębiorców zrealizowano usługę:
Audytu Innowacyjności składającego się z następujących etapów:
- Analiza możliwości zaspokojenia potrzeby zgłoszonej przez przedsiębiorcę, zdefiniowanie pytania badawczego lub hipotezy dotyczącej najważniejszego problemu przedsiębiorstwa.
- Analiza pozycji rynkowej,
- Analiza modelu biznesowego.
- Analiza finansowa.
- Analiza organizacji i zarządzania.
- Analiza dojrzałości technologicznej.
Na rzecz 8 przedsiębiorców zrealizowana została usługa:
Doradztwa we wdrażaniu innowacji, która składała się z następujących etapów:
- Analiza alternatywnych ścieżek rozwoju, alternatywnych do głównej rekomendacji, analiza porównawcza uszczegółowionych ścieżek, prognozowany wpływ wyboru danej ścieżki na rozwój firmy, zdefiniowanie modelu produkcji / sprzedaży każdej ze ścieżek, stworzenie ogólnych modeli finansowych pokazujących koszty i korzyści z wyboru poszczególnych opcji, wstępna prognoza wielkości sprzedaży i liczby klientów w każdej ze ścieżek, model przychodów i kosztów wraz z prognozą wynikającą z wyboru danej ścieżki)
- Uszczegółowienie wybranej ścieżki rozwoju.
- Opracowanie szczegółowego modelu finansowego.
- Analiza scenariuszy i czynników jakościowych dla modelu finansowego, analiza scenariuszy finansowych dla różnych wartości bazowych, analiza wpływu trudnych do skwantyfikowania czynników jakościowych na rentowność inwestycji.
- Identyfikacja możliwych do wdrożenia technologii, przygotowanie wstępnej listy dostępnych na rynku technologii możliwych do wdrożenia w przedsiębiorstwie, określenie poziomu innowacyjności poszczególnych technologii, poziom rozpowszechnienia na rynku, określenie szacunkowego kosztu wdrożenia poszczególnych technologii, przygotowanie rankingu wybranych technologii według poziomu innowacyjności oraz kosztu wdrożenia, przygotowanie wstępnej analizy użyteczności poszczególnych technologii w danym przedsiębiorstwie, przygotowanie rekomendacji dotyczącej wdrożenia konkretnej technologii.
- Poszukiwanie i nawiązanie kontaktu z dostawcą technologii, przygotowanie listy dostawców wybranej technologii, opracowanie zapytania ofertowego do dostawców technologii pod kątem potrzeb usługobiorcy: zebranie ofert od poszczególnych dostawców i ewentualne uszczegółowienie ofert: wycena kosztów zakupu technologii od poszczególnych dostawców oraz analiza porównawcza ofert, rekomendacja dotycząca zakupu technologii od konkretnego dostawcy wraz z uzasadnieniem - sprawdzenie zgodności technologicznej i łatwości wdrożenia danej technologii w przedsiębiorstwie.
- Wsparcie w opracowaniu dokumentacji funkcjonalnej, przygotowanie listy dostawców wybranej technologii, opracowanie zapytania ofertowego do dostawców technologii pod kątem potrzeb usługobiorcy, zebranie ofert od poszczególnych dostawców i ewentualne uszczegółowienie ofert: wycena kosztów zakupu technologii od poszczególnych dostawców oraz analiza porównawcza ofert: rekomendacja dotycząca zakupu technologii od konkretnego dostawcy wraz z uzasadnieniem - sprawdzenie zgodności technologicznej i łatwości wdrożenia danej technologii w przedsiębiorstwie.
- Przygotowanie negocjacji z dostawcą technologii, przygotowanie dokumentacji niezbędnej do procesu negocjacji, przygotowanie strategii negocjacyjnej z dostawcą technologii, w tym jednostką naukową.
- Wsparcie w procesie negocjacji z dostawcą technologii, współudział wraz z usługobiorcą w procesie negocjacji w celu osiągnięcia najkorzystniejszych dla reprezentowanego przedsiębiorstwa.
- Końcowa weryfikacja kształtu umowy, jednorazowe sprawdzenie umowy pomiędzy przedsiębiorcą a dostawcą technologii,
- Wsparcie w przygotowaniu umowy, bieżąca praca z umową – sprawdzanie każdej kolejnej wersji umowy powstającej w toku negocjacji pomiędzy przedsiębiorcą a dostawcą technologii)
- Opracowanie szczegółowego planu wdrożenia, opracowanie szczegółowego harmonogramu, określenie zasobów niezbędnych do wdrożenia rozwiązania i przypisanie wykonawców do poszczególnych zadań, określenie budżetu wdrożenia i alokacji środków na poszczególne zadania, określenie zasad raportowania wdrożenia.
- Analiza ryzyka wdrożenia, wytyczenie ścieżki krytycznej projektu, analiza ryzyka – określenie najbardziej narażonych na ryzyko obszarów projektu i sposobów ograniczenia ryzyka, rekomendacje dotyczące przeprowadzania wdrożenia.
- Analiza wpływu wdrożenia na środowisko naturalne, przeprowadzenie analizy jakościowej potencjalnego wpływu nowowdrażanej technologii na środowisko naturalne)
- Wsparcie w projekcie rozwoju zasobów ludzkich, stworzenie struktury delegacji kompetencji, stworzenie planu struktury kadrowej i optymalizacji zatrudnienia, stworzenie całościowego planu rozwoju kadr.
- Stworzenie systemu motywacyjnego, stworzenie finansowego systemu motywacyjnego, określenie sposobu przyznawania wynagrodzeń, stworzenie pozafinansowego systemu motywacyjnego.
- Wsparcie zarządzania własnością intelektualną, analiza statusu własności intelektualnej w zakresie innowacji wdrażanych w przedsiębiorstwie, analiza zdolności do zastrzeżenia własności przemysłowej posiadanej lub nabywanej przez przedsiębiorstwo, przygotowanie dokumentacji wymaganej w procesie zastrzegania, wsparcie w uzyskaniu wyceny własności intelektualnej posiadanej lub nabywanej przez przedsiębiorstwo.
- Przygotowanie strategii zarządzania własnością intelektualną.
Efektem prac były raporty z Audytu Innowacyjności oraz sprawozdania z Doradztwa we wdrażaniu innowacji, umowy z jednostkami badawczo – rozwojowymi. Usługi świadczone były w okresie 2014-2015 r.
MIO posiada wdrożony oraz nadzorowany system zarządzania jakością zgodny z normą ISO 9001. Instytut posiada certyfikat systemu ISO wydany w dniu 08.01.2018 r. przez SGS United Kingdom LTD.
MIO posiada opracowaną i wdrożoną Politykę bezpieczeństwa informacji oraz wdrożony, system bezpieczeństwa informacji zgodny z wymaganiami normy ISO 27001. Wnioskodawca dokonał wdrożenia wymagań tej normy we własnym zakresie, ponieważ dysponuje kadrą posiadającą odpowiednie uprawnienia do audytu i wdrożeń systemu (audytorzy wiodący ISO 9001, 27001, 20000, 14001). System bezpieczeństwa informacji znacząco wpływa na podniesienie poziomu zaufania do świadczonych usług.
System służy ochronie zasobów informacyjnych. Powierzone dane przez Klienta są we właściwy sposób przetwarzane co zminimalizowało ryzyko utraty lub nieumyślnego przekazania danych nieuprawnionym osobom. Klient ma gwarancję, że informacje przez niego przekazane zostaną użyte tylko w celu realizacji usługi, co w przypadku świadczenia usług proinnowacyjnych jest szczególnie ważnym elementem realizacji usługi. Norma ISO 27001, definiuje SZBI jako część ogólnego systemu zarządzania, która bazuje na biznesowym podejściu do ryzyka, w celu ustanowienia, wdrożenia, działania, monitorowania, przeglądania, utrzymywania i doskonalenia bezpieczeństwa informacji. Wnioskodawca stosuje również wymagania normy ISO 20000 Technika informatyczna – zarządzanie usługami, której wymagania zintegrowano z wytycznymi związanymi z ustanowieniem, wdrożeniem, eksploatacją, monitorowaniem, przeglądem, utrzymaniem i doskonaleniem Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji.
Wnioskodawca posiada wdrożony oraz aktywny system Stref Bezpieczeństwa w Outsourcingu (SBO). SBO jest narzędziem nadzoru ryzyka w 12 podstawowych obszarach działalności każdego outsourcera.
System definiuje obowiązki MIO względem klientów i wymaga nadzorowania ryzyka wszędzie tam, gdzie beneficjent byłby narażony na częściową lub stałą utratę zdolności do świadczenia usług. Mechanizmy nadzoru wdrożonego SBO wymuszają permanentny monitoring zdarzeń mogących mieć wpływ na dalszą sytuację MIO. Monitoring pozwala stworzyć mapę ryzyk zarówno wewnątrz organizacji jak i w jego otoczeniu. Tym samym Zarząd otrzymuje wgląd w standing organizacji na każdym etapie jego funkcjonowania. Pozwala to na skuteczne i szybkie podejmowanie decyzji biznesowych i organizacyjnych.
MIO zobowiązany jest w przypadku wzrostu ryzyka w danym obszarze do jego natychmiastowego minimalizowania. SBO stanowi tu źródło informacji ukierunkowujących na zmiany i neutralizacji wyników niekorzystnych dla stron współpracy w ramach umowy outsourcingowej. SBO stanowi gwarancję dla klienta, który zlecając usługi w formie outsourcingu ma wgląd w transparentną część danych wymaganych wg wytycznych. Dane te pozwalają ocenić stopień zaufania do MIO i pomagają podjąć decyzje, np. co do dalszej współpracy.