Szkolenie praktyczne do licencji PPL(A) na samolocie Piper Warrior PA-28-161 - część pierwsza
Szkolenie praktyczne do licencji PPL(A) na samolocie Piper Warrior PA-28-161 - część pierwsza
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTransport i motoryzacja / Transport i logistyka
- Grupa docelowa usługi
Osoby chcące zdobyć licencję pilota samolotowego prywatnego/turystycznego - PPL(A), w celu wykonywania lotów prywatnych lub podjęcia dalszego kształcenia na pilota zawodowego/liniowego.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji27-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi15
- Podstawa uzyskania wpisu do BURRozporządzenia KE nr 1178/2011 z dnia 3 listopada 2011 r. ustanawiającego wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do załóg w lotnictwie cywilnym (Dz. U. UE. L. z 2011 r. Nr 311 z późn. zm.) oraz ustawa z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (t. j. Dz.U. z 2025 r. poz. 1431 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńlicencja pilota samolotowego turystycznego PPL(A), uprawnienie "noc", uprawnienie SEP(L)
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie praktyczne (w locie) zakończone egzaminem państwowym i wydaniem licencji PPL(A)Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Nabycie określonej części wiedzy i umiejętności wymaganych do otrzymania licencji pilota samolotowego prywatnego - PPL(A) | Kryteria weryfikacji Dokumentacja wykonania przez pilota-ucznia ćwiczeń z programu szkolenia praktycznego. Weryfikacji podlega: kompletność i standard wykonania ćwiczeń wg dokumentacji lotów szkolnych przez uprawnionego instruktora FI(A). | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Lot | Opis ćwiczeń | Czas lotu | Nalot łączny | Uwagi | |
dual | solo | ||||
1 | Lot zapoznawczy + działanie układu sterowania cz. 1 | 1.2 | 1.2 | Ćw. 3; 4(i) | |
2 | Lot poziomy po prostej cz. 1 | 1.2 | 2.4 | Ćw. 6(i); 5a | |
3 | Działanie układu sterowania cz. 2 + lot poziomy po prostej cz. 2 | 1.3 | 3.7 | Ćw. 4(ii); 6(ii); 5b | |
4 | Wznoszenie + zniżanie cz. 1 | 1.2 | 4.9 | Ćw. 7; 8(i) | |
5 | Zakręty + zniżanie cz. 2 | 1.2 | 6.1 | Ćw. 8(ii); 9 | |
6 | Lot na małej prędkości + przeciągnięcie cz. 1 | 1.3 | 7.4 | Ćw. 10a | |
7 | Przeciągnięcie cz. 2 + zapobieganie wejściu w korkociąg | 1.2 | 8.6 | Ćw. 10b(i)(ii); 11 | |
8 | Krąg nadlotniskowy | 1.0 | 9.6 | Ćw. 12; 13 | |
9 | Krąg nadlotniskowy | 1.0 | 10.6 | Ćw. 12; 13; 12/13e | |
10 | Krąg nadlotniskowy | 1.0 | 11.6 | Ćw. 12; 13; 12/13e | |
11 | Kręgi przed pierwszym lotem samodzielnym* | 0.8 | 12.4 | Ćw. 12; 13; 12/13e | |
Przejście do kolejnego etapu tylko po kontroli postępów nr 1 i decyzji instruktora/HT | |||||
12 | Pierwszy lot samodzielny | 0.3 | 12.7 | Ćw. 14 | |
13 | Krąg nadlotniskowy – konsolidacja 1 | 0.5 | 0.5 | 13.7 | Ćw. 12; 13; 12/13e |
14 | Krąg nadlotniskowy – konsolidacja 2 | 0.3 | 0.7 | 14.7 | Ćw. 12; 13; 12/13e |
15 | Krąg nadlotniskowy – konsolidacja solo | 1.0 | 15.7 | Ćw. 12; 13; 12/13e | |
16 | Krąg nadlotniskowy – konsolidacja solo | 1.0 | 16.7 | Ćw. 12; 13; 12/13e | |
17 | Krąg nadlotniskowy – konsolidacja solo | 1.0 | 17.7 | Ćw. 12; 13; 12/13e | |
18 | Głębokie zakręty + powtórzenie GH (ćwiczenia pilotażu w „strefie”) | 1.0 | 18.7 | Ćw. 5-13; 15 | |
19 | Lądowanie przymusowe (PFL) + krąg nadlotniskowy | 1.0 | 19.7 | Ćw. 5-13; 15; 16 | |
20 | GH solo | 1.0 | 20.7 | Ćw. 5-13; 15 | |
21 | PFL + lądowanie zapobiegawcze + powtórzenie GH | 1.0 | 21.7 | Ćw. 5-13; 15-17 | |
22 | GH solo | 1.0 | 22.7 | Ćw. 5-13; 15 | |
23 | GH dual | 1.0 | 23.7 | Ćw. 5-13; 15-17 | |
24 | GH solo | 1.0 | 24.7 | Ćw. 5-13; 15-16 | |
25 | Podstawy lotu wg wskazań przyrządów | 1.0 | 25.7 | Ćw. 19 | |
26 | GH solo | 1.0 | 26.7 | Ćw. 5-13; 15-16 | |
27 | Podstawy lotu wg wskazań przyrządów | 1.0 | 27.7 | Ćw. 19 | |
28 | Nawigacja cz. 1 – wprowadzenie | 1.5 | 29.2 | Ćw. 18a | |
29 | Nawigacja cz. 2** | 1.5 | 30.7 | Ćw. 18a | |
Przejście do kolejnego etapu tylko po kontroli postępów nr 2 i decyzji instruktora/HT | |||||
30 | Nawigacja cz. 3 – lot samodzielny | 1.5 | 32.2 | Ćw. 18a | |
31 | Nawigacja cz. 4 – zmiana trasy w locie VFR | 1.5 | 33.7 | Ćw. 18ab | |
32 | Nawigacja cz. 5 – lot na inne lotnisko | 1.5 | 35.2 | Ćw. 18ab | |
33 | Nawigacja cz. 6 – lot na inne lotnisko | 1.5 | 36.7 | Ćw. 18ab | |
34 | Nawigacja cz. 7 – lot samodzielny | 1.5 | 38.2 | Ćw. 18a | |
35 | Radionawigacja | 1.5 | 39.7 | Ćw. 18c | |
36a | Lot samodzielny po trasie (FCL.210.A) cz. 1 | 1.0 | 40.7 | Ćw. 18a | |
36b | Lot samodzielny po trasie (FCL.210.A) cz. 2 | 1.0 | 41.7 | Ćw. 18a | |
36c | Lot samodzielny po trasie (FCL.210.A) cz. 3 | 1.0 | 42.7 | Ćw. 18a | |
37 | Powtórzenie GH do egzaminu*** | 1.3 | 44.0 | Ćw. 5-13; 15-17 | |
38 | Powtórzenie GH do egzaminu*** **** | 1.0 | 45.0 | Ćw. 5-13; 15-16 | |
Rekomendacja do egzaminu praktycznego tylko po kontroli postępów nr 3 | |||||
Uwagi:
* | Kontrola postępów nr 1 – najpóźniej w trakcie tej lekcji |
** | Kontrola postępów nr 2 – najpóźniej w trakcie tej lekcji |
*** | Liczba i długość lekcji powtórzeniowych oraz rozbicie na loty solo/dual do uznania instruktora prowadzącego |
**** | Kontrola postępów nr 3 – w trakcie ostatniej lekcji w locie z instruktorem |
Na jedną godzinę lotu szkolnego przypadają średnio dwie godziny czasu spędzonego z instruktorem - stąd wymiar 90h szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Zapoznanie z samolotem + przygotowanie do lotu i czynności po locie | Prowadzący Marcin Wypych | Data realizacji zajęć 02-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Lot zapoznawczy + działanie układu sterowania cz. 1 | Prowadzący Marcin Wypych | Data realizacji zajęć 09-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Lot poziomy po prostej cz. 1 | Prowadzący Marcin Wypych | Data realizacji zajęć 16-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Działanie układu sterowania cz. 2 + lot poziomy po prostej cz. 2 | Prowadzący Marcin Wypych | Data realizacji zajęć 23-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Wznoszenie + zniżanie cz. 1 | Prowadzący Marcin Wypych | Data realizacji zajęć 30-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Zakręty + zniżanie cz. 2 | Prowadzący Marcin Wypych | Data realizacji zajęć 13-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 998,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 689,43 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 466,53 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 379,30 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Wypych
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas szkolenia uczestnik otrzymuje zeszyt ucznia i zestaw zagadnień teoretycznych do powtórzenia przed każdym lotem szkolnym.
Adres
Adres
Loty szkolne: część operacyjna lotniska
Odprawy z instruktorem (briefing/debriefing): biuro Westwings Poznań w Terminalu GA
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe