Profesjonalna higienistka cz. 1 – model pracy z pacjentem - szkolenie
Profesjonalna higienistka cz. 1 – model pracy z pacjentem - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
personel stomatologiczny - higienistki stomatologiczne,
osoby zarządzające praktyką
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji06-03-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Profesjonalna Higienistka cz. 1” przygotowuje do prowadzenia profesjonalnego gabinetu higieny, w którym higienistka prowadzi zabiegi higienizacyjne, ale przede wszystkim kształtuje świadomość pacjenta i wspiera jego motywację do dbania o zdrowie jamy ustnej.Uczestnik będzie potrafił motywować pacjentów, wykorzystując obraz, prosty język.
Będzie potrafił aktywnie słuchać pacjenta i zadawać pytania, które wspierają edukację medyczną pacjenta.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Kształtuje świadomość stomatologiczną pacjenta | Kryteria weryfikacji omawia instruktaż higieny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu świadomego rozwijania i korzystania z standardów pracy z pacjentem | Kryteria weryfikacji Omawia i wskazuje błędy występuję podczas codziennej higieny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Monitoruje wśród pacjentów określone zachowania i potrafi odpowiednio na nie zareagować | Kryteria weryfikacji • monitoruje określone typy osobowości potrafi dobrać do nich określoną komunikację z zakresu IE, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji • kontroluje zachowanie i emocje i szybko wraca do swojego dobrostanu, | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji • ocenia poziom komunikacji i dobiera odpowiednie narzędzia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje relacje z pacjentem woparciu o zdiagnozowane potrzeby | Kryteria weryfikacji • omawia poziom werbalnych i niewerbalnych zachowań pacjenta• omawia trendy w przygotowaniu planu leczenia • obsługuje pacjenta w określonym efektywnym standardzie obowiązujący w zespole | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje typy poszczególnych pacjentów | Kryteria weryfikacji • omawia stan zdrowia jamy ustnej dopierając komunikację zgodną z typem osobowości• stosuje zasady komunikacji interpersonalnej odpowiednią do określonego typu osobowości pacjenta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie adresowane jest do higienistek i higienistów stomatologicznych, a także osób, które chcą się kształcić w tym kierunku lub podjęły już naukę. Mogą w nim wziąć udział również osoby zarządzające praktyką stomatologiczną, które chcą zorganizować profesjonalny gabinet higieny. W szkoleniu mogą wziąć udział zarówno osoby, które pracują już na stanowisku higienistki, jak i początkujące.
Program szkolenia obejmuje następujący zakres tematyczny:
- organizacja gabinetu higieny
- kreowanie wizerunku higienistki w oczach pacjenta
- pierwsze wrażenie, w tym komunikacja niewerbalna
- psychologia motywacji
- coachingowi sposób prowadzenia rozmowy w formie zadawania pytań
- rola obrazu w przekazie
- prosty język
- komunikacja higienistka-pacjent podczas wykonywania procedur medycznych
- przedstawienie efektu zabiegu i zaleceń dotyczących higieny
- walidacja
Po szkoleniu uczestnik przygotowany jest do prowadzenia profesjonalnego gabinetu higieny, przedstawiania pacjentowi sytuacji w jego jamie ustnej, wskazań do wykonania zabiegów higienizacji oraz motywowania pacjenta do regularnych wizyt kontrolnych. Uczestnik buduje świadomość pacjenta w zakresie zdrowia jamy ustnej i angażuje go do podjęcia wysiłku związanego z odpowiednią higieną.
Jest to warsztat, praca w parach i odgrywanie scenek.
Podczas szkolenia wykorzystywane są różne formy pracy – wykład, prezentacja multimedialna, ćwiczenia praktyczne w parach i 3-4 osobowych grupach, dyskusje na forum i prezentacja scenek.
Trener prowadzi weryfikację postępów oraz ocenę osiągnięcia efektów uczenia się w formie testu.
Ilość godzin praktycznych 7
Ilość godzin teoretycznych: 7
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych. Przerwy są wliczone w czas zajęć.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 870,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 870,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 133,57 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 133,57 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mariusz Oboda
Od 21 lat uczy się psychologii, coachingu i trenerstwa od wybitnych psychologów i coachów. Jako jeden z kilkudziesięciu coachów w Polsce posiada akredytację największej międzynarodowej organizacji coachingowej ICF (International Coach Federation) na poziomie Professional Certified Coach (PCC). Jest certyfikowanym trenerem NLP, posiada certyfikat Master Practicioner in Art of NLP, nadany przez amerykańskie stowarzyszenie The Society of NLP i Instytut Psychoterapii. Od 25 lat jest związany ze stomatologią. Stworzył 3 przychodnie stomatologiczne, którymi z sukcesem zarządzał przez kilkanaście lat. W ramach OBODA Group® zrzesza psychologów oraz socjologów, którzy skupiają się na badaniu psychologicznych aspektów pracy z pacjentem. Od 18 lat pracuje jako trener i coach. W 2003 roku postanowił w unikalny sposób połączyć całą zdobytą wiedzę psychologiczną oraz stomatologiczną i skupić się na badaniu i opracowywaniu profesjonalnych standardów pracy z pacjentem stomatologicznym. Prekursor badań wpływu postępowania lekarza na decyzje medyczne pacjenta. Autor najbardziej kompletnego projektu rozwoju zawodowego
i osobistego lekarzy dentystów (MEMS). Twórca unikalnego interdyscyplinarnego modelu zarządzania praktyką (LEAD). Jako pierwszy na tym rynku rozwija także zasoby wewnętrzne uczestników, wiedząc, że behawioralne wskazówki postępowania to do
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe - skrypty
Dostawca usługi przewiduje krótkie przerwy w trakcie usługi szkoleniowej na potrzeby uczestników, które wliczają się w czas trwania usługi.
Informacje dodatkowe
Szkolenie jest częścią kompleksowego projektu rozwojowego Professional Dental Staff® dedykowanego asystentkom, higienistkom oraz rejestratorkom gabinetów stomatologicznych. Z jednej strony personel poznaje w pełni profesjonalne wzorce zachowań w kontakcie z pacjentem, z drugiej na szkoleniach pracujemy nad rozwojem wewnętrznych zasobów i kompetencji inteligencji emocjonalnej.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi