Zarządzanie w ochronie zdrowia
Zarządzanie w ochronie zdrowia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Grupa docelowa usługi
Absolwent studiów nabywa uprawnień pełnienia funkcji kierowniczych w jednostkach i komórkach organizacyjnych sektora ochrony zdrowia. W szczególności, nabywa uprawnienia zawarte w art. 46 ust. 2 Ustawy o działalności leczniczej.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji02-04-2026
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi230
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do kierowania jednostką organizacyjną lub jej komórką w systemie ochrony zdrowia. Są to stanowiska kierownicze w podmiotach leczniczych (publicznych i niepublicznych), komórkach organizacyjnych jednostek samorządów terytorialnego, komórkach administracji rządowej odpowiedzialnych za zadania z zakresu ochrony zdrowia, innych instytucjach realizujących zadania z zakresu ochrony zdrowia (publicznych i niepublicznych).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się W zakresie wiedzy absolwent w stopniu zaawansowanym między innymi zna i rozumie:systemy ochrony zdrowia w Polsce i na Świecie oraz ubezpieczenia zdrowotne w Polsce, Unii Europejskiej i USA, regulacje prawne dotyczące ochrony zdrowia w Polsce, obszary zarządzania w podmiotach leczniczych, zasady zawierania umów i rozliczania świadczeń z płatnikiem publicznym, znaczenie planowania strategicznego i operacyjnego w podmiotach leczniczych, znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w podmiotach leczniczych, rolę systemów informacyjnych w ochronie zdrowia. | Kryteria weryfikacji Udział w zajęciach, spełnienie warunków / wykonanie zadań ustalonych przez prowadzącego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie umiejętności absolwent w stopniu zaawansowanym między innymi potrafi:zorganizować i zarejestrować podmiot prowadzący działalność leczniczą, posługiwać się dokumentami prawnymi dot. ochrony zdrowia, opracować plany: strategiczny, operacyjne, krótkoterminowe dla podmiotu leczniczego, przeprowadzić analizę finansową i ekonomiczną działalności podmiotu leczniczego, komórek organizacyjnych i procesów, ocenić poziom spełniania przez podmiot leczniczy warunków wymaganych w procesach akredytacji i certyfikacji, opracować ofertę podmiotu leczniczego do procesu kontraktowania świadczeń celem zawarcia umowy na świadczenia opieki zdrowotnej, przeprowadzić proces rozliczania świadczeń opieki zdrowotnej, prowadzić efektywną komunikację z otoczeniem zewnętrznym i wewnętrznym podmiotu leczniczego. | Kryteria weryfikacji Udział w zajęciach, spełnienie warunków / wykonanie zadań ustalonych przez prowadzącego | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się W zakresie kompetencji absolwent w stopniu zaawansowanym jest między innymi gotów do:ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego, przywództwa i przedsiębiorczości, podejmowania decyzji zarządczych, wydawania opinii dotyczących działalności leczniczej. | Kryteria weryfikacji Udział w zajęciach, spełnienie warunków / wykonanie zadań ustalonych przez prowadzącego | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I. Podstawy formalno-prawne funkcjonowania podmiotów leczniczych
- Wybrane zagadnienia prawne
- Formy i zasady prowadzenia działalności gospodarczej
- Prawo pracy
- Kodeks postępowania administracyjnego
- Odpowiedzialność cywilna w działalności medycznej
II. Zarządzanie w ochronie zdrowia
- Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Psychologia społeczna w zarządzaniu
- Zarządzanie jakością w ochronie zdrowia
III. Zarządzanie i kontroling podmiotu medycznego
- Zarządzanie strategiczne i operacyjne
- Budżetowanie wewnętrzne. Gospodarka lekowa
- Zamówienia publiczne. Procesy zakupowe
IV. Polityka zdrowotna i funkcjonowanie podmiotów leczniczych
- Polityka zdrowotna w Polsce i innych krajach
- Organizacja i funkcjonowanie podmiotów leczniczych
- Kontrola podmiotów leczniczych
- Promocja zdrowia
V. Finanse w podmiotach leczniczych
- Zarządzanie finansami w podmiotach leczniczych
- Podstawy rachunkowości i indywidualny rachunek kosztów leczenia pacjenta
VI. Kontraktowanie i rozliczanie świadczeń medycznych, ubezpieczenia zdrowotne
- Ubezpieczenia zdrowotne w Polsce
- Zakres kontroli i nadzór NFZ nad działalnością świadczeniodawców
- Marketing usług medycznych
- Negocjowanie kontraktów w służbie zdrowia
VII. Egzamin końcowy
1h=45min
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
|---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | ||||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 17,39 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 17,39 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Wiesław Poleszak
Ekspert MEiN, PARPA, Biura ds. Przeciwdziała Narkomanii i ORE w zakresie wychowania i psychoprofilaktyki.
Członek międzyresortowego zespołu roboczego ds. profilaktyki samobójstw i depresji.
Dyrektor Akademickiego Centrum Psychoprofilaktyki i Terapii przy Akademii WSEI w Lublinie.
Realizator programów rówieśniczych oraz autor koncepcji wsparcia uczniów po pandemii przygotowanej dla MEiN.
Współautor Wojewódzkiego Programu Interwencji Środowiskowej realizowanego we współpracy z Wojewódzką Komendą Policji w Lublinie.
Dagny Derewiecka
W latach 2005 - 2020 funkcjonariusz pionu postępowań karnych Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego; dodatkowo Rzecznik Dyscyplinarny Zespołu Rzeczników Dyscyplinarnych, a także Przewodnicząca Komisji ds. udzielania zamówień.
Jacek Piwkowski
Współpracował m.in. z takimi firmami jak: ALCATEL, Elektrim, Animex, Perła Browary Lubelskie, Elzab, Carl Bro B.V., Tebodin B.V., Centrum Medyczne SANITAS Sp. z o.o. i inne. Posiada umiejętności menedżerskie w obszarze zarządzania strategicznego, doradztwa organizacyjnego, sprzedaży, marketingu, logistyki oraz procesów w tym stosowania narzędzia BSC. Zawodowo zajmuje się doradztwem w zakresie zarządzania strategicznego i operacyjnego, marketingu, sprzedaży logistyki, planowania i prowadzenia działalności, komunikacji, negocjacji, prezentacji. Jest także kierownikiem projektów w obszarze zarządzania sprzedażą B2B, B2C & FMCG oraz zarządzania projektami.
Karol Tarkowski
Beata Kocięcka-Gagoś
Pełniła funkcje zarządcze w publicznych podmiotach leczniczych, w tym jako Prezes Zarządu Powiatowego Centrum Zdrowia w Opolu Lubelskim oraz Dyrektor Szpitala Powiatowego w Rykach. Posiada również doświadczenie we współpracy z Narodowym Funduszem Zdrowia jako inspektor kontroli. Obecnie jest Prezesem Zarządu Romitex sp. z o.o..
Prowadzi zajęcia z zakresu zarządzania, organizacji i funkcjonowania podmiotów leczniczych, komunikacji interpersonalnej, przywództwa w zespołach medycznych, zdrowia publicznego oraz prawa w sektorze ochrony zdrowia – prowadzonych z uwzględnieniem realnych wyzwań systemu ochrony zdrowia oraz aktualnej wiedzy z obszaru zarządzania i polityki zdrowotnej.
Marta Grzeszczuk
Hanna Skórzyńska
Halina Obel
Od ponad dekady współpracuje z WSEI w Lublinie. Od dwudziestu lat trener szkoleń dla pracowników i studentów w zakresie biznesu, zarządzania i kompetencji społecznych. Jest także certyfikowanym trenerem biznesu metodą DiSC® 2.0. Wykładowca przedmiotów: „Zarządzanie zasobami ludzkimi” oraz „Przedsiębiorczość”.
Doświadczenie zawodowe
Przez ponad 12 lat zdobywała doświadczenie w zarządzaniu na różnych szczeblach w branżach: medycznej, usługowej, petrochemicznej i handlowej. Pracowała w przedsiębiorstwie branży chemicznej (LPPH Odczynniki Chemiczne) gdzie jest współautorką patentu z chemii organicznej (z ICHP w Warszawie) oraz publikacji „Przedsiębiorstwa spin off. Zjawisko komercjalizacji technologii i wiedzy naukowej” (Łódź 2012).
Obecnie prowadzi aktywną działalność gospodarczą pracując w obszarze szkoleń i doradztwa strategicznego dla MSP. Jako trener szkoleń miękkich pracuje między innymi w obszarach: obsługa klienta, techniki sprzedaży, zarządzanie sprzedażą, aspekty rentowności, komunikacja interpersonalna, zarządzanie konfliktem, NLP, efektywny zespół, marketing, przywództwo.
Jest trenerem w zakresie zakładania działalności gospodarczej, pisania wniosków unijnych, strategii i biznes planów, marketingu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Połączenie zajęć synchronicznych z zajęciami w bezpośrednim kontakcie w siedzibie Uczelni 50/50. Wybrane zajęcia będą realizowane na platformie online z elementami czatu lub wideokonferencji, z dostępem do materiałów i ćwiczeń.
Warunki uczestnictwa
Ukończone studia I lub II stopnia.
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń i poprawność złożonych dokumentów.
Uprzejmie informujemy, że w przypadku zbyt małej liczby kandydatów grupa może nie zostać uruchomiona.
WYMAGANE DOKUMENTY
- dyplom/odpis ukończenia studiów wyższych
- wypełniony kwestionariusz zgłoszeniowy
- wypełnione podanie o przyjęcie na studia
- wypełniona umowa w 2 egzemplarzach
- 1 zdjęcie
- dowód uiszczenia opłaty rekrutacyjnej
Link do pobrania dokumentów: https://podyplomowe.wsei.eu/dokumenty-dla-sluchacza/
Informacje dodatkowe
Aktualna oferta z pełnym opisem oraz niezbędną dokumentacją: https://podyplomowe.wsei.eu/nasza-oferta/
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie na platformie Moodle poprzez usługę ClickMeeting.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer użytkownika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji:
- komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu,
- sprawny mikrofon i kamera internetowa.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować użytkownik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms. Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe