MBA - Master of Business Administration - studia podyplomowe STACJONARNE
MBA - Master of Business Administration - studia podyplomowe STACJONARNE
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Adresatami usługi są właściciele firm oraz kadry kierowniczej w organizacjach sektora biznesowego, społecznego i publicznego. Z usługi mogą skorzystać również osoby planujące uruchomienie własnej działalności gospodarczej lub rozwinięcie aktywności w trzecim sektorze. Mile widziani będą słuchacze, którzy planują zmiany w swoim życiu zawodowym, na przykład przygotowujący się do konkursów na stanowiska kierownicze.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji13-03-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi248
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Master of Business Administration - Studia podyplomowe MBA" potwierdza nabycie kompetencji stosowania odpowiednich metod i technik menadżerskich. Przygotowuje do samodzielnego podejmowania strategicznych decyzji biznesowych, efektywnego zarządzania zespołami oraz skutecznego radzenia sobie z wyzwaniami współczesnego rynku. Usługa jest ukierunkowana na kształcenie przyszłych liderów biznesu, wyposażając ich w niezbędne umiejętności zarządcze.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Słuchacz przeprowadza syntezę, w tym w celu tworzenia innowacyjnych rozwiązań złożonych i nietypowych problemów zarządczych | Kryteria weryfikacji • Przedstawia logicznie ustrukturyzowane wnioski i argumentację.• Rozpoznaje i definiuje złożone problemy zarządcze. • Proponuje nowatorskie rozwiązania, uzasadnione analitycznie. • Wskazuje konsekwencje różnych wariantów działań. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Słuchacz adaptuje się do zmiennych wymagań otoczenia i środowiska pracy | Kryteria weryfikacji • Identyfikuje i reaguje na zmieniające się warunki projektowe lub rynkowe.• Wdraża działania korygujące i dostosowawcze. • Współpracuje efektywnie mimo zmiennych kontekstów. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Słuchacz dokonuje krytycznej analizy, oceny i twórczej interpretacji zjawisk i procesów zarządzania, w tym zarządzania finansami, w różnej skali, z wykorzystaniem metod analitycznych, symulacyjnych i eksperymentalnych | Kryteria weryfikacji • Analizuje dane i wskaźniki finansowe z uwzględnieniem uwarunkowań kontekstowych.• Interpretuje złożone zjawiska w oparciu o metody analityczne i symulacyjne. • Formułuje rekomendacje na podstawie przeprowadzonych analiz. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Słuchacz formułuje problemy projektowe, a także planować i kontrolować realizację projektów i programów oraz zarządzać portfelem projektów, w tym z wykorzystaniem nowych technologii | Kryteria weryfikacji • Potrafi przygotować założenia i harmonogram projektu.• Monitoruje postęp i modyfikuje plan działań. • Zarządza ryzykiem i zasobami projektowymi. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Słuchacz ocenia wpływ otoczenia na zjawiska i procesy zarządzania, opisywać mechanizmy psychospołeczne oraz przygotowywać i podejmować decyzje zarządcze, zwłaszcza strategiczne, uwzględniając nowe trendy w zarządzaniu | Kryteria weryfikacji • Analizuje trendy i otoczenie rynkowe (PESTEL, SWOT).• Uwzględnia uwarunkowania społeczne i psychologiczne w decyzjach. • Potrafi argumentować wybór strategii zarządczej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Słuchacz dokonuje holistycznej oceny sytuacji (w tym oceny ekonomicznej) oraz podejmować decyzje o charakterze taktycznym i strategicznym, w tym z wykorzystaniem nowych technologii | Kryteria weryfikacji • Zintegrowane podejście do analizy – uwzględnienie finansów, HR, logistyki.• Umiejętność oceny ryzyka i korzyści decyzji. • Wskazanie możliwego wpływu technologii na wyniki. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Słuchacz buduje zespoły zadaniowe i zarządzać nimi posługując się normami i standardami w procesach planowania, organizowania, motywowania i kontroli na poziomie zintegrowanym | Kryteria weryfikacji • Dobór członków zespołu w zależności od celu.• Ustanowienie procedur i ról w zespole. • Ocena skuteczności przywództwa i komunikacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Słuchacz samodzielnie opracowuje i prezentuje projekt końcowy, wykorzystując zdobytą wiedzę i umiejętności w celu rozwiązania konkretnego problemu praktycznego lub teoretycznego | Kryteria weryfikacji • Zastosowana wiedza specjalistyczna jest adekwatna do tematu.• Rozwiązanie problemu (praktycznego lub teoretycznego) jest poprawne i uzasadnione. • Słuchacz potrafi odpowiedzieć na pytania komisji dotyczące pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program studiów Master of Business Administration - studia podyplomowe MBA :
1. | Jak zmienia się świat - zmiana paradygmatów we współczesnym zarządzaniu |
2. | Zarządzanie strategiczne |
3. | Zarządzanie kapitałem ludzkim |
4. | Rachunkowość i finanse |
5. | Kompetencje menedżerskie |
6. | Marketing |
7. | Rozwój osobisty i zawodowy |
8. | Biznes międzynarodowy |
9. | Zarządzanie ryzykiem |
10. | Negocjacje biznesowe |
11. | Zarządzanie projektami |
12. | Psychologia w zarządzaniu i biznesie |
13. | Przywództwo w zarządzaniu |
14. | Cyberbezpieczeństwo |
15. | Zagadnienia dostępności w zarządzaniu |
16. | Źródła inspiracji - katalog dobrych praktyk |
17. | Linkedln jako narzędzie networkingu i budowania marki osobistej |
18. | Społeczna Odpowiedzialność biznesu; Zrównoważony Rozwój z perspektywy zarządzania CSR/ESG |
19. | Warsztaty mentoringowe - przygotowanie do opracowania projektu końcowego |
Łącznie 248 godzin
Usługa przygotowuje do samodzielnego podejmowania strategicznych decyzji biznesowych, efektywnego zarządzania zespołami oraz skutecznego radzenia sobie z wyzwaniami współczesnego rynku.
Studia odbywają się stacjonarnie.
Liczba semestrów: 2
Minimalna liczba punktów ECTS: 30
Przerwy są wliczone w czas trwania usługi
Dokument potwierdzający ukończenie studiów: świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele, co dwa, trzy tygodnie
w godz.: 8:00- 16:00.
Zajęcia na studiach prowadzone są w formie ćwiczeń, warsztatów, case study oraz multimedialnych wykładów.
Warunkiem otrzymania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych MBA jest zaliczenie poszczególnych przedmiotów oraz przygotowaniem i obroną projektu końcowego.
Walidacja zostanie przeprowadzona w czerwcu 2026 r.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 10 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 10 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 40,32 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 40,32 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
mgr Marek Świć
mgr Bogdan Łukasik
Prowadzący przedmiot "Źródła inspiracji - katalog dobrych praktyk" na kierunku MBA w roku akademickim 2025/2026.
mgr Piotr Waszak
w roku akademickim 2025/2026.
mgr Ewa Matczuk
Prowadzący przedmiot "LinkedIn jako narzędzie networkingu i budowania marki osobistej" w roku akademickim 2025/2026.
mgr Aneta Fusiara
mgr Paweł Prokop
mgr Szymon Włodarczyk
Prezes oraz współwłaściciel Spółki Hemplab, która ze startup’u przekształciła się w silny podmiot na rynku producentów suplementów diety. Od początku kariery zarządzający procesami internacjonalizacji przedsiębiorstw. Swoim doświadczeniem obejmuje branże suplementów diety, kosmetyków, wyrobów medycznych, FMCG, shopfitting oraz nieruchomościową.
Wykładowca przedmiotów z zakresu Marketingu i Zarządzania na WSPA w Lublinie.
mgr Krzysztof Łątka
Posiada certyfikat menedżera zarządzania projektami – PRINCE2 i programami – MSP. Jest akredytowanym trenerem i egzaminatorem Systemu VCC oraz współautorem podręcznika w zakresie zarządzania projektami grantowymi.
W latach 1996–2005 pracował jako dziennikarz, menedżer projektów medialnych i marketingowych. W latach 2004-2005 był redaktorem naczelnym Radia Centrum 98,2 FM.
W latach 2007–2020 pracował w Urzędzie Miasta Lublin. W 2007 roku objął stanowisko Sekretarza Miasta. W latach 2011–2019 był dyrektorem Wydziału Projektów Nieinwestycyjnych, odpowiedzialnym za pozyskiwanie środków grantowych i zarządzanie projektami rozwojowymi. Od 2012 roku współtworzył koncepcję i koordynował program Centrum Kompetencji Wschodnioeuropejskich, w ramach którego odbyło się osiem edycji Kongresu Inicjatyw Europy Wschodniej.
W 2003 roku był współzałożycielem spółki ENZO. Od 2012 roku prowadzi działalność gospodarczą w ramach konsorcjum Most Biznesu, wspierającą przedsiębiorców z Europy Wschodniej. Od 2020 roku jest współwłaścicielem i członkiem zarządu spółki Medimost, łączącej pacjentów i lekarzy z Europy Wschodniej z polskimi placówkami medycznymi.
mgr Jarosław Jamróz
Sprzedawców. Certyfikowany coach KontraktOSH.
• Kierownik programowy i wykładowca w Polskiej Szkole Trenerów Biznesu i Polskiej
Szkole Coachingu. Autor programów i projektant procesów rozwojowych dla kadry
menadżerskiej i trenerskiej. Pomaga menadżerom i trenerom w budowaniu autorytetu,
radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami zawodowymi, wzbudzaniu wewnętrznej
motywacji. Uczy kooperacji i współpracy w zespole. Prowadził szkolenia dla ministerstw
i największych firm w Polsce.
• Doświadczenie w sprzedaży i zarządzaniu od 1988 roku. W latach 1993- 95
doświadczenie w międzynarodowym koncernie jako PH, KAM i zarządzaniu sprzedażą
(WSR, RKS) w latach 1995-98, oraz Dyrektor Zarządzający siecią hurtowni
dystrybucyjnych ACS w latach 1998 - 2000 roku. Od 2000 roku trener, coach,
konsultant i sprzedawca w KontraktOSH.
• Przeprowadził ponad 1500 warsztatów co daje w sumie ponad 20 000 godzin na sali
szkoleniowej dla grup sprzedawców, pracowników i menedżerów różnych branż.
• Dodatkowo około 180 projektów indywidualnej pracy coachingowej jeden na jeden,
zarówno w procesie coaching on the job jak i coachingu rozwojowego oraz spotkań
mediacyjnych.
• Prowadził wykłady dla studentów na studiach podyplomowych na Uczelni
Łazarskiego, SGH, SWPS.
• W latach 2008 – 2012 prowadził Akademię Trenerów Biznesu i wykształcił ponad 150
trenerów
mgr Kinga Rogala Gutowska
Jestem przedsiębiorczynią. Uczę jak sprzedawać i jak robić to z przyjemnością. Wspieram w rozwoju zarówno indywidualne osoby jak i mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Jestem 100% praktykiem biznesu, od ponad 15 lat pracuję w sprzedaży i rekrutacji. Na co dzień wspieram moich klientów w rekrutacji na stanowiska sprzedażowe, administracyjne i HR. Prowadzę również szkolenia dla firm z zakresu sprzedaży, rekrutacji i budowy dochodowych marek osobistych.
Wykładowca na kierunku MBA oraz Kadry i płace w prawie i praktyce w roku akademickim 2025/2026.
dr Małgorzata Jedynak
Psychoterapeuta, coach.
Prowadzący zajęcia z przedmiotu "Psychologia w zarządzaniu i biznesie" na kierunku MBA w roku akademickim 2025/2026.
mgr Marcin Pastuszak
Samorządowiec, zastępca wójta gminy Jabłonna od 2015 roku, magister filologii słowiańskiej. Od początku działalności zawodowej, w administracji samorządowej, działa na rzecz wspólnoty lokalnej, wdrażając zasady smart city i smart village. Karierę samorządową rozpoczynał w Urzędzie Miasta Lublin i Urzędzie Gminy Niedrzwica Duża. W komendzie Głównej Policji w Lublinie był specjalistą ds. współpracy międzynarodowej. Absolwent studiów podyplomowych z zarządzania zasobami ludzkimi, podstaw prawa ukraińskiego oraz Szkoły Prawa Ukraińskiego KUL. Ekspert w Narodowym Instytucie Wolności, koordynator dostępności w urzędzie Gminy Jabłonna, członek rady Lokalnej Grupy Działania „Kraina wokół Lublina”. W pracy dydaktycznej stosuje autorskie, innowacyjne metody. Prowadzi zajęcia m.in. z działalności inwestycyjnej jednostek samorządu terytorialnego, działalności inwestycyjnej, zarządzania kapitałem ludzkim w samorządzie, etyki urzędniczej, strategii personalnej, administrowania funduszami UE.
Od początku swojej pracy zawodowej zajmuje się tematyką organizacji pozarządowych. Jest m. in. prezesem Stowarzyszenia Wspierania Inicjatyw Społecznych, koordynatorem JST (Gmina Niedrzwica Duża, Jabłonna) Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Lubelskiego.
Nagrody i wyróżnienia:
Złota Odznaka „Za opiekę nad zabytkami” przyznaną przez Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, 2024;
wyróżnienie „Osobowość Roku 2022 Trzeciego Sektora Województwa Lubelskiego”.
dr inż. Adam Włodarczyk, prof. WSPA
Propagator innowacyjności, jako fundamentu rozwoju organizacji. Zwolennik organicznej koncepcji rozwoju organizacji. Zainteresowania naukowe koncentruje wokół problemów organizacji i zarządzania strategicznego. W pracy dydaktycznej stawia na partycypacyjny model kształcenia, proaktywne postawy, treści odnoszone do praktyki gospodarczej, odpowiedzialność oraz relacje oparte o wzajemny szacunek.
Autor ponad 100 publikacji i kilkunastu wdrożeń konkurencyjnych modeli strategicznych. Odbył staże zagraniczne m.in. w Niemczech, we Francji i Holandii, jak również wiele wizyt studyjnych w kilkunastu krajach europejskich. Doskonalił swoje umiejętności na seminariach i szkoleniach prowadzonych przez polskich i międzynarodowych trenerów. Posiada: uprawnienia Syndyka i Likwidatora, uprawnienia Państwowe członków Rad Nadzorczych w Spółkach Skarbu Państwa, uprawnienia Biegłego Sądowego oraz certyfikat Mentora.
Współpracuje z wieloma przedsiębiorstwami i instytucjami w regionie, kraju i zagranicą. Kierował wieloma projektami badawczymi oraz doradczymi i szkoleniowymi w polskich oraz zagranicznych organizacjach. Uczestniczy czynnie w pracach komitetów doradczych oraz w zespołach eksperckich pracujących na rzecz rozwoju regionu. Od wielu lat aktywnie uczestniczy w procesach rozwojowych podmiotó
dr Andrzej Borowski
Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości, absolwent Master of Business Administration w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, absolwent finansów i bankowości w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz ekonomii w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, a także studiów doktorskich na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Studia podyplomowe z zarządzania zasobami ludzkimi oraz kształcące trenerów biznesu, odbył w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji.
Zawodowo związany z administracją samorządową w Lublinie, gdzie piastuje stanowisko Dyrektora Wydziału Komunikacji. Autor licznych publikacji naukowych, w wydawnictwach zarówno krajowych jak i zagranicznych. Prelegent na wielu konferencjach naukowych. Ekspert ds. Wspólnej Metody Samooceny CAF stosowanej w administracji publicznej.
Swoją wiedzę przekazuje studentom od 2009 r. Prowadzi zajęcia na studiach wyższych i podyplomowych, m. in. z zarządzania zasobami ludzkimi, kultury organizacyjnej, zarządzania finansami, w tym publicznymi, ekonomii oraz seminarium dyplomowe na kierunkach administracja oraz zarządzanie.
Wykładał m. in. w: Pontifical University of Salamanca w Hiszpanii, University of Mauritius na Mauritiusie, Polytechnic Institute of Lisbon w Portugalii, University of Split w Chorwacji, West University of Timisoara w Rumunii.
Aktualnie W WSPA pełni funkcję dziekana ds. kierunku finanse i rachunkowość oraz wykładowcy.
dr Waldemar Suszyński
Najważniejsze informacje:
Instruktor Akademii Sieciowej CISCO: CCNA (od 2001), CCNA Security i CCNP (od 2009), Pełen zakres szkoleń Akademii sieciowe CISCO od 2010.
Nagrody: Instructor Recognition „Best of Nation” (Najlepszy Instruktor Akademii Sieciowych CISCO w Polsce) Budapeszt 2011.
Nagroda Akademii Sieciowych CISCO Instructor Excellence Award 2015 i 2017
Certyfikaty zawodowe Enterasys (uczestnictwo w sześcio-tygodniowych szkoleniach w USA – 2013-2014: ECE-Networking, ECE-Network_Security, ECE-Switch_Routing, ECS-Advanced_Routing, ECS-IPv6_Networking, ECS-NAC, ECS-Policy, ECS-Routing ECS-Switching_NMS, ECS-Wireless, ECUI – Enterasys University Instructor.
Współautor skryptów akademickich:
Kuczyński K., Suszyński W., Bezprzewodowe sieci lokalne, Instytut Informatyki UMCS, Lublin, 2012.
Kuczyński K., Suszyński W., Przełączanie w sieciach lokalnych, Instytut Informatyki UMCS, Lublin, 2012
Opiekun merytoryczny kierunku studiów podyplomowych "Specjalista ds. cyberbezpieczeństwa" oraz wykładowca przedmiotu "Cyberbezpieczeństwo" na kierunku MBA w roku akademickim 2025/2026.
dr Anna Spoz
Doktor nauk ekonomicznych, absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Harvard Business School Online. Wieloletni dydaktyk i praktyk biznesu.
Specjalizuje się w dziedzinie finansów, w szczególności zrównoważonych finansów, finansach przedsiębiorstw, rachunkowości i podatkach. Autor i współautor licznych publikacji naukowych i popularnonaukowych z zakresu finansów, rachunkowości, sprawozdawczości i zarządzania.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Nagrania VOD
Materiały zamieszczone w dowolnym formacie na platformie zdalnego nauczania.
Oświadczenia i zobowiązania Uczestnika Usługi BUR
1. Uczestnik oświadcza, że przed zawarciem umowy z Dostawcą usługi - WSPA zapoznał się oraz akceptuje treść:
1) Zarządzenia Kanclerza Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie nr 31/K/WSPA/2024-2025 z dnia 13 maja 2025 roku w sprawie wysokości i terminów opłat wpisowego i czesnego dla Słuchaczy studiów podyplomowych w roku akademickim 2025-2026,
2) Zarządzenia Kanclerza Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie nr 32/K/WSPA/2024-2025 z dnia 13 maja 2025 r. w sprawie innych opłat na studiach podyplomowych w roku akademickim 2025-2026,
3) Zarządzenie Kanclerza Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie nr 33/K/WSPA/2024-2025 z dnia 13 maja 2025 r. w sprawie zniżek na studia podyplomowe dla kandydatów rozpoczynających studia w roku akademickim 2025-2026,
4) Regulaminu Studiów Podyplomowych.
2. Zarządzenia i Regulamin, o których mowa powyżej zostaną przekazane Uczestnikowi do zapoznania się przed zawarciem Umowy z WSPA, w momencie rejestracji poprzez stronę internetową - https://wspa.pl/rekrutacja/.
3. Zarządzenia i Regulamin, o których mowa powyżej dostępne są także na stronie internetowej Uczelni WSPA – www.https://wspa.pl/
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe