Szkolenie - KSeF 2.0. w biurach rachunkowych. Usługa zdalna w czasie rzeczywistym.
Szkolenie - KSeF 2.0. w biurach rachunkowych. Usługa zdalna w czasie rzeczywistym.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie będzie skierowane do księgowych, biur rachunkowych
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji14-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie się do KSfFOmówienie obszarów działalności biur rachunkowych, które generują szczególne ryzyko w kontekście KSeF. Zaproponuję Państwu klauzule umowne, które zminimalizują to ryzyko.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia główne założenia KSeF. | Kryteria weryfikacji Opisuje mechanizm działania systemu, w tym procesy związane z wystawianiem i odbieraniem faktur ustrukturyzowanych. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik wystawia i odbiera faktury oraz efektywnie korzysta z systemu KSeF w praktyce. | Kryteria weryfikacji Samodzielnie opisuje krok po kroku, jak wygląda proces wystawiania faktury ustrukturyzowanej w KSeF. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje obowiązki podatnika związane z KSeF oraz konsekwencje prawne i podatkowe wynikające z jego stosowania. | Kryteria weryfikacji Wymienia jakie są trzy najważniejsze zmiany, które wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, w jaki sposób można uzyskać dostęp do systemu KSeF. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik dostosowuje procesy księgowe w organizacji do wymagań KSeF oraz wdraża odpowiednie procedury. | Kryteria weryfikacji Analizuje obecne procesy księgowe w organizacji i wskazuje obszary wymagające dostosowania.Podaje dane jakie muszą się obowiązkowo znaleźć na fakturze wystawionej w KSeF. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. KSeF – aktualny stan prawny oraz harmonogram wdrożenia KSeF.
2. Obligatoryjny KSeF – kto jest objęty obowiązkiem fakturowania w KSeF:
- daty wejścia w życie obligatoryjnego KSeF – jaka grupa skorzysta z odroczenia ?
- wyłączenia z KSeF – kogo KSeF nie dotyczy ?
- czy podmioty zagraniczne muszą fakturować w KSeF sprzedaż na terytorium RP ?
- jak zabezpieczyć się w przypadku transakcji, w której sprzedawca to podmiot zagraniczny wyłącznie zarejestrowany do VAT w Polsce ?
3. Jakie transakcje dokumentować w KSeF:
- sprzedaż B2B krajowa;
- sprzedaż dla konsumentów - w KSeF, czy poza KSeF ?
- obowiązkowy KSeF dotyczy również transakcji zagranicznych (np. WDT, eksport towarów, eksport usług) – jak w praktyce należy je fakturować ?
4. UWAGA – obligatoryjny KSeF nie oznacza jednolitego trybu fakturowania !!!
- ile trybów fakturowania będzie funkcjonować w praktyce ?
- co je wyróżnia ?
- praktyczne konsekwencje fakturowania w różnych trybach – podatek należny i naliczony.
5. KOD QR:
- rodzaje kodów QR,
- kiedy na fakturę trzeba nanieść kod QR ?
- na których fakturach trzeba podać dwa kody QR ?
6. Certyfikaty KSeF:
- kto i kiedy może zawnioskować o certyfikat ?
- rodzaje certyfikatów ?
- jak będą wykorzystywane certyfikaty ?
- limity
7. KSeF – uprawnienia i uwierzytelnienie:
- ZAW-FA - kto musi złożyć?
- modele nadawania uprawnień – kiedy warto skorzystać z IDWew ?
- jak przyznać uprawnienia dla biura rachunkowego ?
- jak uwierzytelnić się w KSeF ?
8. Faktura ustrukturyzowana – poglądowo – schema Fa(3):
- budowa schemy FA(3);
- pola obligatoryjne/opcjonalne/i fakultatywne;
- na jakie pola trzeba zwrócić uwagę ?
- załącznik jako element schemy FA(3);
- czy warto podawać szczegółowe informacje na fakturze ?
- wizualizacja faktury wystawionej w KSeF i zakres danych podawanych na takiej wizualizacji;
9. DEFINICJA MOMENTU WYSTAWIENIA FAKTURY:
- jak prawidłowo określić moment wystawienia faktury: zasada i wyjątki
- sesja interaktywna a sesja wsadowa – którą wybrać ?
- UPO – jakie elementy zawiera ?
10. NOWA DEFINICA MOMENTU OTRZYMANIA FAKTURY !!! :
- kiedy otrzymuję fakturę i kiedy mogę z niej odliczyć podatek VAT – jak liczyć termin na odliczenie podatku ?
- skąd mam wiedzieć, że w KSeF wystawiono na mnie fakturę ?
- wprowadzenie odpowiednich rozwiązań w zakresie przekazywania informacji nt faktur wysłanych w KSeF;
- kontrahent wystawił na mnie fakturę poza KSeF – czy mogę z niej odliczyć podatek ?
- faktury scamowe – zgłoszenie oraz ukrycie w KSeF
11. Indywidualny numer KSeF faktury - gdzie będzie widoczny i kiedy musimy go powoływać?
- faktury korygujące,
- faktury zaliczkowe,
- kody QR,
- JPK_VAT,
- JPK_CIT
- płatności;
12. Tryb offline-24 oraz jak fakturować kiedy KSeF nie działa ?
- tryb offline-24 – jak i kiedy skorzystać;
- różne rozwiązania uzależnione od rodzaju awarii;
- kod QR – specjalne oznaczenie faktury;
- jak odliczać podatek z faktur wystawionych w trybach off ?
- faktury korygujące wystawiane podczas awarii – kiedy mogę je wystawić ?
- na czym polega tzw. „korekta techniczna” faktury ?
- awaria nie zwalnia z sankcji - kiedy zapłacę karę ?
13. Potwierdzenie transakcji – „szybka ścieżka fakturowania”:
- kiedy można wystawić ?
- jakie elementy musi zawierać ?
- wymóg naniesienie kodów QR
14. Jakich praktycznych rozwiązań nie ma w KSeF ?
- wycofanie faktury i poprawienie błędu;
- noty korygujące;
- anulowanie faktury;
- faktury pro-forma;
- co z duplikatami ?
15. Korekty in minus:
- jak rozlicza je sprzedawca - zmiana zasad korygowania podstawy opodatkowania i podatku należnego;
- jak rozlicza je nabywca - inny moment ujmowania korekt na minus podatku naliczonego
16. Jakie ryzyko KSeF generuje dla biur rachunkowych i jak je zminimalizować ?
- modele współpracy z klientem – główne obszary ryzyka;
- jakie klauzule zawrzeć w umowie, żeby zminimalizować odpowiedzialność biura ?
- duże ryzyko wystawiania faktur z art. 108 – jak je ograniczyć ?
- na co jeszcze warto zwrócić uwagę ?
17. Sankcje: za co, od kiedy, ile:
- kiedy znajdą zastosowanie ?
- od kiedy obowiązują ?
- sankcja nawet do 100% kwoty podatku !!!
- czy do KSeF stosuję sankcje z KKS ?
18. Archiwizowanie faktur w KSeF:
- kto i kiedy jest do tego zobowiązany
- z czego zwolni nas KSeF ?
19. KSeF - pełna ekspozycja prawna i biznesowa – kto ma dostęp do naszych faktur w KSeF ?
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 KSeF 2.0. w biurach rachunkowych. | Prowadzący Ewa Sokołowska | Data realizacji zajęć 15-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 725,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 590,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 120,95 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 98,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Sokołowska
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT; redaktorka naczelna i autorka licznych publikacji z zakresu prawa podatkowego, z których najnowsza, to cieszący się dużą popularnością e-book: Faktura dla praktyków. Jak uniknąć błędów podczas fakturowania (wyd. Wolters Kluwer).
Wykładowczyni problematyki podatku od towarów i usług.
Prowadzi własną kancelarię podatkową: ES Doradztwo (www.es-doradztwo.pl).
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Autorskie materiały wykładowcy w formie pdf - Prezentacja multimedialna w wersji elektronicznej
- Certyfikat szkolenia
Warunki uczestnictwa
- Szkolenie odbywa się w czasie rzeczywistym, online.
- Zgłaszamy się do udziału w zajęciach, wypełniając formularz zgłoszeniowy na stronie www.usługirozwojowe.parp.gov.pl (konieczne jest wpisanie id WSPARCIA - nr uzyskany od OPERATORA)
- Ok. 3 – 5 dni przed terminem rozpoczęcia pierwszych zajęć, wysyłamy do Państwa indywidualny kod dostępu i link do zajęć
- Mailowo przesyłamy Państwu również materiały szkoleniowe
- Logujecie się Państwo zgodnie z wskazanymi dniami i godzinami szkoleń na podane w mailu dane
Informacje dodatkowe
Szkolenie będzie rejestrowane w celu umożliwienia monitoringu i weryfikacji przez instytucję nadzorującą realizację usługi z dofinansowaniem.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe w formacie pdf oraz certyfikat BDO
- Istnieje możliwość zwolnienia Podatku VAT usługi szkolenia nabytej od BDO Solutions Sp. z o.o. w przypadku:
- Dla opłacających szkolenie w co najmniej 70% ze środków publicznych szkolenia zwolnione są z VAT-u.
- Uczestników, których dot. zwolnienie z VAT prosimy o przesłanie podpisanego oświadczenia dostępnego na stronie szkolenia-bdo.pl
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest jedynie komputer lub inne urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu.
- Zajęcia prowadzone są w trybie niestacjonarnym (zdalnym) za pomocą platformy ZOOM , lub Clickmeeting
- minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci internet
- minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego - Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 mb/s.
- niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom - nie potrzebujecie Państwo żadnych dodatkowych programów,
- okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - w czasie rzeczywistym.