Zarządzanie reklamacjami - szkolenie zdalne w czasie rzeczywistym
Zarządzanie reklamacjami - szkolenie zdalne w czasie rzeczywistym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo handlowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do właścicieli i menedżerów warsztatów, kierowników serwisów, doradców serwisowych oraz osób odpowiedzialnych za dokumentację serwisową, przyjmowanie zleceń, rozpatrywanie reklamacji i roszczeń klientów.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji11-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do samodzielnego stosowania przepisów dotyczących gwarancji, rękojmi i niezgodności towaru z umową w serwisie samochodowym, w tym do prawidłowego dokumentowania usług, weryfikowania wymogów formalnych zlecenia, przygotowywania dokumentu gwarancyjnego oraz rozpatrywania roszczeń klientów zgodnie z obowiązującymi terminami i podstawami prawnymi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia gwarancję i rękojmię oraz niezgodność towaru z umową; wskazuje podstawy prawne i zakres odpowiedzialności. | Kryteria weryfikacji Wymienia kluczowe różnice i podstawy prawne (min. 3 różnice). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Przyporządkowuje przykłady do właściwego reżimu (gwarancja vs rękojmia). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Określa warunki utrzymania rękojmi i potrafi je zastosować w praktyce. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje warunki i terminy z tytułu rękojmi na podstawie case study. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Proponuje działania serwisu w odpowiedzi na zgłoszenie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Weryfikuje wymogi ustawowe dotyczące zleceniodawcy i ważności podpisu na zleceniu. | Kryteria weryfikacji Analizuje przykład zlecenia pod kątem poprawności umocowania i podpisu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Wskazuje wymagane dane i oświadczenia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Stosuje przepisy prawa w zakresie gwarancji; przygotowuje dokument gwarancyjny, definiuje wyłączenia i przypadki utraty gwarancji. | Kryteria weryfikacji Uzupełnia przykład dokumentu gwarancyjnego dla usługi serwisowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Wskazuje zapisy dotyczące wyłączeń i utraty gwarancji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Adresaci szkolenia
Szkolenie adresowane jest do właścicieli i menedżerów warsztatów, kierowników serwisów, doradców serwisowych oraz osób odpowiedzialnych za dokumentację serwisową, przyjmowanie zleceń, rozpatrywanie reklamacji i roszczeń klientów.
Ramowy program usługi
Moduł 1. Odpowiedzialność serwisu za wady rzeczy sprzedanej i warunki utrzymania rękojmi
- Odpowiedzialność serwisu za wady rzeczy sprzedanej – zakres i podstawy prawne.
- Warunki utrzymania rękojmi – obowiązki serwisu i klienta.
- Zleceniodawca – wymogi ustawowe, aby podpis na zleceniu mógł być uznany za ważny.
- Notatki służbowe – rola w dokumentowaniu przebiegu naprawy i komunikacji z klientem.
Moduł 2. Gwarancja w usługach serwisowych
- Przepisy prawa w zakresie gwarancji – podstawy i różnice względem rękojmi.
- Przykład dokumentu gwarancyjnego udzielanego przez serwis samochodowy – omówienie elementów obowiązkowych.
- Wyłączenie gwarancji – przykładowe zapisy i ich skutki.
- Utrata gwarancji – typowe sytuacje, najczęstsze błędy serwisu i klienta.
Moduł 3. Regulamin pracy serwisu a druk gwarancji
- Regulamin pracy serwisu w przypadku wprowadzenia dokumentu w postaci druku gwarancji.
- Przykład druku zlecenia gwarancyjnego – konieczne zapisy zabezpieczające interesy serwisu.
- Spójność zapisów regulaminu, zlecenia i dokumentu gwarancyjnego.
Moduł 4. Rękojmia i niezgodność towaru z umową w praktyce serwisu
- Rękojmia za wady fizyczne i wady prawne – zakres odpowiedzialności.
- Przykładowe interpretacje sądowe dotyczące rękojmi i niezgodności towaru z umową.
- Wyłączenie, ograniczenie i rozszerzenie rękojmi – możliwości i ograniczenia prawne.
- Roszczenia z tytułu rękojmi – katalog roszczeń i ich konsekwencje dla serwisu.
- Terminy z tytułu rękojmi – dochowanie terminów i skutki ich przekroczenia.
- Prawa kupującego z tytułu rękojmi (wady fizyczne) a obowiązki serwisu.
- Rozpatrywanie roszczeń z tytułu rękojmi – procedura, dokumentacja, komunikacja z klientem.
Sposób organizacji walidacji efektów uczenia się
Proces walidacji składa się z dwóch części: wywiadu swobodnego oraz obserwacji w warunkach symulowanych. Wywiad swobodny polega na rozmowie uczestnika z walidatorem w formie nieustrukturyzowanej rozmowy w zakresie tematyki ujętej w efektach uczenia się. Obserwacja w warunkach symulowanych polega na wypełnianiu poszczególnych części wniosków lub wykonywaniu poleceń związanych z efektami uczenia się, które będą sprawdzane przez walidatora. Terminy walidacji będą ustalane indywidualnie z uczestnikami. Czas na walidację dla jednej osoby to 45 minut. Dokładne terminy walidacji poszczególnych Uczestników będą dostępne u Dostawcy Usługi. Proces walidacji spełnia wymóg rozdzielności funkcji walidacji od usługi szkoleniowej zgodnie z Regulaminem BUR.
Forma, czas trwania i podział godzin
Szkolenie realizowane jest w formie zdalnej, w wymiarze 8 godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut).
Przerwy nie są wliczane w czas trwania usługi.
Łączny czas obejmuje:
- ok. 3 godziny dydaktyczne zajęć teoretycznych (wykład, omówienie przepisów i interpretacji sądowych),
- ok. 3 godzin dydaktycznych zajęć praktycznych (analiza przypadków, praca na dokumentach, opracowanie zapisów do regulaminu i dokumentu gwarancyjnego, zadania realizowane w ramach walidacji).
Warunki organizacyjne
Zajęcia odbywają się w formie zdalnej w czasie rzeczywistym
Wymagania:
- komputer ze stabilnym łączem internetowym - prędkość Internetu co najmniej 1,5 Mbps dla pobierania (download) oraz 1,5 Mbps dla wysyłania (upload)
- (zalecane) słuchawki z mikrofonem lub inny system audio nie powodujący efektu echa
- (zalecane) działająca kamerka internetowa
- (zalecane) przeglądarka Google Chrome lub Brave albo zainstalowany program Zoom
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Odpowiedzialność serwisu za wady rzeczy sprzedanej | Prowadzący Sławomir Olszowski | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Przerwa | Prowadzący Sławomir Olszowski | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Gwarancja | Prowadzący Sławomir Olszowski | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Przerwa | Prowadzący Sławomir Olszowski | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Regulamin pracy serwisu w przypadku wprowadzenia dokumentu w postaci druku gwarancji | Prowadzący Sławomir Olszowski | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Przerwa | Prowadzący Sławomir Olszowski | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Rękojmia | Prowadzący Sławomir Olszowski | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Sławomir Olszowski
Biegły sądowy przy Sądzie Okręgowym w Radomiu z zakresu elektrotechniki i elektroniki samochodowej nr adm. 0151-87/06
Rzeczoznawca SITK Rzeczpospolitej Polskiej nr 880/07 w specjalnościach: Eksploatacja, naprawa oraz ocena stanu technicznego taboru i sprzętu komunikacyjnego -pojazdy samochodowe, Obiekty zaplecza technicznego transportu – pojazdów samochodowych
18 letni staż pracy szkoleniowo – dydaktycznej. 10-cio letni staż pracy na kierowniczym stanowisku. Umiejętność organizacji firm sektora motoryzacyjnego od podstaw. Obsługa i znajomość zaawansowanego oprogramowania urządzeń diagnostycznych. Zabezpieczenie funkcjonowania serwisu od strony technicznej i jakościowej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzyma specjalistyczne, drukowane materiały szkoleniowe przygotowane przez zespół ekspertów BETiS w formie skryptu.
Zawarto umowę z WUP Kraków na rozliczanie Usług z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu „Kierunek Kariera Zawodowa"
Zawarto umowę z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
Informacje dodatkowe
Stawka zwolniona VAT zgodnie §13 ust. 1 pkt. 20 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4.04.2011 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- komputer ze stabilnym łączem internetowym - prędkość Internetu co najmniej 1,5 Mbps dla pobierania (download) oraz 1,5 Mbps dla wysyłania (upload)
- (zalecane) słuchawki z mikrofonem lub inny system audio nie powodujący efektu echa
- (zalecane) działająca kamerka internetowa
- (zalecane) przeglądarka Google Chrome lub Brave albo zainstalowany program Zoom