Szkolenie: Psychologia i komunikacja w zespole międzypokoleniowym. Szkolenie z egzaminem kwalifikacyjnym.
Szkolenie: Psychologia i komunikacja w zespole międzypokoleniowym. Szkolenie z egzaminem kwalifikacyjnym.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Grupa Docelowa:
Szkolenie jest skierowane do osób dorosłych, w tym pracujących, poszukujących pracy, bezrobotnych oraz osób prowadzących działalność gospodarczą, niezależnie od zajmowanego stanowiska:
- Chcą inwestować w swój rozwój osobisty i kompetencje komunikacyjne.
- Pracują (lub planują pracę) w środowisku biznesowym i są zaangażowane we współpracę z osobami o różnym wieku (zespoły międzypokoleniowe).
- Dążą do poprawy zdolności komunikacyjnych, budowania wzajemnego zrozumienia i efektywnego zarządzania różnorodnością pokoleniową w swojej organizacji.
- Są zainteresowane potwierdzeniem zdobytych kwalifikacji poprzez proces walidacji i certyfikacji Kwalifikacji Rynkowej.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji13-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do procesu walidacji i certyfikacji Kwalifikacji Rynkowej oraz rozwijanie samoświadomości psychologicznej i własnych kompetencji komunikacyjnych uczestników, aby byli zdolni do samodzielnego i autonomicznego wykorzystania wiedzy na temat różnic pokoleniowych w celu budowania relacji opartych na empatii i zrozumieniu, kluczowych dla efektywnej współpracy i rozwoju osobistego w środowisku biznesowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje style uczenia się i motywacji w różnych generacjach (Wiedza) | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi opisać psychologiczne czynniki motywacyjne dla generacji X, Y i Z oraz ich wpływ na zaangażowanie w pracę. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje własne style komunikacji i ich wpływ na interakcje (Kompetencja społeczna) | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje i demonstruje zrozumienie własnych predyspozycji komunikacyjnych w kontekście różnic pokoleniowych w dyskusjach. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Rozróżnia psychologiczne mechanizmy powstawania konfliktów międzypokoleniowych (Wiedza) | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wymienić co najmniej trzy typowe źródła niezrozumienia i konfliktu między generacjami w środowisku pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje techniki aktywnego słuchania i empatii w dialogu z przedstawicielami innej generacji (Umiejętność) | Kryteria weryfikacji Uczestnik skutecznie wykorzystuje co najmniej dwie techniki aktywnego słuchania w symulowanej rozmowie z "trudnym" partnerem komunikacyjnym. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Opracowuje indywidualny plan rozwoju kompetencji międzykulturowych (Kompetencja społeczna) | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia spójny, krótkoterminowy plan działania mający na celu poprawę własnej efektywności w komunikacji międzypokoleniowej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wdraża zasady konstruktywnej krytyki i udzielania informacji zwrotnej (Umiejętność) | Kryteria weryfikacji Uczestnik formułuje informację zwrotną w oparciu o model psychologiczny (np. FUKO), uwzględniając preferencje komunikacyjne odbiorcy z innej generacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Identyfikuje kluczowe różnice w wartościach i priorytetach zawodowych generacji (Wiedza) | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi opisać, jak cele i wartości (np. work-life balance, lojalność) różnią się u poszczególnych generacji i jak wpływają na zarządzanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Optymalizuje komunikację cyfrową pod kątem zróżnicowanego zespołu (Umiejętność) | Kryteria weryfikacji Uczestnik proponuje adekwatne kanały i formy komunikacji cyfrowej (e-mail, komunikatory, spotkania online) dla maksymalnej efektywności w zespole międzypokoleniowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFUNDACJA MY PERSONALITY SKILLS
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFUNDACJA MY PERSONALITY SKILLS
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Aby został zrealizowany główny cel usługi, kursant powinien:
- być osobą pełnoletnią
- poddać się procesowi walidacji, który obejmuje Test Teoretyczny i Wywiad Swobodny, w celu weryfikacji osiągnięcia zdefiniowanych efektów uczenia się (wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych).
- osiągnąć pozytywny wynik z walidacji, aby uzyskać certyfikat potwierdzający Kwalifikację Rynkową "
- być gotowym do aktywnego uczestnictwa w warsztatach, dyskusjach i pracy grupowej.
PROGRAM SZKOLENIA:
Usługa wynosi 16 godzin zegarowych - realizowana jest w godzinach zegarowych. Przerwy, walidacja i egzamin wliczone są w czas trwania usługi.
Zajęcia teoretyczne wynoszą 4 godziny 45 minut
Zajęcia praktyczne wynoszą 9 godzin 15 minut
Pozostały czas usługi wynoszą przerwy - 1 godzina i egzamin końcowy 1 godzina
I. Wprowadzenie i Samoświadomość Psychologiczna
- Psychologiczne Podstawy Komunikacji:
- Wykład i prezentacja interaktywna.
- Wprowadzenie do psychologii różnic pokoleniowych i ich wpływu na kluczowe wartości.
- Samoświadomość Komunikacyjna:
- Warsztaty praktyczne (Ćwiczenia indywidualne i grupowe).
- Diagnoza własnego stylu komunikacji i jego wpływ na interakcje z innymi generacjami.
- Rola empatii i postaw w relacjach międzypokoleniowych.
II. Różnice Pokoleniowe i Analiza
- Mapowanie generacji w biznesie:
- Wykład i analiza studiów przypadku.
- Kluczowe wartości, czynniki motywacji i oczekiwania generacji X, Y i Z w środowisku zawodowym.
- Konflikt i mediacja międzypokoleniowa:
- Warsztaty i symulacje mediacyjne.
- Psychologiczne mechanizmy powstawania konfliktów międzypokoleniowych.
- Stosowanie technik mediacyjnych w celu budowania wzajemnego zrozumienia i rozwiązywania sporów.
III. Praktyczne umiejętności komunikacyjne
- Feedback jako narzędzie rozwoju :
- Warsztaty praktyczne (Role-playing).
- Wdrażanie zasad konstruktywnej krytyki (model FUKO) i udzielania informacji zwrotnej z uwzględnieniem preferencji pokoleniowych.
- Komunikacja cyfrowa i formalna:
- Warsztaty praktyczne / Case Study.
- Optymalizacja komunikacji cyfrowej pod kątem zróżnicowanego zespołu (wybór adekwatnych kanałów: e-mail, komunikatory, spotkania online).
- Różnice w etykiecie formalnej i nieformalnej komunikacji międzypokoleniowej (np. język, emoji, czas reakcji).
- Psychologia kariery i motywacji:
- Wykład/Case Study.
- Różnice w percepcji ścieżek kariery i rozwoju osobistego przez różne generacje.
- Narzędzia do autonomicznego planowania rozwoju i utrzymania zaangażowania.
IV. Walidacja Kwalifikacji
- Walidacja/Egzamin.
- Proces weryfikacji efektów uczenia się (Test Teoretyczny i Wywiad Swobodny) prowadzący do certyfikacji Kwalifikacji Rynkowej.
Szkolenie realizowanie w godzinach zegarowych, przerwy wliczają się w czas trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Psychologiczne podstawy komunikacji | Prowadzący Konstancja Iwanek | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Przerwa | Prowadzący Konstancja Iwanek | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Samoświadomość komunikacyjna | Prowadzący Konstancja Iwanek | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Mapowanie generacji w biznesie | Prowadzący Konstancja Iwanek | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Przerwa | Prowadzący Konstancja Iwanek | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:15 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Konflikt i mediacja międzypokoleniowa | Prowadzący Konstancja Iwanek | Data realizacji zajęć 14-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Feedback jako narzędzie rozwoju | Prowadzący Konstancja Iwanek | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Przerwa | Prowadzący Konstancja Iwanek | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Komunikacja cyfrowa i formalna | Prowadzący Konstancja Iwanek | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Psychologia kariery i motywacji | Prowadzący Konstancja Iwanek | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Przerwa | Prowadzący Konstancja Iwanek | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 300,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Konstancja Iwanek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzymuje:
- Skrypty szkoleniowe i materiały eksperckie – Obszerny skrypt materiałów obejmujących wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu tematu szkolenia.
- Zestaw materiałów piśmienniczych – Notatnik i długopis do użytku podczas zajęć, niezbędne do prowadzenia notatek, obliczeń warsztatowych i pracy koncepcyjnej.
- Prezentacje multimedialne i materiały cyfrowe – Uczestnicy otrzymują po szkoleniu dostęp do elektronicznych materiałów edukacyjnych, w tym prezentacji.
- Intensywne ćwiczenia praktyczne (warsztaty) – Uczestnicy realizują zadania oparte na realistycznych scenariuszach komunikacyjnych.
Warunki organizacyjne
- Szkolenie realizowane jest w formule stacjonarnej i obejmuje 16 godzin zegarowych zajęć, z podziałem na część teoretyczną oraz dominującą część praktyczną. Przerwy wliczone są w czas trwania szkolenia.
- Zajęcia prowadzone są w kameralnych grupach (maksymalnie 10 osób), co umożliwia głęboką interakcję z trenerem, indywidualne konsultacje i efektywną pracę warsztatową nad skomplikowanymi zagadnieniami.
Informacje dodatkowe
Usługa realizowana w formie usługi stacjonarnej zostanie w całości zrealizowana zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa i zaleceniami Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Podstawy prawne zwolnienia z vat : 1. Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. paragraf 3 ust 1 pkt.14. Zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego , finansowane w co najmniej 70 % ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi