Szkolenie Trening Zastępowania Agresji u Dzieci (ART)
Szkolenie Trening Zastępowania Agresji u Dzieci (ART)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest dla nauczycieli i wychowawców w szkołach podstawowych i przedszkolach. Uczestnik biorący udział w usłudze nie musi posiadać wiedzy i umiejętności z zakresu programu usługi - kształcimy od podstaw. Grupę docelową stanowią osobom początkującym w zawodzie, jak i doświadczonym pracownikom, którzy chcą rozwijać umiejętności radzenia sobie z agresją u dzieci.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników22
- Data zakończenia rekrutacji05-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi11
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Rozwój umiejętności społecznych i kontroli emocji - Trening Zastępowania Zachowań Agresywnych w terapii zajęciowej" przygotowuje do samodzielnego wspierania rozwoju osobistego uczestników zajęć poprzez projektowanie i prowadzenie zajęć terapeutycznych z zastosowaniem technik ART (Aggression Replacement Training)w pracy z dziećmi i młodzieżą wykazującą zachowania agresywne w warunkach terapii zajęciowej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje teoretyczne podstawy Treningu Zastępowania Agresji (ART) | Kryteria weryfikacji wyjaśnia założenia teoretyczne metody ART w kontekście terapii zajęciowejomawia mechanizmy powstawania zachowań agresywnych u dzieci i młodzieży charakteryzuje komponenty treningu: umiejętności społeczne, kontrolę złości i rozumowanie moralne wskazuje możliwości zastosowania technik ART w różnych formach terapii zajęciowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje program zajęć terapeutycznych z wykorzystaniem technik ART | Kryteria weryfikacji opracowuje scenariusz zajęć dostosowany do potrzeb grupy terapeutycznejdobiera odpowiednie techniki ART do konkretnych problemów behawioralnych planuje strukturę zajęć z uwzględnieniem wszystkich komponentów treningu formułuje cele terapeutyczne adekwatne do diagnozy uczestników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Prowadzi zajęcia z wykorzystaniem technik kontroli złości | Kryteria weryfikacji demonstruje techniki relaksacyjne i oddechowe w pracy z agresjąprowadzi ćwiczenia samokontroli dostosowane do wieku uczestników stosuje metody identyfikacji sygnałów ostrzegawczych agresji modeluje odpowiednie reakcje na sytuacje konfliktowe | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Realizuje trening umiejętności społecznych w grupie terapeutycznej | Kryteria weryfikacji prowadzi ćwiczenia modelowania zachowań prospołecznychorganizuje odgrywanie ról (role-play) w kontekście terapeutycznym facilituje proces uczenia się umiejętności komunikacyjnych ocenia postępy uczestników w nabywaniu umiejętności społecznych | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęDĘBOWIEC sp. z o.o.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoDĘBOWIEC sp. z o.o.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Dodatkowe pliki
Program
Program
| Sesja Wprowadzająca
• Rozpoczęcie i powitanie uczestników: Przedstawienie
prowadzącego i tematyki szkolenia.
• Runda zapoznawcza: Krótka prezentacja uczestników i ich
oczekiwań.
• Omówienie celów i planu dnia: Przedstawienie kluczowych
zagadnień i struktury szkolenia.
| Moduł I: Teoretyczne Fundamenty ART
• Geneza i podstawowe informacje o Treningu Zastępowania Agresji.
• P o d s t a w y t e o r e t y c z n e i k l u c z o w e z a ł o ż e n i a A R T
(trójkomponentowa struktura).
• Jak rozpoznawać przyczyny agresywnych zachowań u dzieci?
Analiza i dyskusja.
| Moduł II: Trening Umiejętności Społecznych
(Komponent Behawioralny)
• Wprowadzenie teoretyczne: Czym jest Skillstreaming?
• Praktyczny warsztat: Modelowanie, odgrywanie ról (role-playing),
udzielanie informacji zwrotnej i planowanie transferu umiejętności.
| Przerwa na lunch 🥪
| Moduł III: Techniki Kontroli Złości (Komponent
Emocjonalny)
• Wprowadzenie teoretyczne: Złość jako emocja – jak ją rozumieć i
identyfikować?
• Praktyczny warsztat: Identyfikacja wyzwalaczy, nauka technik
"reduktorów" złości, rola autoinstrukcji.
| Moduł IV: Wnioskowanie Moralne (Komponent
Poznawczy)
• Wprowadzenie teoretyczne: Rola rozwoju moralnego w redukcji
agresji.
• Praktyczny warsztat: Praca z dylematami moralnymi, analiza
konsekwencji działań, ćwiczenia grupowe.
Zakończenie i podsumowanie
• Sesja pytań i odpowiedzi (Q&A).
• Podsumowanie kluczowych wniosków i narzędzi ze szkolenia.
• Wręczenie certyfikatów i oficjalne zakończenie.
Opis procesu walidacji
Krok 1: Przygotowanie przez trenera
Trener projektuje narzędzia walidacyjne (test wiedzy teoretycznej, karty oceny) oraz przygotowuje materiały. W ostatnim dniu szkolenia trener rozdaje uczestnikom testy wiedzy oraz zbiera przygotowane przez nich materiały (scenariusze zajęć , pomoce dydaktyczne, dokumentację fotograficzną). Trener nie uczestniczy w ocenie wyników ani w procesie wypełniania testu.
Krok 2: Gromadzenie dowodów
Uczestnicy wypełniają test wiedzy oraz karty samooceny, w których deklarują poziom osiągnięcia poszczególnych efektów uczenia się. Trener kompletuje całą dokumentację walidacyjną: wypełnione testy, materiały przygotowane przez uczestników w trakcie szkolenia oraz karty samooceny.
Krok 3: Ocena przez osobę walidującą
Zgromadzona dokumentacja trafia do niezależnej osoby walidującej, która dokonuje merytorycznej oceny i weryfikacji efektów uczenia się. Osoba walidująca analizuje wyniki testów, jakość przygotowanych materiałów oraz spójność samooceny z faktycznymi osiągnięciami. Na tej podstawie sporządza protokół z walidacji i wydaje zaświadczenia ukończenia usługi z opisem osiągniętych efektów uczenia się. Pozytywny wynik uzyskują uczestnicy, którzy osiągają minimum 70% poprawnych odpowiedzi w teście wiedzy oraz przygotowują materiały spełniające wymogi merytoryczne.
Liczba godzin teorii wynosi 1h zegarowych
Liczba godzin praktyki wynosi 8 h zegarowych
Liczba godzin przerw i walidacji wynosi 2h zegarowych
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Teoretyczne Fundamenty ART | Prowadzący Anna Górny-Bogulska | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Jak rozpoznawać przyczyny agresywnych zachowań u dzieci? | Prowadzący Anna Górny-Bogulska | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 przerwa | Prowadzący Anna Górny-Bogulska | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Trening Umiejętności Społecznych | Prowadzący Anna Górny-Bogulska | Data realizacji zajęć 06-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Wprowadzenie teoretyczne: Czym jest Skillstreaming? | Prowadzący Anna Górny-Bogulska | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Praktyczny warsztat: Modelowanie, odgrywanie ról (role-playing), udzielanie informacji zwrotnej i planowanie transferu umiejętności. | Prowadzący Anna Górny-Bogulska | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 przerwa | Prowadzący Anna Górny-Bogulska | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Techniki Kontroli Złości (Komponent Emocjonalny) | Prowadzący Anna Górny-Bogulska | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Test wiedzy potwierdzający: Nabycie kwalifikacji zawodowej | Prowadzący Anna Górny-Bogulska | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Walidacja Szkolenia - Sporządzenie raportu z analizy dowodów i deklarcji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 263,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 263,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 478,45 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 478,45 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 125,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 125,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anna Górny-Bogulska
Od 2009 roku prowadzi własny rozwój językowy ""Home of Bears"", gdzie od 2016 roku wdraża zasady NVC, a od 2020 roku mediacje jako fundament pracy edukacyjnej.
W latach 2021-2022 ukończyła studia podyplomowe ""Komunikacja konstruktywna w edukacji, w organizacjach i w biznesie na bazie NVC"" (Akademia Humanitas). Uczestniczyła również w warsztatach z Systemu Wewnętrznej Rodziny (IFS) oraz zdobyła uprawnienia do prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych (TUS).
Jest autorką 4 innowacyjnych metod nauczania (""Energie"") oraz własnych materiałów dydaktycznych. W swojej pracy stosuje innowacje pedagogiczne, takie jak uważność, samoregulacja, facylitacja błędu oraz zarządzanie w duchu Turkusu, a także praktycznie wykorzystuje zasady Teorii Samodeterminacji (autonomia, kompetencja, relacje) poprzez NVC i Minimediacje. Pisze i ilustruje opowieści dla dzieci w duchu Porozumienia i Minimediacji."
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po zakończeniu szkolenia zostanie przeprowadzony zewnętrzny egzamin w potwierdzający: Nabycie kwalifikacji zawodowej " Animator metod terapii zajęciowej"
Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników: brak wymagań
W trakcie realizacji usługi zaplanowane zostały przerwy, które wliczają się wliczają się do procesu kształcenia
Warunków organizacyjnych dla przeprowadzenia szkolenia: brak podziału na grupy
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych
Organizator zapewnia materiały do prowadzenia części warsztatowej zgodnie z tematem szkolenia, tj. materiały zgodnie ze wskazaniem przez trenera.
Materiały niezbędne na użytek uczestników szkolenia trener każdorazowo dostosowuje do potrzeb.
Uczestnicy szkolenia otrzymają skrypty szkoleniowe zapewniające utrwalenie wiedzy i dające możliwość w dowolnym momencie powrotu do zakresu teoretyczno-praktycznego przedmiotu szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Dostawca usługi zapewnia realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027. Zatem uczestnik ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi z uwagi na posiadaną niepełnosprawność powinien na co najmniej 7 dni kalendarzowych przed terminem rozpoczęcia realizacji usługi złość Organizatorowi dodatkowe wymagania/swoje potrzeby dot. umożliwienia mu udziału w usłudze
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
W przypadku braku dofinansowania lub dofinansowania na poziomie niższym niż 70% - do ceny usługi należy doliczyć 23% VAT
Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa z dofinansowaniem może być poddana monitoringowi z ramienia Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę.