Rejestratorka medyczna – bezpieczeństwo informacji, dokumentacja cyfrowa i narzędzia informatyczne mMedica
Rejestratorka medyczna – bezpieczeństwo informacji, dokumentacja cyfrowa i narzędzia informatyczne mMedica
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową są:
- Osoby szukające pracy w placówkach medycznych – przychodnie, szpitale, gabinety lekarskie, sanatoria, ośrodki zdrowia.
- Pracownicy recepcji medycznych – osoby chcące podnieść swoje kwalifikacje zawodowe w administracji medycznej.
- Osoby planujące rozwój zawodowy – idealny kurs dla osób zmieniających ścieżkę kariery, szukających nowych możliwości zawodowych.
- Osoby pragnące zwiększyć swoje szanse na rynku pracy – uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności w obsłudze pacjentów, dokumentacji medycznej i ochronie danych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji20-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi30
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie do samodzielnego wykonywania zawodu rejestratorki medycznej, w tym rozliczania usługi z NFZ, obsługi programów medycznych mMedica oraz umiejętności z zakresu bezpieczeństwa informacji, zarządzania dokumentacją cyfrową. Szkolenie umożliwi zdobycie kwalifikacji w zawodzie rejestratorki medycznej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Stosuje przepisy dotyczące rejestracji medycznej | Kryteria weryfikacji Wymienia kluczowe przepisy oraz zasady prawne związane z dokumentacją medyczną | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Prawidłowo wypełnia dokumentację | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Komunikuje się efektywnie z pacjentami oraz personelem medycznym | Kryteria weryfikacji Skutecznie komunikuje się z pacjentami, zarówno bezpośrednio, jak i telefonicznie oraz mailowo, z zachowaniem empatii i profesjonalizmu.Reaguje na trudne sytuacje w kontakcie z pacjentami, takie jak skargi, opóźnienia wizyt, nagłe zmiany harmonogramu. Uzasadnia swoje decyzje w kontekście rozwiązywania problemów i dba o dobrą współpracę z personelem medycznym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji opisuje sposoby zachowania postawy asertywnej oraz radzenia sobie ze stresem w komunikacji z pacjentem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Obsługuje elektroniczną dokumentację medyczną i rejestrową | Kryteria weryfikacji poprawnie korzysta z informatycznych systemów rejestracji medycznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Archiwizuje dokumentację | Kryteria weryfikacji opisuje zasady archiwizacji dokumentacji medycznej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęZwiązek Zakładów Doskonalenia Zawodowego oddział w Warszawie- Krajowe Centrum Akredytacji(KCA)
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoZwiązek Zakładów Doskonalenia Zawodowego oddział w Warszawie- Krajowe Centrum Akredytacji(KCA)
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
I. Podstawy psychologii i socjologii w pracy z pacjentem/klientem jednostek ochrony zdrowia (2 godz. teorii)
II. Zasady prowadzenia dokumentacji medycznej związanej ze świadczeniem usługi medycznej w świetle obowiązujących
wytycznych NFZ (3 godz. teorii)
III. Odpowiedzialność cywilna innego personelu medycznego za wykonanie usługi medycznej ( za pracownika lub solidarna) w świetle różnych umów cywilnoprawnych o pracę (2 godz. teorii)
IV. Gromadzenie i przechowywanie danych wrażliwych- wytyczne, zasady prawidłowej archiwizacji danych –wytyczne
GIODO (Generalny Inspektor Danych Osobowych)(2 godz. teorii)
V. Standardy ochrony małoletnich (2 godz. teorii)
VI. Profesjonalizm w pracy Rejestracji, zasady prawidłowej organizacji pracy na stanowisku (2 godz. teorii, 1godz. praktyki)
VII. Praktyczne zasady obsługi świadczeniobiorcy usługi medycznej z zastosowaniem prawidłowej komunikacji
werbalnej i niewerbalnej (2 godz. teorii )
VIII. Prawidłowe opanowanie postawy asertywnej w kontakcie z pacjentem - klientem usługi (2 godz. teorii)
IX. Zasady obowiązujące w prowadzeniu profesjonalnej rozmowy telefonicznej (1 godz. teorii)
X. Sposoby rozwiązywania konfliktu w kontakcie z pacjentem – klientem usługi medycznej i efektywne sposoby radzenia sobie pacjentem trudnym (2 godz. teorii, 1godz. praktyki)
XI. Obsługa programu mMedica (8 godz. praktyki)
XI. Walidacja/Egzamin końcowy (1h)
Część teoretyczna – test sprawdzający wiedzę.
Czas trwania usługi: 30 godz. w tym 10 godzin zajęć praktycznych
1 godzina zajęć = 45 min (godzina dydaktyczna).
Przerwy nie są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Walidacja jest wliczona w czas trwania usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 123,33 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 123,33 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 250,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mariola Bartusek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały opracowane przez trenerów - skrypty, notes, długopis.
Warunki uczestnictwa
- wykształcenie min. średnie
Informacje dodatkowe
Informujemy, że w Zakład Doskonalenia Zawodowego w Katowicach jest zwolniony z podatku VAT,w związku z tym koszt szkolenia netto i brutto jest identyczny (zwolniona z podatku VAT na podstawie art.43, ust.1, pkt.26,lit.a)
Adres
Adres
Przy Ośrodku bezpłatny, ogrodzony parking, w pobliżu przystanki komunikacji miejskiej.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Obiekt w pełni przystosowany do wymogów osób niepełnosprawnych ruchowo.