SoMe AI: GenAI w Social Media i stronach www w kontekście zielonych kompetencji zgodnych z ramami GreenComp - szkolenie kończące się egzaminem.
SoMe AI: GenAI w Social Media i stronach www w kontekście zielonych kompetencji zgodnych z ramami GreenComp - szkolenie kończące się egzaminem.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Internet
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do kadry zarządzającej, kierowników, techników oraz pracowników biurowych (doświadczenie na zajmowanym stanowisku nie jest wymagane), jak również osób wchodzących na rynek pracy, poszukujących pracy lub uczących się. Uczestnicy szkolenia powinni posiadać podstawowe umiejętności obsługi komputera.
Grupa docelowa to osoby planujące lub realizujące pracę w firmach z potencjałem do tworzenia zielonych miejsc pracy w sektorach takich jak rolnictwo, transport, energetyka, recykling czy inżynieria środowiskowa, głównie w woj. śląskim. Szkolenie dedykowane jest pracownikom odpowiedzialnym lub planujących wzięcie odpowiedzialności za rozwój zrównoważonych rozwiązań w swoich organizacjach.
również dla osób korzystających z projektu KIERUNEK - ROZWÓJ
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji05-02-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa POTWIERDZA PRZYGOTOWANIE do samodzielnego projektowania, tworzenia i optymalizacji treści komunikacyjnych (teksty, grafiki, wideo, www) z wykorzystaniem GenAI, zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.Uczestnik rozwija inicjatywę indywidualną (GreenComp 4.3), stosuje etykę komunikacji, tworzy odpowiedzialne treści w przestrzeni publicznej, rozumienie wpływu komunikacji na środowisko i społeczeństwo oraz promuje świadome, etyczne wykorzystanie AI w obszarze wartości SD i ESG.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Charakteryzuje rolę GenAI i LLM w projektowaniu strategii komunikacji cyfrowej, w tym w tworzeniu treści tekstowych, wizualnych i multimedialnych wspierających zrównoważony rozwój. | Kryteria weryfikacji Wymienia i opisuje główne funkcje narzędzi GenAI i LLM wykorzystywanych w komunikacji (tekst, grafika, wideo, strony www). Wyjaśnia, w jaki sposób GenAI wspiera realizację celów zrównoważonego rozwoju poprzez tworzenie treści proekologicznych i społecznie odpowiedzialnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Charakteryzuje etyczne i prawne aspekty tworzenia treści cyfrowych, w tym zasady dostępności (WCAG) i odpowiedzialności środowiskowej. | Kryteria weryfikacji Owymienia podstawowe zasady etycznego korzystania z AI (jawność, autentyczność, brak plagiatu),opisuje zasady dostępności cyfrowej (WCAG) i ich znaczenie dla różnych grup odbiorców, wskazuje konsekwencje naruszenia zasad prawa autorskiego przy generowaniu treści. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3. Wyjaśnia wpływ komunikacji cyfrowej na zachowania społeczne, środowisko i wizerunek organizacji. | Kryteria weryfikacji wyjaśnia zależności między formą przekazu a postrzeganiem organizacji,wskazuje elementy komunikacji, które mogą prowadzić do greenwashingu lub dezinformacji, charakteryzuje skutki publikacji treści cyfrowych dla odbiorców i środowiska. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 4. Projektuje strategię komunikacji w mediach społecznościowych i na stronach www z wykorzystaniem GenAI, zgodną z zasadami etyki i zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji projektuje koncepcję strategii komunikacyjnej opartą na celach ESG lub CSR,stosuje narzędzia GenAI do planowania działań komunikacyjnych, porównuje różne rozwiązania strategiczne pod kątem ich skuteczności i spójności z wartościami organizacji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 5. Tworzy treści tekstowe, graficzne i wideo z wykorzystaniem narzędzi GenAI, dostosowując je do platform społecznościowych i stron www | Kryteria weryfikacji stosuje narzędzia AI (np. ChatGPT, Canva AI) do przygotowania postów i grafik,porównuje formy i style treści na różnych platformach (FB, IG, LinkedIn), wykorzystuje techniki promptingu do personalizacji komunikatu i zgodności z SEO/UX analizuje zgodność opracowanych materiałów z zasadami dostępności cyfrowej. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 6. Ocenia skuteczność i wpływ komunikacji prowadzonej z użyciem GenAI. | Kryteria weryfikacji analizuje dane dotyczące zaangażowania odbiorców, skuteczności kampanii i wyników SEO,porównuje efekty różnych form komunikacji pod kątem oddziaływania społecznego i środowiskowego, formułuje wnioski i wdraża działania usprawniające komunikację z użyciem AI. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 7. Współpracuje z innymi przy projektowaniu i realizacji kampanii społecznych i środowiskowych z użyciem GenAI. | Kryteria weryfikacji inicjuje współpracę przy opracowywaniu koncepcji komunikacji opartej na wartościach ESG,wykorzystuje narzędzia GenAI do wspierania procesów zespołowych (np. wspólne planowanie, tworzenie materiałów, analiza efektów), komunikuje swoje pomysły i sugestie w sposób konstruktywny, wspierający atmosferę zaufania i współodpowiedzialności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 8. Komunikuje się w sposób odpowiedzialny i etyczny, promując wartości zrównoważonego rozwoju w środowisku zawodowym i online. | Kryteria weryfikacji komunikuje się z różnymi grupami odbiorców, dostosowując język i formę przekazu do ich potrzeb,wspiera pozytywną atmosferę współpracy i dialogu, motywuje innych do podejmowania działań prospołecznych i proekologicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 9. Motywuje i wspiera innych w realizacji działań komunikacyjnych opartych na wartościach etycznych i społecznych. | Kryteria weryfikacji wspiera współpracowników w rozwijaniu odpowiedzialnych praktyk komunikacyjnych z użyciem GenAI,inspiruje innych do tworzenia treści zwiększających świadomość społeczną i ekologiczną, buduje relacje sprzyjające długofalowemu zaangażowaniu i współodpowiedzialności w komunikacji cyfrowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 10. Charakteryzuje zasady odpowiedzialnej komunikacji środowiskowej oraz jej wpływ na postawy społeczne, wykorzystując wiedzę o wartościach zrównoważonego rozwoju, myśleniu systemowym i scenariuszach przyszłości. | Kryteria weryfikacji wymienia wartości zrównoważonego rozwoju istotne w komunikacji środowiskowej,opisuje wpływ komunikacji cyfrowej na postawy społeczne i środowiskowe, wyjaśnia znaczenie rzetelności i unikania greenwashingu, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 11. Wdraża działania prośrodowiskowe w treściach cyfrowych z użyciem GenAI, projektując strategie, posty i harmonogramy wspierające odpowiedzialne wybory odbiorców. | Kryteria weryfikacji projektuje strategie komunikacji z elementami odpowiedzialności środowiskowej,tworzy posty, CTA i treści wizualne wspierające zmianę społeczną i środowiskową, modyfikuje treści na podstawie analizy ich wpływu społecznego i środowiskowego. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się 12. Wspiera współpracowników w projektowaniu i komunikowaniu inicjatyw środowiskowych z użyciem GenAI, budując narracje JA–MY–SPOŁECZEŃSTWO i wzmacniając wspólne działanie. | Kryteria weryfikacji inicjuje współpracę przy opracowywaniu koncepcji komunikacji opartej na wartościach zrównoważonego rozwoju,uwzględnia różne perspektywy odbiorców, dbając o wspólne działanie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills (jest instytucją certyfikującą wpisaną do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji pod numerem: 25704)
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills (jest instytucją certyfikującą wpisaną do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji pod numerem: 25704)
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Szkolenie prowadzi do nabycia Zielonej Kompetencji GreenComp w obszarze 4.3 „Indywidualna inicjatywa” w zawodzie Specjalista ds. Sztucznej Inteligencji z elementami social media
Nabyta kompetencja mieści się w obszarze 4 - Działanie na rzecz zrównoważonego rozwoju
Zakres kompetencji 4.3 w ramach GreenComp: Szkolenie obejmuje rozwijanie kompetencji w zakresie tworzenia i wdrażania strategii komunikacyjnych w mediach społecznościowych z wykorzystaniem generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI), osadzonych w kontekście zrównoważonego rozwoju. Program kształtuje myślenie systemowe, czyli umiejętność analizowania złożonych systemów społecznych, technologicznych i środowiskowych. Uczestnicy nauczą się identyfikować wzajemne relacje między komunikacją, technologią, organizacją a otoczeniem społecznym i ekologicznym. Kompetencja ta wspiera podejmowanie świadomych decyzji komunikacyjnych z uwzględnieniem długofalowych skutków: lokalnie i globalnie.
Kompetencja ta jest kluczowa dla podejmowania decyzji, które wspierają zrównoważony rozwój.
___________________________
Program obejmuje zarówno aspekty techniczne, takie jak tworzenie i edycja treści tekstowych, graficznych i wideo z wykorzystaniem narzędzi GenAI, optymalizacja grafik pod kątem SEO i UX, automatyzacja publikacji oraz analiza skuteczności działań komunikacyjnych, jak i aspekty strategiczne — projektowanie kampanii społecznych i CSR, planowanie komunikacji ESG, budowanie narracji marki w kontekście Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDG) oraz wdrażanie etycznych standardów komunikacji cyfrowej.
Uczestnicy analizują pełny cykl życia treści cyfrowych – od planowania i prompt designu, przez generowanie i publikację, po ewaluację efektów i doskonalenie komunikacji z wykorzystaniem danych i narzędzi AI.
Szczególny nacisk położony jest na:
- dostępności treści cyfrowych (dostosowanie do potrzeb różnych użytkowników),
- etycznym wykorzystaniu GenAI w komunikacji,
- przeciwdziałaniu greenwashingowi,
- aktywizowaniu społeczności wokół działań prośrodowiskowych i społecznych,
- wdrażaniu realnych zmian komunikacyjnych wspierających transformację ekologiczną i społeczną.
Efekty uczenia się są zaprojektowane w sposób precyzyjny i mierzalny zgodnie z wymaganiami FESL.10.17 - obejmują:
- tworzenie treści z pomocą GenAI zgodnych z zasadami ESG i GOZ,
- planowanie dostępnej i inkluzywnej komunikacji cyfrowej,
- projektowanie kampanii CSR z rzeczywistym wpływem,
- analizę wpływu treści cyfrowych na środowisko, odbiorców i społeczności lokalne.
Szkolenie nie ogranicza się do deklaratywnych postaw. Uczestnicy realizują konkretne zadania komunikacyjne i techniczne, ucząc się, jak realnie używać AI i social mediów i strony www do poprawy sytuacji społecznej, środowiskowej i organizacyjnej w swoim otoczeniu.
__________________________
Program został zaprojektowany dla szerokiego środowiska biznesowego i edukacyjnego. Uczestnicy zdobędą praktyczne umiejętności łączenia generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) z celami zrównoważonego rozwoju w kontekście pracy swojej organizacji.
PROGRAM
Dzień 1 (8h): STRATEGIA I PLANOWANIE Z WYKORZYSTANIEM AI
- Wprowadzenie - Komunikacja i AI w służbie zmiany społecznej
- Social Media jako narzędzie wpływu społecznego i środowiskowego.
- Globalne i lokalne wyzwania: kryzys klimatyczny, dezinformacja, wykluczenie cyfrowe.
- Rola komunikacji cyfrowej w kształtowaniu postaw, w tym prośrodowiskowych.
- Wsparcie AI w projektowaniu i realizacji komunikacji środowiskowej mobilizującej do działań środowiskowych, budującą inicjatywę i angażującą społeczność.
- Strategia i spójność komunikacji - budowanie koncepcji z pomocą AI dla zrównoważonej zmiany
- Strategia, a plan działań w komunikacji opartej na wartościach zrównoważonego rozwoju
- Tworzenie person z analizą postaw i barier środowiskowych. – wykorzystanie AI do generowania insightów
- „Co chcemy zmienić i dla kogo?” – inicjowanie pozytywnych zmian środowiskowych.
- Projektowanie filarów komunikacyjnych wspierających odpowiedzialność środowiskową.
- Storytelling prezentujący scenariusze przyszłości związane z SD.
- Spójny, dostępny język komunikacji dla treści środowiskowych i społecznych.
- Styl komunikacji a relacje z użytkownikiem – wyjaśnianie skutków codziennych wyborów.
- AI w opowiadaniu zaangażowanych historii inicjatyw środowiskowych.
- Mapowanie działań w modelu JA–MY–SPOŁECZEŃSTWO w kontekście inicjowania działań środowiskowych.
- Zadanie praktyczne – 3 propozycje strategii komunikacji z elementami odpowiedzialnej komunikacji środowiskowej
- Kalendarz działań na rzecz zmiany - nie tylko publikacji
- Content calendar z treściami wspierającymi wartości SD.
- Algorytmy platform a tematyka odpowiedzialnych praktyk środowiskowych i społecznych (dostosowanie częstotliwości, formy i tematyki)
- Komunikacja wokół wydarzeń i lokalnych inicjatyw, w tym akcji edukacyjnych.
- AI w projektowaniu kampanii edukacyjnych i wyjaśnianiu skutków środowiskowych wyborów.
- Serie treści promujące działania prospołeczne np.: odpowiedzialne korzystanie z zasobów i ograniczanie marnotrawstwa
- Zadanie praktyczne - 30-dniowy kalendarz treści z elementami edukacji o SD.
- Pomysły na posty i generowanie contentu z AI — tworzenie treści inspirujących do wspólnego działania i odpowiedzialnych wyborów.
- Jak zatrzymać uwagę w pierwszych 3 sekundach – treści o odpowiedzialności środowiskowej.
- Angażowanie odbiorców w działania (wyzwania, petycje) z motywatorami prośrodowiskowymi.
- AI jako kreator historii i CTA pokazujących konsekwencje wyborów środowiskowych.
- Pomysły z trendów SD i odpowiedzialności środowiskowej.
- ChatGPT jako asystent kreatywny przy planowaniu zielonych narracji: teksty, CTA, hashtagi.
- Współpraca z narzędziami tworzącymi treści zgodne z długofalowymi trendami GreenComp (Perplexity, Gemini, Canva).
- Zadanie praktyczne - v3 posty promujące odpowiedzialność środowiskową.
- Dostępność cyfrowa + etyka AI w działaniach społecznych
- Jak nasze treści mogą wykluczać (język, forma, dostępność) i ograniczać dostęp do przekazu (GreenComp 1.2)
- Etyczne AI a rzetelność treści i unikanie greenwashingu.
- Dostępność treści SD: tekst alternatywny, kontrast, formatowanie, subtitles.
- Zasady etycznego korzystania z AI w komunikacji o wyzwaniach środowiskowych.
- AI a prawo autorskie w materiałach edukacyjnych dotyczących SD.
- Zadanie praktyczne - ocena posta pod kątem dostępności i rzetelności przekazu SD.
Dzień 2 (8h): TWORZENIE TREŚCI W PRAKTYCE: TEKSTY, GRAFIKI, WIDEO
1.Pisanie angażujących postów - AI i copywriting dla odpowiedzialnej komunikacji
- Różnice FB/IG/LinkedIn: ton, forma, cel w komunikacji budującej odpowiedzialne postawy.
- Posty inspirujące i zachęcające do działań społecznych i środowiskowych.
- AI do tworzenia języka bliskiego odbiorcy i wzmacniającego poczucie sprawczości.
- Higiena promptowania: bezpieczeństwo i etyczne użycie danych.
- Konstrukcja narracji prowadzących odbiorcę do świadomych wyborów.
- Blog jako narzędzie edukacji, budowania świadomości ekologicznej i zmiany prospołecznej.
- Szablony i prompty AI wspierające przygotowanie treści odpowiedzialnych społecznie
- Treści zgodne z SEO i narracją marki wspierającą cele zrównoważonego rozwoju
- Optymalizacja nagłówków, opisów i FAQ wzmacniających przekaz działań środowiskowych - treści, które sprzedają
- UX content budujący zaufanie i odpowiedzialność komunikacji.
- Zadanie praktyczne - 1 post na każdą platformę + blog z jasnym CRA wzmacniającym narrację JA–MY–SPOŁECZEŃSTWO.
2. Hashtagi, CTA, mikroteksty - mikrodziałania, makroefekty dla angażowania odbiorców
- Hashtagi i CTA wspierające inicjatywy społeczne i środowiskowe.
- Bio spójne z misją, wartościami i kierunkiem działań.
- Analiza i dobór hashtagów zwiększających zasięg komunikacji odpowiedzialnej.
- CTA mobilizujące odbiorców do zaangażowania.
- Zadanie praktyczne - bio + zestaw hashtagów przygotowany z pomocą asystenta AI, promujące narrację JA–MY–SPOŁECZEŃSTWO w działaniach społecznych i środowiskowych
3.Treści wizualne wspierające działania społeczne
- Edukacja w obszarach społecznych i środowiskowych z wykorzysatniem grafiki i wideo jako narzędzi mobilizacji społecznej
- Przykłady kampanii NGO, lokalnych inicjatyw prezentujących odpowiedzialne praktyki oraz sposoby angażowania społeczności.
- AI do tworzenia materiałów do kampanii edukacyjnych i kampanii CSR wspierających wartości zrównoważonego rozwoju.
- Wprowadzenie do narzędzia Canva AI do projektowania wizualnych narracji o zmianie
- Formatowanie zgodne z platformą (reels, stories, carousels) w komunikacji nastawionej na angażowanie społeczności.
4.Edycja, optymalizacja i publikacja treści wspierających wspólne działanie
- Od zasięgu do działania: mierzenie realnego wpływu treści.
- AI w monitorowaniu zaangażowania i odbioru społecznego.
- Checklisty: czytelność, dostępność, spójność przekazu z wartościami SD.
- Harmonogram publikacji: zautomatyzowane publikacji wspierających działania społeczne i środowiskowe (Meta).
- Analiza skuteczności treści na podstawie danych - aby lepiej wspierać działania społeczne i środowiskowe.
- Google Analytics i Search Console w optymalizacji komunikacji wspierającej zmianę społeczną i środowiskową
- Dane → wnioski → działania wzmacniające świadomą i odpowiedzialną komunikację społeczną i środowiskową
5. Podsumowanie, feedback, konsultacje
- Podsumowanie kluczowych narzędzi i metod.
- Q&A
6.Egzamin końcowy:
- Test teoretyczny dotyczący łączenia wykorzystania AI z celami zrównoważonego rozwoju (30 minut)
- Test teoretyczny obejmujący zagadnienia GenAI i LLM (45 minut)
W trakcie każdego dnia szkolenia (nie krótszego niż 8h) zaplanowano jedną dłuższą przerwę 30 minutową w okolicach godziny 13:00 lub 14:00oraz dwie/trzy przerwy kawowe około 10minutowe.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wprowadzenie - Komunikacja i AI w służbie zmiany społecznej (wykład "na żywo" - współdzielony ekran) | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Strategia i spójność komunikacji - budowanie koncepcji z pomocą AI dla zrównoważonej zmiany(wykład "na żywo, ćwiczenia - współdzielony ekran) | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Przerwa (wszystkie przerwy wliczone są w czas usł. rozwojowej) | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Kalendarz działań na rzecz zmiany - nie tylko publikacji (wykład "na żywo, ćwiczenia - współdzielony ekran) | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Przerwa | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:40 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Pomysły na posty i generowanie contentu z AI — tworzenie treści inspirujących do wspólnego działania i odpowiedzialnych wyborów. (wykład "na żywo, ćwiczenia - współdzielony ekran) | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Dostępność cyfrowa + etyka AI w działaniach społecznych (wykład "na żywo, ćwiczenia - współdzielony ekran) | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Pisanie angażujących postów - AI i copywriting dla odpowiedzialnej komunikacji (wykład "na żywo, ćwiczenia - współdzielony ekran) | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Hashtagi, CTA, mikroteksty - mikrodziałania, makroefekty dla wspólnego działania (wykład "na żywo, ćwiczenia - współdzielony ekran) | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Przerwa | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Treści wizualne wspierające działania społeczne (wykład "na żywo, ćwiczenia - współdzielony ekran) | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Przerwa | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Edycja, optymalizacja i publikacja treści wspierających wspólne działanie (ćwiczenia - współdzielony ekran) | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:50 | Liczba godzin 00:50 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Podsumowanie, feedback, konsultacje (dyskusja) | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:50 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja: Przygotowanie do egzaminu i egzaminy końcowe (testy) | Prowadzący Adrianna Aftańska | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 263,16 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 263,16 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 328,95 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 328,95 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 307,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 307,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 307,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 307,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Adrianna Aftańska
Trener posiada doświadczenie oraz kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Posiada również doświadczenie oraz kwalifikacje w obszarze zielonych kompetencji nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe zostaną udostępnione na szkoleniu: pliki ćwiczeń przygotowane w dowolnym formacie.
___________________________
Warunki organizacyjne:
- szkolenie organizowane w formie wykładowej (20-30%) i praktycznej (70-80%), w tym przewidziane są m.in. prace indywidualne, prace w grupach, warsztaty, wykłady interaktywne, studia przypadków, symulacje biznesowe.
- każdy uczestnik na czas szkolenia otrzymuje dostępy do płatnych wersji narzędzi takich jak: Chat GPT, SORA, Midjourney,
- każdy uczestnik otrzymuje link z dostępem do dedykowanej platformy na której odbywa się szkolenie.
___________________________
W ostatnich godzinach kursu zostaną przeprowadzone zewnętrzne egzaminy w standardzie MY PERSONALITY SKILLS® potwierdzające:
1. nabycie kwalifikacji zawodowej: specjalista ds. sztucznej inteligencji.
2. nabycie zielonej kompetencji: 4.3 „Indywidualna inicjatywa” w ramach Europejskiej Ramy Kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju GreenComp.
Fundacja MY PERSONALITY SKILLS® jest częścią EIT Climate-KIC Unii Europejskiej.
Osiągnięte efekty uczenia się pozwolą uczestnikom szkolenia nie tylko na zdobycie wiedzy i umiejętności technicznych związanych z GenAI i LLM, ale także na rozwinięcie kompetencji w zakresie Indywidualna inicjatywa.
Certyfikaty zostaną przesłane do uczestników pocztą tradycyjną po pozytywnej weryfikacji wyników egzaminów.
_________________________________________
Uczestnicy zdobędą kwalifikacje w zakresie:
- projektowania i wdrażania strategii komunikacji w mediach społecznościowych i na stronach www z wykorzystaniem narzędzi GenAI, w tym tworzenia promptów strategicznych (prompt design) wspierających planowanie kampanii,
- tworzenia i optymalizacji treści tekstowych, graficznych i wideo generowanych przez AI, z uwzględnieniem zasad SEO, UX i dostępności cyfrowej,
- planowania, realizacji i ewaluacji kampanii społecznych i środowiskowych opartych na wartościach ESG i zrównoważonego rozwoju,
- etycznej i odpowiedzialnej komunikacji cyfrowej, obejmującej ochronę danych, unikanie greenwashingu oraz promowanie postaw prospołecznych i proekologicznych w środowisku online,
- analizy skuteczności komunikacji i doskonalenia działań promocyjnych z wykorzystaniem danych z narzędzi AI (np. Google Analytics, Meta, Canva AI, ChatGPT) w celu zwiększania rzeczywistego wpływu społecznego i środowiskowego.
Szkolenie jest zgodne z europejskimi ramami kompetencji zielonych GreenComp, a także wspiera uczestników w wdrażaniu realnych działań komunikacyjnych, nie tylko na poziomie planowania, ale przede wszystkim na poziomie transformacji praktyk komunikacyjnych w stronę bardziej etycznych, inkluzywnych i zrównoważonych.
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do projektowania, tworzenia i wdrażania strategii komunikacji w mediach społecznościowych i www z wykorzystaniem generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI), w sposób wspierający zrównoważony rozwój, odpowiedzialność społeczną (CSR) i środowiskową (ESG), a także zasady dostępności cyfrowej (WCAG).
Uczestnicy nauczą się praktycznego stosowania GenAI do tworzenia dostępnych, etycznych i spójnych treści cyfrowych, służących realnemu wpływowi społecznemu i środowiskowemu. Szkolenie rozwija umiejętność komunikowania wartości organizacji w duchu gospodarki obiegu zamkniętego, sprawiedliwości społecznej, odpowiedzialnego marketingu oraz ograniczania negatywnego wpływu działalności komunikacyjnej w kanałach cyfrowych.
_______________________________________________________________________
Program szkolenia został dostosowany tak, aby wyraźnie odnosić się do czterech obszarów kompetencji zrównoważonego rozwoju GreenComp. PROGRAM PIKP „GenAI w SoMe” uwzględnia:
1. Urzeczywistnianie wartości dotyczących zrównoważonego rozwoju (GreenComp 1.1–1.3)
Podczas szkolenia uczestnicy poznają etyczne aspekty wykorzystania sztucznej inteligencji w komunikacji społecznej i marketingowej. Omawiane są zagadnienia odpowiedzialnego projektowania treści, przeciwdziałania dezinformacji i greenwashingowi oraz kształtowania przekazów wspierających sprawiedliwość społeczną i ochronę środowiska. Dyskusje dotyczą również roli komunikacji cyfrowej w promowaniu postaw prospołecznych i proekologicznych, co odpowiada kompetencjom GreenComp z obszaru 1 – docenianie zrównoważonego rozwoju, wspieranie sprawiedliwości społecznej i troska o przyrodę.
2. Akceptowanie złożonego charakteru zrównoważonego rozwoju (GreenComp 2.1–2.3)
Szkolenie rozwija myślenie systemowe (2.1), ucząc uczestników identyfikowania relacji między technologią, organizacją, społeczeństwem i środowiskiem. W trakcie ćwiczeń uczestnicy analizują powiązania między strategią komunikacji, wartościami marki i jej wpływem społecznym. Rozwijają również kompetencję krytycznego myślenia (2.2), oceniając rzetelność treści generowanych przez AI, oraz formułowania problemów (2.3) – rozpoznając wyzwania etyczne i środowiskowe w komunikacji cyfrowej. Jednocześnie uczestnicy uczą się krytycznie oceniać cały cykl życia treści cyfrowych (GreenComp 2.2–2.3), aby planować działania komunikacyjne w sposób zrównoważony.
3. Wizualizacja zrównoważonej przyszłości (GreenComp 3.1–3.3)
- Uczestnicy rozwijają kompetencje przewidywania i projektowania przyszłości komunikacji w duchu zrównoważonego rozwoju. W ramach warsztatów tworzą strategie i kampanie społeczne oparte na narracjach przyszłości (3.1 „umiejętność przewidywania przyszłości”), dostosowują komunikację do zmieniających się warunków społecznych i technologicznych (3.2 „zdolność adaptacji”), a także eksperymentują z kreatywnymi formami przekazu (3.3 „myślenie eksploracyjne”). W ten sposób uczą się wykorzystywać generatywną AI do planowania długofalowych działań wspierających pozytywne zmiany społeczne i środowiskowe.
_______________________
Szkolenie rozwija trzy kluczowe kompetencje transformacyjne:
- Inicjatywę indywidualną - poprzez tworzenie i publikację treści mobilizujących do zmiany,
- Wspólne działanie - poprzez projektowanie kampanii społecznych i środowiskowych,
- Sprawczość polityczną - poprzez angażowanie społeczności i wywieranie wpływu na otoczenie.
Program koncentruje się na praktycznym wykorzystaniu GenAI do projektowania treści, grafik, harmonogramów publikacji oraz kampanii opartych na wartościach. Uczestnicy poznają narzędzia umożliwiające szybkie tworzenie treści zgodnych z celami SD (Sustainable Development), ESG (Environmental, Social, Governance) oraz zasadami GOZ (gospodarki obiegu zamkniętego).
Szczególny nacisk położony jest na cyfrową dostępność treści, odpowiedzialne wykorzystanie technologii oraz etykę komunikacji w kontekście środowiskowym i społecznym.
_______________________
PROJEKT GRUPOWY:
Szkolenie ma charakter interaktywny – uczestnicy przez cały czas aktywnie angażują się w ćwiczenia praktyczne (grupowe i indywidualne) oraz dyskusje. Bloki tematyczne zawierają elementy pracy warsztatowej, co umożliwia natychmiastowe zastosowanie wiedzy w praktyce i sprzyja wymianie doświadczeń.
Projekt grupowy stanowi kluczowy element szkolenia, w którym uczestnicy wspólnie opracowują koncepcję odpowiedzialnej komunikacji w mediach społecznościowych i na stronach www, wykorzystując narzędzia GenAI (ChatGPT, Canva AI, narzędzia analityczne) do tworzenia treści, harmonogramów oraz strategii działań. Praca projektowa pozwala na praktyczne rozwijanie kompetencji GreenComp w obszarach: urzeczywistniania wartości zrównoważonego rozwoju, myślenia systemowego, wizualizacji przyszłości oraz indywidualnej inicjatywy.
Podczas zespołowego tworzenia strategii uczestnicy analizują wpływ treści cyfrowych na zachowania odbiorców, formułują działania prośrodowiskowe oraz projektują narracje JA–MY–SPOŁECZEŃSTWO, które mobilizują społeczność do podejmowania odpowiedzialnych działań. Zajmują się również rozpoznawaniem barier środowiskowych i społecznych, a następnie tworzą komunikaty i materiały edukacyjne wspierające odpowiedzialne wybory.
W ramach projektu grupa wykorzystuje narzędzia GenAI do generowania pomysłów, strukturyzowania treści, tworzenia grafik oraz analizowania potencjalnego wpływu komunikacji. Uczestnicy uczą się, jak planować komunikację opartą na wartościach SD, jak unikać greenwashingu oraz jak tworzyć treści dostępne cyfrowo (WCAG). Dzięki temu projekt rozwija zarówno kompetencje komunikacyjne i cyfrowe, jak i postawy wspierające zieloną transformację cyfrową.
Efektem prac projektowych jest mini-strategia kampanii lub inicjatywy środowiskowej w kanałach SoMe i www, oparta na danych, wartościach zrównoważonego rozwoju oraz analizie zachowań odbiorców. Uczestnicy prezentują wyniki w formie krótkiej prezentacji i materiałów cyfrowych, co wzmacnia indywidualną inicjatywę, odpowiedzialne działanie oraz świadome wykorzystanie technologii AI w codziennej pracy.
__________________________________________________________________________________________
Fundacja MY PERSONALITY SKILLS realizuje procesy walidacji i certyfikacji kwalifikacji rynkowych poza Zintegrowanym Systemem Kwalifikacji, zgodnie z art. 2 pkt 22 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji. Walidacja i certyfikacja prowadzone są na podstawie wewnętrznych procedur jakości Fundacji, zgodnych z wytycznymi krajowymi i europejskimi, obejmującymi niezależność oceniających, standaryzację procesu oraz weryfikację efektów uczenia się.
__________________________________________________________________________________________
Zwolnienie na podstawie §3 ust.1 pkt 14 Rozp. Min. Finansów z 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług i warunków stosowania tych zwolnień
Warunki uczestnictwa
ukończone 18 lat
Informacje dodatkowe
Przerwy wliczone są w czas usługi rozwojowej.
Walidacja wlicza się w czas trwania usługi rozwojowej.
Szkolenie jest prowadzone w godzinach zegarowych.
Proces walidacji:
- proces walidacji efektów zostanie przeprowadzony w formie testu teoretycznego oraz analizy dowodów i deklaracji
- instytucją prowadząca walidację i certyfikację jest Fundacja My Personality Skills
Zewnętrzny egzamin w standardzie MY PERSONALITY SKILLS® odbędzie się w formie zdalnej (on-line) w czasie rzeczywistym.
________________________
Frekwencja uczestnictwa stanowi 80% obecności.
Szkolenie będzie trwało 16 godzin zegarowych.
Informujemy o możliwości wizyty monitoringowej usługi.
W przypadku nieoczekiwanych sytuacji prosimy o kontakt.
Adres
biuro@pikp.pl
Polski Instytut Kompetencji Przyszłości
ul. Tadeusza Kościuszki 341
40-690 Katowice
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe :
- łącze internetowe – preferowane łącze szerokopasmowe lub bezprzewodowe ((kablówka, światłowód, szybkie LTE, 5G). Minimalne wymagania (typu łącze 3G/4G lub jakiekolwiek szerokopasmowe) oznaczają dolny próg wejścia – na takim łączu da się połączyć z platformą, ale komfort może być różny.
- głośnik i mikrofon
- kamerka internetowa (wbudowana lub plug-in)
- System operacyjny: macOS, Windows 10, Windows 8 lub 8.1, Windows 7, Windows XP with SP3 lub późniejsza
Można korzystać na tablecie i urządzeniach mobilnych.
Przeglądarki:
- Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
- Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+, Edge 12+
- Linux: Firefox 27+, Chrome 30+, Edge 12+
- Rekomendujemy przeglądarkę Chrom lub Edge 12+
E-MAILEM OTRZYMASZ ZAPROSZENIE.
Aby rozpocząć udział w zajęciach kliknij na otrzymany link –system połączy Cię z dedykowaną platformą szkoleniową (Click Meeting / Teams / Zoom).
Link jest ważny przez cały okres trwania szkolenia.
PIKP, jako Dostawca Usług, zapewnia niezbędne wymagania techniczne i informacje potrzebne do realizacji usługi.