KSeF w praktyce 2025/2026 Logowanie, tokeny i wystawianie faktur krok po kroku - KURS
KSeF w praktyce 2025/2026 Logowanie, tokeny i wystawianie faktur krok po kroku - KURS
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Grupa docelowa usługi
Usługa adresowana jest do do pracowników działów księgowości i finansowych, osób odpowiedzialnych za fakturowanie, informatyków zajmujących się wdrożeniem KSeF, właścicieli firm i osób zarządzających.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek-Rozwój.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i/lub dla Uczestników Projektu "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji02-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "KSeF w praktyce 2025/2026 Logowanie, tokeny i wystawianie faktur krok po kroku - KURS" przygotowuje uczestników do efektywnego korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się W wyniku odbytego kursu uczestnik:posługuje się wiedzą i umiejętnościami z zakresu refektywnego korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF): | Kryteria weryfikacji 1. Definiuje istotę Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).2. Charakteryzuje zasady funkcjonowania KSeF. 3. Wykonuje czynności związane z Krajowym Systemem e-Faktur (KSeF). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Obok wiedzy i umiejętności zawodowych osoba uczestnicząca w kursiePosiada odpowiednie kompetencje personalne i społeczne: | Kryteria weryfikacji 1. Definiuje potrzebę poszerzania i pogłębiania wiedzy oraz nabywania nowych umiejętności. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych, tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut, łącznie 7 godzin dydaktycznych.
Planowane przerwy w trakcie zajęć: 11:15-11:30, 13:45-14:00. Przerwy nie są wliczone w godziny zajęć usługi. Liczba godzin zajęć praktycznych: 4 godziny lekcyjne , liczba godzin zajęć teoretycznych: 3 godziny lekcyjne, w tym praca kontrolna.
Wykładowca ma prawo zmienić godziny przerw, jeśli wymaga tego proces dydaktyczny (np. rozpoczęte ćwiczenie) lub na życzenie większości uczestników kursu (zmęczenie, większa trudność treści kształcenia).
2. Grupa docelowa usługi: Usługa adresowana jest do głównych księgowych, pracowników działów podatkowych, księgowych, przedsiębiorców, właścicieli biur rachunkowych i ich pracowników, biegłych rewidentów, doradców podatkowych oraz osób zainteresowanych praktycznymi aspektami rozliczania krajowych i zagranicznych podróży służbowych.
3. Zakres tematyczny usługi:
1) Faktury wprowadzenie
a) definicja faktury, znaczenie faktury w rozliczeniu podatku VAT,
b) przepisy ustawy o VAT regulujące zasady wystawiania faktur,
2) Zasady i terminy wystawiania faktur
a) na kim spoczywa obowiązek wystawienia faktury i w jakich sytuacjach,
b) „pusta faktura” i jej skutki, sytuacje w jakich dopuszcza się „anulowanie” faktury,
c) refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu,
d) faktury dokumentujące otrzymanie zaliczki, zadatku, przedpłaty,
e) dokumentowanie importu usług, ZT-K oraz WNT
f) elementy jakie winna zawierać faktura
g) terminy wystawiania faktur, (zasady ogólne, wyjątki),
h) sposoby i terminy korygowania wystawionych faktur (uzgodnienia),
i) faktura korygująca a nota korygująca, zbiorcza faktura korygująca,
j) duplikat faktury, faktury do paragonów, dokumenty uznawane za faktury,
k) faktury wystawiane w walucie obcej – zasady stosowania kursów walut,
l) sankcje za wadliwe lub nierzetelne wystawianie faktur
3) Data faktury a data powstania obowiązku podatkowego,
a) obowiązek podatkowy na zasadach ogólnych,
b) szczególne przypadki powstawania obowiązku podatkowego,
c) obowiązek podatkowy dla usług finansowych, usług komisu, urzędówki,
4) KSeF,
a) zasady funkcjonowania KSeF, aplikacja podatnika, mikrofirma, aplikacja mobilna,
- terminy wprowadzenia obowiązkowego KSeF,
- jakie podmioty nie mają obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych,
- podmioty z siedzibą poza Polską a KSeF,
- faktury pro-forma, noty korygujące a KSeF,
- wysyłka wsadowa i interaktywna,
- tryb off-line (certyfikat wystawcy faktury),
b) transakcje objęte obowiązkiem fakturowania w ramach KSeF,
- sprzedaż dla konsumentów,
- „autofakturowanie”,
- eksport, WDT, sprzedaż poza granicami Polski,
- procedura OSS i SME,
c) definicja faktury ustrukturyzowanej,
- moment sporządzenia, wystawienia i otrzymania faktury w ramach KSeF,
- wystawianie faktur i faktur korygujących w KSeF (schema Fa (1), Fa (2), Fa (3)),
- pola obligatoryjne i fakultatywne,
- „załącznik” – schema Fa (3),
- status faktury wystawionej poza KSeF,
- możliwość wizualizacji faktury ustrukturyzowanej (np. w pdf.),
- anulowanie faktury, duplikat a KSeF,
- płatności w tym płatności zbiorcze,
- numer KSeF faktury, w jakich sytuacjach należy się nim posługiwać,
- kursy walut w przypadku faktur wystawianych w walucie obcej,
d) uprawnienia osób upoważnionych do pracy w KSeF,
- sytuacje w których podmiot ma obowiązek przekazania informacji o osobie administrującej systemem KSeF w firmie organom podatkowym, (druk ZAW-Fa),
- rodzaje uprawnień i sposób ich nadawania,
- sposoby identyfikacji w systemie, (tokeny),
- identyfikacja podmiotów zależnych (grupy VAT, JST), )
- ustawienia dostępu do KSeF dla pracowników podatnika oraz podmiotów z zewnątrz,
- sposób generowania tokenów,
e) postępowanie w przypadku awarii systemu,
- brak dostępu do systemu z winy systemu,
-braku dostępu do systemu z winy podatnika,
- w jakich sytuacjach należy oznaczyć fakturę kodem QR, jaki jest termin jej wystawienia i otrzymania,
f) informacje ogólne,
- faktury VAT RR i ich korekty w ramach KSeF,
- KSeF a termin zwrotu nadwyżki podatku naliczonego nad należnym,
- zmiana sposobu rozliczania faktur korygujących zmniejszających sprzedaż (dotyczy sprzedającego i kupującego),
- archiwizowanie faktur,
- wystawienie przykładowej faktury w systemie testowym KSeF np. faktura dla podmiotu zagranicznego, faktura w walucie obcej,
- sankcje za naruszenie obowiązków dotyczących wprowadzenia KSeF,
- JPK a KSeF,
- termin odliczenia podatku z faktury ustrukturyzowanej
g) na co zwracać uwagę przy wprowadzaniu KSeF w firmie,
- zespół,
- przegląd procedur w zakresie zakupów i sprzedaży,
- przegląd informacji przekazywanych na fakturach,
- wybór metody wystawienia faktur,
- analiza stosowanego systemu pod kątem przydatności,
- testy systemu.
4. Warunki organizacyjne kursu:
- proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie zajęć wykładowo-seminaryjnych z ćwiczeniami praktycznymi ONLINE, polegających na zdalnym, w czasie rzeczywistym, interaktywnym spotkaniu video z wykładowcą, do którego otrzymują Państwo dostęp za pośrednictwem programu/aplikacji MS Teams,
- uczestnik dysponuje samodzielnym stanowiskiem komputerowym lub urządzeniem mobilnym, z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem, które zapewnia we własnym zakresie,
- uczestnik przed zajęciami otrzymuje dane do logowania się (login i hasło) do konta w aplikacji MS Teams, które ważne jest przez cały okres trwania kursu.
5.Posiadamy certyfikat jakości SUS 2.0.
6.Walidacja: formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych oraz zaliczenie pracy kontrolnej w postaci testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie.
7.Podstawą do rozliczenia usługi realizowanej w formie zdalnej lub zdalnej w czasie rzeczywistym jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 KSeF w praktyce 2025/2026 Sposób realizacji zajęć: ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący DARIUSZ POLAKOWSKI | Data realizacji zajęć 09-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Przerwa (nie jest wliczona w czas usługi) | Prowadzący DARIUSZ POLAKOWSKI | Data realizacji zajęć 09-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 KSeF w praktyce 2025/2026 Sposób realizacji zajęć: ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący DARIUSZ POLAKOWSKI | Data realizacji zajęć 09-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Przerwa (nie jest wliczona w czas usługi) | Prowadzący DARIUSZ POLAKOWSKI | Data realizacji zajęć 09-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 KSeF w praktyce 2025/2026 Sposób realizacji zajęć: ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący DARIUSZ POLAKOWSKI | Data realizacji zajęć 09-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Praca kontrolna w postaci testu udostępnionego za pomocą aplikacji Microsoft Forms. Sposób realizacji zajęć: test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący DARIUSZ POLAKOWSKI | Data realizacji zajęć 09-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 444,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 444,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 63,43 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 63,43 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
DARIUSZ POLAKOWSKI
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne w formie prezentacji, konspektów przygotowane przez wykładowcę, które są udostępniane w formie elektronicznej.
Wszelkie ogólnodostępne powstające w trakcie zajęć materiały oraz linki do materiałów źródłowych są umieszczane bezpośrednio na platformie internetowej.
Warunki uczestnictwa
Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę doskonalenia zawodowego oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej.
Dodatkowym warunkiem uczestnictwa w usłudze jest zapisanie się na kurs przez stronę wroclaw.skwp.pl oraz podpisanie Oświadczenia przez uczestnika zawierające jego zobowiązanie wobec Dostawcy usługi.
Informacje dodatkowe
Kurs obejmuje 7 godzin lekcyjnych.
SPOSÓB I FORMA ZALICZENIA:
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych oraz zaliczenie pracy kontrolnej. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2175) oraz zaświadczenie o ukończeniu usługi rozwojowej.
Zawarto regulamin współpracy i rozliczania usług z WUP Kraków w ramach projektu "Małopolski Pociąg do Kariery" oraz "Nowy Start w Małopolsce z EURESem".Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój.
Stowarzyszenie Księgowych w Polsce jako instytucja szkoleniowa zwolniona jest z podatku VAT. Podstawa zwolnienia: art.43.ust.1 pkt 26a
Formą zaliczenia kursu dla osób korzystających z dofinansowania jest obecność na minimum 80% zajęć.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
a) kurs realizowany jest w formie zajęć ONLINE, polegających na zdalnym, w czasie rzeczywistym, interaktywnym spotkaniu video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji MS Teams.
b) uczestnik dysponuje samodzielnym stanowiskiem komputerowym lub urządzeniem mobilnym, z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem, które zapewnia we własnym zakresie.
c) zaleca się korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge. Łącze inernetowe: min download: 10 Mb/s, min upload: 10 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego).
d) niezbędne jest oprogramowanie umożliwiające uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów (czytnik plików pdf oraz doc) (np. darmowe Acrobat Reader oraz Open Office).
e) uczestnik przed zajęciami otrzymuje dane do logowania się (login i hasło) do konta w aplikacji MS Teams, które ważne jest przez cały okres kursu.