Akademia Lidera – szkolenie podstawowe rozwijające postawę lidera, umiejętność delegowania zadań i skutecznej komunikacji w pracy z zespołem. Szkolenie uwzględnia kompetencje zielone i cyfrowe.
Akademia Lidera – szkolenie podstawowe rozwijające postawę lidera, umiejętność delegowania zadań i skutecznej komunikacji w pracy z zespołem. Szkolenie uwzględnia kompetencje zielone i cyfrowe.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową szkolenia są:
a) obecni oraz przyszli liderzy, brygadziści, kierownicy i menedżerowie, którzy chcą rozwijać umiejętność skutecznej komunikacji, delegowania oraz pracy z zespołem,
b) pracownicy awansujący na stanowiska liderskie lub przygotowujący się do objęcia ról związanych z zarządzaniem ludźmi,
c) przedsiębiorcy, właściciele firm rodzinnych i managerowie zespołów, którzy pragną wzmacniać kulturę organizacyjną oraz efektywność pracy w swoich zespołach,
d) osoby, które chcą zbudować pewność siebie w roli lidera i zdobyć praktyczne narzędzia do motywowania, komunikacji i rozwijania współpracy w zespole.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji17-02-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi30
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ISO 21001: 2018 Organizacje edukacyjne – „Systemy zarządzania dla organizacji edukacyjnych – wymagania ze wskazówkami dotyczącymi użytkowania”
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę teoretyczną i rozwiną świadomość w zakresie pełnienia roli lidera. Nauczą się, jak świadomie kształtować swoją postawę liderską, skutecznie delegować zadania oraz prowadzić jasną i angażującą komunikację z zespołem. Po ukończeniu szkolenia będą przygotowani do samodzielnego stosowania narzędzi wspierających efektywne kierowanie pracownikami i budowanie współpracy w codziennej praktyce.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje rolę i zadania lidera w organizacji. | Kryteria weryfikacji • wymienia kluczowe kompetencje lidera• odróżnia rolę lidera od roli specjalisty • wskazuje wpływ lidera na motywację i efektywność zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje i rozwija styl przywództwa. | Kryteria weryfikacji • dokonuje autoanalizy mocnych stron i obszarów do rozwoju• opisuje sytuacje, w których jego styl wpływał na zespół • wskazuje działania wzmacniające autentyczność lidera | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia zasady skutecznego delegowania zadań. | Kryteria weryfikacji • wymienia etapy procesu delegowania• wskazuje korzyści i bariery w delegowaniu • rozróżnia sytuacje, w których delegowanie jest właściwe | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik formułuje i przekazuje zadania w sposób jasny i dopasowany do pracownika. | Kryteria weryfikacji • określa cel i kryteria wykonania zadania• dostosowuje zakres odpowiedzialności do kompetencji pracownika • przygotowuje komunikat delegujący w sposób zrozumiały i precyzyjny | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia zasady skutecznej komunikacji w pracy zespołowej. | Kryteria weryfikacji • wymienia elementy efektywnej komunikacji• rozpoznaje bariery i wskazuje sposoby ich eliminowania • rozróżnia komunikację jedno- i dwustronną | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik udziela konstruktywnej informacji zwrotnej i prowadzi rozmowy z pracownikami. | Kryteria weryfikacji • rozpoznaje modele feedbacku (np. JASNO, FUKO)• odróżnia informację zwrotną od krytyki • wykorzystuje strukturę rozmowy (np. MOST) w sytuacjach trudnych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje oczekiwania dot. zielonych kompetencji | Kryteria weryfikacji - wymienia standardy oraz sposoby dbałości o środowisko naturalne | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kursant wykorzystuje nowoczesne technologie oszczędzając tym samym zasoby naturalne. | Kryteria weryfikacji - wie i rozumie jakie narzędzia oszczędzają czas i zasoby (papier, energię) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1. Postawa lidera – rola, odpowiedzialność i autentyczność
- Rola lidera w organizacji – czym różni się od roli specjalisty.
- Kluczowe kompetencje skutecznego lidera i ich znaczenie dla zespołu.
- Styl przywództwa – analiza mocnych stron i obszarów rozwoju.
- Autentyczność i spójność lidera jako fundament zaufania.
- Wpływ postawy lidera na motywację i zaangażowanie pracowników.
- Kompetencje zielone w pracy lidera.
- Ćwiczenie refleksyjne: autoanaliza własnej postawy liderskiej.
Moduł 2. Delegowanie zadań – odpowiedzialność i efektywność
- Zasady skutecznego delegowania – etapy i warunki powodzenia.
- Delegowanie jako narzędzie motywacji i rozwoju pracowników.
- Korzyści i bariery delegowania w codziennej pracy lidera.
- Dobór zadań do kompetencji i potencjału pracownika.
- Formułowanie zadań – jasne cele, mierzalne kryteria, odpowiedzialność.
- Ćwiczenie refleksyjne: analiza własnych doświadczeń z delegowaniem.
Moduł 3. Komunikacja i feedback – narzędzia lidera w pracy z zespołem
- Rola komunikacji w pracy lidera – zasady i znaczenie dla efektywności zespołu.
- Elementy skutecznej komunikacji: słowa, ton głosu, mowa ciała, aktywne słuchanie.
- Bariery komunikacyjne – rozpoznawanie i sposoby ich eliminowania.
- Konstruktywna informacja zwrotna – różnice między feedbackiem a krytyką.
- Modele informacji zwrotnej (JASNO, FUKO) – omówienie i przykłady zastosowania.
- Trudne rozmowy – model MOST jako narzędzie lidera.
- Ćwiczenie refleksyjne: analiza przypadków komunikacyjnych.
Metody pracy
Prezentacje trenerskie, omówienie przykładów, dyskusja moderowana, pytania i odpowiedzi, ćwiczenia refleksyjne indywidualne.
Liczba godzin dydaktycznych
Łącznie: 30 godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut)
- 25 godzin teorii,
- 5 godziny ćwiczeń refleksyjnych,
- 1 godzina walidacji.
Walidacja
- Test teoretyczny sprawdzający wiedzę z wynikiem generowanym automatycznie.
Przerwy nie wliczają się w czas szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 29 Moduł 1. cz.1 | Prowadzący Mateusz Wrzesiński | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 29 przerwa kawowa | Prowadzący Mateusz Wrzesiński | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 29 Moduł 1. cz.1 | Prowadzący Mateusz Wrzesiński | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 29 przerwa kawowa | Prowadzący Mateusz Wrzesiński | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 29 Moduł 1. cz.1 | Prowadzący Mateusz Wrzesiński | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 29 Moduł 1. cz.2 | Prowadzący Paulina Żurowska-Wrzesińska | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 29 przerwa kawowa | Prowadzący Paulina Żurowska-Wrzesińska | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 29 Moduł 1. cz.2 | Prowadzący Paulina Żurowska-Wrzesińska | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 29 przerwa kawowa | Prowadzący Paulina Żurowska-Wrzesińska | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 29 Moduł 1. cz.2 | Prowadzący Paulina Żurowska-Wrzesińska | Data realizacji zajęć 18-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:15 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 29 Moduł 2. cz.1 | Prowadzący Paulina Żurowska-Wrzesińska | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 29 przerwa kawowa | Prowadzący Paulina Żurowska-Wrzesińska | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 29 Moduł 2. cz.1 | Prowadzący Paulina Żurowska-Wrzesińska | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 29 przerwa kawowa | Prowadzący Paulina Żurowska-Wrzesińska | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 29 Moduł 2. cz.1 | Prowadzący Paulina Żurowska-Wrzesińska | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 29 Moduł 2. cz.2 | Prowadzący Mateusz Wrzesiński | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 29 przerwa kawowa | Prowadzący Mateusz Wrzesiński | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 29 Moduł 2. cz.2 | Prowadzący Mateusz Wrzesiński | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 29 przerwa kawowa | Prowadzący Mateusz Wrzesiński | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 29 Moduł 2. cz.2 | Prowadzący Mateusz Wrzesiński | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 18:15 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 29 Moduł 3. cz.1 | Prowadzący Mateusz Wrzesiński | Data realizacji zajęć 05-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 29 przerwa kawowa | Prowadzący Mateusz Wrzesiński | Data realizacji zajęć 05-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 29 Moduł 3. cz.1 | Prowadzący Mateusz Wrzesiński | Data realizacji zajęć 05-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 29 przerwa kawowa | Prowadzący Mateusz Wrzesiński | Data realizacji zajęć 05-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 29 Moduł 3. cz.1 | Prowadzący Mateusz Wrzesiński | Data realizacji zajęć 05-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 29 Moduł 3. cz.2 | Prowadzący Paulina Żurowska-Wrzesińska | Data realizacji zajęć 05-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 29 przerwa kawowa | Prowadzący Paulina Żurowska-Wrzesińska | Data realizacji zajęć 05-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 29 Moduł 3. cz.2 | Prowadzący Paulina Żurowska-Wrzesińska | Data realizacji zajęć 05-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 29 walidacja: test teoretyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:15 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mateusz Wrzesiński
Wspierał i rozwijał liderów przeprowadzając ich przez zmiany, ewolucje zespołów czy codzienne wyzwania operacyjne.
Łączy strategiczne spojrzenie z praktycznym podejściem i narzędziami, które natychmiast przekładają się na skuteczność liderów.
Dzięki połączeniu strategicznego myślenia z praktycznym doświadczeniem
i umiejętnością tworzenia prostych, ale skutecznych narzędzi, pomaga liderom działać pewniej, efektywniej i z większą samodzielnością.
Działa konkretnie, bez zbędnej teorii – jest doświadczonym marketingowcem, specjalistą od e-commerce oraz AI w biznesie.
Paulina Żurowska-Wrzesińska
Przeszła przez wszystkie szczeble organizacyjne – od operacji po prezesurę w zarządzie firmy rodzinnej, o obrotach +150 mln zł.
W tym czasie zarządzała zespołami i złożonymi procesami biznesowymi, ale też wykształciła kilkunastu skutecznych menedżerów, wspierając ich w rozwoju kompetencji i przejściu od roli specjalisty do lidera.
Dzięki unikalnemu połączeniu wiedzy strategicznej, praktyki operacyjnej i narzędziowego podejścia potrafi precyzyjnie zidentyfikować blokery w rozwoju liderów i zaproponować rozwiązania, które natychmiast przekładają się na ich skuteczność i samodzielność.
Jest dyplomowaną doradczynią firm rodzinnych i certyfikowaną specjalistką w obszarze rozwoju liderskiego.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
1.Wymagany poziom obecności na zajęciach min. 80% czasu szkoleniowego.
2.Zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020r., poz. 1983).
Materiały szkoleniowe:
Każdy uczestnik otrzymuje po szkoleniu następujące materiały / pomoce szkoleniowe:
a) opracowane materiały edukacyjne - skrypt szkoleniowy w wersji elektronicznej,
b) prezentacja, która była wyświetlana podczas szkolenia
c) pomoce dydaktyczne takie jak: literatura branżowa, raporty branżowe,
Wymagania od uczestnika:
Wymagania w zakresie uczestnictwa to:
- Ukończona szkoła średnia.
- Podczas szkolenia proszę posiadać telefon komórkowy oraz komputer mobilny (laptop)
- Obsługa komputera
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Procesor 2-rdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany 4-rdzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB)
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana
najnowsza wersja)
- Przeglądarka internetowa Google Chrome (zalecana), Mozilla Firefox lub Safari (zaktualizowane do najnowszej wersji)
- Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps (zalecane 2,5 Mbps z obrazem w jakości HD) - kamera, mikrofon oraz głośniki lub słuchawki - wbudowane lub zewnętrzne
Szkolenie odbywa się poprzez aplikację: ClickMeeting.
Link do szkolenia zostanie przekazany uczestnikom drogą mailową najpóźniej w przeddzień rozpoczęcia szkolenia.
Dane dostępowe do usługi zostaną opublikowane w karcie usługi nie później niż w przeddzień rozpoczęcia szkolenia.
Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie swojego wizerunku w wyżej wymienionych celach.