Szkoła Trenera - Train the Trainers
Szkoła Trenera - Train the Trainers
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Program skierowany jest do osób, które:
- chcą zmienić ścieżkę zawodową i wejść w świat edukacji dorosłych,
- marzą o prowadzeniu profesjonalnych, angażujących szkoleń i nie wiedzą, jak to robić
- pracują z ludźmi (np. jako menedżer, coach, nauczyciel, HR-owiec) i chcą rozwijać kompetencje facylitacyjne i trenerskie,
- są specjalistą i chcą dzielić się swoją wiedzą w formie szkoleń,
- już prowadzą szkolenia, ale chcą podnieść jakość, zwiększyć pewność siebie i zbudować swój warsztat.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji27-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi48
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po zakończeniu kursu będzie kompleksowo przygotowany do samodzielnego i świadomego projektowania, budowania oraz efektywnego prowadzenia procesów edukacyjnych i rozwojowych dla dorosłych (np. lekcji, warsztatów, wykładów, szkoleń, webinariów).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje rolę, misję i standardy etyczne współczesnego trenera, rozumiejąc swój wpływ na grupę. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia pisemną (lub werbalną) refleksję na temat swojej tożsamości trenerskiej, uwzględniając kluczowe zasady etyczne. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi poprowadzić blok szkoleniowy z zachowaniem podstawowej struktury i celu. | Kryteria weryfikacji Pomyślne przeprowadzenie Mikroszkolenia 1 (ocena formatywna przez trenera/grupę na podstawie arkusza obserwacji) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi konstruktywnie zareagować na typowe trudne sytuacje i zachowania w grupie (np. opór, monopolizowanie), dbając o bezpieczeństwo psychologiczne. | Kryteria weryfikacji Uczestnik proponuje adekwatną interwencję na podstawie symulowanej, trudnej sytuacji na sali szkoleniowej (np. opór, niska energia). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia kluczowe zasady andragogiki oraz stosuje podstawowe wnioski z neurodydaktyki w projektowaniu i prowadzeniu sesji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje i uzasadnia zastosowanie co najmniej 3 filarów uczenia dorosłych w analizowanym fragmencie szkolenia lub podczas własnego prowadzenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik kataloguje i porządkuje własny zasób metod (ćwiczenia, gry, symulacje), wiedząc, kiedy i dlaczego po nie sięgać. | Kryteria weryfikacji Przygotowanie i prezentacja Toolbox Trenera – omówienie 5 kluczowych metod i ich optymalnego zastosowania. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi przyjąć, przetworzyć i udzielić konstruktywnej informacji zwrotnej (superwizja), co jest kluczowe dla ciągłego rozwoju zawodowego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik udziela co najmniej 2 osobom informacji zwrotnej w modelu konstruktywnym oraz prezentuje plan wdrożenia informacji zwrotnej otrzymanej po własnej prezentacji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ 1 – START: TWOJA SALA.TWOJA PEWNOŚĆ. TWÓJ WPŁYW. Ja - trener. Fundamenty zawodu. Tożsamość trenerska. Warsztat umiejętności trenerskich.
- Kim jest trener dziś? Rola, etyka, misja.
- Filary efektywnego uczenia dorosłych (andragogika, neurodydaktyka, podejście skoncentrowane na uczestniku)
- Umiejętność prowadzenia krótkiego bloku szkoleniowego (mikroszkolenie 1).
- Postawa trenera – co naprawdę działa „na sali”.
- Praca z oporem, energia grupy, emocje w grupie.
- Autodiagnoza kompetencji trenerskich (narzędzia rozwojowe).
MODUŁ 2 – ARCHITEKT ZMIANY. Projektowanie szkoleń, które mają sens i dają rezultat.
- Analiza potrzeb szkoleniowych (klient – uczestnik – organizacja).
- Efekty uczenia się: cele, które da się zmierzyć.
- Budowanie programu szkoleniowego – logika, sekwencja, flow.
- Dobór metod do celów i stylów uczenia się.
- Blended learning, microlearning – co warto znać?
- Case study projektowe – tworzenie pełnego projektu szkolenia.
- Ocena efektywności szkoleń (Kirkpatrick i inne modele).
MODUŁ 3 – SKRZYNKA Z NARZĘDZIAMI. Rozbudowa warsztatu metodycznego. Narzędzia. Techniki. Aktywności. Ćwiczenia.
- Ćwiczenia aktywizujące – praktyka i omówienie.
- Gry szkoleniowe, symulacje, metafory.
- Praca z metaforą i storytellingiem w szkoleniach.
- Techniki wizualizacji i praca z flipchartem.
- Narzędzia online i hybrydowe.
- Praca z materiałami: projektowanie kart pracy, prezentacji, quizów.
- Toolbox trenera – zbiór sprawdzonych narzędzi i formatów.
MODUŁ 4 – ENERGIA GRUPY. Zrozumienie procesów grupowych i zarządzanie dynamiką.
- Diagnozowanie faz rozwoju grupy (Tuckman, Wheelan).
- Trener jako lider, facylitator i towarzysz procesu.
- Praca z grupą "trudną" – techniki reagowania.
- Budowanie atmosfery zaufania i bezpieczeństwa psychologicznego.
- Techniki zadawania pytań, moderowania dyskusji.
- Uważność i obecność trenera (mindfulness w roli).
- Rozpoznawanie ról grupowych i zarządzanie nimi.
- Interwencje trenerskie – reakcja na trudne sytuacje na sali.
MODUŁ 5 – ZA KURTYNĄ: JAK ŻYJE TRENER. Od sali do biznesu – jak pracować, zarabiać, rozwijać się i nie wypalić?
- Rynek szkoleniowy w Polsce – segmenty, nisze, trendy.
- Model biznesowy trenera – freelancing vs firma szkoleniowa.
- Budowanie marki osobistej trenera. Jak przygotować ofertę?
- Wycena usług trenerskich – modele, pułapki, wskazówki.
- Etyka trenerska a komercja – gdzie stawiam granicę?
- Work-life balance, wellbeing trenera, zapobieganie wypaleniu.
MODUŁ 6 – SCENA JEST TWOJA. Praktyka, feedback, rozwój. Finalna prezentacja trenerska
- Przygotowanie pełnego modułu szkoleniowego (samodzielnie).
- Prowadzenie mikroszkolenia na żywo
- Superwizja – obserwacja + feedback wielostronny (grupa, trenerzy).
- Autorefleksja – co działa, co chcę rozwijać?
- Plan rozwoju trenerskiego – praca z celami na przyszłość.
MODUŁ 7 - Walidacja usługi
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 MODUŁ 1 – START: TWOJA SALA.TWOJA PEWNOŚĆ. TWÓJ WPŁYW. Ja - trener. Fundamenty zawodu. Tożsamość trenerska. Warsztat umiejętności trenerskich. | Prowadzący Ewa Załupska | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Postawa trenera – co naprawdę działa „na sali”. | Prowadzący Ewa Olszak-Dyk | Data realizacji zajęć 28-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 MODUŁ 2 – ARCHITEKT ZMIANY. Projektowanie szkoleń, które mają sens i dają rezultat. | Prowadzący Marzena Grochowska | Data realizacji zajęć 29-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Dobór metod do celów i stylów uczenia się. | Prowadzący Marzena Grochowska | Data realizacji zajęć 29-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 MODUŁ 3 – SKRZYNKA Z NARZĘDZIAMI. Rozbudowa warsztatu metodycznego. Narzędzia. Techniki. Aktywności. Ćwiczenia. | Prowadzący Ewa Olszak-Dyk | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Ćwiczenia aktywizujące – praktyka i omówienie. Gry szkoleniowe, symulacje, metafory. | Prowadzący Ewa Olszak-Dyk | Data realizacji zajęć 25-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Techniki wizualizacji i praca z flipchartem. Narzędzia online i hybrydowe. | Prowadzący Ewa Załupska | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Toolbox trenera – zbiór sprawdzonych narzędzi i formatów. | Prowadzący Ewa Załupska | Data realizacji zajęć 26-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 MODUŁ 4 – ENERGIA GRUPY. Zrozumienie procesów grupowych i zarządzanie dynamiką. | Prowadzący Marzena Grochowska | Data realizacji zajęć 25-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 •Praca z grupą "trudną" – techniki reagowania | Prowadzący Marzena Grochowska | Data realizacji zajęć 25-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Uważność i obecność trenera (mindfulness w roli). | Prowadzący Ewa Załupska | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Rozpoznawanie ról grupowych i zarządzanie nimi. Interwencje trenerskie. | Prowadzący Ewa Załupska | Data realizacji zajęć 26-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 MODUŁ 5 – ZA KURTYNĄ: JAK ŻYJE TRENER. Od sali do biznesu – jak pracować, zarabiać, rozwijać się i nie wypalić? | Prowadzący Ewa Olszak-Dyk | Data realizacji zajęć 21-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Budowanie marki osobistej trenera. Jak przygotować ofertę? | Prowadzący Ewa Olszak-Dyk | Data realizacji zajęć 21-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 MODUŁ 6 – SCENA JEST TWOJA. Praktyka, feedback, rozwój. Finalna prezentacja trenerska | Prowadzący Marzena Grochowska | Data realizacji zajęć 22-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Superwizje c.d. | Prowadzący Ewa Załupska | Data realizacji zajęć 22-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 MODUŁ 7. Walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 765,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 140,94 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 114,58 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marzena Grochowska
Od 2019 roku przeprowadziła ponad 500 szkoleń i warsztatów z zakresu zdrowego mózgu, zarządzania dobrostanem, treningu rezyliencji i odporności psychicznej, m.in. dla domów seniorów, klubów przedsiębiorców, firm z branży przemysłowej oraz korporacji IT. Regularnie prowadzi zajęcia dydaktyczne w uczelni wyższej oraz występuje na konferencjach branżowych. Jest także autorką kursu online „Happy Brain”, który od 2019 roku odbył kilka edycji.
Doświadczenie zawodowe z ostatnich 5 lat obejmuje prowadzenie szkoleń, kursów i wykładów z zakresu dobrostanu i odporności psychicznej dla biznesu, edukacji i organizacji społecznych.
Ewa Olszak-Dyk
Na sali szkoleniowej pracuje od 2010 roku, specjalizuje się we wspieraniu MŚP zwłaszcza w branży usługowej i edukacyjnej.
Od 2019 roku przeprowadziła ponad 3000 godzin szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych, m.in. są to następujące tematy - budowanie odporności psychicznej, neurofeedback, badania naukowe i praktyczne w zakresie zdrowego myślenia. Poza tym szkoliła z tematyki komunikacji, zarządzania zespołami, budowania ścieżek karier, systemów motywacyjnych, budowania odporności psychicznej managerów, wdrażania polityki wellbeingu w organizacji. Posiada niezbędne doświadczenie, nie starsze niż 5 lat od daty rozpoczęcia szkolenia. Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Ewa Załupska
Projektuje programy rozwojowe dostosowane do potrzeb indywidualnych uczestników szkoleń oraz całych firm, z takich zakresów, jak rozwój kompetencji biznesowych i zarządzania, m.in. budowanie zespołu, komunikacja, wystąpienia publiczne, motywowanie, rozwiązywanie konfliktów, przywództwo, zarządzanie projektami, zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie i projekcie, usprawnianie organizacji i procesów wewnątrz niej. Dostrzega potencjał ludzi i organizacji i potrafi go rozwijać.
Od 2019 roku ma w swoim portfolio warsztaty dla ponad 5000 uczestników. Przeprowadziła ponad 300 godzin szkoleń z tematyki: budowania zdrowych zespołów, treningu odporności psychicznej, komunikacji interpersonalnej, train the trainers. Przeprowadziła 5 semestrów zajęć z zarządzania kadrami, rozwoju kadry kierowniczej na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, przeprowadziła 300 sesji mentoringowych z osobami na stanowiskach kierowniczych. Posiada niezbędne doświadczenie, nie starsze niż 5 lat od daty rozpoczęcia szkolenia. Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Usługa realizowana pod patronatem merytorycznym Europejskiego Instytutu Brainologii.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
a) platformę /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Microsoft Teams, www.microsoft.com/pl pl/microsoft-teams
b) minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - przeglądarka internetowa Google Chrome (preferowana) lub Mozilla Firefox w najnowszych wersjach. Mikrofon, głośnik lub zestaw słuchawkowy
c) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: łącze inernetowe: min download: 768 Mb/s, min upload: 384 Mb/s.
d) niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: komputer PC z systemem Operacyjnym Windows 7/8.x/10 (za wyjątkiem Windows 10 S) albo komputer MacBook z systemem Mac OS X 10.5 lub wyższy.
e) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: link jest ważny od pół godziny przed rozpoczęciem usługi do momentu jej zakończenia