Szkolenie - Edukacja outdoorowa
Szkolenie - Edukacja outdoorowa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do szerokiego grona pracowników oświaty z sektora przedszkolnego i szkolnego, w tym: nauczycieli przedmiotowych i wychowania przedszkolnego, wychowawców świetlicy, pedagogów, psychologów oraz kadry zarządzającej. Jest to grupa zawodowa poszukująca alternatywnych, angażujących metod pracy dydaktyczno-wychowawczej realizowanych poza budynkiem placówki, w odpowiedzi na współczesne wyzwania związane z zespołem deficytu natury, nadmierną stymulacją cyfrową podopiecznych oraz potrzebą wspierania ich odporności psychofizycznej i kompetencji społecznych.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji20-03-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa przygotowuje uczestników do bezpiecznego planowania i prowadzenia zajęć metodą edukacji outdoorowej, wykorzystujących naturalne otoczenie placówki do skutecznej realizacji celów dydaktycznych, budowania kompetencji społecznych oraz wspierania dobrostanu psychofizycznego dzieci i młodzieży.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje fiński model edukacji leśnej oraz stosuje elementy filozofii Nagomi do budowania dobrostanu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia 3 kluczowe cechy fińskiej "leśnej szkoły" różniące ją od edukacji tradycyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje rolę "kontrolowanego ryzyka" w rozwoju samodzielności. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia zasady japońskiej filozofii Nagomi w kontekście higieny pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje i przeprowadza proces integracji grupy z wykorzystaniem gier terenowych i technik facylitacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera odpowiednie narzędzie (lodołamacz lub zadanie strategiczne) do aktualnego etapu procesu grupowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik instruuje grupę w sposób jasny i bezpieczny (zgodnie z zasadami BHP) przed rozpoczęciem zadania. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prowadzi podsumowanie (debriefing) po ćwiczeniu, zadając pytania otwarte. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia neurobiologiczne podstawy uczenia się w ruchu i projektuje ćwiczenia wspierające te procesy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tłumaczy wpływ aktywności fizycznej na neuroplastyczność i wydzielanie białka BDNF. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik argumentuje wyższość edukacji outdoorowej nad stacjonarną, przytaczając dowody naukowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prezentuje autorskie lub zmodyfikowane ćwiczenie typu "dual-tasking". | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie jest skierowane do interdyscyplinarnego zespołu kadry szkolnej i przedszkolnej, obejmującego nauczycieli przedmiotowych, opiekunów, specjalistów oraz personel wspierający proces kształcenia.
Szkolenie odbywa się w ramach trzech roboczych grup szkoleniowych. Każda z nich odbywa pełen zakres szkoleniowy z trzema trenerami, uczestnicząc wymiennie w zajęciach, tj. jeżeli grupa nr 1 uczestniczy w Module 1, grupa nr 2 w tym samym momencie uczestniczy w Module 2, a grupa nr 3 w Module 3.
Warunki organizacyjne dla zajęć stacjonarnych:
Zajęcia odbywają się na świeżym powietrzu, na tzw. "stacjach", które przystosowane są do tematyki na niej poruszanej.
Materiały papiernicze oraz piśmiennicze dla uczestników szkolenia.
Podział godzinowy szkolenia:
Harmonogram szkolenia jest zaplanowany w godzinach zegarowych (60 minut). Przerwy w toku szkolenia trwają 10 minut. Zostały one uwzględnione w harmonogramie i nie wliczają się w czas szkolenia.
Całkowity czas szkolenia wynosi 14 godzin, które realizowane są w formie stacjonarnej.
Zajęcia teoretyczne i praktyczne:
Szkolenie obejmuje zarówno zajęcia teoretyczne, jak i praktyczne z zakresu tematycznego zawartego w karcie. Ostanie pół godziny usługi przeznaczone zostało na walidację efektów szkolenia.
Walidacja przeprowadzona jest we wspólnej grupie wszystkich uczestników, w formie testu teoretycznego z automatycznie generowanym wynikiem. Test jest udostępniony uczestnikom za pomocą linku lub kodu QR. Proces walidacji jest rozdzielony od procesu kształcenia i szkolenia.
Moduł 1: Edukacja outdoorowa w Finlandii & Nagomi – budowa filozofii życiowej poprzez zajęcia outdoroowe w Japonii:
- Cz. 1 Fiński Model. Specyfika edukacji leśnej, rola ryzyka i samodzielności.
- Cz. 2 Filozofia Nagomi. Japońska sztuka równowagi i budowanie dobrostanu w naturze.
Moduł 2: Stacja integracji i team buildingu
- Cz. 1 Budowanie Zaufania. Gry lodołamacze i dynamika małej grupy (Low Ropes).
- Cz. 2 Współpraca Strategiczna. Złożone zadania problemowe i facylitacja procesu grupowego.
Moduł 3: Mózg w ruchu. Jakich dowodów na efektywność i skuteczność edukacji outdoorowej dostarcza nauka?
- Cz. 1 Dlaczego mózg kocha ruch? Dowody naukowe, neuroplastyczność i BDNF.
- Cz. 2 Neurodydaktyka w terenie. Praktyczne ćwiczenia na koncentrację i pamięć w ruchu.
Walidacja - test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Moduł 1: Edukacja outdoorowa w Finlandii & Nagomi – budowa filozofii życiowej poprzez zajęcia outdoroowe w Japonii: Cz. 1 Fiński Model. Specyfika edukacji leśnej, rola ryzyka i samodzielności. | Prowadzący Tomasz Brańka | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:20 | Liczba godzin 02:20 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Moduł 2: Stacja integracji i team buildingu Cz. 1 Budowanie Zaufania. Gry lodołamacze i dynamika małej grupy (Low Ropes). | Prowadzący Adam Szymaniak | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:50 | Liczba godzin 02:20 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Moduł 3: Mózg w ruchu. Jakich dowodów na efektywność i skuteczność edukacji outdoorowej dostarcza nauka? Cz. 1 Dlaczego mózg kocha ruch? Dowody naukowe, neuroplastyczność i BDNF. | Prowadzący Maciej Błaszak | Data realizacji zajęć 21-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:20 | Liczba godzin 02:20 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Moduł 1: Edukacja outdoorowa w Finlandii & Nagomi – budowa filozofii życiowej poprzez zajęcia outdoroowe w Japonii: Cz. 2 Filozofia Nagomi. Japońska sztuka równowagi i budowanie dobrostanu w naturze. | Prowadzący Tomasz Brańka | Data realizacji zajęć 22-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Moduł 2: Stacja integracji i team buildingu Cz. 2 Współpraca Strategiczna. Złożone zadania problemowe i facylitacja procesu grupowego. | Prowadzący Adam Szymaniak | Data realizacji zajęć 22-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Moduł 3: Mózg w ruchu. Jakich dowodów na efektywność i skuteczność edukacji outdoorowej dostarcza nauka? Cz. 2 Neurodydaktyka w terenie. Praktyczne ćwiczenia na koncentrację i pamięć w ruchu. | Prowadzący Maciej Błaszak | Data realizacji zajęć 22-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:20 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja | Prowadzący Adam Szymaniak | Data realizacji zajęć 22-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 850,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 850,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 275,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 275,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Adam Szymaniak
podyplomowych na UAM w Poznaniu: Coachingu, Zarządzania Zasobami
Ludzkimi, Zamówień Publicznych. Absolwent Executive MBA SGH w
Warszawie. Ekspert oceny wniosków w 51 projektach finansowanych ze środków
unijnych, budżetu centralnego, budżetu województwa, budżetu uczelni wyższej.
Project manager - kierownik 38 projektów, główny koordynator i wykonawca w 12
projektach. Szkoleniowiec (ponad 4 000 godzin szkoleniowych dla klientów z
branż: produkcja, finanse, media, FMCG, turystyka, nowe technologie oraz
dla administracji państwowej i samorządowej). Pracuje z kadrą menedżerską,
pracownikami liniowymi, urzędnikami administracji państwowej i samorządowej,
przedstawicielami wolnych zawodów, młodzieżą ze szkół średnich. W ostatnich
latach specjalizuje się w szkoleniach i pracy projektowej dla pracowników
ochrony zdrowia oraz firm farmaceutycznych. Zrealizował kilkadziesiąt projektów
szkoleniowych dla kadry menadżerskiej dużych szpitali i klinik. Obszary
interwencji: wzrost efektywności komunikacji medycznej, team building,
komunikacja interpersonalna, sztuka feedbacku w placówkach medycznych i
farmaceutycznych. Implementacja do organizacji (ochrony zdrowia i
farmaceutycznych) narzędzia zwiększające efektywność osobistą. Certyfikowany
coach ICF. Licencjonowany trener Insights Discovery i FRIS. Certyfikacje
zarządzania projektami: Prince2, Ten Step i Scrum. Posiada odpowiednie doświadczenie z zakresu ostatnich 5 lat.
Tomasz Brańka
kierunku stosunki międzynarodowe realizował na UAM oraz na Södertörn
University w Szwecji. Od 15 lat wykłada przedmioty związane z
umiejętnościami miękkimi dla studentów studiów licencjackich, magisterskich,
szkół doktorskich oraz słuchaczy studiów podyplomowych (Podyplomowe
Studia Zarządzania Zasobami Ludzkimi oraz Podyplomowe Studia Coachingu).
Specjalizuje się m.in. w praktycznym zarządzaniu projektami. Absolwent
Podyplomowych Studiów Zarządzania Projektami w Szkole Głównej Handlowej
w Warszawie. Ukończył liczne kursy z zakresu zarządzania projektami oraz
rozwoju kompetencji dydaktycznych (m.in. PRINCE2®; PM2 Methodology; Agile,
Academic Teaching Excellence – British Council; Master Class in “Sustainability
Change Agentry” by ISIS Academy AtKisson). Uczestnik ponad 50 projektów, w
większości o charakterze międzynarodowym. Koordynator Instytucjonalny
programu Erasmus+ dla Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Współpracownik i wykładowca The Baltic University Programme. Ekspert
zewnętrzny Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA). Posiada odpowiednie doświadczenie z zakresu ostatnich 5 lat.
Maciej Błaszak
Zainteresowania badawcze dotyczą epigenezy umysłu, czyli możliwości kształtowania mózgu człowieka pod wpływem bodźców środowiskowych. Zajmuje się psychologią uniwersalnego projektowania (universal design), neurodydaktyką i problematyką brainfitness.
Autor trzech monografii naukowych i kilkudziesięciu artykułów. Prowadzi działalność szkoleniowo-doradczą.
Posiada odpowiednie doświadczenie w ostatnich 5 latach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach usługi każdemu z uczestników zostaną udostępnione niezbędne materiały, które wspierają realizację celów szkolenia.
Materiały obejmują:
- materiały papiernicze i piśmiennicze,
- prezentację multimedialną,
- skrypt szkolenia wraz z case studies.
Informacje dodatkowe
Harmonogram jest zaplanowany w godzinach zegarowych, przerwy są uwzględnione i nie wliczają się w czas trwania szkolenia.
Harmonogram może ulec zmianie.
Szkolenie odbywa się w ramach trzech roboczych grup szkoleniowych. Każda z nich odbywa pełen zakres szkoleniowy z trzema trenerami, uczestnicząc wymiennie w zajęciach, tj. jeżeli grupa nr 1 uczestniczy w Module 1, grupa nr 2 w tym samym momencie uczestniczy w Module 2, a grupa nr 3 w Module 3.
Walidacja efektów szkolenia odbędzie się w formie testu z automatycznie generowanym wynikiem, przy zachowaniu odrębności procesu szkolenia od procesu walidacji. Wszyscy uczestnicy szkolenia odbywają walidację w tym samym momencie.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi