MANAGER JAKOŚCI
MANAGER JAKOŚCI
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
- Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników organizacji, którzy pozyskać wiedzę i umiejętności w zakresie wdrożenia Systemu Zarządzania Jakością
- Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników organizacji, którzy pozyskać wiedzę i umiejętności w zakresie aktualizacji, doskonalenia i nadzorowania Systemu Zarządzania Jakością w organizacji
- Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników odpowiedzialnych za przeprowadzania auditów Systemu Zarządzania Jakością w organizacji
- Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników pragnących doskonalić swoje umiejętności w zakresie procesu auditowania
- Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które odpowiedzialne są za nadzorowanie procesów podstawowych, zarządzania lub pomocniczych w organizacji
- Szkolenie przeznaczone dla osób zaangażowanych we wdrożenie i doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością w organizacji
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników3
- Data zakończenia rekrutacji12-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi50
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do:- uzyskania wiedzy w zakresie wymagań Normy wg ISO 9001:2015
- rozwoju i doskonalenia umiejętności tworzenia i auditowania procesów w organizacji
- nabycia kompetencji Pełnomocnika, Auditora wewnętrznego Systemu Zarządzania Jakością
- rozwoju kompetencji społecznych jak asertywność, zarządzanie czasem, aktywne słuchanie, współpraca w zespole.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje zasady zarządzania w organizacji. Dostosowuje i dobiera metody wdrożenia, aktualizowania i doskonalenia dokumentacji Systemów Zarządzania. | Kryteria weryfikacji Egzamin na Managera Jakości -test teoretyczny sprawdzający wiedzę oparty jest na programie szkolenia i zagadnieniach omawianych podczas szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik szkolenia interpretuje wymagania Normy PN-EN ISO 9001:2015, PN-EN ISO 19011:2018. | Kryteria weryfikacji Egzamin na Managera Jakości -test teoretyczny sprawdzający wiedzę oparty jest na programie szkolenia i zagadnieniach omawianych podczas szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Realizuje metody auditowania w zakresie auditu wewnętrznego | Kryteria weryfikacji Egzamin na Managera Jakości-test teoretyczny sprawdzający wiedzę oparty jest na programie szkolenia i zagadnieniach omawianych podczas szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje zasady w zakresie kompetencji społecznych takie jak: asertywność, zarządzanie czasem, aktywne słuchanie, współpraca w zespole. | Kryteria weryfikacji Egzamin na Managera Jakości-test teoretyczny sprawdzający wiedzę oparty jest na programie szkolenia i zagadnieniach omawianych podczas szkolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia szkolenia: szkolenie będzie prowadzone dla jednej osoby, wszystkie ćwiczenia i scenki będą prowadzone indywidualnie. Szkolenie jest dostępne dla wszystkich osób, uwzględniając ich indywidualne potrzeby.
Warunkiem ukończenia szkolenia jest udział w co najmniej 80% zajęć dydaktycznych – zgodnie z wymogiem Operatora oraz zaliczenie egzaminu końcowego - testu sprawdzającego wiedzę. Egzamin jest przeprowadzany przez osobę prowadzącą walidację.
Zapewnienia się rozdzielności funkcji między osobami szkolącymi i osobami walidującymi.
Szkolenie prowadzone będzie w godzinach lekcyjnych (1 h=45 minut).
Przerwy nie są wliczane w czas szkolenia.
Szkolenie adresowane jest do osób mających podstawową wiedzę w zakresie Systemów Zarządzania: Systemu Zarządzania Jakością.
- Historia Zarządzania
- Zarządzanie Jakością w przedsiębiorstwie
- Zasady zarządzania
- Skupienie uwagi na kliencie
- Przywództwo
- Zaangażowanie pracowników
- Podejście procesowe
- Systemowe podejście do zarządzania
- Ciągłe doskonalenie
- Podejmowanie decyzji na podstawie faktów
- Wzajemnie korzystne relacje z dostawcami
4. Jakość jako stopień spełnienia wymagań klienta
5.Jak dokumentować jakość w przedsiębiorstwie?
6.Wypracowanie rozwiązań mających na celu właściwe określenie potrzeb i oczekiwań klienta
7.Metody doskonalenia w przedsiębiorstwie.
8.Omówienie i interpretacja wymagań Normy PN-EN ISO 9001:2015
- Zakres Normy
- Powołania Normatywne
- Terminy i definicje
- Kontekst organizacji
- Przywództwo
- Planowanie
- Wsparcie
- Działanie
- Ocenia działania
- Doskonalenie
10.Rola i zadania Pełnomocnika SZJ (Omówienie pracy Pełnomocnika w organizacji, praktyczne wskazówki )
11.Tworzenie i nadzorowanie dokumentacji systemu (Zaprezentowanie praktycznych działań i zasad)
12.Weryfikacja dokumentów SZJ (Omówienie podstawowych dokumentów tj. Księga Jakości, procedury, instrukcje, formularze)
13.Audit jako metoda doskonalenia Systemu Zarządzania Jakością
14.Audit jako niezależna i bezstronna ocena przebiegu procesów w organizacji poprzez wykazanie występujących w nich mocnych i słabych stron
15.Omówienie wymagań Normy PN-EN ISO 19011:2018 „Wytyczne dotyczące auditowania systemów zarządzania” wynikających z jej wytycznych, wymagań w stosunku do auditorów.
- Zakres normy
- Powołania normatywne
- Terminy i definicje
- Zasady auditowania
- Zarządzanie programem auditów
- Przeprowadzanie auditu
- Kompetencje i ocena auditorów
16.Pojęcia związane z auditowaniem
17.Rodzaje auditów
18.Wymagania dotyczące Auditora wewnętrznego i wiodącego.
19.Zasady postępowania Auditora wewnętrznego i wiodącego:
- obowiązki,
- zasady,
- etyka,
- zachowanie
20. Metody auditowania
21. Etapy auditowania
22.Metodyka prowadzenia rozmów auditowych
23.Umiejętności interpersonalne w pracy Managera Systemów Zarządzania
24. Komunikacja werbalna i niewerbalna
25.Asertywność
26.Budowanie relacji i dzielenie się wiedzą
27.PANEL ĆWICZEŃ I:
- Planowanie i przygotowanie auditu
- Zarządzanie audytem
- Metodyka prowadzenia rozmów auditowych - aktywne słuchanie
- Błędy popełniane podczas auditu
- Opisywanie niezgodności
- Raportowanie audytów
28.PANEL ĆWICZEŃ II:
Analiza dokumentacji - praktyczne wskazówki dla auditorów wewnętrznych
- Mapa procesów
- Wymagania prawne
- Monitorowanie procesów i wyrobu - wskaźniki procesów
- Cele Jakości
- Kontekst organizacji, strony zainteresowane
- Nadzór nad Infrastrukturą
- Szacowanie ryzykiem
- Badanie satysfakcji klienta
- Audyt wewnętrzny
- Przegląd Zarządzania
- Działania doskonalące
29.PANEL ĆWICZEŃ III
- Asertywność,
- Zarządzanie czasem,
- Aktywne słuchanie,
- Współpraca w zespole.
30.Egzamin pisemny: Test
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 9 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 9 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Karpacz
Audytor i Pełnomocnik Systemu Zarządzania Jakością wg Normy ISO 9001:2015.
Audytor i Pełnomocnik Systemu Zarządzania Środowiskowego wg Normy ISO 14001:2015
Audytor wewnętrzny Systemu Zarządzania BHP wg Normy PN -ISO 45001:2018
Pełnomocnik i Audytor Wewnętrzny Systemu Zarządzania Jakością dla Wyrobów Medycznych wg PN-EN ISO 13485:2016
Administrator Bezpieczeństwa Informacji
Inspektor Ochrony Danych Osobowych
Konsultant, audytor, szkoleniowiec w zakresie wdrożeń ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, HACCP.
Specjalista ds. BHP.
Studia magisterskie na Akademii Świętokrzyskiej im. Jana Kochanowskiego w Kielcach, wydział Zarządzania i Administracji.
Studia podyplomowe z zakresu Bezpieczeństwa i Higieny Pracy - Wyższa Szkoła Administracji Publicznej w Kielcach.
Prowadzenie szkoleń w zakresie ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, HACCP, ISO 50001, ISO 13485.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają:
- Podręcznik szkoleniowy
- Wzory dokumentacji
- Materiały do ćwiczeń
- Długopis
- Notatnik
- Arkusz egzaminacyjny : test
- Certyfikat ukończenia szkolenia "MANAGER JAKOŚCI
- Certyfikat ukończenia szkolenia "Pełnomocnik Systemu Zarządzania Jakością wg PN-EN ISO 9001:2015.
- Certyfikat ukończenia szkolenia "Auditor wewnętrzny Systemu Zarządzania Jakością wg PN-EN ISO 9001:2015"
Warunki uczestnictwa
Warunkiem ukończenia szkolenia jest udział w co najmniej 80% zajęć dydaktycznych – zgodnie z wymogiem Operatora oraz zaliczenie egzaminu końcowego - testu sprawdzającego wiedzę. Egzamin jest przeprowadzany przez osobę prowadzącą walidację.
Zapewnienia się rozdzielności funkcji między osobami szkolącymi i osobami walidującymi.
Frekwencja uczestników będzie potwierdzana za pomocą imiennej listy obecności podpisywanej na każdych zajęciach.
Usługa szkoleniowa jest zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2024 poz. 361 z późn. zm.) jako usługa kształcenia zawodowego finansowana ze środków publicznych.
Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa z dofinansowaniem może być poddana monitoringowi z ramienia Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Uczestnikom/-czkom
Informacje dodatkowe
Realizując usługę, firma zobowiązuje się do zapewnienia pełnej dostępności zgodnie z przepisami ustawy o dostępności:
Dostępność architektoniczna
Usługa realizowana jest w lokalizacjach pozbawionych barier architektonicznych lub z zapewnioną alternatywną formą udziału dla osób z niepełnosprawnościami (wsparcie asystenta, zajęcia indywidualne).
Dostępność cyfrowa
Materiały dydaktyczne oraz platformy e-learningowe wykorzystywane w procesie szkoleniowym spełniają wymagania WCAG 2.2 na poz.AA oraz ustawowe wymogi dotyczące dostępności cyfrowej.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Uczestnicy mają zapewniony kontakt z organizatorem i instruktorami w formie dla nich zrozumiałej i dostępnej. Na życzenie możliwe jestm.in. przekazanie materiałów w łatwym tekście, zapewnienie dodatkowego wsparcia lub tłumaczenia ustnego.
Oświadczamy, że podejmujemy wszelkie niezbędne działania w celu zapewnienia równego dostępu do oferowanych usług każdej osobie, bez względu na jej potrzeby i ograniczenia
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi