Kadry, płace, ubezpieczenia 2026 – kompendium zmian - KURS
Kadry, płace, ubezpieczenia 2026 – kompendium zmian - KURS
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Grupa docelowa usługi
Usługa adresowana jest do księgowych oraz głównych księgowych, osób zajmujących się księgowością i kadrami, dyrektorów, kierowników, zastępców i specjalistów działów kadr i płac, osób zajmujących się zawodowo zatrudnianiem pracowników, biur księgowych, rachunkowych, prawnych, pracodawców.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek-Rozwój.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i/lub dla Uczestników Projektu "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji26-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Kadry, płace, ubezpieczenia 2026 – kompendium zmian - KURS" przygotowuje uczestników do poszerzenia kwalifikacji zawodowych z zakresu zagadnień związanych ze zmianami w kadrach, płacach i ubezpieczeniach w 2026 r.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Stosuje i wykorzystuje przepisy prawa z zakresu zmianami w kadrach, płacach i ubezpieczeniach | Kryteria weryfikacji 1. Definiuje zmiany w kadrach, płacach i ubezpieczeniach.2. Charakteryzuje formalności związane ze zmianami w kadrach, płacach i ubezpieczeniach. 3. Wskazuje obowiązki pracodawcy w zakresie zmian w kadrach, płacach i ubezpieczeniach. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wykazuje postawę odpowiedzialności, gotowości do uczenia się i współpracy w zespole z zachowaniem przepisów z zakresu zmian w kadrach, płacach i ubezpieczeniach: | Kryteria weryfikacji 1. Ma świadomość konsekwencji prawnych dotyczących zmian w kadrach, płacach i ubezpieczeniach2. Potrafi podejmować decyzje zgodne z prawem i etyką w zakresie zmian w kadrach, płacach i ubezpieczeniach | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych, tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut, łącznie 7 godzin dydaktycznych.
Planowane przerwy w trakcie zajęć: 11:15-11:30, 13:45-14:00. Przerwy nie są wliczone w godziny zajęć usługi. Liczba godzin zajęć praktycznych: 4 godziny lekcyjne , liczba godzin zajęć teoretycznych: 3 godziny lekcyjne, w tym praca kontrolna.
2. Grupa docelowa usługi: Usługa adresowana jest do księgowych oraz głównych księgowych, osób zajmujących się księgowością i kadrami, dyrektorów, kierowników, zastępców i specjalistów działów kadr i płac, osób zajmujących się zawodowo zatrudnianiem pracowników, biur księgowych, rachunkowych, prawnych, pracodawców.
3. Zakres tematyczny usługi:
1. Przejrzystość wynagrodzeń – wejście w życie24.12.2025 r.
2. Umowy cywilnoprawne wliczane do stażu pracy – zmiana od 01.01.2026 / 01.05.2026 r.
3. Zmiany w minimalnym wynagrodzeniu za pracę – nowa ustawa wdrażająca dyrektywę unijną
4. Uzupełniający urlop macierzyński – nowe uprawnienia rodziców wcześniaków – zmiana od 19.03.2025 r.
5. Promocja zatrudnienia silversa (pracownik 50+) – zmiana od 01.06.2025 r.
6. Zatrudnienie cudzoziemca w 2026 r.
7. Przejrzystość i równość wynagrodzeń w UE – dyrektywa w sprawie wzmocnienia stosowania zasady równości wynagrodzeń dla kobiet i mężczyzn
8. Zmiany w przepisach antydyskrymianycjnych i antymobbingowych 2025 / 2026
9. Urlop macierzyński dla pracownic, które utraciły ciążę – zmiana od 06.08.2025 r.
10. Zakaz palenia w miejscu pracy także e-papierosów bez nikotyny – wejście w życie 05.07.2025 r.
11. Zmiany w zasiłkach chorobowych i zwolnieniach L4
12. Deregulacja w KP - projekt ustawy
13. Czas pracy 2026
14. Kontrole 2026: PIP, ZUS, US, SG, PUODO
15. Kalendarz kadrowca 2026 – o jakich detach pamiętać w 2026 roku?
4. Warunki organizacyjne kursu:
- proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie zajęć wykładowo-seminaryjnych z ćwiczeniami praktycznymi ONLINE, polegających na zdalnym, w czasie rzeczywistym, interaktywnym spotkaniu video z wykładowcą, do którego otrzymują Państwo dostęp za pośrednictwem programu/aplikacji MS Teams,
- uczestnik dysponuje samodzielnym stanowiskiem komputerowym lub urządzeniem mobilnym, z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem, które zapewnia we własnym zakresie,
- uczestnik przed zajęciami otrzymuje dane do logowania się (login i hasło) do konta w aplikacji MS Teams, które ważne jest przez cały okres trwania kursu.
5.Posiadamy certyfikat jakości SUS 2.0.
6.Walidacja: formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych oraz zaliczenie pracy kontrolnej w postaci testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie.
7.Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo. Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Uczestnikom/-czkom projektu, kosztów dojazdu i zakwaterowania
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 444,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 444,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 63,43 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 63,43 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anna Stokłosa
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne w formie prezentacji, konspektów przygotowane przez wykładowcę, które są udostępniane w formie elektronicznej.
Wszelkie ogólnodostępne powstające w trakcie zajęć materiały oraz linki do materiałów źródłowych są umieszczane bezpośrednio na platformie internetowej.
Warunki uczestnictwa
Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę doskonalenia zawodowego oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej.
Dodatkowym warunkiem uczestnictwa w usłudze jest zapisanie się na kurs przez stronę wroclaw.skwp.pl oraz podpisanie Oświadczenia przez uczestnika zawierające jego zobowiązanie wobec Dostawcy usługi.
Informacje dodatkowe
SPOSÓB I FORMA ZALICZENIA:Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych oraz zaliczenie pracy kontrolnej. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2175) oraz zaświadczenie o ukończeniu usługi rozwojowej.
Zawarto regulamin współpracy i rozliczania usług z WUP Kraków w ramach projektu "Małopolski Pociąg do Kariery" oraz "Nowy Start w Małopolsce z EURESem".Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój.
Stowarzyszenie Księgowych w Polsce jako instytucja szkoleniowa zwolniona jest z podatku VAT. Podstawa zwolnienia: art.43.ust.1 pkt 26a
Formą zaliczenia kursu dla osób korzystających z dofinansowania jest obecność na minimum 80% zajęć.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
a) kurs realizowany jest w formie zajęć ONLINE, polegających na zdalnym, w czasie rzeczywistym, interaktywnym spotkaniu video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji MS Teams.
b) uczestnik dysponuje samodzielnym stanowiskiem komputerowym lub urządzeniem mobilnym, z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem, które zapewnia we własnym zakresie.
c) zaleca się korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge. Łącze inernetowe: min download: 10 Mb/s, min upload: 10 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego).
d) niezbędne jest oprogramowanie umożliwiające uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów (czytnik plików pdf oraz doc) (np. darmowe Acrobat Reader oraz Open Office).
e) uczestnik przed zajęciami otrzymuje dane do logowania się (login i hasło) do konta w aplikacji MS Teams, które ważne jest przez cały okres kursu.
Podstawą do rozliczenia usługi, jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.