Szkolenie: Zarządzanie Utrzymaniem Ruchu zgodne z TPM. Lider w Dziale Utrzymania Ruchu (TPM2)
Szkolenie: Zarządzanie Utrzymaniem Ruchu zgodne z TPM. Lider w Dziale Utrzymania Ruchu (TPM2)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Inżynieria i metrologia
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane dla:
- Liderzy i kierownicy działu utrzymania ruchu, inżynierowie i specjaliści utrzymania ruchu, menadżerowie odpowiedzialni za wdrażanie zmian w utrzymaniu ruchu, trenerzy wewnętrzni oraz koordynatorzy działu utrzymania ruchu, technicy utrzymania ruchu
- Osoby, które chcą poprawić współpracę między produkcją a działem utrzymania ruchu
- Szkolenie kierowane jest również do osób, które pełnią funkcje liderów i chcą rozwijać swoje umiejętności w zakresie zarządzania zespołem oraz wdrażania zaawansowanych metod TPM (np. do brygadzistów produkcji w zakładach, w których mają powstać komórki autonomicznego utrzymania ruchu)
Usługa również adresowana dla uczestników projektu
- "Opolskie Kształcenie Ustawiczne",
- "Kierunek – Rozwój",
- MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE,
- Lubuskie Bony Rozwojowe.
Usługa rozwojowa skierowana jest również do uczestników innych projektów.
Wymagania wstępne:
Brak
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji10-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego tworzenia - jako Lider, odpowiedniego środowiska pracy w dynamicznej firmie z uwzględnieniem przywódczych kompetencji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje sposoby Zarządzania Utrzymaniem Ruchu zgodnie z TPM jako Lider w dziale Utrzymania Ruchu, uwzględniając wpływ na środowisko oraz promując w zespole ekologiczne rozwiązania, które wspierają zrównoważony rozwój | Kryteria weryfikacji analizuje różne typy osobowości w celu budowania efektywnych zespołów | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji stosuje odpowiedni styl przywództwa w celu zmaksymalizowania wydajności i zadowolenia zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji samodzielnie i odpowiedzialnie wykonuje prace z zakresu zarządzania utrzymaniem ruchu jako Lider, zachowując zasady bezpieczeństwa i współpracując w grupie | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Niniejsze szkolenie ma na celu kompleksowe wsparcie osób dorosłych, które z własnej inicjatywy planują podnieść swoje umiejętności/kompetencje, umożliwiające rozwój w kierunku umiejętności zawodowych, niezbędnych do podjęcia pracy w sektorze zielonej gospodarki, ponadto niezbędnych z punktu widzenia regionalnych/lokalnych specjalizacji dla Śląska (RIS, PRT) przykładowo z obszaru technologicznego:
- LOGISTYKA I TRANSPORT (6.3 Technologie informacyjne dla logistyki i transportu),
- PRZEMYSŁ MASZYNOWY I MOTORYZACYJNY (7.3 Technologie projektowanie i wytwarzania w przemyśle motoryzacyjnym).
Walidacja:
Wybrana metoda walidacji szkolenia: „Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie”, dla której nie jest wymagane wprowadzenie osoby walidującej usługę w sekcji osób prowadzących. Uczestnik szkolenia wypełnia test pod koniec szkolenia w aplikacji dostępnej na komputerze w sali szkoleniowej EMT-Systems.
Program:
Program usługi obejmuje 21 godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna to 45 min). Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi szkoleniowej.
Dzień 1: 4 godziny dydaktyczne
Dzień 2: 9 godzin dydaktycznych
Dzień 3: 8 godzin dydaktycznych
Część teoretyczna trwa 6 godzin, a część praktyczna 15 godzin.
Program szkolenia:
Dzień 1
- Rola lidera
- Oczekiwania stawiane wobec lidera wpływające pozytywnie na długoterminową efektywność i skuteczność działania członków zespołu
- Poprawianie relacji między kierownictwem a pracownikami
- Strategia skutecznego zarządzania
- Nowe kompetencje liderskie
- Ocena obecnych umiejętności przywódczych
- 10 cech skutecznego lidera
- Cztery style zarządzania model Kena Blancharda
- 4 typy przywództwa sytuacyjnego
- Dostosowanie stylu zarządzania do konkretnej sytuacji oraz poziomu rozwoju pracowników
- Rozwijanie umiejętności współpracowników i pomaganie w osiąganiu celów
- Model SCARF - wprowadzenie do neuronauki
- Model SCARF
- Neuronauka w celu zwiększenia potencjału liderskiego
- 5 kluczowych potrzeb naszego mózgu
- Do czego dążymy, a czego unikamy
- Tworzenie odpowiedniego środowiska pracy
- Wpływ środowiska na atmosferę w pracy
- Tworzenie Inkluzywnego środowiska pracy
- Benefity odpowiedniego rozpoczęcia dnia
- Dlaczego ludzie odchodzą z pracy
- Ćwiczenia
Dzień 2
- Zarządzanie różnymi typami osobowości model DISC Williama Marstona
- Mocne i słabe strony komunikacji
- Model rozumienia różnic behawioralnych
- Umiejętności odczytywania typów osobowości spotykanych w pracy
- Strategie dostosowania komunikacji do różnych typów osobowości
- Motwacja i angażowanie pracowników
- Piramida potrzeb Maslowa
- Co nas motywuje i dlaczego pracownicy tracą motywację
- Narzędzia motwacyjne lidera w praktyce - co sprawia, że lider jest godny zaufania
- Co sprawia, że ludzie chętnie wykonują polecenia przełożonego
- Budowanie efektywnych zespołów
- 5 cech najlepszych zespołów
- Jak zbudować skuteczny zespół i jakich błędów unikać
- Cel i rodzaje zespołów występujących w miejscu pracy
- Skuteczna praca zespołowa i współpraca
- Spójne zasady i polityka wewnętrzna przedsiębiorstwa
- Dlaczego zespoły i liderzy nie współpracują ze sobą
- Dlaczego zadowolenie klienta jest najważniejsze
- Cechy zespołów skutecznych i nieskutecznych
- Skuteczność pracy obecnego zespołu
- Ćwiczenia
Dzień 3
- Rozwiązywanie problemów z wydajnością
- Dlaczego pracownicy nie robią tego, czego oczekujemy - przyczyny słabej wydajności
- Jak poprawić naszą skuteczność
- Podstawy zarządzania wydajnością
- Znaczenie udzielania jasnych i szczegółowych instrukcji
- Jasne wskazówki w czynnościach związanych z pracą
- Efektywna komunikacja - metoda FUKO
- Model FUKO
- Udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej (asertywnej i skupionej na faktach)
- Podstawowe umiejętności komunikacyjne skutecznych przełożonych
- Werbalne i niewerbalne czynniki skutecznej komunikacji
- Model aktywnego słuchania
- Zarządzanie konfliktem - model NVC Marshala Rosenberga
- Jak komunikować się skutecznie i nie tworzyć konfliktów w zespole
- Model NVC (eliminujący: osądzanie, krytykowanie, a wprowadzający zrozumienie i ciekawość)
- Model NVC w pracy – ćwiczenia praktyczne
- Wdrażanie zmian wg modelu ADCAR
- Model ADCAR
- Dlaczego wdrażanie zmian jest trudne - typowe reakcje ludzi na zmiany - krzywa zmiany
- Jak przeprowadzić zmianę
- Planowanie i zarządzanie działaniami związanymi z wdrażaniem zmiany
- Zaangażowanie pracowników we wprowadzanie zmian
- Rola i obowiązki lidera podczas procesu wdrażania zmiany
- Ćwiczenia
- Walidacja
Warunki niezbędne do osiągnięcia celu usługi
Brak
Warunki organizacyjne:
Stanowiska dla kursantów zostały specjalistycznie wyposażone.
Cześć praktyczna szkolenia polega na warsztatach prowadzonych na „żywym organizmie”, realnych przykładach i danych z różnych przedsiębiorstw – studium przypadków, analiza dokumentów.
Uczestnicy nie są dzieleni na sekcje. W przypadku osiągnięcia pełnej grupy uczestników szkolenia przy stanowisku będzie znajdować się 12 osób.
Uczestnicy poznają zasady TPM w kontekście odpowiedzialnego zarządzania zasobami, budowania kultury ciągłego doskonalenia oraz wdrażania praktyk, które sprzyjają ograniczaniu strat, poprawie niezawodności maszyn i efektywniejszemu wykorzystaniu energii.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 32 Rola lidera. Oczekiwania stawiane wobec lidera wpływające pozytywnie na długoterminową efektywność i skuteczność działania członków zespołu | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 11-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 32 Przerwa kawowa | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 11-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 32 Poprawianie relacji między kierownictwem a pracownikami. Strategia skutecznego zarządzania. Nowe kompetencje liderskie. Ocena obecnych umiejętności przywódczych | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 11-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 32 10 cech skutecznego lidera. Cztery style zarządzania model Kena Blancharda. 4 typy przywództwa sytuacyjnego | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 11-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 32 Dostosowanie stylu zarządzania do konkretnej sytuacji oraz poziomu rozwoju pracowników. Rozwijanie umiejętności współpracowników i pomaganie w osiąganiu celów | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 11-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 32 Przerwa obiadowa | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 11-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 32 Model SCARF - wprowadzenie do neuronauki. Model SCARF. Neuronauka w celu zwiększenia potencjału liderskiego. 5 kluczowych potrzeb naszego mózgu. | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 11-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 32 Przerwa kawowa | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 11-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 32 Do czego dążymy, a czego unikamy. Tworzenie odpowiedniego środowiska pracy. Wpływ środowiska na atmosferę w pracy | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 11-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 32 Tworzenie Inkluzywnego środowiska pracy. Benefity odpowiedniego rozpoczęcia dnia. Dlaczego ludzie odchodzą z pracy. Ćwiczenia | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 11-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 32 Zarządzanie różnymi typami osobowości model DISC Williama Marstona. Mocne i słabe strony komunikacji. Model rozumienia różnic behawioralnych | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 12-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 32 Umiejętności odczytywania typów osobowości spotykanych w pracy. Strategie dostosowania komunikacji do różnych typów osobowości. Motwacja i angażowanie pracowników | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 12-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 32 Przerwa kawowa | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 12-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 32 Piramida potrzeb Maslowa. Co nas motywuje i dlaczego pracownicy tracą motywację. Narzędzia motwacyjne lidera w praktyce - co sprawia, że lider jest godny zaufania | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 12-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 32 Co sprawia, że ludzie chętnie wykonują polecenia przełożonego. Budowanie efektywnych zespołów. 5 cech najlepszych zespołów. Jak zbudować skuteczny zespół i jakich błędów unikać | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 12-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 32 Przerwa obiadowa | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 12-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 32 Cel i rodzaje zespołów występujących w miejscu pracy. Skuteczna praca zespołowa i współpraca. Spójne zasady i polityka wewnętrzna przedsiębiorstwa | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 12-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 32 Dlaczego zespoły i liderzy nie współpracują ze sobą. Dlaczego zadowolenie klienta jest najważniejsze. Cechy zespołów skutecznych i nieskutecznych | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 12-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 32 Przerwa kawowa | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 12-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 32 Skuteczność pracy obecnego zespołu. Ćwiczenia | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 12-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 32 Rozwiązywanie problemów z wydajnością. Dlaczego pracownicy nie robią tego, czego oczekujemy - przyczyny słabej wydajności. Jak poprawić naszą skuteczność | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 32 Podstawy zarządzania wydajnością. Znaczenie udzielania jasnych i szczegółowych instrukcji. Jasne wskazówki w czynnościach związanych z pracą. Efektywna komunikacja - metoda FUKO | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 32 Przerwa kawowa | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 32 Model FUKO. Udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej (asertywnej i skupionej na faktach). Podstawowe umiejętności komunikacyjne skutecznych przełożonych | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 32 Werbalne i niewerbalne czynniki skutecznej komunikacji. Model aktywnego słuchania. Zarządzanie konfliktem - model NVC Marshala Rosenberga. | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 32 Przerwa obiadowa | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 32 Jak komunikować się skutecznie i nie tworzyć konfliktów w zespole. Model NVC (eliminujący: osądzanie, krytykowanie, a wprowadzający zrozumienie i ciekawość) | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 32 Przerwa kawowa | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 32 Model NVC w pracy – ćwiczenia praktyczne. Wdrażanie zmian wg modelu ADCAR. Model ADCAR. Dlaczego wdrażanie zmian jest trudne - typowe reakcje ludzi na zmiany - krzywa zmiany. | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 32 Jak przeprowadzić zmianę. Planowanie i zarządzanie działaniami związanymi z wdrażaniem zmiany. Zaangażowanie pracowników we wprowadzanie zmian | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 32 Rola i obowiązki lidera podczas procesu wdrażania zmiany. Ćwiczenia | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 32 Walidacja - test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Marcin Trzaskoś | Data realizacji zajęć 13-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 073,77 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 499,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 146,37 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 119,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marcin Trzaskoś
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników szkolenia otrzymuje autorski skrypt szkoleniowy z tematyki kursu oraz materiały piśmiennicze (notes, długopis).
Warunki uczestnictwa
Po dokonaniu zgłoszenia skontaktujemy się w celu potwierdzenia możliwości uczestnictwa i podpisania umowy na realizację szkolenia.
Informacje dodatkowe
Przed zgłoszeniem na usługę prosimy o kontakt w celu potwierdzenia dostępności wolnych miejsc.
Emt-Systems Sp. z o. o. zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia szkolenia w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń (min. 6 uczestników). Uczestnik zostanie poinformowany o najbliższym możliwym do zrealizowania terminie.
Istnieje możliwość zwolnienia usługi z podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (DZ.U.2013, poz. 1722 z późn. zm.), w przypadku, gdy Przedsiębiorca/uczestnik otrzyma dofinansowanie na poziomie co najmniej 70% ze środków publicznych. Warunkiem jest dostarczenie do firmy szkoleniowej oświadczenia na co najmniej 1 dzień roboczy przed szkoleniem, jeśli nie, należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%.
Poczęstunek kawowy i obiadowy nie jest wliczony w cenę kursu.
Została podpisana umowa z WUP Kraków i WUP Toruń.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe