Diagnoza kliniczna ADOS 2. SZKOLENIE KWALIFIKACYJNE. Protokół obserwacji do diagnozowania zaburzeń ze spektrum autyzmu. GRUPA PSYCHOLOGÓW.
Diagnoza kliniczna ADOS 2. SZKOLENIE KWALIFIKACYJNE. Protokół obserwacji do diagnozowania zaburzeń ze spektrum autyzmu. GRUPA PSYCHOLOGÓW.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Osoby z tytułem:
- magistra z psychologii
Usługa adresowana również do Uczestników projektu "Kierunek - Rozwój".
Skany dokumentujące posiadane wykształcenie (tytuł magistra) należy wysłać na adres mailowy:
nowekwalifikacjerybnik@gmail.com
Do skanów należy dołączyć CV z uwzględnieniem doświadczenia zawodowego.
- Minimalna liczba uczestników20
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji09-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie uczestników szkolenia do samodzielnego prowadzenia badania klinicznego zgodnie z protokołem obserwacji ADOS-2, który jest uznawany za "złoty standard" w diagnostyce autyzmu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje i wykorzystuje narzędzie w praktyce klinicznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje zasady przeprowadzania badania oraz algorytm diagnostyczny. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje kompleksowo, zarówno teoretyczne podstawy, jak i praktyczne zastosowanie ADOS-2 | Kryteria weryfikacji Uczestnik obserwując dziecko koduje badanie z wykorzystaniem narzędzia ADOS - 2. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik samodzielne koduje uczestnika badania i potwierdza zgodność wyników kodowania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik raportuje wyniki diagnozy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje strukturę i funkcję narzędzia ADOS-2 w kontekście diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu.2. Rozróżnia moduły narzędzia ADOS-2 oraz wskazuje kryteria doboru właściwego modułu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia główne komponenty narzędzia ADOS-2 i uzasadnia ich zastosowanie w diagnozie.Uczestnik dobiera odpowiedni moduł do przypadku klinicznego i uzasadnia jego wybór. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik przestrzega zasad etyki podczas prowadzenia diagnozy i współpracy z rodziną pacjenta.Uczestnik współpracuje w zespole diagnostycznym podczas opracowywania wyników i formułowania wniosków. | Kryteria weryfikacji W symulacji rozmowy z rodzicem zachowuje standardy etyczne i komunikacyjne.Uczestniczy w omówieniu diagnozy i aktywnie wnosi wkład w interpretację danych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęPoradnia Psychologiczno - Pedagogiczna MAGNOLIA
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoPoradnia Psychologiczno - Pedagogiczna MAGNOLIA
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
PSYCHIATRA
1. Współchorobowość i diagnostyka różnicowa. Najczęstsze komorbidności: zaburzenia lękowe, depresyjne, zaburzenia snu, tikowe. ADHD + ASD, a ryzyko uzależnień i zachowań autoagresywnych w okresie dojrzewania. Wykład/rozmowa/chat z psychiatrą.
2. Narzędzia diagnostyczne w psychiatrii i psychologii: Conners 4, MOXO, DIVA – 5, ASRS, ADOS-2, ADI-R – co wnosi każde z nich i jak interpretować wyniki w kontekście współwystępowania. Wykład/rozmowa/chat z psychiatrą.
3. Farmakoterapia ADHD u pacjentów z ASD – wskazania, ograniczenia, działania niepożądane. Leki niefarmakologiczne i alternatywy – jak psychiatra i psycholog mogą wspólnie monitorować efekty. Wykład/rozmowa/chat z psychiatrą.
PSYCHOLOG KLINICZNY / CERTYFIKOWANY DIAGNOSTA ADOS - 2
1. Opis pomocy w skrzyni ADOS - 2 wraz z wykorzystaniem podczas badań zgodnie z zeszytami Modułów 1-4.
2. Zastosowanie ADOS-2. Opisy kliniczne po badaniach.
3. Superwizja: Moduły 1 - 4.
Moduł 1. Wprowadzenie. Prezentacja. Niezależne kodowanie. Kalibracja. Algorytm.
Moduł 2. Wprowadzenie. Prezentacja. Niezależne kodowanie. Kalibracja. Algorytm.
Moduł 3. Wprowadzenie. Prezentacja. Niezależne kodowanie. Kalibracja. Algorytm.
Moduł 4. Wprowadzenie. Prezentacja. Niezależne kodowanie. Kalibracja. Algorytm.
WALIDACJA.
Walidacja polega na kodowaniu i raportowaniu obserwacji badania zgodnie z protokołem obserwacji ADOS-2.
Szkolenie zakłada ścisłe powiązanie treści teoretycznych z komponentem praktycznym, umożliwiając uczestnikom natychmiastowe zastosowanie omawianych zagadnień w kontekście warsztatowym – zgodnie z zasadą adekwatności metodycznej i responsywności dydaktycznej. Realizacja programu odbywa się z wykorzystaniem podejścia sekwencyjno-integracyjnego, w którym wiedza teoretyczna i praktyczna wzajemnie się przenikają, wspierając efektywny transfer wiedzy w działanie oraz sprzyjając trwałemu rozwojowi kompetencji zawodowych uczestników.
Około 40 % zajęć przewidziana jest na część teoretyczną, wykładową, pozostałe 60% na część praktyczną, warsztatową
Szkolenie odbywa się w języku polskim zdalnie w czasie rzeczywistym.
Arkusze do kodowania zapewnia Organizator szkolenia.
Przerwy nie wliczają się w ilość godzin dydaktycznych.
Jednostka lekcyjna to 45 min.
Podczas pracy warsztatowej liczba osób nie przekracza 5 w jednej grupie.
Jedna osoba korzysta z jednego nośnika (komputer/laptop/tablet/telefon).
Nie dopuszcza się udziału dwóch osób przy jednym urządzeniu (komputer/laptop/tablet/telefon).
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Współchorobowość i diagnostyka różnicowa. Farmakoterapia ADHD u pacjentów z ASD. Wykład/Rozmowa/Chat z psychiatrą | Prowadzący Mateusz Maziarz | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Opis pomocy w skrzyni ADOS - 2 wraz z wykorzystaniem podczas badań zgodnie z zeszytami Modułów 1-4. Wykład/Chat/Rozmowa | Prowadzący Monika Kromolan | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Opis pomocy w skrzyni ADOS - 2 wraz z wykorzystaniem podczas badań zgodnie z zeszytami Modułów 1-4. Wykład/Chat/Rozmowa | Prowadzący Monika Kromolan | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Zastosowanie ADOS-2. Przygotowanie do badań. Kodowanie. Algorytm. Opisy kliniczne po badaniach. Wykład/Chat/Rozmowa | Prowadzący Monika Kromolan | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Moduł 1. Wprowadzenie. Prezentacja. Niezależne kodowanie. Kalibracja. Algorytm. Prezentacja badania/Chat/Rozmowa | Prowadzący Monika Kromolan | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Moduł 2. Wprowadzenie. Prezentacja. Niezależne kodowanie. Kalibracja. Algorytm. Prezentacja badania/Chat/Rozmowa | Prowadzący Monika Kromolan | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Moduł 3. Wprowadzenie. Prezentacja badania. Niezależne kodowanie. Kalibracja. Algorytm. Chat/Rozmowa | Prowadzący Monika Kromolan | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Moduł 4. Wprowadzenie. Prezentacja badania. Niezależne kodowanie. Kalibracja. Algorytm. Chat/Rozmowa | Prowadzący Monika Kromolan | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Walidacja. Prezentacja badania. Kodowanie. Algorytm | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Walidacja. Pisemne raportowanie wyników/Pisemna opinia po badaniu. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 03:00 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 90,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 300,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Monika Kromolan
Doświadczenie osoby prowadzącej szkolenie nie jest przerwane w przeciągu ostatnich 5 lat. Zachowuje ciągłość na termin prowadzenia szkolenia.
Mateusz Maziarz
Doświadczenie osoby prowadzącej szkolenie nie jest przerwane w przeciągu ostatnich 5 lat. Zachowuje ciągłość na termin prowadzenia szkolenia.
Małgorzata Jutrzenka
Certyfikowany Trener ADOS -2
Międzynarodowy Certyfikowany Trener ADOS-2, Psycholog, Pedagog Specjalny, Nauczyciel Edukacji Wczesnoszkolnej i Wychowania Przedszkolnego, Międzynarodowy Niezależny Trener i Diagnosta ADOS-2, Certyfikowany Diagnosta ADI-R, Certyfikowany Praktyk Metody TOMATIS®, Terapeuta, Superwizor, Konsultant i Szkoleniowiec.
Założycielka MC PROGRAM Centrum Diagnozy i Terapii Dzieci i Dorosłych oraz Terapeutycznego Punktu Przedszkolnego. Współwłaścicielka Edukidsmed Centrum Diagnozy i Terapii Dzieci i Dorosłych, Terapeutycznego Punktu Przedszkolnego oraz Przedszkola Akademia Samodzielności w Sierpcu.
Specjalizuje się w diagnozie i terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju, w tym szczególnie z autyzmem i zespołem Aspergera, ADHD a także z opóźnieniem rozwoju mowy oraz wycofanych i nieśmiałych.
Ukończyła studium z zakresu terapii dzieci z autyzmem organizowane przez Fundację Synapsis, 2-letni kurs terapii rodzin w nurcie systemowym organizowany przez Grupę Synapsis, kurs terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży orgaznizowany przez CBT, oraz liczne szkolenia specjalistyczne, w tym z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania, ESDM, PECS, MAKATON, Metody Krakowskiej, Metody Tomatisa, Metody Handle, mikropolaryzacji mózgu tDCS i elektrostymulacji.
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE
Doświadczenie osoby prowadzącej szkolenie nie jest przerwane w przeciągu ostatnich 5 lat. Zachowuje ciągłość na termin prowadzenia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują od Organizatora szkolenia PO zakończonym szkoleniu. Udostępnione materiały nie wchodzą w część dofinansowania:
- arkusze do kodowania,
- dostęp do zamkniętej grupy na FB,
- dostęp do platformy z filmami/wykładami z obszaru pracy z osobą w spektrum autyzmu.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują:
- zaświadczenie o ukończeniu usługi rozwojowej niezbędne do rozliczenia usługi z Operatorem,
- certyfikat ukończenia usługi rozwojowej,
Warunkowo, po samodzielnym kodowaniu badania oraz uzyskaniu zgodności kodowania na poziomie 60% - certyfikat diagnosty ADOS - 2 w języku angielskim i języku polskim.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Usługa szkoleniowa jest zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2023 r. poz. 1570, z późn. zm.) w związku z § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2023 r. poz. 102).
Zwolnienie dotyczy usług kształcenia zawodowego finansowanych w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Informacja dla uczestników korzystających z dofinansowania:
W przypadku osób korzystających z dofinansowania udziału w szkoleniu, wymagane jest spełnienie następujących warunków:
- Obecność na zajęciach na poziomie co najmniej 80% czasu trwania szkolenia.
- Obowiązkowe potwierdzanie obecności – w formie raportów logowania lub list obecności.
Dostawca usługi nie ma wpływu na wysokość wkładu własnego ani na liczbę bonów przyznanych uczestnikowi szkolenia – te kwestie należą do kompetencji Operatora. PEŁNĄ decyzję uczestnictwa w szkoleniu ponosi tylko i wyłącznie uczestnik szkolenia, którą podejmuje po zapoznaniu się z umową pomiędzy sobą samym jako uczestnikiem usługi rozwojowej oraz Operatorem, który w umowie określa wysokość dofinansowania i wnoszenia ewentualnego wkładu własnego. Po stronie uczestnika szkolenia leży wywiązanie się z warunków umowy pomiędzy Operatorem a odbiorcą/uczestnikiem szkolenia.
Usługodawca na dzień publikacji karty podpisał umowy z poniższymi operatorami środków unijnych:
- WUP Kraków.
- WUP Toruń.
- WUP Kielce.
- WUP Katowice.
- WUP Warszawa.
- Akademia Śląska.
- Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego.
- Lubelska Fundacja Rozwoju.
- Agencja Rozwoju Regionalnego “ARES” S.A. w Suwałkach.
- Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie.
- Rzeszowska Agencja Rozwoju.
- Karkonowska Agencja Rozwoju Regionalnego.
- Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna Spółka Akcyjna.
- Centrum Rozwoju Kompetencji Województwa Łódzkiego i PGE Polskiej Grupy Energetycznej w Woli Grzymalinej.
- HRP Grants.
- Bełchatowsko Kleszczowskim Parkiem Przemysłowo Technologicznym – Reaktywacja zawodowa.
- Stowarzyszenie Przemyśl.
- Stowarzyszenie Bielskie Centrum Przedsiębiorczości.
- Stowarzyszenie EBI.
- Stawil.
- Studium Nowoczesnych Technologii. Szkoleniowo Wdrożeniowych sp. z o.o.
Nie znalazłeś/łaś operatora ze swojego regionu? Napisz do nas lub zadzwoń, a podpiszemy umowę, żebyś mogła/mógł uzyskać dofinansowanie na szkolenie/egzamin/usługi doradcze/inne, które Cię interesuje.
Realizujemy również "szkolenia na zamówienie" dla pracodawców oraz/lub dla indywidualnych grup odbiorców jednego szkolenia/obszaru tematycznego.
e-mail: nowekwalifikacjerybnik@gmail.com
tel: 516 826 025, 797 173 501
Whatsapp: 502 162 365
Jeżeli nie znalazłaś/znalazłeś szkolenia/egzaminu/usługi doradczej, którą jesteś zainteresowany/zainteresowana - napisz proszę lub zadzwoń. Przygotujemy kartę usługi.
Osoby finansujące szkolenie poprzez bony szkoleniowe mają obowiązek przekazania wszystkich koniecznych informacji do rezerwacji bonów najpóźniej na 72 godziny PRZED rozpoczęciem szkolenia/usługi rozwojowej.
Warunki uczestnictwa
Kandydaci proszeni są o przesłanie na adres mailowy: nowekwalifikacjerybnik@gmail.com
- skany potwierdzające posiadane wykształcenie kierunkowe (co najmniej tytuł magistra)
oraz CV z uwzględnionym doświadczeniem zawodowym w pracy z osobami w spektrum autyzmu.
Informacje dodatkowe
Podczas szkolenia udostępniane są również (zdalnie w czasie rzeczywistym) nagrania z badań prowadzonych według Modułów 1 - 4, które są częściami składowymi protokołu obserwacji ADOS - 2.
Archiwum nagrań z certyfikowanym diagnostą ADOS - 2 - Moniką Kromolan - Garbocz będzie udostępnione na platformie Usługodawcy po zakończonym szkoleniu do 1 stycznia 2027 roku.
Archiwum nagrań z psychiatrą będzie udostępnione na platformie Usługodawcy po zakończonym szkoleniu do 1 stycznia 2027 roku.
Archiwum nagrań z certyfikowanym diagnostą ADOS - 2 - Beatą Czogalla będzie udostępnione na platformie Usługodawcy po zakończonym szkoleniu do 1 stycznia 2027 roku.
Metody interaktywne i aktywizujące prowadzenia usługi:
- Symulacje tworzące realistyczne sytuacje diagnostyczne ADOS (np. próby diagnostyczne na nagraniach video).
- Rozmo
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Dostęp do plaformy LivewebinaDostęp do plaformy Livewebinar
(Usługodawca wysyła link do zajęć - wskazano go również w kodach dostępu w karcie usługi.
Nie ma potrzeby sciągania oprogramowania. Wystarczy w dniu i godzinie szkolenia wejść w link, żeby zostać przekierowanym do pokoju, gdzie czeka Trener i odbywa się szkolenie).
Komputer stacjonarny/laptop/tablet/telefon/etc/, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB, łącze internetowe minimum 10 kb/s.
Oprogramowanie: Pakiet MS Office lub Open Office dla Windows/Linux lub Key Note lub Pages dla Przeglądarka internetowa: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+, MacOS: Safari 7+, Firefox 27+,Chrome 30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+.
Łącze internetowe: prędkość pobierania min 512 kbps.
Podstawą do rozliczenia usługi jest:
- wygenerowanie z systemu raportu umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
Raporty obecności generuje się po każdych zajęciach (nie są generowane zestawienia zbiorcze).
Uczestnicy PROSZENI SĄ o logowanie się na szkolenie z komputera stacjonarnego lub laptopa. Logowanie się z urządzeń mobilnych (telefon, tablet) BARDZO CZĘSTO powoduje u uczestników nagminne wylogowanie się/rozłączenie/ z systemu konferencyjno-szkoleniowego, co utrudnia i zakłóca prowadzenie zajęć.
Trener prowadzi szkolenie i jest skupiony na treściach oraz współudziale uczestników usługi rozwojowej w zajęciach. Nie sprawdza co 10 minut poczekalni ani wylogowanych uczestników.
Urządzenia mobilne często skonfigurowane są by wchodzić w stan uśpienia przy braku aktywnej interakcji użytkownika z ekranem urządzenia, nawet jeśli w przeglądarce pojawiają się treści audiowizualne, czy mikrofon użytkownika jest włączony. Stan ten wyłącza ekran urządzenia, i prowadzi do wylogowania użytkownika.
Pokój zamykany jest 15 minut po rozpoczęciu zajęć, dlatego raz jeszcze uprzejmie prosimy o logowanie się z urządzeń, które nie powodują notorycznego wylogowania z zajęć, co zakłóca zarówno Państwa odbiór treści merytorycznych jak i przerywa tryb szkolenia. Dziękujemy.