Nauka języka polskiego z wykorzystaniem komputera i sztucznej inteligencji (AI) - ZRK 12622.
Nauka języka polskiego z wykorzystaniem komputera i sztucznej inteligencji (AI) - ZRK 12622.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Języki europejskie
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób dorosłych – obcokrajowców przebywających w Polsce, które chcą lepiej odnaleźć się w życiu codziennym, zawodowym i społecznym w nowym kraju.
Uczestnik szkolenia powinien znać język polski na poziomie co najmniej A1.
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które:
- chcą doskonalić znajomość języka polskiego w praktycznym kontekście – np. w pracy, podczas załatwiania spraw urzędowych, korzystania z usług czy komunikacji online,
- pragną podnieść swoje kompetencje cyfrowe, nauczyć się bezpiecznego i efektywnego korzystania z komputera, Internetu oraz nowoczesnych technologii,
- planują w przyszłości uzyskać kwalifikacje potwierdzone w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (ZSK) z zakresu umiejętności komputerowych, co może zwiększyć ich szanse na rynku pracy w Polsce i za granicą.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji09-01-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi52
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji językowych i cyfrowych uczestników – cudzoziemców uczących się języka polskiego na poziomie A2 – poprzez połączenie nauki języka z praktycznym wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz nowoczesnych narzędzi sztucznej inteligencji (AI).Szkolenie ma charakter zintegrowany – łączy naukę języka polskiego jako obcego z rozwijaniem podstawowych umiejętności komputerowych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Obsługuje komputer w zakresie podstawowym z zachowaniem zasad bezpieczeństwa | Kryteria weryfikacji a)rozróżnia typy komputerów, podstawowe elementy składowe komputera i podstawowe urządzenia peryferyjne,b)rozróżnia podstawowe typy oprogramowania i systemy operacyjne, c)poprawnie włącza i wyłącza komputer, d)wyszukuje potrzebne informacje dotyczące obsługi komputera, korzystając z funkcji pomocy, e)wyjaśnia obowiązujące przepisy i zasady posiadania legalnego oprogramowania, rozróżnia typy licencji, f)stosuje procedury bezpiecznego logowania oraz wyjaśnia politykę i zasady bezpiecznych haseł, g)uzasadnia konieczność stosowania zapory (firewall) i podaje cel jej użycia, h)uzasadnia potrzebę archiwizacji danych na zewnętrznych nośnikach i potrzebę regularnego uaktualniania oprogramowania, i)definiuje pojęcie złośliwego oprogramowania i używa oprogramowania antywirusowego do skanowania komputera, j)wymienia zasady prawidłowego, ergonomicznego korzystania z komputera, uwzględniające ochronę zdrowia i środowiska oraz zasady dostosowania stanowiska komputerowego do potrzeb osoby niepełnosprawnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykonuje operacje na plikach i folderach oraz zarządza prostymi aplikacjami | Kryteria weryfikacji a)wyjaśnia hierarchiczny schemat organizacji dysków, folderów i plików przez system operacyjny,b)identyfikuje popularne rodzaje plików, wyświetla właściwości plików i folderów, prawidłowo odczytuje rozmiary plików i folderów, c)wyszukuje pliki według podanych kryteriów, sortuje pliki według podanych kryteriów, tworzy foldery, kopiuje, przenosi pliki i foldery pomiędzy folderami i dyskami, d)rozróżnia główne typy urządzeń do przechowywania danych, kompresuje i dekompresuje pliki oraz foldery do wybranego miejsca na dysku, e)rozróżnia popularne ikony, obsługuje przykładowe okna programu, odczytuje i konfiguruje parametry dostępnych funkcji w panelu sterowania, f)uruchamia i zamyka prosty edytor tekstu, kopiuje, przenosi tekst pomiędzy dokumentami lub wewnątrz dokumentu, g)wkleja/wstawia zrzuty ekranowe do dokumentu, zapisuje dokument i nadaje mu właściwą nazwę, h)instaluje i odinstalowuje drukarki, drukuje dokument. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uzyskuje dostęp do sieci | Kryteria weryfikacji a)wyjaśnia pojęcia związane z przeznaczeniem sieci, współdzieleniem, bezpiecznym udostępnianiem, przepustowością,b)wyjaśnia pojęcie Internetu i omawia podstawowe zastosowania Internetu, rozróżnia sposoby podłączenia do Internetu, c)wykonuje operację ściągania z sieci i wysyłania do sieci plików i zasobów, d)rozróżnia łącza internetowe, wybiera typ łącza internetowego i uzasadnia wybór, e)podłącza urządzenie do sieci bezprzewodowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Korzysta z zasobów Internetu | Kryteria weryfikacji a)wyjaśnia pojęcia związane z Internetem, identyfikuje powszechnie znane domeny,b)rozpoznaje i charakteryzuje metody kontroli i zabezpieczeń podczas pracy z siecią, wypełnia, przesyła i resetuje formularz internetowy, c)modyfikuje ustawienia przeglądarki, gromadzi i zarządza linkami do stron przy użyciu zakładek/ulubionych, d)znalezione zasoby (pliki, teksty, obrazy) kopiuje do wskazanego miejsca, drukuje lub zapisuje na dysku, e)wyszukuje informacje za pomocą wyszukiwarki, korzystając z różnych kryteriów, f)wyjaśnia podstawowe zasady poszanowania praw autorskich podczas korzystania z dostępnych zasobów, określa sposoby publikacji i udostępniania treści przez użytkowników, g)wyjaśnia zasady obowiązujące w społeczności internetowej (wirtualnej), h)charakteryzuje sposoby ochrony przed negatywnymi skutkami korzystania z portali społecznościowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Komunikuje się za pomocą poczty elektronicznej | Kryteria weryfikacji a)wyjaśnia pojęcia związane z komunikacją w sieci,b)wymienia zasady netykiety, c)przestrzega zasad dotyczących wysyłania załączników, d)wyjaśnia zagrożenia związane z niechcianą pocztą, e)tworzy, formatuje, wysyła wiadomości, odpowiada na otrzymane wiadomości, drukuje wiadomości, zarządza wiadomościami, f)zarządza programem pocztowym, wykorzystując zaawansowane funkcje takie jak autoresponder, podpis wiadomości, g)korzysta z książki adresatów, zarządza kalendarzem on-line. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dostosowuje edytor tekstu do własnych preferencji | Kryteria weryfikacji a)ustawia podstawowe opcje/preferencje dla aplikacji oraz edytowanego dokumentu,b)tworzy przy pomocy edytora tekstu dokument, zapisuje go na dysku z odpowiednią nazwą, c)porusza się pomiędzy otwartymi dokumentami, d)modyfikuje wyświetlanie dokumentu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy i formatuje dokumenty | Kryteria weryfikacji a)wprowadza zadany tekst do dokumentu, formatuje czcionkę, formatuje akapit,b)wyszukuje frazy w dokumencie, używając funkcji "Znajdź" i zastępuje frazy innymi, korzystając z funkcji "Zastąp", c)kopiuje i przenosi tekst w dowolne miejsce, stosuje automatyczne dzielenie wyrazów, d)korzysta z tabulatorów w przygotowaniu tabelarycznym tekstu, stosuje automatyczne wypunktowanie i numerowanie, e)korzysta ze stylów przy formatowaniu tekstu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wstawia i formatuje tabele, wykresy, obrazy | Kryteria weryfikacji a)tworzy w dokumencie tabelę, wstawia dane do tabeli, edytuje dane w tabeli,b)formatuje tabelę, zmienia układ tabeli, wstawia obiekt graficzny w określone miejsce w dokumencie, c)kopiuje, przenosi obiekt wewnątrz dokumentu lub pomiędzy dokumentami, modyfikuje wstawiony obiekt. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje listy i koperty z użyciem korespondencji seryjnej | Kryteria weryfikacji a)przygotowuje dokument główny,b)wybiera adresatów (źródło danych) korespondencji seryjnej, c)łączy listę adresową z dokumentem, drukuje dokumenty w korespondencji seryjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje dokumenty do druku i je drukuje | Kryteria weryfikacji a)wstawia do dokumentu podział strony,b)zmienia ustawienia strony, c)w nagłówku lub stopce dokumentu wstawia numery stron lub datę, lub pola systemowe, d)koryguje błędy w dokumencie przy pomocy słownika, e)podgląda wydruk dokumentu, drukuje dokument do pliku (PDF). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dostosowuje arkusz kalkulacyjny do własnych preferencji | Kryteria weryfikacji a)ustawia podstawowe opcje/preferencje w aplikacji,b)modyfikuje widok lub sposób wyświetlania arkusza, c)zapisuje skoroszyt na dysku w określonej lokalizacji, jako plik określonego typu, d)porusza się pomiędzy otwartymi skoroszytami, e)zaznacza elementy arkusza (wiersze, kolumny, blok komórek przyległych, odległych) lub modyfikuje elementy arkusza, f)blokuje wiersze lub/i kolumny, g)przełącza się pomiędzy arkuszami, wykonuje operacje na arkuszach w tym: usuwa, przenosi, zmienia nazwę, dodaje. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wprowadza dane do arkusza kalkulacyjnego | Kryteria weryfikacji a)wprowadza dane do poszczególnych komórek,b)modyfikuje istniejącą zawartość komórek, sortuje blok komórek według jednego kryterium, c)kopiuje i przenosi zawartość komórki lub bloku komórek w obrębie arkusza/arkuszy/skoroszytu/ kilku skoroszytów, d)automatycznie wypełnia komórki danymi na podstawie zawartości sąsiednich komórek, formatuje komórki zawierające liczby (w tym procenty), daty, teksty, e)zawija tekst w komórce, bloku komórek, zmienia wygląd zawartości komórki, f)kopiuje format komórki/ bloku komórek do innej komórki lub innego bloku komórek, g)modyfikuje wygląd komórki arkusza. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykonuje podstawowe działania matematyczne i logiczne za pomocą arkusza | Kryteria weryfikacji a)tworzy reguły przy użyciu odwołań do komórek i operatorów arytmetycznych,b)rozpoznaje i właściwie interpretuje podstawowe błędy związane z użyciem reguł, c)stosuje adresowanie względne i bezwzględne (absolutne) przy tworzeniu reguł, d)używa funkcji sumowania, obliczania średniej, wyznaczania minimum i maksimum, zliczania, liczenia niepustych, zaokrąglania, e)używa funkcji logicznej if (jeżeli). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy wykresy | Kryteria weryfikacji a)tworzy wykresy różnego typu na podstawie danych zawartych w arkuszu,b)modyfikuje wykresy, dodaje, usuwa, edytuje tytuł wykresu, dodaje etykiety z danymi do wykresu, c)formatuje elementy wykresu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Formatuje i drukuje arkusz kalkulacyjny | Kryteria weryfikacji a)zmienia wielkości marginesów strony, orientację strony, rozmiar papieru,b)rozmieszcza zawartość arkusza na określonej liczbie stron, dodaje, edytuje, usuwa tekst nagłówka i stopki arkusza, c)wstawia do nagłówka/stopki numery stron, datę, czas, nazwę pliku i arkusza, usuwa nagłówek/stopkę, d)sprawdza i poprawia arkusz pod względem rachunkowym i językowym, włącza i wyłącza wyświetlanie/drukowanie linii siatki, wyświetlanie/drukowanie nagłówków kolumn i wierszy (adresów kolumn i wierszy), e)stosuje automatyczne powtarzanie nagłówków kolumn i wierszy na każdej drukowanej stronie arkusza, f)podgląda wydruk arkusza, g)drukuje do pliku (PDF) zaznaczony blok komórek arkusza, cały arkusz, wskazany wykres, cały skoroszyt. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Obsługuje narzędzia sztucznej inteligencji (AI) do rozwijania kompetencji językowych | Kryteria weryfikacji a) rozróżnia znajomość słownictwa oraz struktur gramatycznych języka polskiego na poziomie A2, umożliwiających formułowanie prostych wypowiedzi ustnych i pisemnych oraz rozumienie treści dotyczących codziennych sytuacji,b)charakteryzuje zasad funkcjonowania komputera i Internetu, obejmującą podstawowe elementy sprzętu, oprogramowania i sieci, a także sposoby wykorzystywania technologii informacyjnych w pracy i nauce, c) charakteryzuje możliwości wykorzystania narzędzi sztucznej inteligencji (AI) wspierających naukę języka, komunikację i rozwój kompetencji cyfrowych, d) definiuje zakres bezpiecznego i etycznego korzystania z sieci oraz technologii AI, obejmującą ochronę danych osobowych, zasady prawa autorskiego, odpowiedzialne publikowanie i ocenę treści internetowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Korzysta z uzyskanych kompetencji społecznych | Kryteria weryfikacji a) posługuje się językiem polskim na poziomie A2, tworzy proste wypowiedzi ustne i pisemne, reaguje w typowych sytuacjach życia codziennego i zawodowego, rozumie krótkie teksty oraz potrafi przekazywać podstawowe informacje w sposób zrozumiały,b)korzysta z komputera i Internetu w sposób praktyczny i bezpieczny, wykonuje podstawowe operacje systemowe, tworzy i edytuje dokumenty, wyszukuje i porządkuje informacje oraz komunikuje się online, c) stosuje narzędzia cyfrowe i rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji (AI) do wspierania procesu nauki języka polskiego, pracy z tekstem oraz organizacji własnej nauki, d) przestrzega zasad bezpieczeństwa i etyki w środowisku cyfrowym, dba o ochronę danych osobowych, wiarygodność źródeł informacji i odpowiedzialne korzystanie z technologii, e) łączy umiejętności językowe i cyfrowe w praktyce, wykorzystując je w realizacji codziennych zadań, komunikacji zawodowej i edukacyjnej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Posługuje się językiem polskim na poziomie A2 | Kryteria weryfikacji a) definiuje proste wypowiedzi ustne i pisemne w języku polskim (np. instrukcje, ogłoszenia, rozmowy codzienne, e-maile),b) komunikuje się ustnie, formułując krótkie, poprawne i adekwatne wypowiedzi w codziennych sytuacjach komunikacyjnych, c) czyta ze zrozumieniem teksty o różnym stopniu trudności i wyodrębniać z nich najważniejsze informacje, d) tworzy teksty użytkowe (np. wiadomości, listy, notatki, formularze) oraz dłuższe wypowiedzi (np. opowiadania, opisy, streszczenia), e) obsługuje technologię cyfrową i narzędzia AI (np. tłumaczy kontekstowych, chatbotów językowych, aplikacji edukacyjnych) do rozwijania słownictwa, sprawdzania poprawności gramatycznej i ćwiczenia wymowy, f) charakteryzuje błędy językowe i poprawiać je samodzielnie lub przy wsparciu nauczyciela / systemu AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kwalifikacje zarejestrowane w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji
- KwalifikacjeCertyfikat umiejętności komputerowych – poziom podstawowy
- Kod kwalifikacji w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęE-xam Damian Koniuszenny
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoE-xam Damian Koniuszenny
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Szkolenie obejmuje 8 modułów tematycznych, które łączą naukę języka polskiego z rozwijaniem umiejętności cyfrowych i wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI). Każdy moduł został opracowany w taki sposób, aby stopniowo wprowadzać uczestników w świat nowoczesnych technologii i jednocześnie rozwijać ich kompetencje językowe na poziomie A2.
1. Wprowadzenie i diagnoza poziomu (2 godziny) - teoria oraz ćwiczenia przy komputerze
Celem modułu jest zapoznanie uczestników z zasadami organizacyjnymi szkolenia, platformą edukacyjną i wykorzystywanymi narzędziami AI. Na początku zajęć przeprowadzony zostanie test poziomujący, który pozwoli określić indywidualny poziom znajomości języka polskiego i umiejętności cyfrowych uczestników.
Zakres tematyczny:
- test poziomujący
- zapoznanie się z platforma i narzędziami Al
2. Komputer i Internet w nauce języka (5 godzin) - ćwiczenia praktyczne przy komputerze
Moduł wprowadza uczestników w świat technologii informacyjno-komunikacyjnych. Omawiane są podstawowe zagadnienia dotyczące budowy komputera, obsługi systemu operacyjnego, logowania, pracy z plikami oraz korzystania z Internetu w sposób bezpieczny i efektywny.
Zakres tematyczny:
- budowa komputera
- logowanie
- obsługa systemu
- praca online
3. Komunikacja cyfrowa w języku polskim (10 godzin) - teoria oraz ćwiczenia praktyczne przy komputerze
Moduł skupia się na rozwijaniu kompetencji komunikacyjnych w języku polskim w kontekście cyfrowym.
Uczestnicy uczą się pisać wiadomości e-mail, korzystać z komunikatorów internetowych, prowadzić rozmowy online, stosować właściwe formy grzecznościowe i rozumieć podstawowe komunikaty systemowe.
Zakres tematyczny:
- komunikatory
- słownictwo związane z technologią
4. Wykorzystanie AI w nauce języka (5 godzin) - teoria oraz ćwiczenia praktyczne w tym także interaktywne lekcje z wykorzystaniem AI
W tym module uczestnicy poznają możliwości wykorzystania narzędzi sztucznej inteligencji (AI), takich jak ChatGPT, do nauki języka polskiego. Uczą się formułować zapytania, generować przykładowe dialogi, ćwiczenia, słownictwo i teksty, a także wykorzystywać AI jako asystenta językowego wspierającego naukę gramatyki, wymowy i pisania.Zajęcia uczą również krytycznego podejścia do treści generowanych przez AI oraz odpowiedzialnego korzystania z nowych technologii.
Zakres tematyczny:
- ChatGPT jako asystent
- korekta tekstów
- generowanie ćwiczeń
5. Język polski w praktyce zawodowej i codziennej (10 godzin) - ćwiczenia praktyczne w tym także interaktywne lekcje z wykorzystaniem AI, dialogi i symulacje sytuacyjne
Najobszerniejszy moduł szkolenia skupia się na rozwijaniu praktycznych umiejętności językowych. Uczestnicy biorą udział w symulacjach sytuacji życia codziennego i zawodowego, takich jak: wizyta w urzędzie, rozmowa o pracę, zakupy, rozmowa z przełożonym czy komunikacja w miejscu pracy. Ćwiczenia realizowane są z wykorzystaniem narzędzi AI, które umożliwiają tworzenie i odgrywanie realistycznych dialogów oraz natychmiastową korektę językową.
Zakres tematyczny:
- symulacja sytuacji (urzędy, zakupy, praca, rozmówki z AL)
6. Tworzenie dokumentów i prezentacji (10 godzin) - teoria oraz ćwiczenia praktyczne przy komputerze
Moduł poświęcony jest nauce tworzenia i edytowania dokumentów tekstowych, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji multimedialnych, dyskusje, testy, praca w parach i grupach
Uczestnicy poznają podstawowe funkcje edytorów (np. Word, Excel, PowerPoint lub ich odpowiedników online), a także uczą się wykorzystywać narzędzia AI do wspierania pracy biurowej – np. do korekty tekstu, formatowania dokumentów czy tłumaczenia.
Zakres tematyczny:
- edycja tekstu, arkusze kalkulacyjne, prezentacje, wsparcie Al
7. Bezpieczeństwo cyfrowe i etyka AI (5 godziny)- teoria, dyskusja, ćwiczenia praktyczne.
W module omawiane będą zasady bezpiecznego korzystania z komputera i Internetu, ochrona danych osobowych, zarządzanie hasłami oraz rozpoznawanie prób oszustw internetowych.
Uczestnicy poznają podstawy prawa autorskiego, zasady etycznego korzystania z materiałów cyfrowych i sztucznej inteligencji.
Zakres tematyczny:
- ochrona danych
- prawa autorskie
- odpowiedzialne korzystanie z sieci
8. Ewaluacja i przygotowanie do egzaminu (3 godziny) - teoria
Ostatni moduł służy utrwaleniu zdobytej wiedzy i umiejętności.
Uczestnicy powtarzają materiał językowy i komputerowy, wykonują próbne testy, a także przygotowują się do egzaminu potwierdzającego zdobycie kwalifikacji w zakresie „Certyfikatu umiejętności komputerowych – poziom podstawowy” (ZRK 12622).
9.Walidacja i certyfikacja (2 godziny)
Walidacja tej kwalifikacji odbywa się poprzez proces niezależny od procesu kształcenia (zgodnie z zasadami walidacji w Centrum Kwalifikacji / Instytut Badań Edukacyjnych). Obejmuje – część teoretyczna – krótki test oraz część praktyczną: demonstracja zdolności wykorzystania komputera i narzędzi AI oraz języka polskiego w konkretnym scenariuszu dydaktycznym –przygotowanie krótkiego tekstu oraz prezentację w języku polskim, wykorzystując narzędzia sztucznej inteligencji (AI), co pozwala ocenić umiejętność łączenia kompetencji językowych z cyfrowymi oraz kreatywne wykorzystanie technologii w praktyce.
Łączny wymiar szkolenia: 52 godziny dydaktyczne (jedna godzina dydaktyczna - 45 minut). Zajęcia odbywają się przez 10 dni x 5 godzin dydaktycznych oraz w ostatnim dniu odbywa się egzamin - 2h.
Liczba godzin zajęć praktycznych: 37 godzin
Liczba godzin zajęć teoretycznych: 13 godzin
Liczba godzin przeznaczonych na walidację i certyfikację: 2
W ramach usługi przewidziana jest jedna przerwa dziennie - 1 x 15 minut.
Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi.
Efekty uczenia się uczestników szkolenia są weryfikowane za pomocą różnorodnych metod, które pozwalają ocenić zarówno kompetencje językowe, jak i cyfrowe:
- Test teoretyczny z zakresy kompetencji językowych – obejmuje ocenę rozumienia ze słuchu i czytania, umiejętność pisania oraz komunikacji ustnej w języku polskim, pozwalając zweryfikować stopień opanowania materiału językowego zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ).
- Test teoretyczny z obsługi komputera i Internetu – sprawdza umiejętności korzystania ze sprzętu komputerowego, systemów operacyjnych, oprogramowania biurowego oraz narzędzi online, w tym podstawowych funkcji sieci i bezpieczeństwa cyfrowego.
- Prezentacja – uczestnik przygotowuje krótki tekst oraz prezentację w języku polskim, wykorzystując narzędzia sztucznej inteligencji (AI), co pozwala ocenić umiejętność łączenia kompetencji językowych z cyfrowymi oraz kreatywne wykorzystanie technologii w praktyce.
- Indywidualna informacja zwrotna od trenera – umożliwia ocenę postępów uczestnika, wskazanie mocnych stron oraz obszarów wymagających dalszego rozwoju, a także motywuje do kontynuowania nauki i doskonalenia umiejętności.
Po pomyślnym ukończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje:
- Zaświadczenie ukończenia kursu, potwierdzające udział w szkoleniu i realizację programu edukacyjnego,
- Certyfikat umiejętności komputerowych – poziom podstawowy (ZSK, ZRK 12622), wydany w ramach Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji, dokumentujący nabyte kompetencje cyfrowe zgodne z obowiązującymi standardami.
Dzięki zastosowaniu różnorodnych form weryfikacji uczestnik ma możliwość wykazania się zarówno wiedzą teoretyczną, jak i praktycznymi umiejętnościami, a uzyskany certyfikat stanowi oficjalne potwierdzenie kwalifikacji w obszarze kompetencji cyfrowych.
Metody dydaktyczne:
- teoria
- ćwiczenia praktyczne przy komputerze,
- interaktywne lekcje z wykorzystaniem AI,
- dialogi i symulacje sytuacyjne,
- dyskusje, testy, praca w parach i grupach.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 32 1. Wprowadzenie i diagnoza poziomu - teoria oraz ćwiczenia przy komputerze | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 07:45 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 32 Przerwa | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 32 Komputer i Internet w nauce języka - ćwiczenia praktyczne przy komputerze | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 32 Komputer i Internet w nauce języka - ćwiczenia praktyczne przy komputerze | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 07:45 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 32 Przerwa | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 32 Komunikacja cyfrowa w języku polskim - teoria oraz ćwiczenia praktyczne przy komputerze | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 32 Komunikacja cyfrowa w języku polskim - teoria oraz ćwiczenia praktyczne przy komputerze | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 07:45 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 32 Przerwa | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 32 Komunikacja cyfrowa w języku polskim - teoria oraz ćwiczenia praktyczne przy komputerze | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 17-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 32 Komunikacja cyfrowa w języku polskim - teoria oraz ćwiczenia praktyczne przy komputerze | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 07:45 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 32 Przerwa | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 32 Wykorzystanie AI w nauce języka - teoria oraz ćwiczenia praktyczne w tym także interaktywne lekcje z wykorzystaniem AI | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 18-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 32 Wykorzystanie AI w nauce języka - ćwiczenia praktyczne w tym także interaktywne lekcje z wykorzystaniem AI | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 07:45 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 32 Przerwa | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 32 Język polski w praktyce zawodowej i codziennej - ćwiczenia praktyczne w tym także interaktywne lekcje z wykorzystaniem AI, dialogi i symulacje sytuacyjne | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 24-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 32 Język polski w praktyce zawodowej i codziennej - ćwiczenia praktyczne w tym także interaktywne lekcje z wykorzystaniem AI, dialogi i symulacje sytuacyjne | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 07:45 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 32 Przerwa | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 32 Język polski w praktyce zawodowej i codziennej - ćwiczenia praktyczne w tym także interaktywne lekcje z wykorzystaniem AI, dialogi i symulacje sytuacyjne | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 25-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 32 Język polski w praktyce zawodowej i codziennej - ćwiczenia praktyczne w tym także interaktywne lekcje z wykorzystaniem AI, dialogi i symulacje sytuacyjne | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 07:45 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 32 Przerwa | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 32 Tworzenie dokumentów i prezentacji - teoria oraz ćwiczenia praktyczne przy komputerze | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 31-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 32 Tworzenie dokumentów i prezentacji - ćwiczenia praktyczne przy komputerze | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 07:45 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 32 Przerwa | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 32 Tworzenie dokumentów i prezentacji - ćwiczenia praktyczne przy komputerze | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 01-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 32 Tworzenie dokumentów i prezentacji - ćwiczenia praktyczne przy komputerze | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 07:45 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 32 Przerwa | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 32 Bezpieczeństwo cyfrowe i etyka AI - teoria, dyskusja, ćwiczenia praktyczne. | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 32 Bezpieczeństwo cyfrowe i etyka AI - ćwiczenia praktyczne. | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 07:45 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 32 Przerwa | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 32 Ewaluacja i przygotowanie do egzaminu - teoria | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 32 Przerwa | Prowadzący Maria Safijan | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 32 Walidacja i certyfikacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 890,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 890,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 132,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 132,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 450,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 450,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 450,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 450,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Maria Safijan
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Środki techniczne i materiały dydaktyczne wykorzystywane podczas zajeć:
- komputer / laptop dla każdego uczestnika,
- dostęp do Internetu,
- aplikacje AI (ChatGPT, DeepL, TTS, Google Translate, Quillbot, itp.),
- oprogramowanie biurowe (MS Office / LibreOffice / Google Workspace),
- materiały trenera (PDF, prezentacje, ćwiczenia, nagrania audio).
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest założenie przez uczestnika konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz spełnienie warunków operatora dofinansowania.
Obecność uczestników weryfikowana poprzez listę obecności — wymagane minimum 80% obecności, by uzyskać zaliczenie.
Warunki organizacyjne:
Wymagania dodatkowe wobec uczestnika:
- Znajomość języka polskiego na poziomie podstawowym (A1).
- Umiejętność podstawowej obsługi komputera (włączanie, praca z myszką i klawiaturą).
Zajęcia prowadzone w sali wyposażonej w sprzęt komputerowy, multimedialny oraz pomoce dydaktyczne.
Szkolenie realizowane będzie w komfortowych warunkach, sprzyjających nauce i praktycznym ćwiczeniom.
Każdy Uczestnik otrzymuje własne, w pełni wyposażone stanowisko, obejmujące:
- Laptop z zainstalowanym oprogramowaniem niezbędnym do zajęć,
- Dostęp do szybkiego internetu.
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
usługa szkoleniowa jest zwolniona z podatku VAT, pod warunkiem że dofinansowanie pokrywa co najmniej 70% kosztów szkolenia. Wprzypadku mniejszego wsparcia finansowego, do ceny netto usługi dodawany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Przepis na podstawie którego stosowane jest zwolnienie od podatku: Zwolnienie z podatku VAT na podstawie §3 ust.1pkt.14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity: Dz.U. z 2025r. poz. 832)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi