ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI UNIJNYMI/
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI UNIJNYMI/
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo Unii Europejskiej
- Grupa docelowa usługi
- Osoby przygotowujące się do roli kierownika/kierowniczki projektu współfinansowanego ze środków UE.
- Członkowie zespołów projektowych (finanse/rozliczenia, monitoring, ewaluacja, komunikacja), pracownicy JST, NGO, uczelni, instytucji kultury oraz MŚP.
- Specjaliści HR i administracji planujący rozwój kompetencji pracowników w projektach miękkich i inwestycyjnych.
- Osoby odpowiedzialne za zieloną transformację i cyfryzację w projektach (DNSH, efektywność zasobowa, e‑narzędzia).
- Początkujący i średniozaawansowani PM, którzy chcą ustrukturyzować praktykę zgodnie z wymaganiami instytucji.
Usługa jest dostępna dla wszystkich zainteresowanych – zarówno osób indywidualnych, jak i kierowanych przez urzędy, firmy, instytucje oraz wszystkich operatorów.
Mogą w niej uczestniczyć także osoby z programów regionalnych, w tym m.in.
- Kierunek - Rozwój WUP Toruń
- Usługi rozwojowe województwa śląskiego
- Małopolski pociąg do kariery – sezon 1,
- Nowy start w Małopolsce z EURESem
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji04-02-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnego planowania, organizowania i nadzorowania realizacji projektów unijnych (miękkich i inwestycyjnych) w perspektywie 2021–2027, z uwzględnieniem zasad zielonej transformacji (DNSH) i rozwiązań cyfrowych, w tym: prowadzenia monitoringu i sprawozdawczości, przygotowania wniosków o płatność, współpracy podczas kontroli oraz efektywnego kierowania zespołem projektowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Charakteryzuje strukturę funduszy europejskich i role instytucji w perspektywie 2021–2027. | Kryteria weryfikacji rozróżnia fundusze/programy/instytucje; definiuje pojęcia: projekt miękki/inwestycyjny, kwalifikowalność, DNSH. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wyjaśnia etapy cyklu życia projektu UE oraz wymagane produkty/dokumenty dla projektów szkoleniowych, doradczych i profilaktycznych. | Kryteria weryfikacji porządkuje etapy (inicjacja–zamknięcie); rozróżnia projekty szkoleniowe/doradcze/profilaktyczne na podstawie opisów działań; identyfikuje dokumenty (harmonogram, wskaźniki, logika interwencji). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasady monitoringu i sprawozdawczości oraz system wskaźników. | Kryteria weryfikacji rozróżnia rodzaje wskaźników i źródeł weryfikacji; ocenia częstotliwość i zakres raportowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Ocenia rodzaje kosztów i wniosków o płatność (zaliczkowy/pośredni/końcowy), w tym rozliczenia ryczałtowe i koszty pośrednie (zarządzanie). | Kryteria weryfikacji klasyfikuje wydatki; przyporządkowuje je do kategorii we wniosku; kontroluje wymagane załączniki. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uzasadnia znaczenie zielonych i cyfrowych wymogów (DNSH, efektywność energetyczna, dostępność cyfrowa, cyberbezpieczeństwo) ze szczególnym uwzględnieniem projektów cyfryzacyjnych. | Kryteria weryfikacji identyfikuje działania spełniające DNSH; rozróżnia wymagania dostępności i bezpieczeństwa dla rozwiązań IT. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Umiejętności:Planuje strukturę projektu (cele, produkty, rezultaty, wskaźniki, budżet, ryzyka) dla projektów miękkich i inwestycyjnych. | Kryteria weryfikacji projektuje macierz logiczną; organizuje rejestr ryzyk z działaniami mitygującymi; ocenia adekwatność wskaźników. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Monitoruje postęp i przygotowywać sprawozdania okresowe/końcowe. | Kryteria weryfikacji dobiera wskaźniki i źródła danych; kontroluje kompletność i terminy raportu; ocenia poprawność opisów działań profilaktycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Przygotowuje wniosek o płatność i dokumentację rozliczeniową z prawidłowym ujęciem kosztów pośrednich oraz rozliczeń ryczałtowych. | Kryteria weryfikacji dobiera rodzaj wniosku; weryfikuje kwalifikowalność wydatków; organizuje ślad rewizyjny. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Współpracuje podczas kontroli i audytu (na dokumentach i na miejscu) oraz planować działania naprawcze. | Kryteria weryfikacji rozróżnia typy kontroli; planuje korekty i działania zapobiegawcze; ocenia ryzyko nieprawidłowości. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Przyjmuje odpowiedzialność za zadania PM zgodnie z etyką, równością szans i zasadą dostępności. | Kryteria weryfikacji uzasadnia wybory PM na studiach przypadków; ocenia wpływ decyzji na zgodność projektową. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Promuje postawy prośrodowiskowe w realizacji zadań projektowych (wydarzenia niskoemisyjne, gospodarka obiegu zamkniętego). | Kryteria weryfikacji rozróżnia działania minimalizujące ślad środowiskowy; ocenia zgodność z DNSH. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Korzyści finansowe i organizacyjne z udziału w szkoleniu:
- Elastyczne finansowanie: możliwość pokrycia kosztu udziału nie tylko ze środków BUR/KFS, ale – zgodnie z zasadami programu i polityką beneficjenta – także z kosztów pośrednich (zarządzanie) aktualnie realizowanego projektu UE.
- Efektywne wykorzystanie budżetu projektu: szkolenie jako kwalifikowalny wydatek w ramach zarządzania projektem (ryczałt), co ułatwia zagospodarowanie niewykorzystanych środków pod koniec projektu.
- Minimalizacja obciążeń własnych: możliwość ograniczenia wkładu własnego dzięki finansowaniu z puli kosztów pośrednich, jeśli regulamin projektu na to pozwala.
- Wsparcie formalne: wzory uzasadnień, zapis do wniosku/zmiany budżetu oraz pakiet dokumentów do operatora/instytucji (umowa, faktura, zaświadczenie).
- Zgodność i przejrzystość: wskazanie podstaw kwalifikowalności i bezpiecznego ujęcia wydatku (zarządzanie projektem), aby audyt/kontrola przebiegły sprawnie.
Uwaga: każdorazowo ostateczna możliwość sfinansowania udziału z kosztów pośrednich zależy od szczegółowych zasad danego programu/projektu i decyzji beneficjenta
Interaktywna forma zdalna:
- Szkolenie odbywa się w formie zdalnej, w czasie rzeczywistym, za pomocą platformy Zoom. Umożliwia to uczestnictwo z dowolnego miejsca, oszczędzając czas i koszty związane z dojazdami. Interaktywne sesje wideo, współdzielenie ekranu i chat pozwalają na aktywny udział i bieżącą komunikację z prowadzącymi oraz innymi uczestnikami.
Godziny realizacji szkolenia:
- Szkolenie obejmuje 24 godzin edukacyjnych tj. 18 godzin zegarowych
- Każda godzina szkolenia obejmuje 45 minut.
- Walidacja wliczona jest w czas trwania usługi - 15 minut.
Przerwy:
- Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi.
Metody pracy:
- Zajęcia prowadzone są metodą ćwiczeniową, połączoną z rozmową na żywo oraz współdzieleniem ekranu. Warunkiem niezbędnym do osiągnięcia celu szkolenia jest samodzielne wykonanie wszystkich ćwiczeń zadanych przez trenera.
Harmonogram szkolenia:
Szczegółowy harmonogram zajęć, uwzględniający podział na dni i godziny oraz przerwy, zostanie ustalony i uzupełniony na 6 dni przed rozpoczęciem szkolenia, zgodnie z regulaminem BUR. Będzie on dostosowany do preferencji czasowych uczestników.
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu prosimy o kontakt w celu określenia preferowanych godzin szkolenia.
- Szkolenie może być realizowane zarówno raz jaki i kilka razy w tygodniu w trybie dziennym, umożliwiając intensywną naukę i skoncentrowane zajęcia lub popołudniowym, co pozwala uczestnikom z innymi obowiązkami dostęp do wartościowej edukacji.
- Dodatkowo, istnieje opcja organizacji zajęć w formie weekendowej, co sprawia, że szkolenie staje się bardziej elastyczne i dostosowane do różnych harmonogramów życia.
- w związku z powyższym nie wskazano szczegółowego harmonogramu - jesteśmy gotowi dostosować się do potrzeb całej grupy zapisanych osób, tworząc harmonogram, który uwzględni zróżnicowane preferencje czasowe uczestników.
- Harmonogram szkolenia może ulegać nieznacznemu przesunięciu czasowemu, zależnie od czasu potrzebnego na wykonanie poszczególnych ćwiczeń i zdolności przyswajania materiału przez uczestników, zgodnie z ich indywidualnym tempem nauki
Dostępność kurs do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami
- Wsparcie techniczne: Zapewniamy wsparcie techniczne dla uczestników, którzy mogą potrzebować pomocy w obsłudze platformy
- szkoleniowej lub dostępu do materiałów.
- Sesje Q&A: sesje pytań i odpowiedzi, gdzie uczestnicy mogą zadawać pytania w czasie rzeczywistym, również poprzez czat tekstowy,
- co jest pomocne dla osób, które mogą mieć trudności z komunikacją werbalną.
- platforma ZOOM, na której prowadzone jest szkolenie, jest zgodna z międzynarodowymi standardami dostępności,
- takimi jak WCAG 2.1.
- elastyczny harmonogram szkolenia, aby dostosować tempo nauki do indywidualnych możliwości uczestników.
Doświadczeni prowadzący:
- Zajęcia prowadzi ekspert z wieloletnim doświadczeniem w zakresie funduszy unijnych, który przekazuje nie tylko wiedzę teoretyczną, ale także praktyczne wskazówki i najlepsze praktyki. Uczestnicy mają możliwość czerpania z ich wiedzy i doświadczeń.
Certyfikat ukończenia:
- Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat potwierdzający nabycie kompetencji w zakresie funduszy unijnych - Zaświadczenie wydane na podstawie § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Weryfikacja efektów uczenia się:
- Program obejmuje weryfikację efektów uczenia się poprzez test teoretyczny, który pozwala na ocenę zdobytej wiedzy i umiejętności. Taki system oceny gwarantuje, że uczestnicy faktycznie przyswoili potrzebne informacje i są gotowi do ich praktycznego zastosowania.
Ramowy program szkolenia:
- Wprowadzenie (4 h lekcyjne)
- struktura funduszy europejskich
- rodzaje projektów unijnych
- etapy realizacji projektów unijnych
- Projekty inwestycyjne (4 h lekcyjne)
- innowacje i „zielone projekty”
- projekty cyfryzacyjne
- Projekty miękkie (4 h lekcyjne)
- projekty szkoleniowe i doradcze
- projekty profilaktyczne
- Monitoring i sprawozdawczość (4 h lekcyjne)
- główne zasady prowadzenia monitoringu i sprawozdawczości
- praktyczne zastosowanie – case study
- Rozliczanie i kontrola (4 h lekcyjne)
- rodzaje wniosków o płatność
- kontrola projektów
- Rola i obowiązki kierownika projektu (4 h lekcyjne)
- zakres odpowiedzialności
- „zielone” i cyfrowe kompetencje kierownika projektu
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 150,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Karolina Koseska-Mikołajuk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
uczestnicy otrzymają materiały dydaktyczne w formie elektronicznej. Zostaną one przesłane w postaci plików i dokumentów (np. PDF, prezentacje, arkusze informacyjne, linków, inne)
Warunki uczestnictwa
Uczestnik powinien wstępnie rozróżniać strukturę funduszy UE (fundusz–program–działanie–projekt), kojarzyć logikę projektu (cel, produkt, rezultat, wskaźnik), cykl realizacji oraz typy projektów: miękkie i inwestycyjne.
Informacje dodatkowe
Podczas szkolenia obowiązkowe jest korzystanie z kamery internetowej przez uczestników.
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
Zawarto umowę WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek - Rozwój
„Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i projektu „Nowy start w Małopolsce z EURESem” został obustronnie podpisany regulamin współpracy i rozliczenia usług z wykorzystaniem elektronicznym bonów szkoleniowych w ramach projektu.
Kompetencje związane z zieloną i cyfrową transformacją.
Ośrodek Szkolenia Dokształcania i Doskonalenia Kadr Kursor Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością świadczy usługi zwolnione z podatku od towarów i usług na podstawie Art. 43., ust. 1. Ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
platforma zoom
Warunki techniczne szkolenia na platformie Zoom:
- Sprzęt komputerowy:
- Wymagany komputer PC lub Mac z dostępem do internetu.
- Zalecana kamera internetowa oraz mikrofon dla udziału w sesjach wideo.
- Przeglądarka internetowa:
- Zalecane przeglądarki: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari.
- Wymagane zaktualizowane wersje przeglądarek dla optymalnej wydajności.
- Stabilne połączenie internetowe:
- Minimalna prędkość łącza: 2 Mbps dla udziału w sesjach wideo.
- Zalecane połączenie kablowe dla stabilności.
- Platforma Zoom:
- Konieczne pobranie i zainstalowanie najnowszej wersji aplikacji Zoom przed szkoleniem.
- Aktywne konto Zoom (możliwość utworzenia bezpłatnego konta).
- System operacyjny:
- Kompatybilność z systemem Windows lub macOS.
- Oprogramowanie dodatkowe:
- Zalecane zainstalowanie najnowszych wersji programów, takich jak przeglądarka, Java, Flash itp.
- Dźwięk i słuchawki:
- Zalecane użycie słuchawek z mikrofonem dla lepszej jakości dźwięku.
- Sprawdzenie działania dźwięku przed rozpoczęciem szkolenia.
- Przygotowanie przed sesją:
- Testowanie sprzętu i połączenia przed planowanym szkoleniem.
- Zapewnienie cichego miejsca pracy dla minimalizacji zakłóceń.
- Wsparcie techniczne:
- Zapewnienie kontaktu z pomocą techniczną w razie problemów podczas sesji.
- Zaplanowane przerwy:
- Uwzględnienie krótkich przerw w grafiku dla odpoczynku uczestników.