KSeF i JPK CIT, JPK PIT, JPK ST - przygotowanie działów księgowości do wdrożenia i obsługi Krajowego Systemu eFaktur oraz raportu danych księgowo - podatkowych JPK CIT, JPK PIT, JPK ST - szkolenie.
KSeF i JPK CIT, JPK PIT, JPK ST - przygotowanie działów księgowości do wdrożenia i obsługi Krajowego Systemu eFaktur oraz raportu danych księgowo - podatkowych JPK CIT, JPK PIT, JPK ST - szkolenie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy biur rachunkowych oraz pracownicy działów księgowości, a także właściciele firm zainteresowani wprowadzeniem i obsługą Krajowego Systemu eFaktur oraz narzędziem raportowania danych księgowo - podatkowych JPK CIT, JPK PIT, JPK ST.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji16-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do wprowadzenia i przyszłej obsługi obligatoryjnego systemu KSeF oraz raportu danych księgowo - podatkowych JPK CIT, JPK PIT, JPK ST. Uczestnicy poznają podstawy prawne i cel wprowadzenia przez Ministerstwo Finansów nowego raportu. Nauczą się logować do systemu, w zależności od przyznanych uprawnień, poznają zakresy uprawnień oraz ich nieprzekraczalne granice, nauczą się sprawnie poruszać w systemie i po rozporządzeniu wprowadzającym raportowanie JPK CIT, JPK PIT i JPK ST.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Uczestnik wyszczególnia podstawowe przepisy prawne i niezbędne terminy wdrożenia poszczególnych etapów KSeF. Charakteryzuje i rozróżnia 4 modele współpracy z klientami oraz sposoby postępowania w każdym z tych przypadków. Wykorzystuje w pracy poznane zasady wystawiania dokumentów i ich wysyłki do systemu. Wyszczególnia dokumenty podlegające obowiązkowemu księgowaniu w KSeF. | Kryteria weryfikacji Uczestnik właściwie odpowiada na pytania dotyczące danego zakresu tematycznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera sposób postępowania do wybranego modelu współpracy z zadanym klientem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Umiejętności:Uczestnik sprawnie loguje się i porusza po systemie KSeF, sprawdza, czy klient dokonał kontroli formalnej i merytorycznej, wystawia i ewentualnie koryguje w KSeF odpowiednie dokumenty oraz dokonuje ich archiwizacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik właściwie odpowiada na pytania dotyczące danego zakresu tematycznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik fakturuje w KSeF oraz oraz tworzy zadany raport. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Kompetencje:Uczestnik tworzy i obsługuje dokumenty w tym faktury i raporty własne oraz klientów w KSeF, zaznajamia klientów z zasadami możliwych 4 modeli współpracy, doradza i dostosowuje się do wybranej przez nich opcji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik właściwie odpowiada na pytania dotyczące danego zakresu tematycznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przekazuje i komunikuje klientowi wyniki kontroli merytorycznej i formalnej w sposób zgodny z nowymi realiami KSeF. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Brak wymagań co do poziomu wiedzy uczestników szkolenia. Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników biur rachunkowych oraz właścicieli i pracowników firm.
Zajęcia teoretyczne i ćwiczenia praktyczne będą realizowane wspólnie dla całej grupy. Każdy z uczestników wykona indywidualnie na swoim komputerze wskazane przez trenera zadania do wykonania. Ewentualne pytania uczestnicy podczas wykonywania ćwiczeń będą mogli na bieżąco zadawać trenerowi.
Szkolenie odbywać się będzie w oparciu o miarę godziny lekcyjnej wynoszącej 45 min. Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi. W trakcie szkolenia wykorzystane zostaną liczne przykłady, symulacje i ćwiczenia. Walidacja odbywać się będzie na podstawie testów teoretycznych jednokrotnego wyboru oraz na podstawie obserwacji aktywności uczestnika podczas realizacji ćwiczeń.
Dzień 1
Moduł I. KSEF w dziale księgowości
- Podstawowe informacje dotyczące szkolenia, pre-test.
- Kontrola dowodów księgowych w KSEF (merytoryczna i formalno - rachunkowa)
- KSeF – nadawanie uprawnień oraz uwierzytelnienie do KSEF
- Obsługa faktur ustrukturyzowanych w zależności od wybranego przez klienta biura rachunkowego modelu współpracy
- Odbiór faktur zakupu poprzez KSeF / Postępowanie w razie niedostępności KSeF
- Obieg dokumentów zewnętrznych (obcych) – faktury zakupu, rachunki, umowy
- Przyjmowanie dokumentów obcych
- Umowy cywilnoprawne jako dokumenty finansowe
- Obieg dokumentów zewnętrznych (własnych) – faktury sprzedaży, noty księgowe
- Wystawianie faktur sprzedaży / Korygowanie faktur sprzedaży
- Korygowanie faktur sprzedaży
- Noty księgowe po wejściu w życie KSeF / Obieg dokumentów wewnętrznych
- Obieg dokumentów wewnętrznych
- Inwentaryzacja i dokumenty z nią związane
- Archiwizacja i przechowywanie dokumentów
Dzień 2
Moduł II. JPK CIT, JPK ST / przygotowanie w działach księgowości
- Założenia, zasady raportowania oraz kluczowe daty
- Wyłączenia podmiotowe i przedmiotowe
- Typy danych oraz budowa plików JPK
- Plik JPK_KR_PD (ZOIS, znaczniki, dzienniki
- Zagadnienia wątpliwe (Np. Zbyt krótki czas na przygotowanie do nowych obowiązków, Wielość źródeł danych, Przypisanie znaczników kont, kumulacja obowiązków)
- Jak wdrożyć pliki JPK – praktyczne zagadnienia projektowe
- Zagadnienia technologiczne w projekcie JPK
- Korekty plików JPK
- Pliki JPK, a sprawozdania finansowe
Moduł III. Zmiany procedur i umów w biurach rachunkowych / zespołach księgowych
- Zmiany zakresów obowiązków (kluczowe zapisy)
- Zmiany umów z klientami (kluczowe zapisy)
- Kontrola wewnętrzna i odpowiedzialność za przestrzeganie instrukcji
- Zarządzenie w sprawie wprowadzenia instrukcji obiegu, kontroli i archiwizacji dokumentów księgowych
- Instrukcja obiegu, kontroli i archiwizacji dokumentów księgowych
- Pytania i odpowiedzi, podsumowanie szkolenia, walidacja, post-test.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. | |||||
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 960,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 960,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 122,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 122,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Beata Małowiecka
Studiuje Prawo Finansowe i Skarbowość na Uniwersytecie Warszawskim.
Ma ponad 25-letnie doświadczenie współpracy z korporacjami i spółkami z o.o., w tym Polkomtelem ( Kierownik Działu Kontroli i Sprawozdawczości) oraz Virgin Mobile Polska.(Prokurent i Główny Księgowy) oraz Jako Główny Księgowy Sądu Rejonowego.
Prezes Spółki BDM Group oferującej swoje usługi w trybie zamówień publicznych.
Posiada niezwykły talent, by w czytelny i pogodny sposób opowiadać o trudnych zagadnieniach na styku prawa, podatków, ekonomii i rachunkowości, analizy finansowej i budżetowania Ceniony dydaktyk, regularnie szkolący branżę, instytucje publiczne i biznes.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja powerpoint, celem utrwalenia informacji przekazanych w trakcie szkolenia, przesłana będzie drogą mailową.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy.
Informacje dodatkowe
Po zakończeniu usługi uczestnik otrzyma certyfikat.
Usługa szkoleniowa podzielona jest na godziny dydaktyczne (1 godzina dydaktyczna = 45 minut).
Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).