Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach - kwalifikacyjny kurs podstawowy. Szkolenie akredytowane w Stowarzyszeniu PTPTSR przygotowujące do pracy w podejściu TSR w zawodach pomocowych. Stanowi niezbędny element kształcenia w procesie certyfikacji psychoterapeuty TSR.
Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach - kwalifikacyjny kurs podstawowy. Szkolenie akredytowane w Stowarzyszeniu PTPTSR przygotowujące do pracy w podejściu TSR w zawodach pomocowych. Stanowi niezbędny element kształcenia w procesie certyfikacji psychoterapeuty TSR.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla przedstawicieli i studentów wszystkich zawodów pomocowych oraz dla osób ubiegających się o certyfikat terapeuty lub psychoterapeuty TSR w stowarzyszeniu PTPTSR.
Zawody, które najbardziej skorzystają z kursu Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach to przede wszystkim:
- psycholodzy, psychoterapeuci, lekarze, w szczególności lekarze psychiatrzy,
- pracownicy opieki społecznej,
- mediatorzy, sędziowie, adwokaci i pracownicy innych zawodów wymiaru sprawiedliwości
- policjanci, strażacy, pracownicy ochrony osobistej,
- kuratorzy sądowi i społeczni,
- pracownicy szkół i systemu edukacji (szczególnie psycholodzy szkolni, pedagodzy, nauczyciele),
- dietetycy, psychodietetycy, trenerzy personalni, instruktorzy sportowi,
- masażyści, fizjoterapeuci, rehabilitanci.
Kurs TSR jest świetnym wyborem dla studentów psychologii, psychoterapii, medycyny i zawodów pokrewnych; dla planujących pracę gabinetową z klientem/pacjentem, a także przyszłych psychoterapeutów różnych nurtów.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji09-01-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi70
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usług Szkoleniowo-Rozwojowych SUS 3.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnej pracy w podejściu TSR przy użyciu podstawowych technik i narzędzi TSR (Solution Focused Brief Therapy) w różnych obszarach zawodowych.Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w kwalifikacje niezbędne do podjęcia pracy w obszarach pomocowych, w których można zastosować podejście; rozwinięcie umiejętności budowania relacji terapeutycznej, formułowania celów, wzmacniania zasobów klienta i stosowania efektywnych interwencji pomocowych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia podstawowe założenia, zasady i etapy terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. | Kryteria weryfikacji definiuje główne koncepcje TSR (zasoby, wyjątki, cele), omawia różnice między podejściem problemowym a rozwiązaniowym | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Charakteryzuje strukturę sesji TSR oraz techniki pracy z klientem | Kryteria weryfikacji opisuje przebieg sesji, wskazuje funkcję poszczególnych etapów, wyjaśnia zastosowanie pytań TSR | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Stosuje narzędzia TSR w pracy pomocowej. | Kryteria weryfikacji wykorzystuje pytania o cud, wyjątki, zasoby i pytania skalujące w rozmowie symulowanej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Buduje relację terapeutyczną w duchu współpracy i szacunku dla klienta. | Kryteria weryfikacji stosuje postawę „niewiedzy”, używa języka zasobów, wspiera autonomię klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Diagnozuje własne mocne strony i obszary do rozwoju jako terapeuta TSR | Kryteria weryfikacji dokonuje autorefleksji po sesji symulowanej, przyjmuje feedback | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęPolskie Towarzystwo Psychologicznej Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (PTPTSR)
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoPolskie Towarzystwo Psychologicznej Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (PTPTSR)
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Dodatkowe pliki
Program
Program
Szkolenie „Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach – kurs podstawowy” to intensywny, 70-godzinny kurs akredytowany przez Polskie Towarzystwo Psychoterapii Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (PTPTSR).
Kurs realizowany jest w formie warsztatowo-treningowej i stanowi kompleksowe wprowadzenie do pracy terapeutycznej w nurcie TSR.
Szkolenie realizowane jest w formie zdalne prowadzone w czasie rzeczywistym. Grupa szkoleniowa może liczyć od 2 do 25 osób.
Program obejmuje zarówno zajęcia teoretyczne, pozwalające zrozumieć filozofię i strukturę metody, jak i intensywne ćwiczenia praktyczne rozwijające warsztat prowadzenia rozmów z klientem. Uczestnicy uczą się formułowania celów, zadawania pytań o zasoby i wyjątki, prowadzenia sesji zgodnie z zasadą „jeśli coś działa, rób tego więcej”, a także poznają sposoby reagowania w sytuacjach trudnych i tzw. „klientów przymusowych”.
Kurs kładzie nacisk na:
- budowanie relacji terapeutycznej opartej na szacunku i współpracy,
- rozwijanie postawy „niewiedzy” terapeutycznej –niezbędnej do prowadzenia rozmowy w duchu TSR,
- uczenie się poprzez doświadczenie – praca w małych grupach, symulacje sesji, superwizje.
Szkolenie prowadzone jest przez doświadczonych trenerów TSR, posiadających akredytację PTPTSR.
Po ukończeniu kursu uczestnik otrzymuje zaświadczenie o nabyciu kwalifikacji do pracy z użyciem podejścia umożliwiające kontynuację ścieżki certyfikacyjnej w Stowarzyszeniu.
Ramowy program kursu
ZJAZD I
Fundamenty terapii i pracy terapeuty TSR.
Zasady i struktura rozmów.
Narzędzia: pytania i reakcje na standardowe sytuacje.
Trening prowadzenia pierwszej sesji.
ZJAZD II
Trening reagowania w pracy z klientem w prowadzeniu rozmów terapeutycznych.
Doskonalenie warsztatu pracy terapeuty.
Trening prowadzenia kolejnych sesji.
ZJAZD III
Trening sytuacji kluczowych i „skrajnych” w prowadzeniu rozmów terapeutycznych.
Studium przypadków – doskonalenie warsztatu pracy terapeuty.
Symulacja prowadzenia pierwszej i kolejnych sesji
ZAKRES TEMATYCZNY
I: Wprowadzenie i filozofia TSR
- Historia i rozwój Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach – korzenie w psychoterapii ericksonowskiej i podejściach systemowych
- Podstawowe założenia filozoficzne TSR – orientacja na przyszłość, zasoby i rozwiązania
- Różnice między podejściem skoncentrowanym na problemie a podejściem skoncentrowanym na rozwiązaniach
- Postawa terapeuty w TSR – pozycja "niewiedzy" i respekt dla autonomii klienta
- Zasada minimalizmu terapeutycznego – "jeśli coś działa, rób więcej; jeśli nie działa, rób coś innego"
II: Podstawowe narzędzia i techniki
- Pytanie o cud (miracle question) – struktura, zastosowanie i cele
- Pytania o wyjątki – identyfikowanie momentów, gdy problem nie występował lub był mniejszy
- Pytania skalujące – ocena postępów i motywacji klienta
- Pytania o zasoby – odkrywanie mocnych stron i kompetencji klienta
- Pytania relacyjne i perspektywiczne – spojrzenie z punktu widzenia innych osób
- Komplementy i wyrazy uznania – wzmacnianie pozytywnych zmian
- Fazy pierwszej sesji w TSR – budowanie relacji i kontraktu terapeutycznego
III: Struktura sesji terapeutycznej
- Trening pierwszej sesji w TSR – budowanie relacji i kontraktu terapeutycznego
- Formułowanie celów terapeutycznych – cele pozytywne, konkretne, osiągalne
- Przerwa i zespół reflektujący – wykorzystanie czasu na analizę i konstruowanie przekazu
- Przekaz końcowy – komplementy, most i zadania domowe
- Sesje kolejne – ocena postępów i strategia "więcej tego samego" lub "zrobić coś inaczej"
IV: Praca z różnymi typami klientów
- Typy relacji terapeutycznych – klient gość, narzekający, klient
- Dopasowanie interwencji do typu relacji terapeutycznej
- Praca z klientami przymusowymi i niezmotywowanymi
V-VII: Praktyczne zastosowanie TSR
- Typowe pułapki i trudności w gabinecie
- Praca z różnymi typami klientów i sytuacji
- Ćwiczenia praktyczne i symulacje sesji terapeutycznych
- Superwizja i rozwój kompetencji terapeuty TSR
CZAS TRWANIA SZKOLENIA
Liczba godzin zawiera również proces walidacji, lekcje prowadzone są w systemie 45 min w modułach po 2 lekcje. Przerwy nie są wliczone w czas usługi rozwojowej:
Liczba godzin teoretycznych: 30h
Liczba godzin praktycznych: 40h
Liczba godzin zdalnych w czasie rzeczywistym: 70h
WALIDACJA
Walidacja efektów uczenia się prowadzona jest zdalnie w czasie rzeczywistym i trwa 1 godzinę dydaktyczną. Wykorzystywane metody walidacyjne to: Obserwacja w warunkach symulowanych, test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 63 1. Fundamenty terapii i pracy terapeuty TSR. Historia i rozwój Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzieleni e ekranu) | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 63 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 63 2. Geneza i podstawowe założenia filozoficzne TSR / PSR. Ćwiczenie w parach.(ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzieleni e ekranu) | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 63 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 11:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 63 3. Model teoretyczny - różnice w koncentracji na problemie / rozwiązaniach. Ćwiczenie w parach. (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 63 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:50 | Godzina zakończenia 13:50 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 63 4. Zasady i struktura rozmów. Postawa "niewiedzy" i respekt dla autonomii klienta. (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 63 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 63 5. Rozpoczynanie sesji: Pytania o nadzieje - symulacje i film szkoleniowy Melisa 1. (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 10-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 63 1. Struktura prowadzenia pierwszej sesji (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 63 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 63 2. Relacja terapeutyczna. Rodzaje relacji terapeutycznej w TSR (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 63 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 11:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 63 3. Narzędzia: pytania pogłębiające, wydobywanie zasobów, komplementowanie Ćwiczenie. (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 63 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:50 | Godzina zakończenia 13:50 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 63 4. Narzędzia: pytania o wyjątki i sukcesy, preferowana przyszłość. Film szkoleniowy Melisa 1 z omówieniem (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 63 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 63 5. Prowadzenie pierwszej sesji - symulacje (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 11-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 63 1. Początek - rozpoczynanie rozmowy. Zawieranie kontraktu + film szkoleniowy Kobieta w kryzysie 1. (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mariola Stępień | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 63 Przerwa | Prowadzący Mariola Stępień | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 63 2. Preferowana przyszłość klienta, Przykłady sukcesu, wyjątki. (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mariola Stępień | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 63 Przerwa | Prowadzący Mariola Stępień | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 11:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 63 3. Skale postępu i pewności - Ćwiczenie w parach. (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mariola Stępień | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 63 Przerwa | Prowadzący Mariola Stępień | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:50 | Godzina zakończenia 13:50 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 63 4. Podsumowanie spotkania - informacja zwrotna + film szkoleniowy Kobieta w kryzysie 2. (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mariola Stępień | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 63 Przerwa | Prowadzący Mariola Stępień | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 63 5. Zasady dawania sugestii terapeutycznej. (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mariola Stępień | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 63 1. Trening prowadzenia 1. sesji: zebranie doświadczeń i podsumowanie. Film Kobieta w kryzysie 1. (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mariola Stępień | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 63 Przerwa | Prowadzący Mariola Stępień | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 63 2. Rozmowa wolna od problemów, pytanie o nadzieje, o cud, opis preferowanej przyszłości, poszukiwanie wyjątków. (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mariola Stępień | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 63 Przerwa | Prowadzący Mariola Stępień | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 11:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 63 3. Mówienie po kolei, frazowanie i parafrazowanie, używanie słów klienta. (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mariola Stępień | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 63 Przerwa | Prowadzący Mariola Stępień | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:50 | Godzina zakończenia 13:50 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 63 4. Wybór następnego pytania - pytanie o jutro, poszerzanie i uszczegóławianie. (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mariola Stępień | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 63 Przerwa | Prowadzący Mariola Stępień | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 63 5. Struktura kolejnych sesji + film szkoleniowy Melisa 2. (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mariola Stępień | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 37 z 63 1. Ustalanie kolejnego kroku vs. oznak zmian - film szkoleniowy Matka z nastolatkiem. (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 06-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 38 z 63 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 06-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 39 z 63 2. Komplementowanie, konstruktywne słuchanie historii, tworzenie listy, Okazywanie uznania i docenianie. (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 06-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 40 z 63 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 06-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 11:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 41 z 63 3. Wprowadzanie perspektywy innych osób Ćwiczenie w parach.(ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 06-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 42 z 63 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 06-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:50 | Godzina zakończenia 13:50 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 43 z 63 4. Kolejne sesje: pytania o postępy (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 06-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 44 z 63 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 06-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 45 z 63 5. Kolejne sesje: pytania o strategie i tożsamość (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 06-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 46 z 63 1. Klient. Klient gość. Klient narzekający. Film szkoleniowy Pan 1. Ćwiczenie w parach. (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 47 z 63 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 48 z 63 2. Sytuacje trudne: Gdy klient mówi, ze jest tak samo, Gdy klient mówi, że jest gorzej. Sytuacja tworzy zagrożenie. (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 49 z 63 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 11:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 50 z 63 3. Wydobywanie osiągniętych postępów. Co jeśli nie ma postępów? (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 51 z 63 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:50 | Godzina zakończenia 13:50 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 52 z 63 4. Klient mówi "nie wiem". Ćwiczenie w parach. (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 53 z 63 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 54 z 63 5. Kończenie terapii (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 07-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 55 z 63 1. Kluczowe praktyki i sytuacje „skrajne” w rozmowach TSR - trening utrwalający techniki i reakcje terapeuty. (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 56 z 63 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 57 z 63 2. Nierealistyczne nadzieje. Praca z wieloma celami. (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 58 z 63 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 11:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 59 z 63 3. Pytania o radzenie sobie, gdy jest ciężko. Gdy nic się nie zmieniło. Gdy nie można dostrzec wyjątków. (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 12:50 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 60 z 63 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:50 | Godzina zakończenia 13:50 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 61 z 63 4. Sytuacje trudne: żałoba, trauma. Współpraca z innymi specjalistami. (ćwiczenia, rozmowy na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 62 z 63 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Nowicki-Pilecki | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 63 z 63 5. Walidacja. Egzamin PTPTSR (symulacja sesji w grupie na żywo, chat, współdzielenie ekranu) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 60,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 60,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 1 500,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 1 500,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 400,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 400,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mikołaj Nowicki-Pilecki
Mikołaj przeszedł kompleksową ścieżkę szkoleniową w Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach obejmującą: szkolenie podstawowe i zaawansowane – 210 godzin; szkolenie trenerów TSR w Centrum Kształcenia Kadr Medycznych i Psychoterapii - 100 godzin.
Jako członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznej Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (PTPTSR), regularnie uczestniczy w superwizjach, konferencjach i szkoleniach specjalistycznych, nieustannie pogłębiając swoją wiedzę i umiejętności. Jest wykładowcą TSR łączącym praktyczne doświadczenie kliniczne z pasją do dzielenia się wiedzą. Kompetencje trenerskie Mikołaja opierają się na solidnym fundamencie pracy klinicznej i edukacyjnej. Prowadzi terapię indywidualną, par oraz grupy psychoedukacyjne, co pozwala mu przekazywać praktyczną, sprawdzoną wiedzę. Pracuje z młodzieżą od 16. roku życia, osobami dorosłymi, parami oraz osobami starszymi, posiadając doświadczenie w szerokim spektrum zagadnień terapeutycznych. Prowadzi szkolenia w języku polskim i angielskim. Doświadczenie zawodowe/kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą publikacji usługi w BUR.
Rafał Tarkowski
Politolog społeczny, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego 2003. Uzyskał stopień magistra w Instytucie Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalność prawno-kryminologiczna. W trakcie studiów magisterskich z psychologii na kierunku psychologia sądowa.
Odbywał liczne kursy z zakresu interwencji kryzysowej, pracy w środowisku rodzinnym z problemem przemocy domowej, etc. Posiada minimum 10-letnie doświadczenie z pracy z ludźmi jako Społeczny Kurator Sądowy przy Sądzie Rejonowym dla Warszawy Pragi Południe Wydział Karny.
Doświadczenie trenerskie Rafała Tarkowskiego obejmuje ponad 2000 godzin warsztatów, konsultacji i szkoleń, w tym z zakresu radzenia sobie ze stresem, pracy terapeutycznej i wypalenia zawodowego. Współpracował m. in. z policjantami, funkcjonariuszami Służby Więziennej, pracownikami Ośrodków Pomocy Społecznej. Działał w Komisjach ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Zespołach Interdyscyplinarnych ds. Przeciwdziałania Przemocy i kuratorów sądowych.
Warsztaty prowadzi metodami aktywnymi i każdorazowo odpowiada na dynamikę grupy. Potrafi dostosowywać przebieg szkolenia do potrzeb uczestników. Posiada wiedzę i doświadczenie terapeutyczne z zakresu psychologii, prawa i przeciwdziałania przemocy oraz procedur prawnych w tym zakresie. Doświadczenie zawodowe/kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą publikacji usługi w BUR.
Jadwiga Mazur
Wykładowca CKKMIP
Profesor WSB z siedzibą w Poznaniu, wykładowca akademicki, wieloletni praktyk, wykwalifikowany terapeuta TSR; z wykształcenia psycholog, socjolog. Od lat z powodzeniem łączy solidne przygotowanie naukowe z praktyką wspierania ludzi w ich rozwoju osobistym i w przezwyciężaniu życiowych trudności. Ukończyła studia magisterskie z psychologii oraz socjologii, a swoją karierę naukową związała z Uniwersytetem Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, gdzie przez wiele lat pełniła funkcję kierownika katedry i nadal aktywnie działa jako profesor.
Jej wieloletnia działalność akademicka przekłada się nie tylko na bogatą wiedzę, lecz także na rozwiniętą wrażliwość pedagogiczną i zrozumienie dla ludzkich potrzeb. Przez lata pracy dydaktycznej wypromowała wielu licencjatów, magistrów i doktorów, dzięki czemu potrafi z wyczuciem towarzyszyć w procesie zmiany – zarówno w roli nauczyciela akademickiego, jak i terapeuty. Jej podejście opiera się na szacunku, cierpliwości i umiejętności budowania relacji opartej na zaufaniu.
Jako terapeuta TSR koncentruje się na zasobach klienta i realnych rozwiązaniach. Pracuje z osobami z grup zawodowych szczególnie narażonych na przeciążenia psychiczne – takich jak nauczyciele, lekarze, pracownicy socjalni czy funkcjonariusze służb mundurowych. Doświadczenie zawodowe/kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą publikacji usługi w BUR.
Irena Jaczewska
Pracuje jako certyfikowany superwizor i wykładowca TSR.
Ukończyła Całościowy Kurs Psychoterapii (1200h) akredytowany przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego oraz Sekcji Naukowej PTP, a także Polskiego Towarzystwa Psychologicznej Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach.
Pracuje w nurcie terapii systemowej oraz poznawczo-behawioralnej. Realizuje sesje psychotraumatologiczne EMDR oraz pracuje technikami transowymi (hipnoza kliniczna).
Od 2000 roku prowadzi szkolenia i warsztaty z różnych dziedzin zarządzania oraz psychologii i psychoterapii, obecnie jako wykładowca i superwizor w CKKMIP, gdzie prowadzi specjalistyczne szkolenia z zakresu Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR).
Posiada doświadczenie w prowadzeniu interwencji kryzysowych oraz w pracy z klientami sądów oraz z klientami pozostającymi w relacjach przemocowych, w tym w przemocy ekonomicznej. Ma także doświadczenie w pracy z osobami i rodzinami w sytuacji okołorozwodowej. Bogate doświadczenie praktyczne łączy z umiejętnością przekazywania wiedzy na warsztatach i kursach. Prowadzi psychoterapię dorosłych, młodzieży, rodzin, par oraz terapię grupową. Pracuje ze służbami mundurowymi. Prowadzi też sesje dla menedżerów i treningi umiejętności przywódczych.
Doświadczenie zawodowe/kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą publikacji usługi
Mariola Stępień
W praktyce zawodowej specjalizuje się w terapii osób dorosłych znajdujących się w trudnym momencie swojego życia, doświadczających kryzysów emocjonalnych, wypalenia zawodowego, problemów w relacjach biznesowych, poszukujących wsparcia w radzenia sobie w środowisku pracy. Wspiera w procesie odbudowywania poczucia własnej wartości, podnoszeniu samooceny, pewności i wiary w siebie, budowaniu odporności psychicznej oraz zerwaniu z poczuciem winy. Pracuje z powodzeniem nad motywacją, sprawczością i rozwojem potencjału menedżerskiego, a także z osobami, które po prostu chcą coś poprawić w swoim życiu.
Pracuje w nurcie Terapii Krótkoterminowej Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR) z wykorzystaniem elementów terapii akceptacji i zaangażowania ACT. Wierzy, że w procesie współpracy z klientem niezwykle ważna jest relacja, która jest nośnikiem zmiany w procesie mentoringu, coachingu, czy terapii.
Doświadczenie zawodowe/kwalifikacje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą publikacji usługi w BUR.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają w wersji elektronicznej:
- Plik pdf "Zeszyt Uczestnika" - materiał pomocniczy do robienia notatek
- Plik pdf Rodzaje zasobów
- Plik pdf z prezentacją z każdego dnia szkolenia teoretycznego (4 dni dydaktyczne)
- Plik pdf z bankiem pytań TSR
- Plik pdf do ćwiczeń z treningiem reakcji terapeuty
- Plik pdf z check listą narzędzi TSR
- Plik pdf Arkusz pierwszej sesji
- Plik pdf Arkusz kolejnej sesji
Warunki uczestnictwa
Zatrudnienie lub wykształcenie w zawodach takich jak:
- medycyna, pielęgniarstwo, ratownictwo,
- psychologia, pedagogika,
- resocjalizacja, opieka społeczna,
- prawo, mediacje,
- dietetyka, psychodietetyka, treningi personalne, rehabilitacja, fizjoterapia,
- oraz inne związane z pracą z drugim człowiekiem.
Zapraszamy także studentów ostatnich lat studiów wyższych wymienionych kierunków oraz osoby planujące przystępować do procesu certyfikacji praktyka, terapeuty lub psychoterapeuty TSR w stowarzyszeniu PTPTSR.
Informacje dodatkowe
PODSTAWA PRAWNA ZWOLNIENIA Z VAT: na podstawie art. 43 ust. 1 pkt. 29 ustawy o podatku od towarów i usług. Realizator nie finansuje kosztów dojazdu, wyżywienia, ani zakwaterowania.
Usługa jest nagrywana dla celów kontrolnych i archiwizacyjnych. Wymagane jest min. 90% obecności potwierdzonych raportem logowań.
Przystąpienie do walidacji usługi jest obligatoryjne, uczestnik każdorazowo otrzyma zaświadczenie o odbyciu kursu z informacją o wyniku walidacji.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Uczestnikom projektu, kosztów dojazdu i zakwaterowania.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
W trakcie szkolenia online korzystamy z platformy ZOOM. Każdy uczestnik otrzymuje przed szkoleniem link do dołączenia do szkolenia. Link ten jest ważny przez cały czas trwania szkolenia, tj. we wszystkie dni szkoleniowe i po każdej zaplanowanej przerwie uczestnicy łączą się przez ten sam link. Uczestnictwo w szkoleniu w czasie rzeczywistym wymaga łącza internetowego w komputerze lub tablecie. Nie rekomendujemy uczestnictwa przez smartfon z uwagi na wielkość ekranu, ale jest to także możliwe.
Do prawidłowego działania ZOOM rekomendujemy skorzystanie z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari. Uczestnicy w czasie rzeczywistym śledzą to, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści (prezentacje i filmy) udostępniane na komputerze prowadzącego. Wszyscy mogą zadawać pytania - rekomendujemy używanie czatu w spotkaniu ZOOM. Uczestnicy mogą komunikować się bezpośrednio z prowadzącym i innymi uczestnikami za pomocą mikrofonu.
Podczas szkolenia będziemy pracować podczas ćwiczeń w podgrupach za pomocą tzw. "oddzielnych pokoi" ZOOM. Czas pracy w grupach ustala prowadzący. Uczestnicy widzą na ekranie komputera zaproszenie do osobnego pokoju, a 60 sekund przed końcem ćwiczenia, że za chwilę nastąpi powrót do głównej sesji. Prowadzący może wysyłać wiadomości do wszystkich pokoi jednocześnie.
Niezbędna jest kamera internetowa (może być wbudowana w sprzęt np. tablet) oraz stabilne łącze internetowe i brak blokad firmowych.
Minimalna przepustowość łącza internetowego: pobieranie 10Mb/s, wysyłanie 5Mb/s.
Sprzęt komputerowy: minimum dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz lub wyższy, min. 2GB RAM.
Obowiązkowe jest włączenie kamery podczas całego udziału w szkoleniu.
Uwaga! Organizator nie odpowiada za niemożność uczestnictwa w szkoleniu z uwagi na niską przepustowość łącza uczestnika. Brak włączenia kamery jest równoważny z brakiem obecności podczas szkolenia.
Usługa jest nagrywana dla potrzeb ew. kontroli i archiwizacji.